4. Sınıf 2. Dönem Zümre Tutanağı, 4. Sinif 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı 2012 2013, 4. Sınıf 2. Dönem Zümre Tutanağı indir. umarım yararlı olur.
4.
SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU II. DÖNEM I. TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI NO : 2
TOPLANTI TARİHİ
: 20 / 02 / 2013
TOPLANTI SAATİ
: 12.00
TOPLANTI YERİ
:
Öğretmenler Odası
TOPLANTIYA
KATILANLAR :
1-
Müdür Yar. Rıza YAR
2-
4/A Songül
EMRE
3-
4/B Ahmet
DEMİR
4-
4/C İsmail
KALSEN
5-
4/D Garip
ERGENÇ
GÜNDEM MADDELERİ
1.
Açılış ve Yoklama
2.
Birinci dönemin değerlendirilmesi
3.
2012 -2013 Eğitim-Öğretim yılının
1.dönemine ait zümre öğretmenler kurulu toplantısında alınan kararların gözden
geçirilmesi.
4. I. dönem yapılan ünitelendirilmiş yıllık
planlara göre, konuların zamanında işlenip işlenemediğinin, iş takvimi ve
çalışma programına uyulup uyulamadığının tespiti
5. Veli-okul işbirliğinin artırılması için
alınacak önlemlerin tespiti. veli toplantılarının tarihlerinin belirlenmesi.
6.
Zümre öğretmenleri ile yapılan işbirliği esaslarının sonuçlarının
görüşülmesi
7.
Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler
8.
Başarıyı artırmada alınacak önlemler
9. 2.
dönem proje ve performans görevlerinin belirlenmesi
10. Ölçme değerlendirme konularının görüşülmesi;
yapılacak ölçme ve değerlendirmelerin ve tarihlerinin belirlenmesi
11. Öğrencilerin temizlik, sağlık, beslenme,
kılık kıyafet durumlarının görüşülmesi
12. Ders araç ve gereçlerinin kullanımı ve
paylaşımı
13. Öğrencilerin devam - devamsızlık durumlarının
görüşülmesi
14. Dilek ve temenniler
15. Kapanış
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1.
Açılış ve yoklama
4. sınıf öğretmenleri
“4. Sınıf 2.Dönem Zümre Öğretmenler Kurulu 1.Toplantısını” yapmak üzere Müdür
Yardımcısı RızaYAR başkanlığında
toplandı. Katılımın tam olduğu görüldü.
2. I. Dönemin değerlendirilmesi:
Öğretmen Garip ERGENÇ ; 4.sınıfa başlayan öğrencilerin; derslerinin
farklılaşması, ders sayılarının artması ve ölçme-değerlendirmede sınavların
esas alınması nedeniyle zorlandıklarını söyledi. Öğrencilerin çoğunun, dönemin
sonlarına doğru bu zorluğu aştığı ve derslerinde başarı gösterdiği, ancak bazı
öğrencilerin bu sebeplerden dolayı başarısız olduğunu belirtti.
Öğretmen İsmail KALSEN ; I.kanaat döneminde yapılan planlama doğrultusunda eğitim
öğretimin devam ettiği, sınıf başarılarının ders yönünden iyi durumda olduğunu
söyledi..
3. 2011 -2012 Eğitim-Öğretim yılının
1.dönemine ait zümre öğretmenler kurulu toplantısında alınan kararların gözden
geçirilmesi.
Birinci döneme ait olan zümre
kararları incelendi. Zümre kararlarının ne kadarının uygulanıp uygulanmadığı
irdelendi. Uygulamada eksiklikler olmadığı, ölçme değerlendirmede, ortak
sınavların yapılmasında, performans ve proje ödevlerinde bir sorunla
karşılaşılmadığı tespit edildi. Çalışma kitaplarının dışında yapılan
etkinliklerin dosyalarına konulduğu belirtildi. Zümre toplantısında alınan
kararların ikinci dönemde yapılacak çalışmalar için bir yol haritası niteliği
taşıdığı vurgulandı. İkinci dönem de aynı şekilde başarılı olması temennisiyle
diğer konulara geçildi.
4. I. dönem yapılan ünitelendirilmiş yıllık
planlara göre, konuların zamanında işlenip işlenemediğinin, iş takvimi ve
çalışma programına uyulup uyulamadığının tespiti,
Planlarda kılavuz kitaplara uyulduğu
ve etkinliklerin uygulanmaya çalışıldığı fakat bazı etkinliklerde öğrencilerin
zorlandığı ve bazı etkinliklerin de çok vakit aldığı belirtildi. Türkçe
kitabındaki metinlerin uzun olmasından dolayı öğrencilerin anlamada ve
anlatımda zorluk çektikleri ve dikte
çalışmalarına yeteri kadar vakit ayrılamadığı belirtildi. Derslerin işlenişinde
bir sorun olmadığı fakat bitişik eğik yazısının daha etkin kullanılmasına özen
gösterilmesi gerektiği dile getirildi.
5. Veli-okul işbirliğinin artırılması için alınacak önlemlerin tespiti.
Veli toplantılarının tarihlerinin belirlenmesi.
Velilerle işbirliği yapmanın
öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisi tartışıldı. Bazı velilerin bu konuda
çok duyarsız oldukları dile getirildi. Öğretmen Songül EMRE ; özellikle sorunlu öğrencilerin velilerinin toplantılara
gelmediğini vurguladı. Öğrencilerin davranışlarında ve başarılarında öğretmenle
velinin ortak davranışta olması, işbirliği yapması gerektiğini söyledi.
Eğitimde birinci sorumlunun aile, daha sonra ise okulun geldiği önemle
vurguladı..
Öğretmen Ahmet
DEMİR;
ikinci dönem yapılacak çalışmaları planlanmada, verilecek proje ve performans
görevlerinin yapılış şekillerinde, etkili ve verimli bir eğitim-öğretim
geçirmede velilerle görüş alış-verişi yapmak amacıyla en geç mart ayının ilk
haftasına kadar veli toplantılarının
yapılması gerektiğini belirtti. Bu görüş kabul edildi.
Eğitimde okul-aile işbirliğinin
önemine dikkat çekilerek, toplantılarda ve birebir görüşmelerde konunun
vurgulanması kararlaştırıldı.
6.
Zümre öğretmenleri ile yapılan işbirliği esaslarının sonuçlarının
görüşülmesi
Öğretmen Songül EMRE ; birinci dönem boyunca yapılan çalışmalarda, ders
işlenişlerinde, çalışma kağıtları, ödevlerin ve ölçme-değerlendirmelerin
hazırlanmasında ortak çalışmalar yapıldığını söyledi. İkinci dönemde de ortak
çalışmaların devam ettirilmesi gerektiğini; böylece sınıflar arası iletişimin
ve geri bildirimin daha rahat anlaşıldığını belirtti.
Öğretmen Ahmet DEMİR; derslerin işlenişi sırasında uygulanan yöntem ve
teknikler, başvurulması gereken kaynak, araç ve
gereçler ve deney, gezi, gözlem
ve incelemeler ile ilgili diğer zümre ve
branş öğretmenleri ile gereken işbirliğinin yapılmasının yararlı olacağını
vurguladı.
7.
Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler
Öğretmen İsmail
KALSEN ; ders içi çalışmalarda ve
etkinliklerde klasik öğretim metotlarının yanında çağdaş ve öğrenci merkezli
yöntem ve tekniklerin kullanılmasının daha iyi olduğunu ve başarıyı
arttırdığını açıkladı. Derslerde sürekli öğrencilerin aktif olması gerektiğini
öğretmeninin sadece rehberlik yapması gerektiğini vurguladı.
Dersler işlenirken özellikle görsel
materyallere ağırlık verilmesi,
bilgisayar, projeksiyon vb. cihazlarının amaca uygun bir şekilde
kullanılması için işbirliği içinde olunmasını söyledi.. Ayrıca gazete, dergi
vb. basılı araçların da uygun konularda kullanılması kararlaştırıldı.
4/B sınıfı öğretmeni Ahmet DEMİR ; “Öğrencileri ne
kadar araştırma, inceleme, gezi, gözlem vb çalışmalarla tanıştırırsak o kadar
başarılarının artmasına katkıda bulunmuş oluruz.” dedi.
“Öğretmenin sınıfta
sürekli konuşan ve anlatan bir kişi olmaktan çıkıp öğrencinin aktif olduğu;
drama ,yaparak ve yaşayarak öğrenme ,vb teknik ve yöntemleri kullanalım.” dedi.
Öğretmen İsmail KALSEN ; belirli aralıklarla deneme sınavları yapılmasına, bu
sınavların sonuçlarına göre belirlenen eksikliklerin giderilmesine, Türkçe
derslerinde sesli ve sessiz okumalara ağırlık verilmesine, sözlük ve atasözleri
kullanımına daha geniş yer verilerek uygulanmasına, yazılı ifade becerilerinin
geliştirilmesine, Türkçe ve diğer derslerde konuların işlenişinde yazılı ve
sözlü ifadenin ötesinde yorum yapabilme becerilerinin artırılması
çalışmalarının yapılmasına, soru - cevap, problem çözme metotlarının yanında
her soruya ait şekil ve grafiklerin çiziminin yapılarak derslerin daha akılda
kalıcı olmasına çalışılmasına, beyin fırtınası, altı şapka, problem çözme,
gösteri, soru - cevap, rol yapma, drama, yaratıcı drama, benzetim, gözlemleme,
betimleme, eğitsel oyunlar yöntemlerinin değişik şekillerde sıklıkla
uygulanmasının önemini belirtti.
8. Başarıyı artırmada alınacak önlemler
Öğretmen Songül EMRE ; öğrenci başarısızlıklarının nedenleri arasında; derse
konsantre olmama, ailelerin ilgisizliği,
öğrencilerin yeterli seviyede motive edilemediği, ilginin başka yönlere
kayması, eğitim ve öğretimde araç ve gereçlerin yeterli bir şekilde
kullanılamadığı, öğrencilerin TV, oyun
v.b.alışkanlıklarından fazla etkilendiği
söylendi. Başarıyı artırmak için velilerle sık sık görüşülmesi; öğrencilerin
derslere ilgilerinin çekilmesi; ders araç ve gereçlerinin zamanında
kullanılması; sınıf disiplininin sağlanması ve öğrencilerle yakın ilgi
kurulması gerektiği önemle vurgulandı. Velilerle görüşülerek, öğrencilerle
birebir ilgilenilerek bu durumun ortadan kalkabileceği belirtildi. Öğrencilerin başarısında öğretmen
ve velinin ortak tutum ve davranışta olması, işbirliği yapması gerektiğini söyledi.
9. I. dönem performans ve proje görevlerinin değerlendirilmesi
Öğretmen Garip
ERGENÇ ; yönetmeliğin 35. maddesinde: “Öğrenciler,
bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması
şeklinde öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlar. Öğrencilerin
başarılarının belirlenmesinde ders ve etkinliklere katılımı ve performans
görevleri de dikkate alınır. Projeler ve performans görevleri, önceden belirlenen
ölçütlere göre hazırlanan değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama
anahtarına göre değerlendirilir. Öğrenciler, çalışmalarında yararlandıkları
kaynak veya kişileri de belirterek öğretmenin belirleyeceği süre içinde
çalışmalarını verirler. Projeler verildikleri dönemde değerlendirilir.”şeklinde
hüküm olduğunu hatırlattı.
Buna göre sene başı zümre toplantısında proje ve performans çalışma konularının
belirlendiğini, belirlenen bu konulara zenginlik olması açısından kılavuz
kitaptaki konuların da eklenebileceğini söyledi.
Değerlendirme ölçeğine ya da dereceli
puanlama anahtarına göre
değerlendirilmesine karar verildi.
Proje ödevleriyle, Performans
görevlerinin çevre şartlarına ve öğrenci
imkânlarına göre belirlenmesi ve güncel
olması gerektiği belirtildi.İnternetten
hazır çıktı kabul edilmeyip, bilginin işlenmesi ve bilinmesi; öğrenciye ve
veliye iyice anlatılması konuları üzerinde duruldu.. Ödevlerin öğrencilerce
yapılabilecek nitelikte olmasına dikkat edilmeli, ve velilerin sadece yol
gösterici olması gerekmektedir. Proje ve performans görevlerinin verimli olması
için; öğrencilere izleyecekleri yol ile ilgili yönergeleri ve ürünlerinin nasıl
değerlendirileceği ile ilgili ölçütler verilmesi gerektiği, bu ölçütleri de
hazırlayıp öğrencilerimize verilmesi , bu ölçütlere göre hazırlamalarının önemi
hakkında konuşuldu.
Proje görevlerinin
Mart ayı içinde öğrencilere duyurulmasına ve en geç Mayıs ayı içinde değerlendirilmesine
karar verildi.
10. Ölçme değerlendirme konularının görüşülmesi; yapılacak
ölçme ve değerlendirmelerin ve tarihlerinin belirlenmesi
Gerektikçe test uygulamasını geliştirmek ve
sınavlara hazırlanmaya alıştırmak için test soruları çözdürülmesinin uygun
olacağı konusunda görüş birliğine varıldı. Ölçme değerlendirmede sonuçların
100’lük not sistemine göre yapılacağı,
bu şekilde daha hassas ve nesnel bir ölçme değerlendirme olanağına kavuşulduğu
vurgulandı.
Ortak sınavlar ( 3. sınavlar ortak olacak ) , sınavın uygulanacağı günde
eş zamanlı yapılması, sınavlarda çoktan seçmeli, doğru-yanlış, eşleştirme,
boşluk doldurma şeklindeki soru tipleri kullanılması ayrıca her sınavda en az
iki açık uçlu soru(klasik) bulunması gerektiği, Türkçe dersinde açık uçlu soru
sayısının ifade becerisinin gelişmesi açısından daha fazla olması gerektiği
konusunda görüş birliğine varıldı.
Yazılı ve performans değerlendirmeleri
ile ilgili sonuçların duyurulmasında yönetmelik esaslarına uyulması belirtildi.
Sonuçların en kısa zamanda e- okul’ a girilerek öğrencilere duyurulması
gerektiği söylendi. Sınav sorularının hazırlanmasında ve uygulanmasında zümre
öğretmenlerinin ortak ölçme ve değerlendirme soruları hazırlamasının ve bu
soruların cevap anahtarlarının hazırlanıp kullanılmasının gerekliliği
belirtildi. Sınavlarda sorulacak soruların son işlenen ünite ağırlıklı olmak
üzere,önceki ünitelerden de seçilmesinin uygun olacağı söylendi.
Ölçme
çalışmalarının şekli ve sayısı zümre öğretmenlerinin ortak kararı ile aşağıdaki
tabloya göre yapılacaktır.
Yazılılar temaların süresine ve bitiş
tarihlerine göre aşağıda belirlenen süreler arasında yapılacaktır.
11.
Öğrencilerin temizlik, sağlık, beslenme, kılık-kıyafet durumlarının
görüşülmesi
Öğretmen Garip ERGENÇ ; “Öğrencilerimizde bazıları kahvaltı yapmadan okula
geliyorlar. Bunu davranışlarından hissediyoruz. Bu da ders başarısını
etkiliyor. Özellikle veli toplantılarında bu konunun ele alınarak ailelerden
hassasiyet göstermelerinin istenmesinin uygun olacağını” dile getirdi.
12. Ders araç ve gereçlerinin kullanımı
ve paylaşımı
Matematik, Fen Teknolojisi, Sosyal Bilgiler,
Türkçe ve diğer dersler işlenirken derslerin özelliğine göre, laboratuardan,
bilgisayardan ve projeksiyondan yararlanıldığı söylendi. Gerektiğinde sınıflar
arasında araç gereç paylaşımı yapılarak derslerin müfredata uygun bir şekilde
yürütüldüğü belirtildi.
13.
Öğrencilerin devam - devamsızlık
durumlarının görüşülmesi
Öğretmen Ahmet
DEMİR; Öğrenci başarısının temel
şartlarından birinin de okula devam olduğunu söyledi İlköğretim okullarına
devamın zorunlu olduğu belirtildi. Okula geç gelmeyi veya izinsiz olarak
sınıftan ya da okuldan ayrılmayı alışkanlık hâline getiren öğrencilerin
durumunun idareye ve veliye mutlaka
bildirilmesi gerektiği üzerinde duruldu. Bunu önlemek için gerekli önlemlerin
alınmasının gerekliliği önemle vurgulandı.
14. Dilek ve temenniler
İyi bir çalışma dönemi geçirilmesi dileğiyle
toplantı sona erdirildi.
Songül EMRE Ahmet
DEMİR
4/A
Sınıf Öğretmeni 4/B Sınıf Öğretmeni
İsmail KALSEN Garip ERGENÇ
4/C Sınıf Öğretmeni 4/D Sınıf Öğretmeni
Hüseyin AYDIN
OKUL MÜDÜRÜ
ALINAN KARARLAR
1.
Öğrencilerin daha fazla kitap okumaya teşvik edilmesine, bu yolla okumalarının
hızlandırılmasına,
2.
Sınıflar arasında programın uygulanmasında ve derslerin işlenişinde paralellik
sağlanmasına; derslerin işlenişi ünitelendirilmiş yıllık planlar doğrultusunda
zamanında ve plana uygun yapılmasına,
3. İkinci dönem
yapılacak çalışmaları planlanmada, verilecek proje ve performans
görevlerinin yapılış şekillerinde, etkili ve verimli bir eğitim-öğretim
geçirmede velilerle görüş alış verişi yapmak amacıyla en geç MART ayı sonuna kadar veli toplantılarının yapılmasına,
4. Belirli aralıklarla deneme sınavları
yapılmasına, bu sınavların sonuçlarına göre belirlenen eksikliklerin
giderilmesine ,
5. Matematik dersinin
mümkün seviyede somutlaştırılarak işlenilmesine , matematik öğretirken; problem çözme, proje
çalışmaları, katlama-yapıştırma teknikleri, oyun, akıl yürütme, soru - cevap,
analiz v.b gibi yöntem ve tekniklerin ağırlıklı olarak kullanılmasına ;
6. Öğrencilerin güzel ve doğru yazmaya
özendirilmesi için ödüllendirme yapılmasına , güzel yazı örneklerinin temalara
göre sınıf köşelerinde sergilenmesine , ayrıca etkinliklerin yapılması
aşamasında ve diğer basamaklarda yapılandırmacı eğitimin gereği öğrencinin
bilgiyi yapılandırabilmesi için gerekli fırsat ve ortamın öğretmen tarafından
alınması yönünde çalışmalar yapılmasına,
7.
Dersler işlenirken özellikle görsel materyallere ağırlık verilmesi, bilgisayar, projeksiyon vb cihazlarının amaca uygun bir şekilde
kullanılması için işbirliği içinde olunmasına;
8.
Proje ödevlerinin 1. dönem zümresinde belirtilen proje değerlendirme ölçeğine
göre değerlendirilmesine
9.
Performans çalışmalarında bir dönemde
her dersten hazırlamak kaydıyla en az bir performans çalışmasının yapılmasına;
10. Sınavların
test değerlendirme, boşluk doldurma, çoktan seçmeli, doğru-yanlış ve
klasik uygulamaya yer verilerek, ürün
dosyalarının derslerin konularına uygun çalışmaların seçilerek kullanılmasına,
öğrenciye kendini ifade edebilme imkânlarının verilmesine de dikkat edilmesine,
11. II. Dönemde de ortak sınav
( 3. Sınavların ) yapılmasına ,
12.
Öğrenci sağlığı ve beslenmeleri için her türlü çalışmanın yapılmasına,
yapılacak veli toplantılarında ailelerin bilinçlendirilmesine, dengeli
beslenmenin öneminin anlatılmasının yanı sıra ağız ve diş sağlığı konusunda hassasiyet gösterilmesine ve takip edilmesine, KARAR VERİLDİ.
Sağlıklı ve başarılı bir eğitim öğretim yılı
geçirmek dileğiyle toplantıya son verildi.
Songül EMRE
Ahmet DEMİR
4/A Sınıf Öğretmeni 4/B Sınıf Öğretmeni
İsmail KALSEN
Garip ERGENÇ
4/C
Sınıf Öğretmeni 4/D Sınıf Öğretmeni
Hüseyin AYDIN
OKUL
MÜDÜRÜ
0 yorum:
Yorum Gönder