1. Sınıf 2. Dönem 1. Veli Toplantı Tutanağı, 1. Sinif 2. Dönem 1. Veli Toplantı Tutanağı 2012 2013, 1. Sınıf 2.
Dönem 1. Veli Toplantı Tutanağı indir. Tutanak, davetiye ve imza
listesi.
……………………………………… İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
……………..
15 Şubat 2013 Cuma günü saat 09.30 da 1-D sınıfı olarak
veli toplantısı yapmak istiyorum. Toplantı gündemi aşağıda belirtilmiştir.
Gereğini bilgilerinize arz ederiz.
…………………………
1- D Sınıfı Öğretmeni
11.02.2013
UYGUNDUR
…………………….
Okul
Müdürü
GÜNDEM MADDELERİ
1. Toplantının açılışı, yoklama kâğıdının imzalanması
2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi
3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın genel durumu.
4. Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler ve alınacak önlemler
5. Okuma hızlarını artıracak çalışmalar
6. Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması
7. Performans Görevleri ve proje ödevleri
8. Öğrenci davranışları
9. Öğrencilerin tertip, düzen ve temizliği.
10. Okul, öğretmen ve veli işbirliğinin önemi
11. Motivasyon ve güdülemenin önemi
12. Dilek ve temenniler
TUTANAK
Toplantı
öğretmenin aşağıdaki konuşmasıyla başladı.
Sayın veliler;
2. dönem veli
toplantımıza hoş geldiniz. Toplantıya katılıp, çocuğunuzun daha başarılı ve
mutlu bir eğitim-öğretim geçirmelerini sağlamak için neler yapılması
gerektiğini öğrenmeye, tartışmaya katıldığınız için ayrıca teşekkür ederim.
Çünkü kendini geliştirmeyen, veli ve
öğretmenin ilerlemesi düşünülemez. Dünyamız hızla değişiyor. Bu değişimin
dışında kalmak, bazı geleneksel yöntemlerle yetinmek bizi ileriye taşımaz.
Değişimin dışında kalmak, seyircisi
olmak baştan başarısızlığa razı olmak demektir.
Öncelikle velilerin değişime inanması
ve öğretmenle sıkı bir işbirliği yapması gereklidir. Geleneksel anlayışta
öğretmen sınıfta eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütür, veli ise öğrencisinin
durumunu sorar, takip ederdi. Günümüzde eğitim-öğretim neredeyse okulla eşit şekilde
evde de yapılıyor artık. Bu anlayışı
geliştirmeyen, öğrencisinin gelişimine öğretmenle işbirliği içerisinde katkı
sağlamayan velinin öğrencisinin başarısının istediği düzeyde olamayacağını
bilmesi gerekir.
Şimdi birinci dönem bitti. Yoğun ve
yorucu bir dönemi bitirdik. Hepinizin kafasında bir soru işareti vardı.
Okuma-yazma öğrenebilecek mi? Acaba nasıl bir öğrenci olacak, başarılı mı
başarısız mı? Öğretmenine, okuluna uyum sağlayacak mı?
İşte bu sorularınızın yanıtlarını
almış durumdasınız. Artık öğrencinizin durumunu biliyorsunuz. Aldıkları öğrenci
karneleri de sizlere başarıları hakkında bilgi vermektedir. Bu sonuçları iyi
değerlendirmek, eldeki veriler ışığında planlamalar yapmak ilk hedefimizdir.
Birkaç öğrenci hariç ana hedefe
ulaştığımızı sanıyorum. Bundan sonra okumalarını belli bir hıza getirmek, doğru
ve kurallara uygun bir yazı yazmalarını sağlamak için çalışacağız. Matematikte
bu sınıfta elde edilmesi istenen kazanımları eksiksiz kazanmaları için çaba
sarf edeceğiz.
Bu görüş ışığında öğretmen: İkinci
dönem için fotokopi yanında zorunlu olmamakla birlikte yaprak testler de
alacağız.
Şimdide kendi istediğinizle aldığınız
kaynaklarla nasıl bir çalışma yapacağımızı biraz açıklamak istiyorum. Kitap
almak marifet değil. Önemli olan o kaynaktan maksimum yararı elde ederek
bitirmektir. Çevrenizden ya da belki kendi çocuğunuzdan görmüşsünüzdür. Kitap
alınmış, birkaç sayfası yapılmış öylece kalmış.
Bu duruma düşmemek sizlerin desteğiyle mümkündür.
İster fotokopi olsun, ister yaprak test olsun,
iste kaynak kitap olsun ödev olarak
verilen her çalışma veli tarafından kesinlikle kontrol edilmeli ve gerekirse
imzalanlamalı. Kaynak kitaplar ve fotokopiler imzasız gönderilmeyecek. Bu imza
velinin öğrencisini takip edip etmediğinin, yaptıkları hakkında bilgi sahibi
olup olmadığının göstergesidir. İmza yoksa veli denetimi yok demektir.
Fotokopileri kontrol edebilirim ama tüm öğrencilerin
kaynak kitaplarını toplayıp kontrol etmem mümkün değil. Yine de
zamanım oldukça ara ara kontrol edeceğim. Ben sadece verdiğim sayfayı açtırıp
sizin imzanıza bakacağım. Burada en büyük sorumluluk size düşmektedir.
Pekiştirme
amaçlı verilen ödevlerde yanlışlarını gördüğünüzde hemen orada o anda
düzelttirmelisiniz. Öğretmenin düzeltsin diyerek okula göndermemelisiniz. En
etkili öğrenme bir insana
yaptığı yanlışları hemen o anda söyleyerek düzelttirmektir. Yani anında geri
bildirim vermektir. Öyleyse;
1. Fotokopileri
imzasız göndermeyiniz.
2. Yaprak testlerin hangi derse ait olduğu ve numarası
yazılıdır. Hangi dersi ve numara
belirtilirse o numaralı test yaptırılacak.
3. Kaynak kitap da hangi sayfa
belirtiliyorsa sadece o sayfa yaptırılacak. Doğruluğu kontrol edilip,
sayfanın üstü imzalanacak.
4. Her öğrencinin ödevlerini yazacağı küçük bir ödev
defteri olacak. Şimdilik normal çizgili defter kullanacağız. Eskiden kalan bir
defterde olabilir. Özel bir defter almanıza gerek yok. Küçük ödev defterine şu
aşamada yazmaları zor olabilir. Zorlamayacağız. Bir süre böyle yapacağız.
5. Çocuklarımızı zamanla ilçe halk kütüphanesine
yönlendireceğiz. Kütüphaneden alıp
okuduğu kitap için evde imzalı not yazacaksınız. O çocuğu burada
ödüllendireceğim. Kütüphanenin yakın
olması bizim için avantajdır. Bundan en iyi şekilde yararlanmaya
çalışacağız. Oradan kitaplar alıp
okutacağız.
Hikaye
kitapları yanında çocuğun ilgisini çekecek aynı zamanda yeni ufuklar
kazandıracak dergilerde alabiliriz. Derginin bu yaş çocuğunun ruhsal ve
zihinsel gelişim özelliğine uygun olmasına dikkat ediniz. Her dergi bu kategoriye girmiyor. Buna dikkat
ediniz.
Proje ve performans görevleri öğrencilerin yapmakta
zorlanmayacağı, aileye ek külfet getirmeyen ödevler arasından seçilecektir.
Ödevlerin ön hazırlıkları okul dışında, ödevlerin yaptırılması ise sınıfta
gerçekleştirilecektir.
Biraz da öğrenci davranışlarından söz etmek
istiyorum. Bazı öğrenciler arkadaşlarıyla
iyi ilişkiler kuramıyor. En ufak bir olayda şiddet uyguluyor, sorunlarını
şiddetle çözmeye çalışıyor. Bazı öğrenciler oyun oynamayı bilmiyor. Oyun
deyince şiddet uygulamayı, kavga eder gibi oynamayı sanıyor. Ailede bu
davranışları normal karşılayıp düzeltme yoluna gitmezse sorun daha da büyüyor.
Öğretmen gözetiminde olduğu için 1-5 sınıflarda
pek anlaşılmıyor. Ne zaman ki büyüyüp ergenlik dönemine giriyor o zaman
sorun daha görünür hale geliyor. Bu seferde sorunu çözmek güçleşiyor. Sizler,
çocukların bu gibi davranışlarına müsamaha göstermeyin. Tabi şiddet uygulayarak değil de telkinlerle, ikna
yöntemleriyle düzeltme yoluna gidin.
Öğrenci
velisi ………………, öğrencilerin ilk dönemlerde çalışmaları yaparken zorlandıklarını
ama şimdi böyle bir olayın ortadan kalktığını belirtti.
Öğrencilerin,
başarı belgesi, gibi etkinliklerle
motivasyonlarının arttığını, bununda başarıyı artırıcı önemli bir etken
olduğunu öğrenci velisi ……………. dile getirdi.
Fotokopi
çalışmalarına öğretmenin yazdığı güzel sözlerin öğrencileri çok olumlu
etkilediğini, mutlu olduklarını ……………………. söyledi.
Başarılı
bir eğitim-öğretim yılı dileğiyle toplantı öğretmen …………………………tarafından sona
erdirildi.
…………………………. …………………………….. …………………….
Veli Temsilcisi Veli Temsilci Yardımcısı 1/D Sınıf Öğretmeni
0 yorum:
Yorum Gönder