Kadir inanırın canlandırdığı hangi karakter 700 kasaba 70 vilayet 7 düvelde namı sözylenendir?

1 Şubat 2013 Cuma

Kadir inanırın canlandırdığı hangi karakter 700 kasaba 70 vilayet 7 düvelde namı sözylenendir? TATAR RAMAZAN dır...

Bu bölümde özellikle Kirmastılı karakterine dikkat edilmelidir. Kerim Korcan, yıllarca hapiste yatmış ve orada rastladığı mahkumlardan yola çıkarak bu karakterleri yaratmıştır. Kirmastı, Bursa'nın Mustafakemalpaşa ilçesinin eski adıdır. Kirmastılı karakteri, yiğitliğin ve mertliğin sembolüdür.
Film 700 kasaba, 70 vilayet ve 7 düvelde namı söylendi yazısıyla biter.

Unutulmaz Replikler

  • İnsan bunca zulüm, bunca haksızlık görür de rahat yatabilir mi, o zaman ben de ortaya fırlarım ve adama dur derim. Bu dünyanın hesabı ahirete kalmamalı. ~ Tatar Ramazan'ın hapishane müdürüyle konuştuğu ilk sahne.
  • Kadın kısmısı adamın bağrına basar gibi topuk vurmalı yere. ~ Abdurrahman Çavuş
  • Devlet adil olduğu sürece güçlüdür. ~ Tatar Ramazan'ın hapishane müdürüyle konuştuğu ilk sahne.
  • Koridorları sevdim, ceza istediği kadar uzun olsun, yeter ki koridorlar kısa olmasın, insan bir kere yürümeye durdu muydu her şeyi unutur, nedendir bu? Çünkü volta cezanın törpüsüdür. ~ Ramazan`ın hapishaneye ilk defa girdiği sahne.
  • Merhaba yarenler, merhaba felaket arkadaşlarım! ~ Tatar Ramazan'ın hapishane ahalisiyle selamlaştığı sahne.
  • Ben köpeği bile aşağılamam, Allah yaratmış, ama insanların köpekleşmesi beni çıldırtıyor. ~ Abdurrahman Çavuş ve Akseli ile volta atarken.
  • Kanun vardır kırbaç gibi, kanun vardır sütlaç gibi. Adamına göre. ~ Abdurrahman Çavuş.
  • Ben hasmımı hiçbir zaman küçümsemem. ~ Ramazan, Kirmastılı ile konuşurken.
  • Senden esaslı bir bıçak istiyorum, hasmıma sallayınca dönmeyen cinsten olmalı. Çünkü ben, adama bıçağı iki kere sallamam! ~ Tatar Ramazan, Kirmastılı'ya söylüyor.
  • Siz beni resimlerdeki mahkumlarla karıştırıyorsunuz müdür bey, benim adım Tatar Ramazan, ben bu oyunu bozarım! ~ Tatar Ramazan'ın hapishane müdürüyle konuştuğu sahne.
  • Osmanoğlu kazan kaynatmış, Ali koca padişah askere yemek ulaştırmış, işin aslı lokmadır lokma. ~ Abdurrahman Çavuş.
  • Burada vurulacak birisi vardı, onu da ben vurdum! Benim adım TATAR RAMAZAN gücün varsa gelip alsana! ~ Son sahne.
  • Adamı yüzüne karşı methetmezler. ~ Tatar Ramazan'ın koğuşa girdiği sahne.
  • Bir ekmeği beraber bölüşerek yemektir hüner. ~ Tatar Ramazan koğuş ahalisine yemek yerken söylüyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı