2. Sinif Temizlik Güzeldir Okuma Anlama Etkinliği 5n1k

20 Şubat 2013 Çarşamba

2. Sınıf Temizlik Güzeldir Okuma Anlama Etkinliği 5n1k, 2. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları, 2. Sınıf Temizlik Güzeldir Okuma Anlama Etkinliği 5n1k indir. 2. Sınıf Temizlik Güzeldir Okuma Anlama Etkinliği 5N1K

Metinde adı geçen Semanur öğrencimdir. Ayşe hayali kahramandır.

SINIFIM TERTEMİZ OLMALI

         Semanur çok temiz bir öğrenciydi. Hem okulda olsun hem de evde olsun her zaman temizlik kurallarına dikkat uyardı. Kurallara uyduğu gibi uymayan arkadaşlarını da uyarırdı. Onun yanında kimse pis olamazdı. Öğretmeni de bu temiz öğrencisini çok severdi.

         Bir perşembe günü Semanur koşa koşa okula gelmişti. Herkes onun bu aceleci hareketlerine anlam vermeye çalışıyordu. Semanur’a acelesinin sebebini sorduklarında Semanur gülerek ve neşeyle ”Bugün ben nöbetçiyim.” cevabını vermişti. Sınıfın düzeni o gün ona aitti. Öğretmeni ve arkadaşları onun çok güzel bir şekilde nöbetçiliğini yapacağından emindi.

         İlk teneffüs biraz sıkıcı geçmişti. Çünkü kendisine yapacak çok fazla bir uğraş bulamamıştı. İkinci teneffüs beslenme teneffüsüydü. Tenefüs zili çaldığında herkes beslenme yapmak için çantalarını da alıp bahçedeki çimenliğe doğru çıktı. Ama dur! O da ne öyle? Sınıf arkadaşı Ayşe beslenmesindeki yiyeceklerin kabuklarını yere atıyordu. Semanur buna asla izin veremezdi. Hemen Ayşe’nin yanına gitti ve;

“Ayşe, senin yaptığın doğru mu?” diye sordu Semanur.

“Ne yaptım ki ben.” dedi Ayşe.

         “Ayşe acaba anlamamazlıktan mı geliyordu? Yoksa yaptığı yanlışın farkında değil miydi?” diye düşündü Semanur. Onu kırmadan yaptığının yanlış olduğunu nasıl anlatabileceğini düşünürken güzel bir fikir bulmuştu. Ayşe’yi de yanına alarak okulun çöplerinin atılı olduğu yere gitti. Semanur Ayşe’ye dönerek, “Ne güzel bir hava, her taraf ne güzel. Gel beslenmemizi burada yapalım.” dedi. Ayşe ise Semanur’un şaka yaptığını sanaraktan gülmeye başladı. Ama Semanur’un çantasındaki yiyecekleri çıkarıp yemeye başladığını görünce şaka yapmadığını anlamıştı.

“Dur Semanur! Ne yapıyorsun sen? Burada beslenme yapılır mı? Çöplerin içinde bu iğrenç kokulu yerde beslenme yapılır mı hiç? Ben seni çok temiz bir öğrenci zannediyordum.”  dedi. Semanur, Ayşe’yi dikkatlice dinledi ve onun konuşması bittikten sonra;

“ Evet çok pis bir yer ve koku da çok rahatsız edici. Çünkü her taraf çöp dolu. Biliyor musun buraya sınıfın çöp kovasında biriken çöpler atılıyor. Düşünsene , yediğimiz yiyeceklerin atıklarını ve çöpleri çöp kovasına değil de yerlere atsaydık sınıfımız da böyle olurdu. O zaman sınıfta nasıl ders işleyebilirdik? Sağlığımızı nasıl koruyabilirdik?”

Semanur’un anlatmak istediğini Ayşe yavaş yavaş anlamaya başlamıştı. Biraz önce sınıfta yere çöp atan kendisiydi. Kendi kendine düşünmeye başladı. Sınıfının böyle pis yer olmasını asla istemezdi. Koku o kadar pisti ki midesi bulanmaya başlamıştı. “Hayır! Ben bir daha yere çöp atmayacağım.” diye bağırarak sınıfa koştu ve yere attığı çöpü hemen yerden alıp çöp kovasına attı. Ayşe bundan böyle temizlik kurallarına uyacağına söz verdi. Semanur da arkadaşının hatasını düzeltmesinden çok mutlu oldu.

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1)      Temizlik kurallarına her zaman dikkat eden kimdir?

2)      Ayşe teneffüs zili çaldığında yere ne atıyor?

3)      Semanur, Ayşe’ ye hatasını farkettirmek için nerede beslenme yapmak istiyor?

4)      Olay ne zaman gerçekleşiyor?

5)      Ayşe  hatasını anlayınca nasıl bir tepki veriyor?

6)      Semanur niçin okula koşa koşa gidiyor?

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı