4. Sinif İngilizce Pratik İngilizce Etkinliği

5 Şubat 2013 Salı

Tebrikler / Dilekler - Congratulations / Best Wishes
Bol şanslar!
Good luck! /
Geçmiş olsun!
Get well soon!
Mutlu yıllar!
Happy new year!
Doğum günün kutlu olsun.
Happy birthday!
En iyi dileklerimle!
With my best wishes!
Tebrikler!
Congratulations!
Mühim değil.
Don't mention it
İyi Günler !
Have a nice day!
İyi Tatiller !
Have a nice holiday!
İyi yolculuklar !
Have a nice journey!
Tanıştırmalar / Introductions
Adınız ne ?
What's your name?
Benmi adım ...dır.
My name's ....
Nice to meet you.
Tanıştığımıza sevindim.
Memnun oldum
How do you do?
Birbirleri ile ilk kez tanışan kişilerin kullandığı "How do you do?" cümlesine yine "How do you do?" ile karşılık verilir.
Sizi.... ile tanıştırayım.
Let me introduce you to....?
Bu benim arkadaşım ....
This is my friend.
Bay...
Mr.....
Bayan (evli)..
Mrs
Bayan (evli olmayan)..
Miss ....
.... benim kocam
my husband
benim karım
my wife
benim oğlum
my son
benim kızım
my daughter
benim erkek kardeşim
my borther
benim kız kardeşim.
my sister
Soyadınız ne?
What's your surname?
Soyadım... dır.
My surname's ...


Tatiller / Önemli Günler / Holidays / Important Days
yılbaşı
New Year's Day
yılbaşı akşamı
New Year's Eve
paskalya
Easter
paskalyadan önceki cuma
Good Friday
Bağımsızlık Günü (ABD) (4 temmuz)
Independence Day
Şükran Günü (ABD)
Thanksgiving
Noel
Christmas
 
Rica / İstek / Requests
Evet, lütfen.
Yes, please
Hayır, teşekkür ederim.
No, thank you.
Evet, lütfen.
Thanks
Bana bir iyilikte bulunabilirimsiniz?
Could you do me a favour?
Bana bir... verebilir misiniz, lütfen?
Can you give me a ..., please?
Müsaade eder misiniz?( otobüste vs.)
Excuse me.
Bana yardım edebilir misiniz? lütfen?
Can you help me, please?
Çok naziksiniz.
That's very kind of you.
Yardımınız için çok teşekkür ederim.
Thank you very much for your help.
Ne arzu ederdiniz?
What would you like?
... istiyorum. ... rica edecektim.
I want...
... rica edecektim.
I'd like ...
Ne istiyorsunuz?
What do you want?
... ister misiniz?
Do you want...?
... ister miydiniz?
Would you like ...?
... yı gösterebilir misiniz?
Can you show...?
Bir telefon edebilir miyim?
Can I make a phone call?
Bir soru sorabilir miyim?
Can I ask a question?
Soru Sözcükleri / Question Words
Hangi(si)
Which
Kaç
How many
Kaç beden
What size
Kaç para
How much
Kaç tane
How many
Kaç yaşında
How old
Kim
Who
Kimi
Who
Kime
To whom
Kimin
Whose
Nasıl
How
Ne
What
Ne çeşit
What kind
Ne kadar
How much
Ne kadar ağır
How heavy
Ne kadar uzak
How far
Ne zaman
When
Nerede
Where
Nereye
Where .... to
Niçin
Why
Ne kadar ağır
How heavy
Sağlık Sorma / Asking About Healing
Nasılsınız?
How are you?
iyiyim, teşekkür ederim.
Fine, thank you.
Ne var ne yok?
How's life?
Fena değil.
Not bad.
Eh işte.
So so.
Şöyle böyle
So so.
Karınız nasıl?
How's your wife (husband)?
Çoluk çocuk nasıl?
How's your family?
Hepsi iyi.
They are all fine.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı