3. Sinif Türkçe 5n1k Çalışması Ben Asker Olacağım

3 Mart 2013 Pazar

3. Sınıf 5n1k Çalışması Ben Asker Olacağım, 3. Sinif Türkçe 5n1k Çalışması Ben Asker Olacağım Etkinliği, 3. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları, 3. Sınıf 5n1k Çalışması Ben Asker
Olacağım indir. 5n1k çalışması-hikaye harıtası-duygu,haber,istek cümleleri-cümleye sözcük ekleme

BEN ASKER OLACAĞIM
     Mustafa Kemal, bir gün arkadaşlarıyla gezintiye çıkmıştı.  Çevreyi dolaşırken, neşeli bir çocuk grubu gördü. Bir ara, çocuklardan biri gruptan biraz uzaklaştı. Mustafa Kemal, çocuğu yanına çağırdı.Ona adını sordu. Çocuk, "Cemil" diye cevap verdi. Mustafa Kemal, Cemil'e kendisini tanıyıp tanımadığını sordu. Cemil "Sen Gazi Paşasın."diye cevap verdi. Bunun üzerine Mustafa Kemal. "Bilemedin Cemil. beni benzetmiş olacaksın." dedi. Cemil. •"Hayır, iyi biliyorum. Çünkü, kimsecikler sana benzemez Paşam' diye cevap verdi.
  Mustafa Kemal heyecanlandı, gözleri doldu.Cemil'e, büyüyünce ne olmak istediğini sordu. Cemil asker olmak istediğini söyledi. "Düşman, vatanımıza bir daha gelirse kovacağım." dedi.Mustafa Kemal. Cemil'i kucaklayarak öptü. Onu arkadaşlarının yanına gönderdi.      
OKUYALIM - CEVAP VERELIM
1 . Mustafa Kemal çevreyi dolaşırken ne görüyor?
……………………………………………………..........................................................
2. Cemil, Mustafa Kemal'i tanıdığını nasıl açıklıyor?
……………………………………………………............................................................
3.Mustafa Kemal niçin heyecanlanıyor?
………………………………………..........................................................................
4. Cemil niçin asker olmak istiyor?
…………………………………………..................................................................... .
5- Vatanımız bizim için ne kadar önemlidir?
................................................................................................................... 

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı