8. Sınıf Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı Soruları, 8. Sınıf Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı Soruları 2012 2013, 8. Sınıf Türkçe
2. Dönem 1. Yazılı Soruları indir. 2 gruptan oluşmaktadır. Başarılar
Bölüm 1:Aşağıdaki
sorularda doğru olan seçeneği işaretleyiniz.( 5 x 10 = 50 puan)
1. Hatice
Kübra’nın gözleri kitap okumaktan ağrımıştı.” Cümlesinin sözcük türleri olarak sıralaması aşağıdakilerden
hangisidir?
a) İsim – İsim – Fiilimsi – İsim – Fiil
b) Fiil – İsim – İsim – Fiilimsi – Fiil
c) İsim – İsim – İsim Fiilimsi – Fiil
d) Fiil – İsim – Fiilimsi –İsim
2. Aşağıdaki
Cümlelerin hangisinde fiilimsi farklı bir öğe olarak kullanılmıştır?
a) Eda okumayı çok seviyor.
b) Caner teneffüste çalışmaya çalışıyordu.
c) Uğur öylece bakmayı tercih etti
d) Fatih dışarıya çıkmayı istiyordu.
3. “Duygu
Hatice’yi görünce birden durakladı.” Cümlesinde
yer alan fiilimsi türü aşağıdakilerden hangisinde de vardır?
a) Okan bir bağırış bağırdı ki sorma.
b) Bu soruyu Cansu bilemez sanıyorum.
c) Öğretmen susmamızı bekliyordu.
d) Pınar’ın durumunu bilmeyerek konuştu
4. “Halkalı Şeker
adlı türküyü bağlamayla çalabilmek zordur” cümlesine
öğe sırası olarak benzer cümle aşağıdakilerden hangisidir?
a) Orhan kendisi çözmediğin soruları öğretmene soruyor.
b) Mesut’un yazdıkları güzeldi.
c) Mustafa Serinkanlı biridir.
d) 8/A sınıfı pikniğe gitmeye hak kazandı.
I.
Yüklem
II.
Özne
III.
Nesne
IV.
Zarf Tümleci
5. “Maide özlü
sözler okumayı çok sever.” Cümlesinin
öğe sıralaması aşağıdakilerden hangisidir?
a) II – III – IV – I
b) II – I – III – IV
I.
Çöpler buradan
alındı.
II.
Zeynep durmadan
övünüyor.
III.
Haberi çok geç
duyuldu.
IV.
Ahmet takımdan
çıkarıldı.
6. Yukarıdaki cümlelerin hanisi Çatı yönünden
diğerlerinden farklıdır?
a)
II b) IV c) I d) III
7. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu
vardır?
a) O ders çalışmak için türlü
yollara başvurdu.
b) Sevdanur “Başarmak istiyorsak
umudumuzu kaybetmemeliyiz.” Dedi.
c) Ebru derslere yeteri kadar
çalışıyor.
d) 8/A sınıfının iyi bir not
alacağına inanıyor ve bekliyorum.
8) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu
vardır.
a) Etili bir konuşma için
kelimeleri yerli yerinde kullanmak gerekir.
b) Türkçe dersinde okuma
parçalarını yorumlamak mümkündür.
c) Bu okulumuza özel bir durum
değil.
d) Yeni buluşlar hayatımızı
kolaylaştırıyor.
Geçişsiz fiillere “r t” ve “dir”
ekleri getirilerek geçişli hale getirilebilir.
9. Aşağıdakilerden hangisi bu duruma örnektir?
a) Çocuklar tavukları ürkütmüş.
b) Öğretmen Oğuz’a camları
temizletti.
c) Öğretmen sempatik
tavırlarıyla kendini sevdirdi.
d) Yönetmeliğe yeni bir madde
ekletti.
10. “Son
zamanlarda sınıfın başarısı yükseldi” cümlesinin
nitelikleri aşağıdakilerden hangisidir.
a) Basit – Devrik – Olumlu –
İsim
b) Basit – Kurallı – Olumlu –
Fiil
c) Birleşik – Devrik – Olumlu –
İsim
d) Basit – Kurallı – Olumlu –
İsim
c) II – III – I – IV
d) III – II – IV – I
Bölüm 2: Boşluklara istenilen bilgilerini yazınız.(2 x 10
= 20 puan)
1
a). “Mert çantasını evde
unutmuş” cümlesini nesneyi vurgulayacak şekilde aşağıdaki boşluğa yazınız.
………………………………………………………………..
………………………………………………………………..
b) Cümlenin geçişlilik
derecesini artırarak yeniden yazınız.
………………………………………………………………..
………………………………………………………………..
2
a)” Kesinlikle işe geç kalmış
olabilir.” Cümlesindeki anlatım bozukluğunda;
- Neden anlatım bozukluğu
var?................................................................................................
- Cümlenin Doğru
hali:………………………………………………………………………..
b) “Kedilere alerjisi vardı ama
okşamaktan da geri durmazdı.”
Cümlesindeki;
-Neden anlatım bozukluğu
vardır?...........................................................................................
- Cümlenin doğru
hali…………………………………………………………………………
Bölüm 3: “Eğitimin
toplum açısından önemi” ile ilgili düşüncelerinizi kompozisyon biçiminde imla
ve noktalama kurallarına uyarak yazınız. ( 30 Puan)
0 yorum:
Yorum Gönder