11. Sinif Lise 3 Coğrafya 1.Dönem 3. Yazılı Sınav Soruları

6 Ocak 2013 Pazar

11. Sınıf Lise 3 Coğrafya 1.Dönem 3. Yazılı Sınav Soruları, 11.Sınıf Lise 3 Coğrafya 1.Dönem 3.Yazılı Sınav Soruları indir,11.Sınıf Lise 3 Coğrafya 1.Dönem 3.Yazılı Sınav Soruları 2012 3013

ÇETİNKAYA LİSESİ 2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 11.SINIF COĞRAFYA 1. DÖNEM 3. YAZILI SINAVI


A) Aşağıdaki klasik soruları cevaplandırınız? (50 puan)
 1. a) Hidroelektrik enerji nedir?
    b) Bir akarsuyun hidroelektrik potansiyeli hangi koşullara bağlıdır?
   c) Bir mühendis olsaydınız ve sizden bir baraj yapmanız istenseydi bu barajın yerini hangi koşulları dikkate alarak yapardınız.
   d) Türkiye hidroelektrik potansiyeli dikkate alındığında; hidroelektrik potansiyelin en fazla ve en az olduğu yerleri yazınız.

2.a)
Nüfus artış hızının yükselmesinin olumsuz sonuçlarını yazınız.
        -
        -
        -
        -
  b) Nüfus artış hızının yükselmesinin olumlu sonuçlarını yazınız.
       -
       -
       -
       -
3.a) Üretim, dağıtım ve tüketimi etkileyen doğal faktörleri yazınız.
       -
       -
       -
       -
   b) Üretim, dağıtım ve tüketimi etkileyen ham madde faktörüne örnekler vererek açıklayınız.
       
 c) Tüketim - üretim ilişkisini örnek vererek açıklayınız.
       
       4. Türkiye’nin dünya üzerindeki coğrafi konumunu kısaca belirterek bunun ülkemize sağladığı avantajları açıklayınız.
    
  5. Aşağıdaki  tabloda  ilgili  sütunlarda  doğal kaynakları  belirtiniz.
DOĞAL  KAYNAKLAR
Tükenen
Tükenmeyen
Kendini  Yenileyen
         B) Aşağıdaki sorularda boş bırakılan yerlere uygun          ifadeleri yazınız. (20 puan)   
       1)  Şehirlerin   büyümesini  ve  nüfuslarının     artmasını  etkileyen  en  önemli faktör…………………….gelişmesidir
      2)  Günümüzde  nüfus  artış oranı  en düşük olan  ülkeler  ……………………..ülkeleridir.
      3)  Kendiliğinden oluşmuş meydana gelme aşamalarında insanın  herhangi bir rolünün bulunmadığı zenginlik      kaynakları ……………………………. olarak  ifade edilir.
     4)  Üretim ve tüketim faaliyetleri arasında  bağlantıyı …………………………. faaliyetleri kurar.
     5) Teknik ve coğrafyanın birbirine yaptığı etkiyi konu alan bilim dalına …………………………. denir.
     6) Petrol,  kömür,  madenler   ve doğalgaz ……………………..  içinde yer alır.
     7) İlk Çağ'daki kentlerin çevresinde ambarların ve tahıl depolarının yer alması ,bu kentlerin genel olarak ………………………….. şehri olduğunu göstermektedir.
     8) İstanbul’un  küresel  bir  etkiye  sahip  olmasında …………………………fonksiyonu etkili  olmuştur.
    9)  Japonya   nüfusunu ……………………..yönelik  bir  politika  sürdürmektedir
   10)  İngiltere’deki  Oxford kentinin  küresel  bir  etkiye  sahip  olmasında …………………………fonksiyonu etkili  olmuştur.
     C) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına D, yanlış olanların yanına ise Y harfini yazınız.(10 puan
  1)  Doğal  kaynaklar  yönünden  fakir ancak  sermaye ,iş  gücü ve  teknoloji  açısından  zengin olan  ülkelerin kalkınması zordur.(  )
    2)   Üretim. dağıtım ve  tüketim  sektörleri  sürekli birbirleriyle ilişki ve etkileşim içindedir.(  )
 
    3 )  Üretim,dağıtım ve tüketim sektörleri birbirleriyle ilişki ve etkileşim içindedir.(   )
   4)  Atmosferde yıldırım ve volkanik faaliyetler sırasında ortaya  çıkan elektrik deşarjları sonucunda  azot,oksijen ile  birleşerek nitrit ve nitratlara dönüşür. (  )
  5)  Dünya'da ilk şehir yerleşmeleri ,Kuzey Amerika'nın batı kıyılarında kurulmuştur. (  )


D)  Aşağıdaki  çoktan  seçmeli  soruları  çözünüz              (20 puan)  

 1-Bir ürünün  üretim   miktarının  artmasında , aşağıdakilerden  hangisi  etkili değildir.
     A) Ürüne olan talebin artması
     B) Ürünün üretim maliyetinin azalması
     C)Ürünün kullanım alanının genişlemesi
     D)Ürünün başka bölgelere ulaştırılabilmesi
     E)Ürünün satışından elde edilen karın azalması
2- Hammaddenin bozulabilir olduğu yerlerde, tesisler hammaddeye  yakın  veya  kolay ulaşılabilecek alanda kurulmaktadır.
Aşağıda verilen tesislerin hangisi kurulurken yukarıdaki faktör göz önüne alınmıştır?
 A) Petrol rafinerisi   B) Otomobil fabrikası
 C) Cam fabrikası     D) Konserve fabrikası
 E) İlaç sanayi 
3- I-Mal ve hizmetlerin kullanılması
    II.Mal ve hizmetlerin sağlanması
    III.Mal ve hizmetlerin pazara ulaştırılması
Yukarıda verilen bilgileri karşılayan tanımlar hangi seçenekte sırasıyla doğru olarak verilmiştir?
           I                      II                 III
A) Üretim              Dağıtım                        Tüketim
B) Dağıtım           Tüketim          Üretim       
C) Tüketim           Üretim             Dağıtım
D) Üretim              Tüketim                          Dağıtım
E) Tüketim           Dağıtım                         Üretim
4-Bir sanayi tesisinin yerinin şeçiminde aşağıdakilerden hangisi en az göz önünde bulundurulur.
  
 A) Akarsu rejimi
 B)Ulaşım olanakları
C) Pazarlara yakınlık
D) İş gücü potansiyeli
E) Ham madde kaynaklarına yakınlık
5-İnsanların tüketim faaliyetlerini etkileyen en önemli unsur aşağıdakilerden hangisidir?
A) Moda                           B) Gelir düzeyi           C) Reklam
D) Teknolojik gelişme     E) Tanıtım
  
6- Üretimde kullanılan insan gücüne işgücü (emek) denir. Ekonomik anlamda emek; faydalı mal ve hizmet üretmek için planlı bir şekilde yapılan bedensel ve zihinsel faaliyettir.
I. Kullanılan hammadde ve malzemelerin kalitesi
II. Kullanılan teknolojinin düzeyi
III. İşgücünün eğitim, uzmanlaşma ve iş bölümü durumu
Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri işgücünün verimliliğini etkileyen faktörlerdir?
A) Yalnız I            B) Yalnız III             C) I ve II
D) II ve III            E) I, II ve III
7-Aşağıdakilerden hangisinde akarsu ekosisteminde yaşayan canlılar ve bulundukları yer yanlış verilmiştir?
A) Eğimin fazla olduğu yerlerde alabalıklar ve çeşitli böcekler yaşar
B) Orta çığırda balık türleri  biraz artar
C) Eğimin azaldığı yerlerde planktonlar bulunur
D) Akarsu ağızlarında sadece mikroorganizmalar bulunur
E) Suyun bulanık olduğu yerlerde fazla canlı yoktur
8-Aşağıdakilerden hangisi ilk şehir yerleşmelerinden birisidir?
A) İngiltere          B) Hollanda          C) Türkiye
D) Mısır               E) Afganistan      
9-Aşağıdakilerden hangisi ekvatoral bölge için söylenemez?
A) Dünyanın en zengin doğal yaşam alanıdır
B) Dünyada en çok hayvan bulunduran bölgedir
C) Düzenli bir rejime sahiptir
D) Nem oranı fazladır
E) Dünya nüfusunun yaşamasına en uygun alanlardır.
10-Aşağıdaki şehirlerden hangisi diğerlerine göre daha fazla nüfusa sahiptir?
A) Marsilya                B) Hong Kong    C ) Londra                        D) Mekke                  E) Tokyo
  
                                                     Başarılar …
                                                     Gülser ARSLANTAŞ

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı