6. Sınıf Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Soruları 2012 2013

14 Şubat 2013 Perşembe

6. Sınıf 2. Dönem Türkçe Yazılıları, 6. Sinif Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Soruları 2012 2013, 6. Sınıf 2. Dönem Türkçe Yazılıları indir. 6.Sınıf 2. dönem Türkçe Yazılıları (Alıntıdır.)


ÖZEL EKİN İLKÖĞRETİM OKULU 2012–2013 ÖĞRETİM YILI
II. DÖNEM6. SINIFLAR TÜRKÇE DERSİ I. YAZILI
 Köylünün birinin traktörü bozulmuş. Saatlerce uğraşmış; ama arızayı bulamamış. Tamirci çağırmak zorunda kalmış. Tamirci geldiğinde kaportayı açmış, motorun bir yerine çekiçle tek bir kez vurmuş ve araba çalışmaya başlamış. Köylü,  yaptığı işin ücretini sorunca, tamircinin istediği 30 milyon lirayı çok bularak:”Çekiçle bir kez vurdun diye mi bu kadar para istiyorsun? “demiş. Tamirci: “Çekiçle vurmaya bir milyon lira alıyorum zaten.” demiş, “Yirmi dokuz milyonu, nereye vuracağımı bildiğim için istedim.”
(Aşağıdaki 4 soruyu bu metinden yararlanarak düzgün cümlelerle yanıtlayınız.)
  1. Köylünün tamirci çağırmasının nedeni nedir?
      Köylünün tamirci çağırmasının nedeni; traktörünün bozulması, denediği halde     kendisinin tamir etmeyi başaramamasıdır.
  1. Tamircinin, nereye vuracağını bildiği için para istemesinin nedeni nedir? Açıklayınız.
      Tamircinin yaptığı iş, basit görünmesine karşın herkesin yapabileceği bir iş değildir. O bu mesleği öğrenmek için ömründen önemli bir zaman dilimini harcamış, eğitimini almıştır. Zaman ve emeğin yanında para da harcamış, şimdi bunların karşılığını almaktadır.
  1. Köylü tamircinin istediği ücreti niçin çok buluyor?
Köylü, tamircinin bu işi öğreninceye kadar çektiği sıkıntıyı düşünemiyor; yalnızca bir çekiç darbesiyle, hiç zaman harcamadan işi yaptığını görüp parayı çok buluyor.
     
  1. Bu olaydan nasıl bir sonuç çıkarıyorsunuz?( ana düşünce/ileti/mesaj )
a)      Her meslek saygıdeğerdir; çünkü onun inceliklerini öğrenmek için kişi; zaman, emek ve para harcamıştır.
b)      Yapılan işi küçümsemeden önce onu öğrenmek için kişinin çektiği sıkıntıyı düşünmeliyiz.
  1. Aşağıdaki cümleler yazım yanlışı olup olmadığına bakarak doğru (D) ya da yanlış (Y) olarak cümlelerin yanında bulunan parantezlerin içine yazınız.
(  D )Konuştukça açıldı kadın.
(  Y )Ankara’ya trenile gitmek uzun ve sıkıcıdır.
( D )Bunu bir oldubittiye getirdi.
( D )Rüyadan kim hoşlanmaz ki?
(  Y )İyisimi zarar etmeyelim.
( Y )Burayı keşif etmek istiyoruz.
(Y)Zannedersem beni bu gün aramış.
(  Y )Dedi kodu yapmayalım.
(  D ) Önümüzdeki hafta Bozdağ’a gideceğiz.
( Y  )Bu yemekten azcık bize de versene.
  1. Aşağıdaki cümlede parantezle gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Eskiden beri sorulan (    ) Sonumuz ne olacak ( .  ) (  “ ) sorusuna verilen yanıtlar bir noktada birleşmektedir ( .  )
  1. Aşağıdakilerin hangisinde noktalı virgül (;) yanlış kullanılmıştır?
A)    İyi hazırlanmış; ama başaramamış.
B)    Defterini, kitaplarını, çantasına koydu; okula gitti.
C)    Zeynep Hanım’ın kızı; İngiltere’de okuyor.
D)    Tarihten, edebiyattan dört; matematikten üç almış.
  1. Aşağıdaki tümcelerin hangisinin sonuna soru işareti konulmasa da olur?
A)    Beni bir de aşağılamaya kalkmasın mı
B)    Sen taksitle alışveriş yapmak istemiyor musun
C)    Amcasıyla yengesi, buraya bir daha gelecekler mi
D)    Çocuklar bahçede top oynamasınlar mı
9.
      Kim demiş yaralarımız kapanır diye
      Yaraları kapansa da insanın, acısı yürekte kalır.
      Eski fotoğraflarına sevdiğimin dalar gözlerim
      Anılarımız canlanır canımı alır
A)    Yukarıdaki dörtlükten dört tane iyelik eki almış sözcüğü bulup inceleyiniz.(Kelimeyi gösterip iyelik ekinin altını çiziniz ve hangi kişi olduğunu belirtiniz. Kelimeler aşağıdaki noktaların yanına yazılacak.)
Yaralar-ı-mız: I. tekil kişi iyelik
Yaralar-ı:III. tekil kişi iyelik
Acı-s-ı: III. tekil kişi iyelik
Fotoğraflar-ı-n-a: III. Tekil kişi iyelik
Sevdiğ-im-in: I.tekil kişi iyelik
Gözler-im: I. Tekil kişi iyelik
Anılarımız: I.Çoğul kişi iyelik
Canımı: I. Tekil kişi iyelik
B)    Aynı dörtlükteki yalnızca durum eki almış sözcükleri bulup hangi durumda oldukları yanlarına yazınız.(Ekini göstermeyi unutmayınız.)
      Fotoğrafların-a: yönelme durumu
      Yürek-te: bulunma durumu
      Canım-ı: belirtme durumu
10. Aşağıdaki tablodaki adları inceleyiniz.
Adlar
Varlıklara verilişine göre adlar
Varlıkların oluşlarına göre adlar
Varlıkların sayılarına göre adlar
Düşünceler
Tür adı
Soyut ad
Çoğul ad
Öğretmenlik
Tür adı
Soyut ad
Tekil ad
Işık
Tür adı
Somut ad
Tekil ad
Filo
Tür adı
Somut ad
Topluluk adı
Okullar
Tür adı
Somut ad
Çoğul ad
İstanbul
Özel ad
Somut ad
Tekil ad
Soruların kaç puan oldukları yanlarında belirtilmiştir. Başarılar dileriz.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı