2012-2013 8. Sinif Türkçe 2. Dönem Zümre

25 Şubat 2013 Pazartesi

8. Sınıf 2012-2013 Türkçe 2. Dönem Zümre, 8. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanakları, 8. Sınıf 2012-2013 Türkçe 2. Dönem Zümre indir. 2012-2013

BÜYÜKKILIÇLI ORTAOKULU 2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI TÜRKÇE DERSİ 2. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI
            Toplantı No: 2
            Toplantı Tarihi: 14/02/2013
            Toplantı Saati: 13.00
            Toplantı Yeri: Öğretmenler Odası
Toplantıya Katılanlar: Güray KARAGÖZ (Türkçe Öğretmeni)
                                                H.Murat SELÇUK (Müdür Yard.)
            GÜNDEM MADDELERİ:
1.      Açılış ve yoklama
2.      Birinci dönem zümre kararlarının gözden geçirilerek değerlendirilmesi
3.      Birinci dönem öğrenci başarısının değerlendirilmesi
4.      1. dönem uygulanan yöntem, teknik ve etkinliklerdeki isabet ve aksaklıkların tespiti
5.      1. dönem yararlanılan kaynak, araç-gereçlerin seçimindeki uygunluk ve aksaklıkların tespiti
6.      Yazılı sınav tarihlerinin, performans görevi ve proje konuları ile takviminin belirlenmesi
7.      Ortak yapılacak sınavların yapılış şekilleri, soru biçimleri ve sınav tarihlerinin belirlenmesi
8.      Başarısızlık sebepleri ve başarının artırılması için alınacak tedbirler
9.      Birinci dönem notu zayıf olan öğrencilerle ilgili yapılacak çalışmalar (İKY- 47 b)
10.  Birinci dönem okuma çalışmalarının değerlendirilmesi ve ikinci dönem yapılacak çalışmalar
11.  Dilek ve öneriler
           
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
1. Toplantı Zümre Başkanı Güray KARAGÖZ’nın başkanlığında başladı. Toplantıda diğer Türkçe öğretmenlerinin mevcut olduğu görüldü.
2. Birinci dönemin zümre kararları gözden geçirildi. Yıllık plana göre derslerin işlenmesinde, okuma çalışmalarının yürütülmesinde, yöntem ve tekniklerin uygulanmasında, yazılı sınavların yapılmasında ve performans görevlerinin yaptırılmasında alınan kararların uygulandığı görüldü.
Güray KARAGÖZ: “Aldığımız kararların uygulanması memnuniyet vericidir. 2. dönem de aynı kararların uygulanmasına devam etmeliyiz.” dedi.
Güray KARAGÖZ: “Sene sonu sınavları yaklaşıyor. Bu yüzden sınava yönelik test ve alıştırma çalışmalarımızı artırmalıyız. Türkçe dersinden ayda bir deneme sınavı yapmalıyız.” dedi.
3. 1. dönemde öğretmen bazında öğrenci başarısı e-okul verilerine göre şöyledir:
Öğretmen
Şube Sayısı
Öğrenci Sayısı
Zayıfı Olan Öğrenci Sayısı
Başarı Yüzdesi
Güray KARAGÖZ
4
108
27
75,00
Güray KARAGÖZ
3
82
1
98,78
Güray KARAGÖZ
1
26
7
73,08
Güray KARAGÖZ: “Her sınıfta öğrenmeye karşı isteksiz, ailesinin ders ve başarı durumlarıya ilgilenmediği aşağı yukarı 5-7 öğrenci var. Bu öğrenciler derse katılmamakta, ödevlerini yapmamaktadırlar. Ayrıca başarı oranının düşmesinde yine bu öğrencilerin pek çok dersin performans görevlerini yapmamaları etkilidir. Başarının düşük olmasında okuma ve anlama becerisinin düşüklüğü en önemli etkendir.” dedi.
Güray KARAGÖZ: “1. dönem için hedeflemiş olduğumuz başarı düzeyine eriştik; ancak bunu yeterli görmemek gerekiyor. 2. dönemde başarı oranını daha da yükseltmeliyiz.” dedi.
4. Güray KARAGÖZ: “1. dönemde uygulanacak yöntem ve teknikleri belirlerken öğrencilerimizin seviyesini gözetmiş olduğumuz için aynı teknikleri 2. dönem de uygulamalıyız.” dedi.
Güray KARAGÖZ: “6. sınıf çalışma kitabında her okuma parçasıyla ilgili olarak sayıca çok fazla etkinliğe yer verilmiş. 7. ve 8. sınıflarda çalışma kitaplarında etkinlik sayısı 10 civarındayken 6. sınıf kitabında 13-15 etkinlik yer almakta. Bu da 6. sınıfta konuların daha yavaş işlenmesine, öğrencilerin yorulmasına sebep oluyor.” dedi.
5. Güray KARAGÖZ: “1. dönemin başında öğrencilerden sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü, sunum dosyası, defter, kitap okuma özet defteri gibi gereçleri temin etmelerini istedik. Çoğunluk temin etti. Bu gereçlerin derslerde kullanılmasının faydalı olduğu gözlemlendi.” dedi.
Güray KARAGÖZ: “Sınıf kitaplığımızı zenginleştirmek için 30 civarında kitap satın aldık. Bu kitapları öğrencilerin beğeneceğini tahmin ettiğimiz kitaplar arasından temin ettik. Böylece okumaya karşı ilgileri arttı. Ayrıca, haftada en az bir derste sözlük kullanılmasına özen gösterdik.” dedi.
6. Yazılı sınav tarihleri aşağıdaki şekilde belirlendi:
1. yazılı sınavlar
11-15 Mart 2013
2. yazılı sınavlar
29 Nisan-3 Mayıs 2013
3. yazılı sınavlar
27-31 Mayıs 2013
Güray KARAGÖZ: “1. dönem proje dağılımını yetiştiremedik. Bu yüzden iki hafta içerisinde bu dağılımı yapmalıyız.” dedi.
Güray KARAGÖZ: “Performans görevi konularını bölge zümre toplantısında belirlenen konulardan, çalışma kitaplarında yer alan konulardan seçelim. Bu dönem en az bir performans görevi yaptıralım. Performans ve proje değerlendirmelerini dereceli puanlama anahtarlarına göre yapalım. Ödev duyuruları için sınıf panolarını kullanalım.” dedi.
Proje takvimi şu şekilde belirlendi:
Dağılımın yapılması
28 Şubat’a kadar
Öğrencilere duyurma
4-8 Mart
Teslim alma
1-3 Mayıs
Değerlendirme
6-21 Mayıs
7. Güray KARAGÖZ: “Ortak sınavı, 1. dönemde olduğu gibi, 3. sınav olarak belirleyelim. Sınav çoktan seçmeli test şeklinde olsun. Öğrencilere ortak sınav yapılacağını önceden duyuralım.” dedi.
8. Güray KARAGÖZ: “Başarısızlık sebeplerinden en önemlisi bence  öğrencilerin derslere hazırlıksız olarak gelmeleri ve dersi dinlememeleridir. Derse aktif bir şekilde katılma öğrencinin başarı düzeyini artırmaktadır. Ödevlerle, farklı yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin derse katılımını sağlamalıyız.” dedi.
Güray KARAGÖZ: “Okuma ve anlama becerilerinin zayıflığı öğrenci başarısını düşürüyor. Okuma ve anlamaya ağırlık vermeli, eleştirel düşünme becerisi kazandırmalıyız. Öğrencilerde soru sorma becerisini geliştirmeliyiz.” dedi.
Güray KARAGÖZ: “Öğrencilerimiz yazarak çalışmıyor, özet çıkarma ve not tutma becerileri çok zayıf. Bu becerilerin geliştirilmesine de ağırlık vermeliyiz.” dedi.
9. Güray KARAGÖZ: “Birinci dönem notu zayıf olan öğrencilerle ilgili olarak İKY-47 b’ye göre işlem yapılması gerekmektedir. Biz de bu amaçla veli toplantısında velileri bilgilendirelim. Ayrıca yapılacak olan işlemler konusunda öğrencileri bilgilendirelim.” dedi.
Güray KARAGÖZ: “1. dönem notu zayıf olan öğrencileri yazılı sınavlara katılmaları ve performans ve proje görevlerini yapmaları konusunda uyaralım.” dedi.
10. Güray KARAGÖZ: “1. dönem yaptığımız her gün bir dersin ilk 15 dakikasında okuma yapılması çalışması çok faydalı oldu. Buna devam edelim. Okuma saati yapılan derslerde ders öğretmenlerinin de okumaya dahil olmalarını sağlayalım.” dedi.
11. Verimli ve başarılı bir dönem geçirilmesi dileğinde bulunuldu.
ALINAN KARARLAR:
1.      Sınava yönelik test ve alıştırma çalışmalarımızı artırılacak. Türkçe dersinden ayda bir deneme sınavı yapılacak.
2.      Öğrencilerin yazılı sınavlara mutlaka katılmaları sağlanacak, katılmayanların velilerine bilgi verilecek.
3.      Öğrenci seviyesine uygun olmayan etkinlikler yerine alternatif etkinlikler uygulanacak.
4.      Belirlenen araç-gereçlerden derslerde olabildiğince faydalanılması sağlanacak.
5.      Sınıf kitaplıklarından etkin bir şekilde yararlanılacak.
6.      Proje dağılımı iki hafta içinde gerçekleştirilecek.
7.      3. yazılı sınav ortak sınav olarak çoktan seşmeli test şeklinde yapılacak.
8.      Ödevler düzenli olarak kontrol edilecek.
9.      Özet çıkarma ve not tutma konusunda öğrenciler bilgilendirilecek, örneklerle uygulama yapılacak. Öğrencilerin okudukları kitapların özetlerini çıkarmaları sağlanacak.
10.  Birinci dönem zayıf notu olan öğrencilere zayıflarını düzeltmedikleri takdirde uygulanacak işlemler hakkında bilgi verilecek, veliler durumdan haberdar edilecek.
11.  Okuma saati uygulamasına devam edilecek.
12.  Performans ve proje görevlerinin yapılıp yapılmadıkları periyodik aralıklarla kontrol edilecek, ödevini yapmayan öğrencilerin velilerine bilgi verilecek.
Güray KARAGÖZ     
Türkçe Öğretmeni       
                                                           UYGUNDUR.
                                                            …../02/2013
                                                      Sakine ŞAHİN GİDER
                                                           Okul Müdürü  

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı