SAYFA
147
1. Gazete, dergi veya internetten siyasi ve sosyal konularla ilgili makaleler bulup okuyunuz.
Beğendiğiniz bir metni sınıfa getiriniz.
2. Makalelerin yazılış
amaçlarını araştırınız.
3. Makale türünün Türk
edebiyatındaki tarihî gelişimini araştırınız.
4. Sınıfınıza üç farklı
gazete ve dergi getiriniz.
5. Atatürk'ün eğitime
verdiği önemi konu edinen makaleler bularak sınıfa getiriniz.
6. Makale türünün önemini
araştırınız.
SAYFA
148
HAZIRLANALIM
1. Bilimsel yazıların
toplum hayatındaki önemini açıklayınız.
Bilimsel yazılar, bilimsel
gelişmelerden haberdar olmamızı sağlayarak belli konularda toplumsal
duyarlılığın oluşmasında katkıda bulunur. Bilimsel yazılar toplumun
aydınlanmasını ve bilinçlenmesini sağlar.
2. Düzenli olarak gazete ve
dergi okuyor musunuz? Niçin?
3. Atatürk'ün eğitim ve
bilim alanlarında yaptığı çalışmalar nelerdir?
SAYFA
151
1.ETKİNLİK
Dört beş kişilik gruplar oluşturunuz. Grup üyelerinizle sınıfa getirdiğiniz
gazeteleri inceleyiniz. Gazetedeki metinleri yazılış amaçları, dil-anlatım ve
şekil özellikleri bakımından inceleyerek haber yazıları ve fıkraları
belirleyiniz. Bu metinler dışında kalan; bilim, sanat, sosyal vb. konularda
yazılmış, genellikle köşe yazılarından daha uzun; okuyucuyu bilgilendirmeyi
amaçlayan düşünce ağırlıklı yazıları bulunuz. Grupça belirlediğiniz bir iki
metni sınıfta okuyunuz. Ayrıca sınıfa getirdiğiniz makale örneklerinden
birkaçını okuyunuz. Bu metinlerden hareketle makale türünün özelliklerinin
neler olabileceğini tartışınız. Ulaştığınız sonuçları tahtaya yazınız.
SAYFA
152
2.ETKİNLİK
“Atatürk'te Eğitim, Bilim ve Teknik Anlayışı” adlı metnin niçin yazılmış
olabileceğini tartışınız. Tartışma sonucunda ulaştığınız sonuçtan ve
araştırmalarınızdan hareketle makalelerin yazılma amacını belirtiniz.
“Atatürk’te
Eğitim, Bilim ve Teknik Anlayışı” adlı metnin yazılış amacı, Atatürk’ün bilime,
tekniğe ve eğitime verdiği önemi onun bu alanlardaki çalışmalarını kanıt göstererek
okuyucuya kabul ettirmektir.
SAYFA
156
3.ETKİNLİK
“Göçün 50. Yılında ‘Kültürel Şok'lar Üzerine Düşünmek” ve “Okuduğunu
Anlamayan Çocuk Kitabı Sevemez” adlı makalelerin hedef kitlesinin kim veya
kimler olabileceğini belirtiniz. Her makalede ele alınan konunun toplumun
genelini ilgilendirmek zorunda olup olmadığını tartışınız. Ulaştığınız
sonuçları açıklayınız.
Göçün 50. Yılında ‘Kültürel Şok'lar Üzerine Düşünmek adlı metnin hedef
kitlesi kültür ve sosyoloji ile ilgilenen okuyucu kitlesidir.
Okuduğunu Anlamayan Çocuk Kitabı Sevemez adlı metnin hedef kitlesi
öğretmenler, anne ve babalardır.
Her makalede ele alınan konu toplumun geniş kitlesini ilgilendirmek zorunda
değildir.
4.ETKİNLİK
“Atatürk'te Eğitim, Bilim ve Teknik Anlayışı”, “Göçün 50. Yılında 'Kültürel
Şok'lar Üzerine Düşünmek”, “Okuduğunu Anlamayan Çocuk Kitabı Sevemez” adlı
metinleri dikkate alarak makale yazarlarında bulunması gereken özelliklerin
neler olduğunu tartışınız. Ulaştığınız sonuçları maddeler hâlinde sınıf
tahtasına yazınız.
Makale Yazarında Bulunması Gereken Özellikler:
Ele aldığı konuda uzman olmalı, konuyla ilgili iyi bir araştırma, inceleme
yapmış olmalı
Dili iyi kullanmalı. Açık, anlaşılır bir dili olmalı. Kelime ve terimleri
hedef kitleye uygun olarak belirlemeli.
Tarafsız olmalıdır. Öznel yargılardan kaçınmalıdır.
Düşüncelerini ortaya koyarken sağlam ve mantıklı kanıtlar sunmalıdır. (sorucenneti.net)
Bilimsel makalelerde yazar, halkın tüm kesimlerince anlaşılma kaygısı
taşımaz. Bilimsel makaleler, o alanda uzman olan, çalışma yapan veya o alana
ilgi duyan kişilerce okunur.
5.ETKİNLİK
Sınıfınıza getirdiğiniz gazetelerdeki makaleleri tespit ediniz. Makaleleri,
haber yazıları ve köşe yazılardan ayıran niteliklerin neler olduğunu
belirtiniz. Fıkra türü ile makale türü arasındaki farklılıkları açıklayınız.
6.ETKİNLİK
Yaptığınız araştırmadan hareketle makale türünün toplum hayatındaki önemini
açıklayınız.
Bilimsel yazılar, bilimsel
gelişmelerden haberdar olmamızı sağlayarak belli konularda toplumsal
duyarlılığın oluşmasında katkıda bulunur. Bilimsel yazılar toplumun
aydınlanmasını ve bilinçlenmesini sağlar.
7.ETKİNLİK
Makale türünün Türk edebiyatındaki gelişimi konusunda yaptığınız
araştırmayı sınıfınızda sununuz.
SAYFA
157
8.ETKİNLİK
“Yeryüzünde iki kuvvet vardır: Kılıç ve zekâ... Çok zaman kılıç, zekâ ile
mağlup edilmiştir.”
(Eflatun)
Özdeyişle ilgili ayrıntılı bir plan denemesi
Giriş
Kılıç kuvvetinin nitelikleri:
· Yıkıcıdır.
· Haklarımızı elde etmede yardımcıdır.
· Hâkim olma fikrini geliştirir.
· Vatan savunmasında önemli rol oynar.
Zekâ kuvvetinin nitelikleri:
· Davranışları yönetir.
· İyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı, güzel
ile çirkini ayırabilmemize yardım eder.
· Hayatımıza yön verir.
· Zor durumlardan kurtulmamızı sağlar.
· Evreni ve dünyayı kavramamızdaki en önemli
etkendir.
Gelişme
Zekâ ile kılıcın karşılaştırılması
· Zekâ kılıcın iyi ve yararlı işler
başarmasını sağlar.
· Yıkıcı kuvveti temsil eden kılıca karşı,
zekânın yapıcı gücü çoğu zaman üstün gelir [(Tarihten alınan öreklerle (Fatih
Sultan Mehmet'in İstanbul'u alışı, Çanakkale Zaferinin kazanılmasında zekânın
özellikleri vb.) zekânın üstünlüğünün örneklendirilmesi].
Sonuç
Zekânın kılıcı yenmesi
· Akıl kaba güce karşı daima üstündür.
• Sınıfınızda üç grup oluşturunuz. “Atatürk'te Eğitim, Bilim ve Teknik
Anlayışı” “Göçün 50. Yılında ‘Kültürel Şok'lar Üzerine Düşünmek”, “Okuduğunu
Anlamayan Çocuk Kitabı Sevemez” adlı metinleri gruplar arasında paylaştırınız.
Grup üyelerinizle yukarıdaki örnek metin planını inceleyiniz. Daha sonra
incelediğiniz metni meydana getiren düşünceleri dikkate alarak makaleyi
parçalara ayırıp planını çıkarınız. Makalenin giriş, gelişme ve sonuç
bölümlerini belirleyiniz. Dalı a sonra makalenin ana düşüncesini ve yardımcı
düşünceleri bulunuz. Yardımcı düşüncelerin ana düşünce etrafında nasıl bir
araya getirildiğini belirleyiniz. Grup çalışmanızı sınıfa sununuz.
SAYFA
158
9.ETKİNLİK
“Atatürk'te Eğitim, Bilim ve Teknik Anlayışı”, “Göçün 50. Yılında Kültürel
Şok'lar Üzerine Düşünmek” adlı makaleleri, incelediğiniz “Yazın Okuru Aranıyor”,
“Sevgi” ve “Topacın İpi Vardır Ama...” adlı denemelerle düşüncelerin
kanıtlanmaya çalışılması ve konunun kesin bir sonuca bağlanması yönlerinden
karşılaştırınız. Yaptığınız karşılaştırmadan yola çıkarak makale ve deneme
türleri arasındaki farklılıkları belirtiniz.
Makalelerde düşünceleri kanıtlama zorunluluğu vardır. Örnek makalelerde öne sürülen tezlerin
kanıtlama yoluna gidildiğini görüyoruz. Denemede ise düşünceleri kanıtlama
zorunluluğu yoktur.
10.ETKİNLİK
“Atatürk'te Eğitim, Bilim ve Teknik Anlayışı” ve “Göçün 50. Yılında
'Kültürel Şok'lar Üzerine Düşünmek” adlı makalelerden alınan aşağıdaki
paragraflarda hangi anlatım türlerinin kullanıldığını tespit ediniz. Bu
anlatım türlerinin özelliklerini belirtiniz. Metinde kullanılan diğer anlatım
türlerini de bularak bu anlatım türlerinin birbirleriyle ilişkisini
açıklayınız.
Metinler
|
Paragraflar
|
Anlatım Türü
|
Atatürk'te Eğitim, Bilim ve Teknik Anlayışı
|
Bilim ve tekniğin önemli etkisini, iktisadi sistemlerin yapılarında da
bulabiliriz. Uygulama alanında her iki sistemin ortak noktalarını belirlemek
mümkünse de teorik planda iki büyük sistemin ortak nokta olarak
bağdaştırılmasma, yalnız bir istisna dışında, olanak yoktur. (sorucenneti.net) İleri bir
teknik ve makineleşmeyi kullanmak, her iki sistemin benimsediği ve teorik
planda kendini gösteren tek ortak noktadır.
|
Açıklayıcı
anlatım
|
Göçün 50. Yılında 'Kültürel Şok'lar Üzerine Düşünmek
|
İnsanımızın değerlerini koruyup itibar görerek yaşadığı yabancı ortama
uyum sağlaması, insan onuru ve gururu için vazgeçilmez bir durumdur. Kendi
sosyokültürel değerlerini kaybetmeden, diğer kültürü de öğrenerek, ona değer
vererek yük olma yerine ona katkı sağlayarak gerçekleştirilecek olan
entegrasyon hem o ülke insanını rahatlatacak hem de orada yaşamayı
kolaylaştıracaktır. Her insana düşen, farklı kültürlere saygı duymak ve o
kültür mensuplarıyla empati yapmak, onları anlamaya çalışmaktır.
|
Açıklayıcı
anlatım
|
11.ETKİNLİK
“Atatürk'te Eğitim, Bilim ve Teknik Anlayışı” adlı makalede dil hangi
işleviyle kullanılmıştır? Makalelerde dilin bu işlevde kullanılma nedenini
açıklayınız.
Açıklama, bilgi verme amaçlandığından dil göndergesel işlevde
kullanılmıştır.
ANLAMA VE YORUMLAMA
1. “Atatürk'te Eğitim,
Bilim ve Teknik Anlayışı” adlı makalede ileri sürülen görüşler nelerdir? Yazar
bu görüşlerini kanıtlamak için hangi yollara başvurmuştur?
Makalede Atatürk'ün aydın, ilerici bir lider olduğu belirtilmiş, bilime ve
eğitime önem verdiği dile getirilmiştir. Yazar, bu görüşü kanıtlamak için Atatürk’ün
bu konularda yaptığı çalışmaları örnek göstermiş, söylediği sözleri
aktarmıştır.
2. Atatürk'ün eğitime
verdiği önem yanında asıl dikkati çeken özellik, eğitimin iktisadi kalkınmaya
olan olumlu ve vazgeçilmez etkisini ısrarla belirtmesidir. Altyapı ve eğitimin
iktisadi kalkınmadaki temel rolleri için halkın da özlem ve isteğini katarak
şöyle der: “Halk ve köylüler, beni her yerde şu iki sözle uyardılar: Yol ve
okul.”
• “Atatürk'te Eğitim, Bilim ve Teknik Anlayışı” adlı makaleden alınan
yukarıdaki paragrafta düşünceyi geliştirme yollarından hangisine
başvurulduğunu belirtiniz. (sorucenneti.net)
Alıntı
yaparak düşünceyi kanıtlama yoluna gitmiş. Tanık göstermeye başvurulmuş.
SAYFA
159
3. “Atatürk'te Eğitim,
Bilim ve Teknik Anlayışı” adlı makale kaç bölümden oluşmaktadır? Bu bölümlerde
Atatürk'ün hangi özellikleri anlatılmaktadır?
Makalenin 3 bölümden oluştuğunu görüyoruz.
1.bölüm:Atatürk’ün eğitim hakkındaki düşünceleri ve eğitim anlayışı
2.bölüm: Atatürk’ün bilim ve teknikle ilgili düşünceleri
3.bölüm: Atatürk’ün gerçekliğe verdiği önem, eğitim ve bilim alanındaki
çalışmaları
4. Atatürk'ün hedeflediği
çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmak için neler yapılması gerektiğiyle
ilgili düşüncelerinizi açıklayınız.
Çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmak için yapılması gerekenler:
Başta eğitim geliyor. Eğitime önem verilmeli
Bilim ve tekniğe önem vermek ve bu alanda çalışmalar yapmak.
Demokrasi ve insan hakları
Vatana, millete yararlı bir fert olmak
Taklitçi olmamak, üretici, yaratıcı olmak
(Benim aklıma gelenler bunlar sevgili arkadaşlar, sizler de kendi düşüncelerinizi
ekleyebilirsiniz.)
(sorucenneti.net)
5. “Atatürk'te Eğitim,
Bilim ve Teknik Anlayışı” adlı makalede konunun nasıl sınırlandırıldığını
belirtiniz.
Bu makalede makalenin adından da anlaşıldığı gibi Atatürk’ün eğitim, bilim
ve teknikle ilgili çalışmaları, görüşleri anlatılmıştır. Atatürk’ün daha birçok
alanda (siyasi, ekonomik vb) çalışmaları, düşünceleri vardır. Bu makalede
yalnız bu yönlerine değinilerek konu sınırlandırılmıştır.
6. Ders kitabınızda yer
alan makalelerden birini seçerek metinde düşünceyi geliştirme yollarından hangilerine
başvurulduğunu belirleyiniz. Yaptığınız çalışmayı arkadaşlarınıza sununuz.
Bu makalelerde açıklayıcı, kanıtlayıcı anlatım biçimleri kullanılmış;
tanımlama, karşılaştırma, örneklendirme, tanık gösterme gibi düşünceyi
geliştirme yollarına başvurulmuştur.
7. Sınıfa getirdiğiniz
makalelerin konusunu belirleyiniz. Belirlediğiniz konuları sınıf tahtasına
liste hâlinde yazınız. Yaptığınız çalışmadan hareketle makalelerin daha çok
hangi konularda yazıldığını belirtiniz.
8. Bir makale yazmadan önce
yapılması gereken hazırlıkların neler olduğunu tartışınız. Ulaştığınız
sonuçları maddeler hâlinde sınıf tali tasına yazınız.
Makale yazmadan önce araştırma yapılmalı, çeşitli kaynaklar incelenmeli
Elde edilen bilgiler sıraya konarak bir plan dahilinde nesnel bir anlayışla aktarılmalı
9. “Atatürk'ün hedeflediği
eğitim düzeyi” konusunda bir makale yazınız. Makalenizi yazarken aşağıdaki
aşamaları takip ediniz. Makalenizi öğretmeninizin belirlediği tarihe kadar tamamlayarak
sununuz.
• Konuyla ilgili bilgi ve
belgeleri toplayınız.
• Makalenin konusunu
sınırlayınız.
• Metni yazma amacınızı,
ana düşünce ve yan düşünceleri belirleyiniz.
• Makalede ele alacağınız
konuyla ilgili bir plan oluşturunuz.
• Yapmış olduğunuz plan
doğrultusunda görüş ve düşüncelerinizi yazınız.
• Paragrafta düşünceyi
geliştirme yollarına (sorucenneti.net)(tanımlama, örneklendirme, karşılaştırma, tanık gösterme,
istatistiki verilerden yararlanma) başvurarak görüş ve düşüncelerinizin doğruluğunu
kanıtlamaya çalışınız.
• Akıcı bir anlatım
kullanmaya özen gösteriniz.
• Metne uygun bir başlık
bulunuz.
• Yazdıklarınızı yazım ve
noktalama yönünden inceleyerek hatalarınız varsa düzeltiniz.
• Metni öğretmeninizin
belirlediği tarihte sınıfa sununuz.
Bu çalışmayı kendiniz yapınız.
10. “Göçün 50. Yılında
‘Küresel Şok'lar Üzerine Düşünmek” adlı metinden alman aşağıdaki bölümde yay
ayracın kullanıldığı yerlere hangi noktalama işaretlerinin getirilebileceğini
belirleyiniz. Ayrıca yazım yanlışı bulunan kelimelerin altını çiziniz. Bu
kelimelerin nasıl yazılması gerektiğini söyleyiniz. Çalışmanızı tamamladıktan
sonra 153. sayfada yer alan bu bölümle yaptığınız çalışmayı karşılaştırınız.
Kültürel Şokun Seyri
Hareketli bir hayat yaşayan insanoğlu(,) sık seyahatler yapmakta ve değişik amaç ve sürelerle farklı
coğrafyalara misafir olmaktadır( .) Bu hareketleri sadece ülkeler arasında
düşünmek
SAYFA
160
yerine aynı ülkede şehirden şehre yahut da aynı şehirde semtten semte hatta mahalleden
mahalleye olan yer değiştirmelerde kültürel şok yaşanabilmektedir(.) Bunu tespit etmek mümkündür.
Araştırmalar bu konaklamalardaki sürecin dört aşamada geliştiğini ortaya koymaktadır(.)
İlk karşılaşmanın verdiği fırsatlar(,) yeni simalar ve farklı davranışlar
insanlarda yepyeni heyecanlara vesile olur (.) Merak(,) keşfetme(,) yeni bir tecrübe kazanma(,) meşguliyet
(,) farklı görme veya görünme duygusu(,) yöre yabancısı kişide neşeli ruh
haletine vesile olur(.) Çok çabuk geçecek olan bu dönem(,) yaşanan ilk hayal
kırıklığı(,) zorlanma (,) çaresizlik ile son bulacaktır(.)
Yaşanan ilk mutsuzluk( ,) kalınan mekânın cazibesini yitirmesine(, )
heyecanın bitmesine(, ) neşenin kaybolmasına yol açarken kısa bir
süre sonra yerini endişeye bırakır( .) Bu duygu(, ) kişide asap bozukluğuna ve
yaptığı işten(, ) gezdiği yerden(, ) aldığı gıdadan(, ) karşılaştığı manzaradan
tedirgin olmasına sebep olur(.) Vücut dili işaretleri(,) deyimler(,) konuşma
tonu(,) dil nüansları gibi iletişim zorluklarına(,) adaptasyonun yol açtığı uykusuzluk(, ) günışığı
farkı( ,) uyuşukluk(, ) insanların önünde ciddi engel haline gelebilir( ;)
onları ümitsizliğe atabilir( .) Bu süreçte kişiler yaşama durumunda oldukları yeri yavaş yavaş idrak etmeye(,) çevreye alışmaya(,)
duygusallıktan tedrici bir şekilde kurtularak gerçekleri(, ) yaşadıkları
çevreyi anlamaya başlarlar(.) (sorucenneti.net)
11. “Atatürk’te Eğitim,
Bilim ve Teknik Anlayışı” adlı makaleyi yazım, noktalama, akıcılık, bağlaşıklık
ve bağdaşıklık bakımından incelemek amacıyla sınıfınızda üç grup oluşturunuz.
Makalede Romen rakamlarıyla ayrılan I. bölümü birinci grup, II. bölümü ikici
grup ve III. bölümü 3. grubun incelemesi amacıyla görev dağılımı yapınız.
Görev dağılımı yapıldıktan sonra grup arkadaşlarınızla metinde inceleyeceğiniz
bölümü yazım, noktalama, akıcılık, bağlaşıklık ve bağdaşıklık bakımlarından
inceleyiniz. Yaptığınız çalışmayı aşağıda verilen sıralamaya göre sınıf
arkadaşlarınıza sununuz.
• Metinde kullanılan
noktalama işaretleri ve bu noktalama işaretlerinin kullanıldığı yerler
• Metinde kullanılan özel
isimler ve bu tür isimlerin yazılışıyla ilgili kurallar
• Metinde kullanılan
birleşik kelimeler ve bu tür birleşik kelimelerin yazılışıyla ilgili kurallar
• Metinde yer alan
sayılar, tarihler, bağlaçlar, edatlar ve bunların yazılışıyla ilgili kurallar
• Metinde cümlelerde
bağlaşıklık ve bağdaşıklığın sağlanıp sağlanamadığı
• Metinde akıcılığı bozan
unsurları yer alıp almadığı
12. Sınıfınızda üçer kişilik
gruplar oluşturunuz. Yazdığınız makaleleri grup arkadaşlarınızla birlikte
yazım, noktalama, bağlaşıklık, bağdaşıklık ve akıcılık bakımından inceleyiniz.
Bu metinleri “Atatürk'te Eğitim, Bilim ve Teknik Anlayışı” adlı makale ile
karşılaştırınız. Yazdığınız metinlerde yazım, noktalama, akıcılık, bağlaşıklık
ve bağdaşıklık hataları bulunup bulunmadığını belirleyiniz. Bir önceki konuda
yaptığınız öz değerlendirmeyi de inceleyerek eksikliklerinizi giderip
gidermediğinizle ilgili bir öz değerlendirme daha yazınız. Yaptığınız öz
değerlendirmeyi ve yazdığınız makaleyi öğretmeninizin değerlendirmesi amacıyla
öğrenci ürün dosyanızda saklayınız.
SAYFA
161
7. Aşağıdaki cümlelerde
yargı doğru ise yay ayraç içerisine "D", yanlış ise "Y"
yazınız.
• Türk edebiyatındaki ilk
makale Tanzimat Edebiyatı Döneminde yazılmıştır. ( D)
• Makalelerde elde edilen
bilgiler üzerine yorumlar yapılır, özel görüşler geliştirilir. (Y )
• Makale yazarı bilimsel
terimler kullanmaktan kaçınmalıdır. (Y
)
• Makalelerde ağırlıklı
olarak öznel anlatım kullanılır. (Y)
• Makalelerde sadece
sorunlar dile getirilmeli, çözüm üretilmemelidir. (Y )
8. Aşağıdaki çoktan
seçmeli sorulan yanıtlayınız. (sorucenneti.net)
1. Aşağıdakilerden hangisi
gazete makalelerinde bulunması gereken özelliklerden değildir?
A) Güncellik
B) Bilimsellik
C) Nesnellik
D) İlginçlik
E) Açıklık
Cevap: B
2. Aşağıdakilerden hangisi
fıkra ve makale türünün ortak özelliklerinden değildir?
A) Gazete ve dergilerde
yayımlanması
B) Genellikle güncel
konularda yazılması
C) Görüşlerin
kanıtlanmaya çalışılması
D) Düşünce ağırlıklı
yazılar olması
E) Öğretici metinler olması
Cevap: C
3. Aşağıdakilerden hangisi deneme
ile makale türü arasındaki temel farklardandır?
A) Dilin göndergesel
işlevde kullanılması
B) Samimi bir üslup
kullanılması
C) Fikir ağırlıklı yazılar
olması
D) Akıcı bir anlatımla
oluşturulması
E) Bilgilendirici, öğretici
olması
Cevap: B
9. Aşağıdaki sorulan
sözlü olarak yanıtlayınız.
1. Deneme, fıkra ve makale
türlerini birbirinden ayıran özellikleri açıklayınız.
Makale yazarında bulunması gereken özellikler nelerdir? Düşüncelerinizi
açıklayınız.
Makale Yazarında Bulunması Gereken
Özellikler:
Ele aldığı konuda uzman olmalı, konuyla
ilgili iyi bir araştırma, inceleme yapmış olmalı
Dili iyi kullanmalı. Açık, anlaşılır bir
dili olmalı. Kelime ve terimleri hedef kitleye uygun olarak belirlemeli.
Tarafsız olmalıdır. Öznel yargılardan
kaçınmalıdır.
Düşüncelerini ortaya koyarken sağlam ve
mantıklı kanıtlar sunmalıdır.
0 yorum:
Yorum Gönder