3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı 2012-2013

20 Şubat 2013 Çarşamba

2012-2013 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı, 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı 2012-2013, 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanakları, 2012-2013 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı indir. Başarılar dilerim


2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
MEZRE ORTAOKULU
3.SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
2.DÖNEM TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI N O           :  2
TOPLANTI TARİHİ   : 19 / 02 / 2013
TOPLANTI YERİ        : Öğretmenler Odası
TOPLANTIYA KATILANLAR  :  
3/A.sınıfı öğretmeni :Necmettin YAVUZ                          
3/E Sınıf Öğretmeni:Hikmet TUNCEL
3/B sınıfı öğretmeni :Ahmet DURAN                                
3/F Sınıf Öğretmeni:Celal DEMİRAY
3/C sınıfı öğretmeni : Mustafa SÜR                                   
3G Sınıf Öğretmeni:Ayten KAYA
3/D sınıf öğretmeni : Seval ATEŞŞAHİN                          
3/H Sınıf Öğretmeni:Fahrettin YILDIZ
            3. sınıf zümre öğretmenleri 19 / 02 / 2013 tarihinde saat 14:45'de zümre başkanı  Fahrettin YILDIZ başkanlığında zümre öğretmenleri katılımıyla öğretmenler odasında toplandı. Gündem maddeleri okundu.
GÜNDEM MADDELERİ
           1.    Zümre öğretmenlerince,2012-2013 öğretim yılı 1.döneminin değerlendirilmesi.
           2.    Eğitim öğretim programlarının incelenmesi ve ortak bir anlayış oluşturulması.
           3.    Programların uygulamalarında karşılaşılan güçlükler ve bunların çözüm yolları.
           4.   Yeni ders öğretim programlarının incelenmesi.(www.meb.gov.tr.)
           5.  Öğrencilerin çalışması ve eğitim durumları ve çevrenin özellikleri incelenip alınacak önlemlerin değerlendirmesi.
           6.   Ders araçlarından,laboratuardan,kütüphane ve işliklerden yararlanma.
           7.   Öğrenci proje ve performans görev  konularının gözden geçirilmesi.
           8.   Planların uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ve alınabilecek tedbirler nelerdir?
           9.   Derslerde izlenen  yöntem ve tekniklerin görüşülmesi.
          10.  Mesleki eserlerin incelenmesi ve yeniliklerin gözden geçirilmesi.
          11.  Uygulanan ölçme ve değerlendirme çalışmalarının nasıl sonuca ulaştığının görüşülmesi.(özellikle                    1-5.sınıflarda:Öz değerlendirme,Grup değerlendirme,Öğrenci gözlem Formu,Proje değerlendirme formu,Akran değerlendirme formu,Öğrenci Ürün dosyası,Öğrenme-Öğretme Sürecini Gözlem Ölçeği,Öğrenme alanlarını Değerlendirme Ölçeği ,Kendini Değerlendirme Ölçeği,Gözlem Ölçeği.)
          12. Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin uygulanmasının görüşülmesi ve yapılan çalışmaların sonuçlarının görüşülmesi ve değerlendirmesi.(Toplum Hizmetleri Çalışmaları)
          13. Dilek ve temenniler.
          14.  Kapanış.
GÜNDEMİN GÖRÜŞÜLMESİ
                1.  1.dönemin değerlendirilmesi:
                     19/ 02 /2013 saat 14:45’de zümre başkanı Fahrettin YILDIZ başkanlığında 3.sınıf zümre öğretmenleri öğretmenler odasında daha önce belirlenen gündem maddelerini görüşmek üzere toplandı.
                   NecmettinYAVUZ: “Program planlandığı gibi yürütülmüştür.1.dönem karne verilerine göre %100 oranında başarılı olmuştur”.Sınıfların başarı oranlarının birbirine yakın olduğunu ve geri olan öğrencilerin başarılarını artırmak için ortak çalışmalar yapalım.Seviye farkı göz önüne alınarak çalışmalar sürdürülelim dedi.
               2. Eğitim-öğretim programları incelenmesi ve ortak bir anlayış oluşturulması;
                  Eğitim-öğretim programları incelendi ve kılavuz kitabı bulunan derslerin ünitelendirilmiş yıllık planlarının yapılması,kılavuz kitabı olmayan serbest etkinlikler dersinin planlarının aylık yapılmaya devam edileceği açıklandı.Ortak kararlar oluşturuldu.
               
                  Ahmet DURAN: Hazırlanan planların iş günü takvimine göre ve çevre şartları da göz önüne alınarak sürelerinin belirlenmesi ve bu sürelere uyulması uygun olur” dedi.
               Mustafa SÜR:Her üniteyi birlikte  ve zamanında çalışarak işleyelim,ünitelerin işlenişi süresince de sınıflar arasında bilgi alışverişinde bulunalım dedi.
    
            3. Programların uygulamalarında karşılaşılan güçlükler ve bunların çözüm yolları ;
               Seval ATEŞŞAHİN:Programın uygulanması sırasında karşılaşılabilecek herhangi bir güçlük durumunda şubeler arasında işbirliği ile gerekirse okul idaresine de başvurulması ve birlikte giderilmesi” görüşünü belirtti.
              Hikmet TUNCEL:İlköğretim kurumları yönetmeliğine göre 1-2 ve 3.sınıflarda sınav yapılmadığını,bu sebeple öğrencilerin başarılarını ölçmek amacıyla hazırlanan çeşitli “değerlendirme formları”nın mutlaka kullanılması gerektiğini açıkladı.Ayrıca notların ve okunan kitapların,performans ve proje tarihlerinin zamanında e-okul’a işlenmesi” konusunda uyarıda bulundu.
            4. Yeni ders öğretim programlarının incelenmesi ;
                Yeni ders öğretim programlarının incelenmesi www.meb.gov.tr adresinden indirilerek zümre öğretmenlerine dağıtılmış ve incelemeleri sağlanmıştır. Yeni ders öğretim programlarının öğrenciyi daha aktif,araştırmacı,etkin duruma getirdiği için güzel olduğu söylendi.Eksikliklerin giderildiği zaman daha iyi  olacağı belirtildi.
                Celal DEMİRAY:Yenilenen ilköğretim programına göre haftalık ders saati sayısı 25 olup;5 ders saati de serbest etkinliklere göre planlanmıştır” dedi.Serbest etkinlikler dersinin aylık olarak hazırlanılıp uygulanacağını vurguladı. Buna göre;
 Serbest Etkinlikler Dersi;
                Sınıf öğretmenleri tarafından “serbest etkinlikler” dersi için çeşitli etkinlik örneklerinin
hazırlanması ve zümre öğretmenler kurulu ile paylaşımı.
 İlköğretim Haftalık Ders Çizelgesi’ndeki Değişiklikler;
                Ders saatleri azalan Türkçe, Hayat Bilgisi (1–3. sınıflar); öğretmenlerin 2012-2013 yılına
ilişkin yıllık plan çalışmalarını hazırlarken derslerde ele alınacak kazanımlara ve etkinliklere ilişkin
çalışmaları zümre öğretmenleriyle birlikte yapması.
 Okul-Veli İşbirliği;
                Eğitimin kalitesini artırmak için velilerin okula ve öğrencilerin eğitimine daha çok ilgi göstermesini sağlamak amacıyla gerekli tedbirlerin alınması.
           5. Öğrencilerin çalışması , eğitim durumları ve çevrenin özellikleri ;  .
               Ayten KAYA:Öğrencilerin çalışmalarının sınıf seviyesine uygun olarak yapılmasına özen gösterilmesini,
               Programlara göre hazırlanan etkinlikler zamanında ve doğru olarak yapılmasını,
              Öğretmenin,sınıfa yaklaşımı çevre , eğitim ve ekonomik durumu göz önüne alarak buna göre olmalı,
              Velilerin eğitim ve sosyo-ekonomik durumları da göz önünde bulundurulmalı,
              Okula uyum güçlüğü yaşayan ve ilgisi dağınık  öğrencilerin velileri ile görüşülüp, yapılacak etkinlikler hakkında görüş alış verişinde bulunulması gerektiğini söyledi.
          6. Ders araçlarından,laboratuardan,kütüphane ve işliklerden yararlanma yolları. ;
              FahrettinYILDIZ:Ders araçlarından en iyi şekilde yararlanabilmek için kütüphane,laboratuar,işlik gibi herkese açık olan bölümlerin iyi bir planlama ile olabileceğini ,
              Ders araçları ve bu bölümlerden hazırlanan planlara uygun olarak yararlanılmaktadır. Atatürk Köşesi,grafikler,sosyal kulüpler köşesi ve mevsim şeridinin öğrenci ve öğretmenler tarafından elde hazırlanması ve işlenmesi iyi olur “dedi. 
         7. Öğrenci proje ve performans görev  konularının gözden geçirilmesi.
             NecmettinYAVUZ: Proje ve performans görevleri okul,çevre,sınıf durumlarına uygun olarak ders kitaplarından hazırlanıp sınıflara asılacaktır.Öğrenci bu proje ve performans görevlerinden kendine uygun olan ve yeteneğine göre seçimini yapacak.Ölçekler ve çalışma basamakları hazırlanarak öğrencilere verilecektir .dedi.
               Ahmet DURAN: Her dersten iki dönemde birer Performans görevi ve yılda en az bir dersten proje ödevleri verilmesi gerektiğini belirtti.
              Mustafa SÜR:Performans görevleri ve proje ödevlerinin örneklerini zümreye sundu. Bunların tarihlerinin e-okula, ekran yetkisi verildiğinde bir an önce girilmesi gerektiğini belirtti.
   Öğrencilerimizin performans görevlerini severek ve eğlenerek yaptıkları görüldü. Okul- öğretmen- veli işbirliğinden etkin şekilde yararlanarak yeni programın velilerle paylaşılması ve tanıtılması, proje ve performans görevlerinin yapılmasında velilerin bilinçlendirilmesi öğrenci başarısında olumlu etkiler yaptığı görüldü dedi. Velilerin okullara çekilebilmesi için çocuklarının olumsuz yönlerini değil, olumlu yönlerini vurgulayarak okula ilgili veli haline getirilebileceği görüşü benimsendi.
                  
                    Bütün derslere ait proje ödevleri ile  performans görevlerinin çevre şartları da göz önünde bulundurularak öğrenci seviyelerine uygun seçilmesi kararlaştırıldı.
MATEMATİK PROJE GÖREVİ ÖDEV  KONUSU
1
Ailenizdeki bireylerin ağırlıklarını,boylarını ölçerek sütun,çetele,sıklık tablosunda gösterilmesi
TÜRKÇE PROJE GÖREVİ
ÖDEV  KONUSU
1
Sınıf dergisi oluşturunuz.
HAYAT BİLGİSİ PROJE GÖREVİ
ÖDEV  KONUSU
1
Suyun dolanımı(su döngü.) anlatan çalışma yapınız
         8. Planların uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ve alınacak önlemler ;            
             Seval ATEŞŞAHİN:Planların uygulanmasında karşılaşılacak  sorunların çözümünde sınıf seviyelerinin göz önünde bulundurulması ve sorunların sınıf  öğretmenlerinin birlikte çalışmaları ile çözülebileceğini vurguladı. Zaman zaman zümre öğretmenlerinin bir araya gelip fikir alışverişi yapması gerektiğini söyledi.
 Hikmet TUNCEL: Planlar normal şartlarda uygulanırsa problem çıkmaz ama kötü hava şartları veya  salgın hastalık olursa aksama olur.O zaman zümre olarak tedbir almalıyız dedi.
          9.  Derslerde izlenecek yöntem ve tekniklerin görüşülmesi ;
             Celal DEMİRAY:Öğrenci merkezli yaparak yaşayarak öğretim yapılması,öğrenmeyi en üst düzeyde gerçekleştirecek yöntem ve tekniklerin kullanılması gerektiğini belirtti.
              Ayten KAYA:Yapılandırmacı eğitim anlayışı çerçevesinde öğrencinin  hazır bilgiyi ezberleyen   değil, yeni bilgileri önceki öğrendikleri üzerine inşa eden,yeni bilgileri kolay bir şekilde öğrenen ve hayatta karşılaştığı durumlara uygulayabilen bir anlayışla yetiştirilmesi gerektiğini,
            İşlenecek konularla ilgili araştırma inceleme çalışmalarına yer verilmesi,edindikleri bilgileri sınıf ortamında sunum halinde aktarmaları halinde öğrenmenin en üst düzeyde gerçekleştirilmiş olacağı fikri üzerinde” durdu.”Genel olarak öğrencilerin bilgi düzeylerinin normal olduğu fakat sahip olunan bilgilerin ifade edilmesi konusunda yetersiz kalındığı bu durumu iyileştirici çalışmaların yapılması gerektiğini söyledi.           
             FahrettinYILDIZ:Matematik dersi konusunda öğrencilere matematik dersini sevdirmek gibi büyük bir sorumluluğumuz olduğunu ve yeni programın da bu amaca yönelik olarak hazırlandığını belirtti. Derslerin işlenişi sırasında konuların oyunlarla daha eğlenceli hale getirilerek işlenmesinin hem öğrencinin konuyu kavramasını, hem de dersi sevmesini sağlayacağı belirtildi. Bu derste yapılacak proje çalışmalarının, katlama ve yapıştırma tekniklerinin oyun, akıl yürütme gibi yöntemlerle daha etkili olacağı görüşüne varıldı.
            Hayat Bilgisi dersinde uygulanacak yöntem ve tekniklerin de neler olacağı tekrar edildi. Beyin fırtınası, gösteri, soru-cevap, rol yapma, drama, yaratıcı drama, benzetim, gözlemleme, betimleme, eğitsel oyunlar olarak belirlendi.
            NecmettinYAVUZ: Türkçe dersinde metin işlenirken  bir hafta süresince dağılımını yaparak, diğer derslerle bağlantı kurarak işlenmesi, metinlerin uzun olması nedeniyle genellikle anlatım çalışmalarına ağırlık verilmesi ve metnin yazdırılması yerine özet çıkartılmasının daha uygun olacağını belirtti.
               Ayrıca diğer derslerle bağlantı kurulmasına ve kelime dağarcığını geliştirici etkinliklere mutlaka her derste yer verilmesi, sözlük kullanımını öğreterek kelimeleri nasıl arayacakları konusunda bilgi verilmesi kararı alındı. Rastgele seçilmiş anahtar kelimelerden hikaye yazımına sık sık yer vermenin yararlı olacağı söylendi.             
             Ahmet DURAN: Türkçe dersinde betimleme, okuma, tartışma, soru-cevap, drama, anlatım, ikna etme, beyin fırtınası, kavram haritası vb. yöntemlerle metin işleme basamakları da göz önünde bulundurularak dersin işlenmesi gerektiğini belirtti. Bunun üzerine Türkçe dersinin bu şekilde işlenmesi kararı alındı. Etkinliklerin yapılması aşamasında da yapılandırıcı eğitimin gereği olan öğrencinin bilgiyi yapılandırabilmesi için gerekli  fırsat ve ortamın öğretmen tarafından  sağlanmalıdır dedi.
            
             Serbest Etkinlikler dersinde sağlanması vurgulandı..Serbest etkinlikler dersi  haftada,  1 saat güzel konuşma yazma,1saat film izleme,1saat kitap okuma,1 saat satranç,1 saat sosyal etkinlikler olarak işlenmesine devam edileceği söylendi.  
Beyin fırtınası,kavram haritaları,mülakat,görüşme,balıkçılığı,anlatım,açık uçlu sorular, sıralama tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılması istendi,
         10. Mesleki eserlerin incelenmesi;
               Mustafa SÜR:Mesleki eserlerin incelenmesi ve yeniliklerin gözden geçirilmesine önem verilmeli ; zamanında,devamlı olarak inceleme yapılmalı,
               Teknolojik gelişmelerin takip edilerek derslere yönelik gelişmelerin izlenmesi gerektiğini,
               Mesleki eserler gözden geçirilmeli,incelenmeli ve sınıflarda uygulanmaldedi.
          11.Uygulanan ölçme ve değerlendirme çalışmalarının nasıl sonuca ulaştığının görüşülmesi;
                 Seval ATEŞŞAHİN:İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 35. ve 47. maddeleri gereğince öğrencilere istedikleri ders veya derslerden öğretim yılı boyunca en az bir proje ödevi, her yarı yılda en az bir performans görevi verilmesine ve bu görevlerin değerlendirilmesinde konunun niteliğine göre değerlendirme formu ve dereceli puanlama anahtarı hazırlanmasına karar verildi. Buna göre öğrencilerin alacakları proje görevlerinin şubat ayı sonuna kadar verilmesi kararlaştırıldı. Proje bir tane dersten hazırlanacak ve öğrenciler istediği dersi seçecekler. Eğer öğrenci isterse projeyi bireysel değil grup çalışması şeklinde yapabilecek. Ama performans görevi bireysel yapılacak ve 2. dönem bitmeden teslim edilecek. Performans görevi ise her öğrenci Türkçe, Matematik ve Hayat bilgisi derslerinden ayrı ayrı olmak üzere birer performans görevi hazırlayacak dedi.
                Hikmet TUNCEL: Öğretim programlarındaki ölçme ve değerlendirme ile özellikle performans görevi ve projelere yönelik mevcut mevzuatın incelenmesi ve örnek performans görevi veya proje yönergesi ile değerlendirme ölçeğinin öğretmenler tarafından hazırlanması.gereğini belirtti.Gözlem formları zamanında doldurulup önlem alınmalı dedi.
                 Celal DEMİRAY:Öğrencilerimizin derslerdeki performanslarını ölçmek için konu sonlarında ders ve çalışma kitaplarındaki değerlendirme basamaklarını titizlikle uygulamaya devam edelim dedi.
                Ayten KAYA:Uygulanan ölçme değerlendirme çalışmalarının öğrencinin proje görevi,performans görevi,tema sonunda değerlendirme formları ,akran değerlendirme,öz değerlendirme gibi formlar öğrencilere uygulanmalı ve buna göre çalışmalar yapılmalıdır dedi.Yapılan çalışmalar öğrenci ürün dosyalarından ve sınıf içi etkinliklerden oluşmalıdır .Çalışmalar ürün dosyasında bulundurulmalı dedi.
                Derslerde yaptırılan performans görevlerinin ve değerlendirme yöntemlerinin gereği gibi yürütül-düğü tespit edildi.Proje görevlerinin de sene başı zümresinde alınan karara uygun yapılacağı belirtildi. Performans görevlerinin düzenli yürüdüğü, ikinci dönem de aynı şekilde yürüyeceği ifade edildi.                                      
          12. Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin uygulanmasının görüşülmesi ve yapılan çalışmaların sonuçlarının görüşülmesi ve değerlendirmesi;
                Dönüşümlü olarak Kulüp çalışmaları ve Rehberlik derslerinin işlendiğini, rehber öğretmenlerimizin katkıları ve gözlemleriyle rehberlik dersi amacına uygun bir şekilde işlenmektedir.
                TOPLUM HİZMETİ olarak yapılacak etkinlikler :
                Çevrede yoksul bir okulun seçilmesi kaynak kitaplar,öykü kitapları ve kırtasiye malzemesinin dağılması.
               Atık pil toplama kampanyasının sürdürülmesi,
               Okuma yarışmalarının yapılması.
       13. Dilek ve temenniler,;
               FahrettinYILDIZ:Her tema sonunda zümre öğretmenlerinin değerlendirmeyi birlikte yaparak görüş alışverişinde bulunulmasını,yıl sonuna doğru piknik yapalım.Gezi ve gözlemleri yıllık planda ne zaman yapılması gerektiğinin belirtilmesi.
               Proje ve performans ödevlerinin sınıf seviyelerine göre zümre olarak daha önceden birlikte belirlenmesi sınıf araç gereçlerinin düzenli tutulmasında öğrencilerin görevlendirilmesini ifade etti.
         14.Kapanış ,
              Zümre Başkanı  FahrettinYILDIZ,konuşan öğretmen arkadaşların dilek ve isteklerinin göz önünde bulundurulacağını söyledi. İşbirliği içinde çalışmaların devam etmesi dileklerini ileterek ayrıca zümre öğretmenlerine iyi dilek ve temennilerde bulunarak toplantıya son verdi.
                                                       ALINAN  KARARLAR
1-Birinci yarı yılın değerlendirmesinde, görülen eksikliklerin giderilmesi kararlaştırıldı. Başarı oranının arttırılması için öğrencilere başarılı olma konusunda rehberlik edilmesine karar verildi.
2-Eğitim öğretim programının daha sıkı takip edilerek, etkinliklerin birlikte yapılmasına , görüş alışverişi yapılarak sosyal etkinliklere daha çok yer verilmesine ortak bir anlayış oluşturulmasına karar verildi.
3-Planların programa uygun yürütülmesine, karşılaşılan güçlüklerin giderilmesi için ortak çalışılmasına karar verildi..İlköğretim 3.sınıflarında yapılacak olan devamsızlıklar planların uygulanmasını ve başarıyı olumsuz yönde etkileyeceğinden ,böyle durumlarda veli,öğretmen ve idare işbirliğine  karar verildi.
4-Yeni ilköğretim programının yapılan değişikliklerine uyularak yeri ve zamanı geldiğinde incelenmesine ve uygulanmasına karar verildi.
5- Öğrencilerin çevre , eğitim ve ekonomik durumu göz önüne alınarak etkinliklerin sınıf seviyesine uygun olarak yaptırılmasına karar verildi .Okula uyum güçlüğü yaşayan ve ilgisi dağınık  öğrencilerin velileri ile görüşülüp, yapılacak etkinlikler hakkında görüş alış verişinde bulunulması gerektiğine karar verildi.
6- Ders araçlarından,laboratuardan , kütüphane ,spor salonu,teknoloji ve tasarım,bilişim teknolojileri,görsel sanatlar ve müzik derslerinden planlı bir şekilde yararlanılmasında en iyi verimin alınması için çaba sarf edilmesi kararlaştırıldı.
7-Planların uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin aşılmasında zümre öğretmenlerinin zaman zaman  toplanıp  görüşerek güçlüklerin giderilmesine karar verildi.
8- Öğrenci merkezli yaparak yaşayarak öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılması kararlaştırıldı.
Derslerde izlenen okuma, yazma, anlatma, tekrar etme, soru-cevap, fikir yürütme gibi tekniklerin sık kullanılması yanında bilgisayar ve projeksiyon gibi teknolojik ürünlerden de yararlanılmasına karar verildi.
Beyin fırtınası,kavram haritaları,mülakat,görüşme,balık kılçığı,anlatım,açık uçlu sorular, sıralama tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılmasına karar verildi ,
9- Daha çok mesleki eser okunup incelenmesine ve takip edilmesine karar verildi.
10-Temaların sonunda öz değerlendirme, öğrenci gözlem formu, akran değerlendirme formu, kendini değerlendirme formlarının ve ölçeklerinin doldurulması kararlaştırıldı.
11- Her dersten bir performans görevi ve bir dersten proje görevi verilmesine,bunlarla ilgili değerlendirme puanlarının dönem sonlarında not olarak değerlendirilmesine karar verildi.
12- Sosyal kulüp çalışmalarında alınan kararların ve projelerin yapılması, ilgili tutanakların tutulmasına , Sosyal kulüp ve rehberlik faaliyetlerine gereken önemin verilmeye devam edilmesine görüş birliği ile karar verildi
 3/A.sınıfı öğretmeni :Necmettin YAVUZ                           3/E Sınıf Öğretmeni:Hikmet TUNCEL
 3/B sınıfı öğretmeni :Ahmet DURAN                                 3/F Sınıf Öğretmeni:Celal DEMİRAY
 3/C sınıfı öğretmeni : Mustafa SÜR                                    3G Sınıf Öğretmeni:Ayten KAYA
 3/D sınıf öğretmeni : Seval ATEŞŞAHİN                           3/H Sınıf Öğretmeni:Fahrettin YILDIZ
                                                                                  
                                                                                  19.02.2013
                                                                            Muharrem KARATAŞ    
                                                                                 Okul Müdürü

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı