2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem sene başı zümresi toplantı tutanağı

14 Şubat 2013 Perşembe

Anahtarlar: 2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi indir , 2012-2013 2.dönem 2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi yükle , 2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi tıkla indir ,
2012-2013 2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi ara, 2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem sene başı zümresi toplantı tutanağı, 2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi bul,2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi sunusu,



2012-2013 ÖĞRETİM YILI
Yeşilyaka İlköğretim Okulu
II. DÖNEM İNGİLİZCE DERSİ
ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR.
TOPLANTI NO         : 2
TARİHİ                      :  19 / 02 / 2013
YERİ                           :  Öğretmenler Odası
KATILAN ÖĞRETMENLER  : 
…………………………….
…………………………….
…………………………….
GÜNDEM:
  1.     Açılış ve yoklama,
  2.     1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunun Okunması,
  3.     İngilizce dersinin Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda işlenmesi, (2504 sayılı Tebliğler Dergisi)
  4.     Bir önceki zümremde alınan kararların incelenip değerlendirilmesi,
  5.     I. Dönem başarı durumlarının incelenmesi,
  6.     İngilizce dersinde başarıyı arttırmada alınabilecek tedbirler. 
  7.     I. Dönem yapılan Ünitelendirilmiş yıllık planlara göre, konuların zamanında işlenip işlenemediğinin, iş takvimi ve çalışma programına uyulup uyulamadığının tespiti. Yeni öğretim programının 4. sınıflar için uygulanışının değerlendirilmesi. Dyned programının uygulanması.
  8.    Proje ve performans ödevlerinin verilmesi, takibi ve toplanması esnasında karşılaşılan zorluklar.
  9.    Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler ile konularının görüşülmesi,
10.    Ölçme değerlendirme ve sınavlar hakkında bilgi. Değişikliklerin Değerlendirilmesi.
11.    İlköğretim Yönetmeliğinin Zümre Öğretmenleri Bölümünün  Okunması.(Madde 109) ve İngilizce dersinin diğer dersler ile ilişkisi (Zümre öğretmenleri ile ilişkisi)
12.    Öğrencinin derse hazırlığının kontrol edilmesi.(Günlük ödevler)
13.    Ders araç ve gereçlerinin kullanılması.(Ders içinde kullanılacak araç ve gereçler)
14.    Dilek, temenniler ve kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ   
1.    Müdür Yardımcısı ……………. zümre toplantısını açtı. Yapılan yoklamada zümre öğretmenlerinin toplantıda hazır olduğu görüldü.
2.   1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Müdür Yardımcısı ……………. tarafından okundu ve Müdür Yardımcısı ……………. 1739 sayılı Milli eğitimin temel kanununda belirtildiği gibi öğrencilerimizin hepsinin iyi birer vatandaş olarak Milli birlik ve bütünlüğe yönelik sosyal ve kültürel yönleri zengin olan çağdaş uygarlığın yapıcı seçkin bir ortağı olarak yetiştirilmesi yolunda gayret gösterilmesi gerektiği konusunda bazı açıklamalarda bulundu. İngilizce öğretmeni ……………. Milli Eğitimin temel ilkeleri olan genellik ve eşitlik ferdin ve toplumun ihtiyaçları yöneltme, eğitim hakkı, fırsat ve imkan eşitliği süreklilik, Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği, demokrasi eğitimi, laiklik, Bilimsellik, planlılık, okul aile işbirliği ve her yerde eğitim konusunda derslerde sık sık yer verilmesini ve özenle uygulanmasının önemine değindi. Bu konulara derslerde özenle yer verilmesine karar verildi. 
      
3.    2504 ve 2488 sayılı tebliğler  dergisinden Atatürkçülükle ilgili konular görüşüldü. Müdür Yardımcısı …………….   yıllık planlara alınan bu konuların zamanı olan gün ve haftalarda derslerde işlenmesi gerektiğini önemle vurguladı. Atatürkçülük konusunda  söz alan İngilizce öğretmeni …………….  I. Dönemde gerekli zamanlarda Atatürk ilke ve inkılaplarının derslerde anlatıldığını belirtti. Müdür Yardımcısı …………….  I.dönemde olduğu gibi  II. Dönemde de  Atatürkçülük konuları hususunda dikkatli bir şekilde hareket edilmesinin  faydalarını anlattı.
4.    Bir önceki zümrede alınan kararlar İngilizce Öğretmeni ……………. tarafından okundu. Kararlara uyulduğu tespit edildi.
5.    Müdür Yardımcısı …………….  başarı oranlarını okudu. Söz alan İngilizce öğretmeni …………….  bu başarı oranlarının  İngilizce öğretiminin yeterli olduğu anlamına gelmediğini, İngilizce öğrenmeye istekli ve yetenekli öğrencilerimizin çok olduğu bu öğrencilere gereken yardımın İngilizce öğretmenleri tarafından yapıldığı ve daha iyi İngilizce öğrenmek için yol gösterilip kaynak sağlandığını belirtti. Dyned programının cok iyi bir kaynak olduğunu belirtti.
6.    Müdür Yardımcısı …………….: İngilizce dersi öğrenciye sevdirilmeli, ders anlatımı ilgi çekici hale getirilmeli, soyut örneklerden çok somut örnekler verilmeli, günlük hayatımızda İngilizcenin yeri öğrencilere iyi anlatılmalıdır. .
      İngilizce öğretmeni …………….: Ders konularına öğrenciler önceden hazırlanmalıdır. Hiç olmazsa birer defa okumalıdır. Bu öğrencilerin kendilerine anlatılacak konu hakkında bir fikir edinmelerini sağlayacaktır. Öğrencilere her dersten sonra muhakkak ödev verilmelidir. Bu ödevler bıktırıcı, usandırıcı olmamalıdır. Aksine teşvik edici olmalıdır. Verilen ödevler öğretmen tarafından kontrol edilmelidir.
      İngilizce öğretmeni …………….: çalışamayan, çalışmayı bilmeyen öğrencilerin velileri ile görüşülmelidir. İngilizceye nasıl çalışılması gerektiği öğrencilere hususu iyi anlatılmalıdır. Öğretmenler çocuğun 1 gününü nasıl geçireceğini programlamasında yardımcı olmalıdır. Bu programı yaparken ders, rehber ve sınıf öğretmeninden yardım almalıdır.
      İngilizce Öğretmeni …………….: çok sık ,ezbere dayanmayan, pekiştirme alıştırmalarına yer verilmeli. Dili kullanmaya yönelik alıştırmalar(iletişimci yaklaşım-örn: pair-work)uygulanmalı. Geniş zamanın çok iyi oturtulması diğer bilgilerin çabuk kavranmasını ve dilin pratikliğini sağlayacaktır. Gerekli konularda Türkçe zümresiyle işbirliği yapılması, gerekli olduğunda Türkçe Çeviri Yönteminin kullanılmasına karar verildi.
7.    İngilizce Öğretmeni ……………. öğrenci seviyelerinin düşük olması ve bu sebeple derslerde bol örnek yapmaya yönelik çalışma yaptığımız için I.dönem Ünitelendirilmiş yıllık planda konu olarak geri kaldık.
       Müdür Yardımcısı …………….: dersi plana göre yetiştireceğiz diye anlatmayın planı yetiştirmek önemli değil, önemli olan özellikle başarısız öğrencileri kazanmaya yönelik çalışmalar yapmanız ve planda yazdığınız amaç ve davranışlardan kazandırabildiğiniz kadarını öğrencilere kazandırmalısınız dedi.
8. İngilizce öğretmeni ……………. geçen dönem olduğu gibi yazılı ve ödevlerle ilgili aldığımız kararlara   aynen uyularak bu dönemde de İngilizce dersi için 4 ve 5. sınıflarda 2 yazılı; 6, 7 ve 8 inci sınıflarda 3 yazılı   notu verilmesine karar verildiğini hatırlattı.
9.Müdür Yardımcısı …………….  zümre toplantısında alınan kararlara titizlikle uyulmasını isteyerek,  2006-2007 öğretim yılının II. döneminin sağlıklı, mutlu ve başarılı geçmesi dilekleriyle toplantıya son verildi.
ALINAN KARARLAR:
1.  2007/2012 Öğretim yılı İngilizce Zümre Öğretmenler Kurulu ilk toplantısı 19-02-2012 tarihinde öğretmenler odasında yapılmıştır. Toplantıda Okul Müdür yardımcısı ……………. başkanlığında ve İngilizce Öğretmenleri …………….  ve …………….’in hazır bulunmasıyla başlamış ve gündemin diğer maddelerine geçilmiştir.
2.  1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunundan Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları ile Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde belirtilen İlköğretim Kurumlarının Amaçları ve Genel Esasları okundu. Daha sonra Türk Ulusu’nu çağdaş uygarlık düzeyine çıkarmak için Atatürk’ün önderliğinde gerçekleştirilen devletin yapısı ve toplumun yaşamı ile ilgili değişiklik ve düzenlemeleri kapsayan yenilik hareketlerinin tümü anlamına gelen Atatürk İlke ve İnkılapları okunarak değerlendirildi.
3. İngilizce öğretiminde iletişimsel yaklaşımın ( Communicative Approach) benimsenmesi ve dilin iletişimi sağlamak için bir bütün olarak ele alınmasının gereği ( Whole Language Approach) vurgulandı. Bu yüzden derslerde dört temel dil becerisinin-dinleme, konuşma, yazma,okuma- geliştirilmesinin hedeflenmesinin gerektiği söylendi. Ayrıca derslerde öğrenciyi merkeze alan ve işbirlikçi öğrenime dayalı aşağıdaki tekniklerin uygulanması kararlaştırıldı.
ü  Karşılıklı Diyaloglar ( Role-plays)
ü  Soru-Cevap Tekniği ( Question-Answer)
ü  Grup çalışması (Group-work)
ü  İkili Çalışma Etkinlikleri ( Pair-work Activities)
                 
4.  DEĞERLENDİRME : İlköğretim Okulları Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde öngörülen esaslar dikkate alınarak yapılacak Yazılı Sınav sayısı ve tarihleri şöyle saptandı :
a)      YAZILI SINAVLAR :
              II.        DÖNEM:
             
              1.SINAV:Mart ayının 2. haftası
               2. SINAV: Nisan ayının 2. haftası
              3.SINAV:Haziran ayının 1. haftası
                  

Yazılı kağıtları okunmadan önce cevap anahtarı hazırlanacak ve bu cevap anahtarında belirlenen kriterler esas alınarak sınav soruları değerlendirilecektir. Yazılı sınav tarihi iki hafta önceden öğrencilere duyurulacaktır.

b) ÖDEVLER : İlköğretim Okulları Yönetmeliği’nin ödev vermede dikkate alınması gereken maddeleri okunarak tartışıldı. Ödev vermiş olmak için ödev vermenin anlamsızlığına işaretle : Ödev konularının titizlikle seçilip sınırlandırılmasına,öğrenciyi gerek zaman ve gerekse seviye ve hatta kapasite açısından onu sıkıntıya sokmayacak bir çerçevede,öğrencinin gelişimine ve bilgisine katkı sağlayacak bir yapıda ve en önemlisi de önemin fonksiyonel yani öğrenciye bir yarar sağlayacak nitelikte olmasına özen gösterilmesi gereğinin altı çizildi. Verilen ödevin mutlaka kontrol edilmesi, kontrol edilmeyecek ödevin kesinlikle verilmemesine karar verilmiştir. Bu arada, İlköğretim Okulları Yönetmeliği’nin not verme esası gözden geçirildi. Notlar ve puanlamalar şöyle değerlendirilecek :

Derece                                      Rakamla                                  Puanlama

Pekiyi                                          5                                            85-100

İyi                                                4                                            70-84
Orta                                             3                                            55-69
Geçer                                           2                                            45-54
Başarısız                                      1                                            0-44
5.YILLIK PLANLAR : Yıllık planların 2551 sayılı Tebliğler Dergisi’ne uygun olarak hazırlanması gerektiği belirtildi.
GÜNLÜK PLANLAR: 8. sınıf Günlük planlarının haftalık yapılmasına karar verildi.
ATATÜRKÇÜLÜK KONULARI:Atatürkçülük konularına yıllık planlarda yer verilmesi ve bu planların derslerde yeri geldiğinde işlenmesi gerekliliği vurgulandı.
6- Dyned programının tüm sınıflarda düzenli olarak uygulanmasına karar verildi.
     7. Türkçe´nin doğru ve güzel kullanılması için Türkçe öğretmenleri ile işbirliği içinde olunmasının eğitim ve öğretim açısından faydalı olacağı söylendi.
     8. DİLEKLER : 2007-2012 Eğitim-Öğretim yılının sağlık,mutluluk ve başarılı bir  şekilde geçmesi dileğiyle  sonra toplantıya  son verildi.
                                                                                                                                      
  İngilizce Öğretmeni                            İngilizce Öğretmeni                                 Okul Müdür Yrd.
                                            
                                                                                                                                     
                                                                                                                        UYGUNDUR
                                                                                                                                   …………….                                                                                                                                                                                                                                              Okul Müd.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı