6. Sinif Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı Soruları 2012 2013

12 Şubat 2013 Salı

6. Sınıf 2. Dönem Türkçe Yazılıları, 6. Sinif Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Soruları 2012 2013, 6. Sınıf 2. Dönem Türkçe Yazılıları indir. 6.Sınıf 2. dönem Türkçe Yazılıları (Alıntıdır.)


2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 75. CUMHURİYET İLKÖĞRETİM OKULU
 6.SINIFLAR TÜRKÇE DERSİ 2.YARIYIL 2.YAZILI  DEĞERLENDİRMESİ
BANA TABANCA ALMA
            Kardeşim yedi yaşında henüz. İlkokula yeni başladı. Sanki bilgi öğrenmek için değil de, oynamak için gidiyor okula. Ders bitimlerinde ilk önce o çıkıyormuş sınıftan. Bu özelliğiyle sınıf birincisi olduğunu ileri sürüyor. Dışarı çıkma birinciliğinin ne önemi olabilir ki? Olmuşken sınıf birincisi, okul birincisi olmalı bir öğrenci. Daha başka yarışmalara girip, ödüller almalı. Benim resim yapmayı sevdiğim gibi kardeşim de tabancalarla oynamayı seviyor. Her boydan çeşit çeşit tabancaları var. Sık sık beline davranarak görünmeyen düşmanları öldürüyor.
      Kardeşimin bu davranışından pek hoşlanmıyorum. Nasıl olursa olsun silahlanmaya karşıyım ben. Barış içinde yaşamalı insanlar. Ancak özgürlüğümüz, bağımsızlığımız, insanlık haklarımız tehlikeye düşğü zaman gereklidir silah. Böyle bir durum yoksa kimse kimseyi öldürmemeli.
 
1. Yazarın kardeşi hangi özelliği ile sınıf birincisi olmuş? (10 puan)
2. Küçük kardeş bir katil midir? Neden? (10 puan)
3. Parçaya göre ne zaman silahlanmamız gerekir? (10 puan)
­­­­­­­­­­­­­­­­­­           
4. “Oynamak” eylemini şimdiki zaman kipinde çoğul kişilere göre çekimleyiniz. (10 puan)
5. Aşağıdaki eylemlerin çekim eklerini adlarıyla birlikte belirtiniz. (10 puan)
Y  a  z  a  c  a  k  s  ı  n                               G  ö  r  ü  r  s  ü  n  ü  z
6. Aşağıdaki eylemlerin olumsuz ve soru biçimlerini karşılarına yazınız. (10 puan)
Olumlu                          Olumsuz                Soru  
Başladık
Çıkacağım
8. Bu yılki izlemiş olduğunuz 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI töreninde izlediklerinizi, yaşadıklarınızı, duygu-düşünce ve eleştirilerinizi de katarak kompozisyon kurallarına uygun olarak anlatınız. (40 puan)
 HİKMET DAPGIN
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı