4. Sinif Sosyal Bilgiler 2. Dönem 1. Sınav Soruları

3 Şubat 2013 Pazar

4. Sınıf Sosyal Bilgiler 2. Dönem 1. Sınav, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler 2. Dönem 1. Yazılı Soruları, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler 2. Dönem 1. Sınav indir. biraz ordan, biraz burdan, biraz da benden.





1)      Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun kelimelerle doldurunuz.  (10 P)
Celali takvim, bütçe, miladi , güneş, Graham Bell, ay, ova, TEMA, garanti belgesi, Mısırlılar, resmi kurum,
1.Hicri takvim, ……………………………………. Yılı esas alınarak yapılmıştır.
2.Telefonu ……………………………… icat etmiştir.
3.Aileye ait sabit gelir ve buna bağlı olarak giderleri gösteren listeye ………….……….. denir
4. Güneş takvimini ilk …...………….kullanmışlardır
5. 1 Ocak 1926’dan itibaren  ülkemizde …………………takvim kullanılmaya başlandı. 
6. Çevresine göre alçakta olan geniş düzlüklere …………………….. denir.
7. Bozuk çıkan bir ürünün iade veya tamir belgesine…..........................denir
8.Vatandaşlara hizmet vermek amacıyla devlet tarafından kurulan kuruluşlara …………………………….……. denir.
9. Erozyona karşı mücadele veren ve ağaçlandırma faaliyetleri yapan vakıf ……………………’dır.
10. Türklerin kullandığı takvimlerden biri de ………………………………. dir
2) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına D yanlış olanların başına  Y yazınız. (10 P)
(      )  Hastaneler hem devlet hem de özel sektör tarafından açılabilir.
(      )  Tünel,yol ve köprüler doğal unsurlardandır.
(      )  Öğretmenler insanların barınma ihtiyacını karşılar.
(      )  CE işareti bir ürünün sağlık ve güvenlik şartlarının taşıdığını gösterir.
(      )  Cumhuriyet 29 Ekim 1919’da  kuruldu.
(      )  Daruşşafaka  sağlık alanında hizmet veren sivil toplum kuruluşudur.
(      ) Mahallede yakan top oynayan çocuklar bir grup oluşturur.
(      ) Elektriğin bulunmasıyla gaz lambalarının kullanımı yaygınlaşmıştır.
(      ) Türk Eğitim Vakfı öğretmen yetiştirmek için kurulmuştur.
(      )  Sosyal örgütler kar amaçlı(para kazanmak) kurulmuştur.
 



3) Aşağıdaki eşleştirmeleri yapınız. (10 P)
4)  1 – Su      2 – Makyaj malzemesi
3 – Ekmek  4 – Kıyafet   5 – Basketbol topu     
Yaşamımızı sürdürmek için olması gereken her şey ihtiyaçtır.
Yukarıda numaralandırılan ürünlerden hangileri ihtiyaçtır?
 A) 1 – 2 – 3                        B) 1 – 3 – 4
 C) 2 – 3 – 5                        D) 2 – 3 – 4
 5) Teknolojinin bizim için pek çok faydası vardır. Aşağıdaki faydalarından hangisi en önemlisidir?
A)    Boş zamanlarımızı değerlendirir.
B)     Bizi eğlendirir.
C)    Hayatımızı kolaylaştırır.
D)     Bizi sosyalleştirir
 6) Aşağıdaki teknolojik ürünleri ve kullanım alanlarını eşleştirdiğimizde hangisi açıkta kalır?
Cd çalar
Tren
Avize
Telefon
Dikiş makinesi
Ulaşım
Eğlence
İletişim
Aydınlatma
A)  tren       B) avize  C) telefon     D) dikiş makinesi
7) “Güneş yılı esasına göre düzenlenmiştir. Hz. İsa’nın doğumu başlangıç olarak kabul edilir.”
Yukarıda özelliği verilen takvim aşağıdakilerden hangisidir?
A.Hicri Takvim                 B.Rumi Takvim 
C.Maya takvimi              D.Miladı Takvim
8) İnsanların zamanı ölçmek istemelerinin temel nedeni nedir?
   A) eğlence ve merak      
   B) tarımsal faaliyetler 
   C) yeni buluşları kolaylaştırmak 
   D) yaşamlarını düzene koymak
9). ”UÇAK-GÖZLÜK-SİLGİ” ürünlerinin kullanım alanlarına göre doğru sıralaması hangi seçenektir?
A)eğitim-sağlık-ulaşım         B)sağlık-eğitim-ulaşım
C)ulaşım-sağlık-eğitim         D)ulaşım-eğitim-sağlık
10) Aşağıdakilerden hangisi sivil toplum örgütlerinin çalışma alanlarından biri değildir?
A)  Eğitim     B)  Güvenlik      C)  Çevre     D)  Sağlık
11)  Doğal afet sonrasında halka aşağıdakilerden hangisi yardım eder?
A)  LÖSEV     B)  Kızılay      C)  TEMA    D) TEGEV
12)  “Kan kanseri olan çocukların tedavilerini üstlenmek için kurulmuş olan bu vakıf, bir çok çocuğun sağlığına kavuşmasına yardımcı olmuştur.”
Yukarıda anlatılan sivil toplum örgütü aşağıdakilerden hangisidir?
A)TEMA           B)LÖSEV        C)TGEV          D)TEV
13) Hangisi, tüketici hakları arasında yer almaz?
A) Ürünün özelliklerini öğrenmek
B) Alınan mal ve hizmetin bedelini ödememek
C) Ürünü görerek ve deneyerek almak
D) Hatalı ürünleri geri vermek
14) Takvimlerle ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Günümüzde günlük hayatımızda Hicri Takvim’i kullanıyoruz.                                           
B) Miladi Takvim’e göre 1 yıl 365 gündür.
C) Cumhuriyet’ten sonra  Hicri Takvim yerine Miladi Takvim kullanılmıştır.                                                                                                                 
D) Hicri Takvim’in başlangıç noktası 622’ dir.
15)Türk Standartları Enstitüsü'nün görevi nedir?
A) Kaliteli üretim yapabilecek fabrikalar kurmak
B) Kaliteli üretim yapabilecek elemanlar yetiştirmek
C) Ürünlerin kalite standartlarına uygunluğunu denetleyip onaylamak
D) Kaliteli ürünler üretip satmak
16) 1. Kuvvetli ve uzun süreli yağış sonucunda
       2. Dağlarda karların erimesi sonucunda
       3. Nehir yataklarının taşması sonucunda
Yukarıda oluşma nedenleri verilen doğal afet aşağıdakilerden hangisidir?
A) Deprem       B) Çığ         C) Sel          D) Kasırga         
17) Marketten aldığımız bir ürün bize ulaşıncaya kadar pek çok aşamadan geçer. Bu aşamanın sıralaması aşağıdaki şıklardan hangisinde doğru verilmiştir?
A) Üretim – Hammadde – Tüketim – Dağıtım             
B) Hammadde – Üretim – Dağıtım  – Tüketim
C) Tüketim – Üretim – Dağıtım – Hammadde             
D) Hammadde – Üretim – Tüketim – Dağıtım
18) Aşağıdakilerden hangisi insanları zararlı alışkanlıklara karşı bilinçlendiren sosyal kurumlardan biridir?
A) Yeşilay       B) Kızılay      
C) AKUT                  D) TEMA
19) Aşağıdakilerden hangisi sivil toplum örgütlerinin kuruluş amaçlarından değildir?
A) Çeşitli konularda halkı eğitmek
B) Ülkenin yönetiminde yer almak
C) İnsanları yanlış davranışlardan uzaklaştırmak
D) Halkın değişik alanlarındaki ihtiyaçları karşılamak
20) Aşağıdaki hava ulaşım araçlarının gelişim sıralaması hangisinde  doğru sıralanmıştır?
A) Uçak – Uzay mekiği – Balon        
B) Uçak – Balon  – Uzay mekiği
C) Balon– Uzay mekiği – Uçak         
D) Balon    Uçak – Uzay mekiği
21) Aşağıdaki meslek ve çalışma alanları eşleştirmesinden  hangisi yanlıştır?
A. Doktor-Sağlık      B. Öğretmen –Eğitim     
C.Şoför-Ulaşım        D. Terzi-İletişim
22) Aşağıda verilen hammadde - ürün eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A) buğday-ekmek                   B) süt – yoğurt           
C) ağaç- kağıt                  D) pamuk- ayakkabı
23) Aşağıdakilerden hangisi sivil toplum örgütlerinin özelliklerinden değildir?
A. Gönüllülük esasına göre çalışılır.                                 
B. Bireysel çalışmadan çok grup çalışması vardır.                                                                                  
C. Devlette bağlı olup, maaş bağlanır.                            
D. Devletten izin alınarak kurulurlar
24) Geçmiş tarihlerden bugüne kadar insanların kullandıkları iletişim araçlarını sıralarsak hangisi doğru olur?
A) mektup – telefon – faks – elektronik posta                
B) elektronik posta – mektup – telefon – faks
C) telefon – faks - elektronik posta – mektup               
D) telefon – faks – mektup – elektronik posta       
25) Teknolojik  ürünler olmasaydı  yaşamımızda ne gibi değişiklikler olurdu? ( 7 Puan)

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı