İletişimde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
- İletişim becerisi insanın kendisini tanımasıyla
başlar. Kendini tanıyan insan gerçek duygu ve düşüncelerinin farkındadır. Kendi duygu ve düşüncelerinin
farkında olan bireyler bunları başkalarına doğru ifade edebilir. Bu sayede karşı
tarafça kolaylıkla anlaşılabilir.
- Karşılıklı saygı ve hoşgörü iletişimin temelidir.
Hoşgörülü ve saygılı insanlar birbirlerini anlamaya çalışır. Farklı düşünce ve duyguları önemser.
Kırıcı değil, yapıcıdır. Bencil, sadece kendini düşünen, başkalarına saygısız ve
değer vermeyen tutum ve davranışlar içinde olan insanlarla iletişim kurmak mümkün
değildir.
- Kendi düşünce ve fikirlerini tek doğru olarak
benimseyen, başkalarının fikir, düşünce ve duygularını önemsemeyen ve saygı göstermeyen insanlar
olumlu ve etkili iletişim kuramazlar.
- İletişimde dinlemek çok önemlidir. Karşımızdakini
anlamak için onu dinlememiz gerekir.
- Konuşmalarımızda sürekli ahlak dersi veren,
nasihat eden ifadeler kullanmak iletişimi olumsuz etkiler.
- Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, konuyu
saptırmak, tehdit etmek, uyarmak, yargılamak, suçlamak iletişimin kesilmesine yol açar.
- Ön yargılı davranmak iletişimde yapılan en önemli
hatalardandır.
- İletişimde sakin olmak, duygularımıza kapılmamak
ve aceleci davranmamak çok önemlidir.
- Başkalarının duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışmak,
onlarla empati kurmak iletişimi olumlu etkiler.
- Çatışmayı artırıcı değil, çözümü amaçlayan davranışlar,
olumlu iletişimde önemli bir rol oynar.
0 yorum:
Yorum Gönder