2. Sinif Türkçe 5. Tema-deniz Kızı Çalışma Etkinliği

1 Şubat 2013 Cuma

2. Sınıf Türkçe 5. Tema-deniz Kızı Çalışma Etkinliği, 2. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları, 2. Sınıf Türkçe 5. Tema-deniz Kızı Çalışma Etkinliği indir. 5.Tema Sağlık ve Çevre - Deniz Kızı Çalışma Etkinliği



Metni 3 defa okumalısın.
SİNCAP
    Arkadaşlar merhaba. Beni tanıdınız mı? Hani şu ağaçlarda
daldan dala gezen, fındık ve palamut görünce dayanamayan bir
hayvan vardır. İşte o benim.
    Sizlerle bir anımı paylaşmak istiyorum.
    İki yıl öncesiydi. Ailemle beraber mutlu bir şekilde ormanda yaşardık. Bir gün ormana birkaç insan geldi. Oturdular, oynadılar, piknik yapıp eğlenip gittiler. Fakat çöplerini götürmediler. Bu durum bizleri çok üzdü. Birkaç gün sonra farklı insanlar geldiler. Onlarda çöplerini götürmeden gittiler. Bu olay bu şekilde devam etti. Gün geçtikçe ormanımız çöpten geçilmez olmuştu. Yiyeceklerimizi çöplerin içinden aramaya başladık. Gün geçtikçe yiyecek bulamaz olduk.
    Birkaç ay sonra ise insanlar daha kalabalık geldiler. Ellerinde ise testereler vardı. Ne yaptıklarını merak ettik. Bir de baktık ki ağaçları kesiyorlar. Bir hafta ormanda kaldılar ve ağaçların hepsini kestiler. Bizleri ve ormanda yaşayan canlıların hiçbirini düşünmeden hepsini kestiler. Hepimiz evsiz kalmıştık. Ormandaki bütün canlılar yeni ev bulmak için farklı yerlere göç ettiler. Bizde ev bulmak için sevdiğimiz ormanı terk etmek zorunda kaldık.
    Arkadaşlar, o günden sonra nerede bir ağaç görsek bir süre orada yaşamaya başladık. Fakat gün geçtikçe ağaçlar yok oluyor. Sizden isteğim çevrenizi temiz tutun ve ağaçların kesilmesine izin vermeyin.
 


Temiz bir çevre için neler yapabiliriz?
1-…………………………………………………
2-……………………………………………………
3-……………………………………………………
4-……………………………………………………
5-……………………………………………………

Resimdeki fabrika sahibine neler söylemek istersiniz?
..................................................................................
................................................................................
............................................................................... 
................................................................................ 
..................................................................................
................................................................................
............................................................................... 
................................................................................

Denizlerimizin kirlenmemesi için neler yapmalıyız?
………………………………………………………

………………………………………………………

………………………………………………………

………………………………………………………

………………………………………………………

………………………………………………………

 
            Resmi boyamayı unutma
Aşağıdaki cümleleri tamamlayalım.
Dişim ağrıdığı için ……………………………………………………… .

Ödevlerimi yapamadım, bu yüzden ……………………………………………… .

Hata yaptım, bu nedenle …………………………………………………… .

Futbol oynayamadım, çünkü …………………………………………………… .

Sesim güzel olduğu için …………………………………………… .

Güzel resim yapıyor, bu nedenle …………………………………………… .

Dengeli besleniyorum, bu sonucunda ……………………………………………… .

Terli terli su içtim, bu yüzden ………………………………………………… .

Aşağıdaki cümleleri uygun kelimelerle tamamlayalım.
 
Hikaye kitabımı okuyamadım ………………………………… anlatamadım.



Sağlıklı yaşıyorum ………………………………… spor yapıyorum.

Onu üzdüm ………………………………… gönlünü aldım.
Okula geç geldim ………………………………… otobüsü kaçırdım.
Beden eğitimi dersinde çok koştum ………………………………… terledim.
Gelemediğim ………………………………… özür dilerim.
On gün işe gidemedim ………………………………… işten kovuldum.
Çöpleri çöp kutusuna atıyoruz ………………………………… okulumuz temiz.
Boyum uzun olduğu ………………………………… basketbol takımına seçildim.
Hastalandım ………………………………… dondurmayı çok yedim.
Ağaçlar kesildi ………………………………… hayvanlar yuvasız kaldı.
Aşağıdaki kutuya “temiz çevre” konulu mini resim çalışması yapalım



0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı