5. Sinif Türkçe 2. Dönem 2 Yazılı Soruları 2012-2013

13 Nisan 2013 Cumartesi


5. Sınıf Türkçe 2. Dönem 2 Yazılı 2012-2013, 5. Sinif Türkçe 2. Dönem 2 Yazılı Soruları 2012-2013, 5. Sınıf Türkçe 2. Dönem 2 Yazılı 2012-2013 indir. 2012-2013
MEKTUP
                Tüccarın biri, yazıhanesinde çalışacak bir genç arıyordu. Bunun için gazetelere ilan vermişti.   İlanı okuyan gençler, belli bir günde yazıhaneye geldiler. Tüccar, onlarla uzun uzun konuştu. Sonra, aralarından birini seçti.  O sırada yanında bulunan bir arkadaşı:
     - Bu genci önceden tanıyor muydunuz, diye tüccara sordu.
     - Hayır.
     - Size bir dostunuzdan mektup getirmiş miydi?
     - Getirmemişti. 
     - Öyleyse niçin onu seçtiniz?
     Tüccar gülümsedi:
     - Gelenlere, dedi, ayrı ayrı dikkat ettim. Bu genç, kapıdan girerken ayaklarını paspasta iyice temizledi. Yere özel olarak bir kitap bırakmıştım. Öbürleri çiğneyip geçtiler. Ama o, hemen bunu aldı, masanın kenarına koydu. Sonra, ayağı sakat bir gence yerini verdi. Konuşma sırası gelinceye kadar, atılmadan, kimseyi itmeden bekledi. Benimle konuşurken baktım, üstü başı fırçalanmış, saçları iyice taranmıştı. Dişleri süt gibi beyazdı. Konuşması da kibar ve düzgündü. Adını, adresini yazarken, tırnaklarının da temiz olduğunu gördüm. Bundan başka; yazısı güzel, okunaklı, yanlışsızdı. Bütün bunlardan; onun temiz, dikkatli, titiz, iyiliksever, saygılı, çalışkan, iyi yetişmiş bir delikanlı olduğunu anladım. Artık bir dostumun onu tanıtmasına gerek var mı?                                                                                                                                            
Yukarıdaki metni dikkatle okuyunuz. Soruları, soru kalıbına uygun, noktalama işaretlerine ve yazım kurallarına dikkat ederek güzel bir yazıyla yazınız.
1. Tüccar gazeteye neden ilan veriyor?   ( 10 p )

2. Tüccar işe alacağı gençlerle neden uzun uzun konuşuyor olabilir?    ( 10 p ) 

3. İşe alınan gencin hangi davranışları tüccarın dikkatini çekiyor? (Kendi tümcelerinizle yazınız)    ( 10 p ) 


4. Metinden nasıl bir sonuç çıkarabiliriz?    ( 10 p )


5-Aşağıdaki ifadelerden doğru olanlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.   ( 10 p )

…….. “Fikri, burnu, omzu” sözcükleri, hece düşmesine örnektir.    
……..  “Bu işte onun da eli var.” tümcesindeki altı çizili sözcük, gerçek anlamıyla kullanılmıştır.    
……..  “Dedem kır atıyla kırda geziyor.” tümcesindeki altı çizili sözcükler eş sesli sözcüklerdir.    
  …..  “Bu hikâye, çok acıklı yazılmış.” tümcesi nesnel bir ifadedir.    
……..  “Arkadaşım gelirse maça gideceğiz.” tümcesi koşul tümcesidir.  

6- Aşağıda verilen kelimeleri belirtilen anlam özelliğiyle cümlede kullanınız. ( 10 p )
yumuşak: (mecaz anlam)…………………………………………..
alçak: (gerçek anlam).................................................
kol: (yan anlam)……………………………………………………..
açı: (terim anlam)……………………………………………………
soğuk:(mecaz anlam)………………………………………………
7- Aşağıdaki yargılar öznelse başındaki boşluğa (Ö), nesnelse (N) yazınız. ( 10 p )
(       )Bu parfümün kokusu çok ferahlatıcıymış. 
(        ) Dün hava yağmurluydu.
(         )Gözleri deniz mavisiydi Atatürk’ün.
(        ) İstanbul’u gören ondan ayrılmak istemez.
(        )Kitap 158 sayfadan oluşuyordu.
8- “23 Nisan”daki duygularınız nelerdir? Bununla ilgili bir kompozisyon yazınız. (30p)
(Noktalama ve yazım kurallarına dikkat ediniz!)                                     BAŞARILAR!
Kompoziyonun Değerlendirmesi:                                                               
a) Plan, Başlık                        ( 5  puan )            :                                                 Süre: 40 dakika
b)Anlatım, Konu Bütünlüğü  ( 15 puan )           :                                            
c)Noktalama, İmla                 ( 5   puan )           :                                                  Güray KARAGÖZ  
d)Kağıt Düzeni, Yazı             ( 5   puan )          :                                                  Türkçe Öğretmeni

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı