2. Sınıf Türkçe 5n 1k Etkinliği

29 Mart 2013 Cuma

2. Sınıf Türkçe 5n 1k Etkinliği, 2. Sınıf Türkçe 5n 1k Etkinliği indir. Türkçe 5 N 1 K etkinliklerimin 7. çalışması. Beğenmeniz dileği ile. Güle güle kullanın arkadaşlar. 
Bir köpek ormanda kurtla karşılaşmış. Hasta olan kurt, ayakta zor durabiliyormuş.
Köpek kurdun bu haline çok üzülmüş. "Ne kadar kötü görünüyorsun kurt kardeş?" demiş. "Herkes bizi düşman bilse de, biz uzaktan akrabayız. Sana yardım etmek isterim." "Hiç sorma." demiş kurt. "Ağır bir hastalığa yakalandığım için uzun süre avlanamadım. Şimdi iyileştim ama bir av yakalayacak kadar gücüm kalmadı. Ben de böyle aç susuz dolaşıyorum."  "Sen üzülme." demiş köpek. "Ben sana yardım edeceğim. Bu akşam sahibimin düğünü var. Akşam olunca köyün dışındaki çalılıklara gel. Ben sana yemeklerİn artıklarını taşırım."  Birkaç gün boyunca köpek tarafından beslenen kurt, sonunda kendini toparlayıp eski kuvvetine kavuşmuş. Teşekkür edip vedalaştıktan sonra da ormana gitmiş. 
  Aradan yıllar geçmiş. Köpek yaşlanınca sahibi onu dışarı atmış. Ormanda aylak aylak gezerken, eski dostu kurtla karşılaşmış. "Hayrola?" demiş kurt. "Çok perişan görünüyorsun."
 Köpek; . "Yaşlandım artık!" demiş. "Sahibimin işine yaramadığım için beni kovdu." Kurt; "Biz eski dost değil miyiz?" demiş. "Şimdi yardım etme sırası bende. Hatırlasana, benim hayatımı nasıl kurtar- mıştın? Hemen bir plan yapmalıyız. Senin sahibinin küçük bir çocuğu vardı değil mi?Şimdi ben gidip onu kaçıracağım, sen de geri götüreceksin. Böyle- ce sahibin seni el üstünde tutacak." Kurt hemen çocuğu ormana getirmiş. Köylüler ormana koşmuş ancak daha ormana girmeden, köpeğin çocuğu geri getirdiğini görmüşler.  Bu olaydan sonra yaşlı köpeğin itibarı öyle artmış ki, insanlar onun kahramanlığını yüzlerce yıl çocuklarına anlatmışlar. 




1.)       Parçada kimler anlatılmaktadır?

2.)       Parçaya göre kurt ve köpek nerede karşılaşmışlar?

3.)       Köpek kurda neden yardım etmiş?

4.)       Kurt, köpeğe yardım etmek için nasıl bir plan yapmış ?

5.)       Kurt ve kopek ne zaman karşılaşmışlar?

6.)  Kurt, yıllar sonar köpeği görünce ne yapmış?

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı