4. Sinif 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı 2012 2013

27 Şubat 2013 Çarşamba

4. Sınıf 2. Dönem Zümre Tutanağı, 4. Sinif 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı 2012 2013, 4. Sınıf 2. Dönem Zümre Tutanağı indir. umarım yararlı olur.

MEHMET AKİF ERSOY   İLKOKULU 2012-2013 ÖĞRETİM YILI
4. SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU II. DÖNEM I. TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI NO                      :   2
TOPLANTI TARİHİ              :  20 / 02 / 2013
TOPLANTI SAATİ                 :  12.00
TOPLANTI YERİ                   :   Öğretmenler Odası
TOPLANTIYA KATILANLAR  :
1-     Müdür Yar. Rıza YAR
2-     4/A   Songül EMRE
3-     4/B   Ahmet DEMİR
4-     4/C   İsmail KALSEN
5-     4/D   Garip ERGENÇ
GÜNDEM MADDELERİ
  1.  Açılış ve Yoklama          
  2.  Birinci dönemin değerlendirilmesi        
  3.  2012 -2013  Eğitim-Öğretim yılının 1.dönemine ait zümre öğretmenler kurulu toplantısında alınan kararların gözden geçirilmesi.
  4. I. dönem yapılan ünitelendirilmiş yıllık planlara göre, konuların zamanında işlenip işlenemediğinin, iş takvimi ve çalışma programına uyulup uyulamadığının tespiti
  5. Veli-okul işbirliğinin artırılması için alınacak önlemlerin tespiti. veli toplantılarının tarihlerinin belirlenmesi.
  6.  Zümre öğretmenleri ile yapılan işbirliği esaslarının sonuçlarının görüşülmesi
  7.  Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler
  8.  Başarıyı artırmada alınacak önlemler
  9.  2. dönem proje ve performans görevlerinin belirlenmesi
10.  Ölçme değerlendirme konularının görüşülmesi; yapılacak ölçme ve değerlendirmelerin ve tarihlerinin belirlenmesi
11.  Öğrencilerin temizlik, sağlık, beslenme, kılık kıyafet durumlarının görüşülmesi
12.  Ders araç ve gereçlerinin kullanımı ve paylaşımı
13.  Öğrencilerin devam - devamsızlık durumlarının görüşülmesi
14.  Dilek ve temenniler
15.  Kapanış

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. Açılış ve yoklama
4. sınıf öğretmenleri “4. Sınıf 2.Dönem Zümre Öğretmenler Kurulu 1.Toplantısını” yapmak üzere Müdür Yardımcısı RızaYAR   başkanlığında toplandı. Katılımın tam olduğu görüldü.
2. I. Dönemin değerlendirilmesi:
          Öğretmen Garip ERGENÇ ; 4.sınıfa başlayan öğrencilerin; derslerinin farklılaşması, ders sayılarının artması ve ölçme-değerlendirmede sınavların esas alınması nedeniyle zorlandıklarını söyledi. Öğrencilerin çoğunun, dönemin sonlarına doğru bu zorluğu aştığı ve derslerinde başarı gösterdiği, ancak bazı öğrencilerin bu sebeplerden dolayı başarısız olduğunu belirtti.
         Öğretmen İsmail KALSEN ; I.kanaat döneminde yapılan planlama doğrultusunda eğitim öğretimin devam ettiği, sınıf başarılarının ders yönünden iyi durumda olduğunu söyledi..
3. 2011 -2012 Eğitim-Öğretim yılının 1.dönemine ait zümre öğretmenler kurulu toplantısında alınan kararların gözden geçirilmesi.
          Birinci döneme ait olan zümre kararları incelendi. Zümre kararlarının ne kadarının uygulanıp uygulanmadığı irdelendi. Uygulamada eksiklikler olmadığı, ölçme değerlendirmede, ortak sınavların yapılmasında, performans ve proje ödevlerinde bir sorunla karşılaşılmadığı tespit edildi. Çalışma kitaplarının dışında yapılan etkinliklerin dosyalarına konulduğu belirtildi. Zümre toplantısında alınan kararların ikinci dönemde yapılacak çalışmalar için bir yol haritası niteliği taşıdığı vurgulandı. İkinci dönem de aynı şekilde başarılı olması temennisiyle diğer konulara geçildi.
 4. I. dönem yapılan ünitelendirilmiş yıllık planlara göre, konuların zamanında işlenip işlenemediğinin, iş takvimi ve çalışma programına uyulup uyulamadığının tespiti,
          Planlarda kılavuz kitaplara uyulduğu ve etkinliklerin uygulanmaya çalışıldığı fakat bazı etkinliklerde öğrencilerin zorlandığı ve bazı etkinliklerin de çok vakit aldığı belirtildi. Türkçe kitabındaki metinlerin uzun olmasından dolayı öğrencilerin anlamada ve anlatımda zorluk çektikleri  ve dikte çalışmalarına yeteri kadar vakit ayrılamadığı belirtildi. Derslerin işlenişinde bir sorun olmadığı fakat bitişik eğik yazısının daha etkin kullanılmasına özen gösterilmesi gerektiği dile getirildi.
  5. Veli-okul işbirliğinin artırılması için alınacak önlemlerin tespiti. Veli toplantılarının tarihlerinin belirlenmesi.
        Velilerle işbirliği yapmanın öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisi tartışıldı. Bazı velilerin bu konuda çok duyarsız oldukları dile getirildi. Öğretmen Songül EMRE ; özellikle sorunlu öğrencilerin velilerinin toplantılara gelmediğini vurguladı. Öğrencilerin davranışlarında ve başarılarında öğretmenle velinin ortak davranışta olması, işbirliği yapması gerektiğini söyledi. Eğitimde birinci sorumlunun aile, daha sonra ise okulun geldiği önemle vurguladı..
          Öğretmen Ahmet  DEMİR; ikinci dönem yapılacak çalışmaları planlanmada, verilecek proje ve performans görevlerinin yapılış şekillerinde, etkili ve verimli bir eğitim-öğretim geçirmede velilerle görüş alış-verişi yapmak amacıyla en geç mart ayının ilk haftasına  kadar veli toplantılarının yapılması gerektiğini belirtti. Bu görüş kabul edildi. 
          Eğitimde okul-aile işbirliğinin önemine dikkat çekilerek, toplantılarda ve birebir görüşmelerde konunun vurgulanması kararlaştırıldı.

6.  Zümre öğretmenleri ile yapılan işbirliği esaslarının sonuçlarının görüşülmesi
          Öğretmen Songül EMRE ; birinci dönem boyunca yapılan çalışmalarda, ders işlenişlerinde, çalışma kağıtları, ödevlerin ve ölçme-değerlendirmelerin hazırlanmasında ortak çalışmalar yapıldığını söyledi. İkinci dönemde de ortak çalışmaların devam ettirilmesi gerektiğini; böylece sınıflar arası iletişimin ve geri bildirimin daha rahat anlaşıldığını belirtti.
        Öğretmen Ahmet DEMİR; derslerin işlenişi sırasında uygulanan yöntem ve teknikler, başvurulması gereken kaynak, araç ve  gereçler  ve deney, gezi, gözlem ve  incelemeler ile ilgili diğer zümre ve branş öğretmenleri ile gereken işbirliğinin yapılmasının yararlı olacağını vurguladı.
7.  Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler      
Öğretmen İsmail KALSEN ; ders içi çalışmalarda ve etkinliklerde klasik öğretim metotlarının yanında çağdaş ve öğrenci merkezli yöntem ve tekniklerin kullanılmasının daha iyi olduğunu ve başarıyı arttırdığını açıkladı. Derslerde sürekli öğrencilerin aktif olması gerektiğini öğretmeninin sadece rehberlik yapması gerektiğini vurguladı.
          Dersler işlenirken özellikle görsel materyallere ağırlık verilmesi,  bilgisayar, projeksiyon vb. cihazlarının amaca uygun bir şekilde kullanılması için işbirliği içinde olunmasını söyledi.. Ayrıca gazete, dergi vb. basılı araçların da uygun konularda kullanılması kararlaştırıldı.
4/B  sınıfı öğretmeni  Ahmet DEMİR ;  “Öğrencileri ne kadar araştırma, inceleme, gezi, gözlem vb çalışmalarla tanıştırırsak o kadar başarılarının artmasına katkıda bulunmuş oluruz.” dedi.
“Öğretmenin sınıfta sürekli konuşan ve anlatan bir kişi olmaktan çıkıp öğrencinin aktif olduğu; drama ,yaparak ve yaşayarak öğrenme ,vb teknik ve yöntemleri kullanalım.” dedi.
  Öğretmen İsmail KALSEN ; belirli aralıklarla deneme sınavları yapılmasına, bu sınavların sonuçlarına göre belirlenen eksikliklerin giderilmesine, Türkçe derslerinde sesli ve sessiz okumalara ağırlık verilmesine, sözlük ve atasözleri kullanımına daha geniş yer verilerek uygulanmasına, yazılı ifade becerilerinin geliştirilmesine, Türkçe ve diğer derslerde konuların işlenişinde yazılı ve sözlü ifadenin ötesinde yorum yapabilme becerilerinin artırılması çalışmalarının yapılmasına, soru - cevap, problem çözme metotlarının yanında her soruya ait şekil ve grafiklerin çiziminin yapılarak derslerin daha akılda kalıcı olmasına çalışılmasına, beyin fırtınası, altı şapka, problem çözme, gösteri, soru - cevap, rol yapma, drama, yaratıcı drama, benzetim, gözlemleme, betimleme, eğitsel oyunlar yöntemlerinin değişik şekillerde sıklıkla uygulanmasının önemini belirtti.      
8. Başarıyı artırmada alınacak önlemler
          Öğretmen Songül EMRE ; öğrenci başarısızlıklarının nedenleri arasında; derse konsantre olmama, ailelerin  ilgisizliği, öğrencilerin yeterli seviyede motive edilemediği, ilginin başka yönlere kayması, eğitim ve öğretimde araç ve gereçlerin yeterli bir şekilde kullanılamadığı, öğrencilerin  TV, oyun v.b.alışkanlıklarından  fazla etkilendiği söylendi. Başarıyı artırmak için velilerle sık sık görüşülmesi; öğrencilerin derslere ilgilerinin çekilmesi; ders araç ve gereçlerinin zamanında kullanılması; sınıf disiplininin sağlanması ve öğrencilerle yakın ilgi kurulması gerektiği önemle vurgulandı. Velilerle görüşülerek, öğrencilerle birebir ilgilenilerek bu durumun ortadan kalkabileceği  belirtildi. Öğrencilerin başarısında öğretmen ve velinin ortak tutum ve davranışta olması, işbirliği yapması gerektiğini  söyledi.
 
9. I. dönem  performans ve proje görevlerinin  değerlendirilmesi
Öğretmen Garip ERGENÇ  ; yönetmeliğin 35. maddesinde: “Öğrenciler, bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlar. Öğrencilerin başarılarının belirlenmesinde ders ve etkinliklere katılımı ve performans görevleri de dikkate alınır. Projeler ve performans görevleri, önceden belirlenen ölçütlere göre hazırlanan değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilir. Öğrenciler, çalışmalarında yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek öğretmenin belirleyeceği süre içinde çalışmalarını verirler. Projeler verildikleri dönemde değerlendirilir.”şeklinde hüküm olduğunu hatırlattı. Buna göre sene başı zümre toplantısında proje ve performans çalışma konularının belirlendiğini, belirlenen bu konulara zenginlik olması açısından kılavuz kitaptaki konuların da eklenebileceğini söyledi.
        Değerlendirme ölçeğine ya da dereceli puanlama anahtarına  göre değerlendirilmesine karar verildi.
    Proje ödevleriyle, Performans görevlerinin  çevre şartlarına ve öğrenci imkânlarına göre belirlenmesi  ve güncel olması gerektiği  belirtildi.İnternetten hazır çıktı kabul edilmeyip, bilginin işlenmesi ve bilinmesi; öğrenciye ve veliye iyice anlatılması  konuları  üzerinde duruldu.. Ödevlerin öğrencilerce yapılabilecek nitelikte olmasına dikkat edilmeli, ve velilerin sadece yol gösterici olması gerekmektedir. Proje ve performans görevlerinin verimli olması için; öğrencilere izleyecekleri yol ile ilgili yönergeleri ve ürünlerinin nasıl değerlendirileceği ile ilgili ölçütler verilmesi gerektiği, bu ölçütleri de hazırlayıp öğrencilerimize verilmesi , bu ölçütlere göre hazırlamalarının önemi hakkında  konuşuldu.
         Proje görevlerinin  Mart ayı içinde öğrencilere duyurulmasına ve  en geç Mayıs ayı içinde değerlendirilmesine karar verildi. 
 10. Ölçme değerlendirme konularının görüşülmesi; yapılacak ölçme ve değerlendirmelerin ve tarihlerinin belirlenmesi
   Gerektikçe test uygulamasını geliştirmek ve sınavlara hazırlanmaya alıştırmak için test soruları çözdürülmesinin uygun olacağı konusunda görüş birliğine varıldı. Ölçme değerlendirmede sonuçların 100’lük not sistemine  göre yapılacağı, bu şekilde daha hassas ve nesnel bir ölçme değerlendirme olanağına kavuşulduğu vurgulandı.
         Ortak sınavlar ( 3. sınavlar  ortak olacak ) , sınavın uygulanacağı günde eş zamanlı yapılması, sınavlarda çoktan seçmeli, doğru-yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma şeklindeki soru tipleri kullanılması ayrıca her sınavda en az iki açık uçlu soru(klasik) bulunması gerektiği, Türkçe dersinde açık uçlu soru sayısının ifade becerisinin gelişmesi açısından daha fazla olması gerektiği konusunda görüş birliğine varıldı.
         Yazılı ve performans değerlendirmeleri ile ilgili sonuçların duyurulmasında yönetmelik esaslarına uyulması belirtildi. Sonuçların en kısa zamanda e- okul’ a girilerek öğrencilere duyurulması gerektiği söylendi. Sınav sorularının hazırlanmasında ve uygulanmasında zümre öğretmenlerinin ortak ölçme ve değerlendirme soruları hazırlamasının ve bu soruların cevap anahtarlarının hazırlanıp kullanılmasının gerekliliği belirtildi. Sınavlarda sorulacak soruların son işlenen ünite ağırlıklı olmak üzere,önceki ünitelerden de seçilmesinin uygun olacağı  söylendi.
         Ölçme çalışmalarının şekli ve sayısı zümre öğretmenlerinin ortak kararı ile aşağıdaki tabloya göre yapılacaktır.
    Yazılılar temaların süresine ve bitiş tarihlerine göre aşağıda belirlenen süreler arasında yapılacaktır.
11.  Öğrencilerin temizlik, sağlık, beslenme, kılık-kıyafet durumlarının görüşülmesi
 Öğretmen Garip ERGENÇ ; “Öğrencilerimizde bazıları kahvaltı yapmadan okula geliyorlar. Bunu davranışlarından hissediyoruz. Bu da ders başarısını etkiliyor. Özellikle veli toplantılarında bu konunun ele alınarak ailelerden hassasiyet göstermelerinin istenmesinin uygun olacağını” dile getirdi.
12. Ders araç ve gereçlerinin kullanımı ve paylaşımı
   Matematik, Fen Teknolojisi, Sosyal Bilgiler, Türkçe ve diğer dersler işlenirken derslerin özelliğine göre, laboratuardan, bilgisayardan ve projeksiyondan yararlanıldığı söylendi. Gerektiğinde sınıflar arasında araç gereç paylaşımı yapılarak derslerin müfredata uygun bir şekilde yürütüldüğü belirtildi. 
13.  Öğrencilerin devam  - devamsızlık durumlarının görüşülmesi
Öğretmen Ahmet DEMİR; Öğrenci başarısının temel şartlarından birinin de okula devam olduğunu söyledi İlköğretim okullarına devamın zorunlu olduğu belirtildi. Okula geç gelmeyi veya izinsiz olarak sınıftan ya da okuldan ayrılmayı alışkanlık hâline getiren öğrencilerin durumunun  idareye ve veliye mutlaka bildirilmesi gerektiği üzerinde duruldu. Bunu önlemek için gerekli önlemlerin alınmasının gerekliliği önemle vurgulandı.
14.      Dilek ve temenniler
İyi bir çalışma dönemi geçirilmesi dileğiyle toplantı sona erdirildi.                             

              Songül EMRE                                                                                  Ahmet DEMİR                                  
        4/A Sınıf Öğretmeni                                                                         4/B Sınıf Öğretmeni                   


               İsmail KALSEN                                                                              Garip ERGENÇ
           4/C Sınıf Öğretmeni                                                                        4/D Sınıf Öğretmeni
     
                                                                         Hüseyin AYDIN      
   OKUL MÜDÜRÜ
ALINAN KARARLAR
1. Öğrencilerin daha fazla kitap okumaya teşvik edilmesine, bu yolla okumalarının hızlandırılmasına,
2. Sınıflar arasında programın uygulanmasında ve derslerin işlenişinde paralellik sağlanmasına; derslerin işlenişi ünitelendirilmiş yıllık planlar doğrultusunda zamanında ve plana uygun yapılmasına,
3.  İkinci dönem  yapılacak çalışmaları planlanmada, verilecek proje ve performans görevlerinin yapılış şekillerinde, etkili ve verimli bir eğitim-öğretim geçirmede velilerle görüş alış verişi yapmak amacıyla en geç  MART ayı sonuna   kadar veli toplantılarının yapılmasına,
4.  Belirli aralıklarla deneme sınavları yapılmasına, bu sınavların sonuçlarına göre belirlenen eksikliklerin giderilmesine ,
 5.  Matematik dersinin mümkün seviyede somutlaştırılarak işlenilmesine ,  matematik öğretirken; problem çözme, proje çalışmaları, katlama-yapıştırma teknikleri, oyun, akıl yürütme, soru - cevap, analiz v.b gibi yöntem ve tekniklerin ağırlıklı olarak kullanılmasına ;
6.  Öğrencilerin güzel ve doğru yazmaya özendirilmesi için ödüllendirme yapılmasına , güzel yazı örneklerinin temalara göre sınıf köşelerinde sergilenmesine , ayrıca etkinliklerin yapılması aşamasında ve diğer basamaklarda yapılandırmacı eğitimin gereği öğrencinin bilgiyi yapılandırabilmesi için gerekli fırsat ve ortamın öğretmen tarafından alınması yönünde çalışmalar yapılmasına,
7. Dersler işlenirken özellikle görsel materyallere ağırlık verilmesi,  bilgisayar, projeksiyon  vb cihazlarının amaca uygun bir şekilde kullanılması için işbirliği içinde olunmasına;
8. Proje ödevlerinin 1. dönem zümresinde belirtilen proje değerlendirme ölçeğine göre değerlendirilmesine
9. Performans çalışmalarında   bir dönemde her dersten hazırlamak kaydıyla en az bir performans çalışmasının yapılmasına;
10.  Sınavların   test değerlendirme, boşluk doldurma, çoktan seçmeli, doğru-yanlış ve klasik uygulamaya  yer verilerek, ürün dosyalarının derslerin konularına uygun çalışmaların seçilerek kullanılmasına, öğrenciye kendini ifade edebilme imkânlarının verilmesine de dikkat edilmesine,
11.  II. Dönemde de  ortak sınav  ( 3. Sınavların ) yapılmasına ,
12. Öğrenci sağlığı ve beslenmeleri için her türlü çalışmanın yapılmasına, yapılacak veli toplantılarında ailelerin bilinçlendirilmesine, dengeli beslenmenin öneminin anlatılmasının yanı sıra ağız ve diş sağlığı  konusunda hassasiyet gösterilmesine  ve takip edilmesine,  KARAR  VERİLDİ.
  Sağlıklı ve başarılı bir eğitim öğretim yılı geçirmek dileğiyle toplantıya son verildi.
              Songül EMRE                                                                                  Ahmet DEMİR                                   
        4/A Sınıf Öğretmeni                                                                          4/B Sınıf Öğretmeni                  

               İsmail KALSEN                                                                              Garip ERGENÇ
           4/C Sınıf Öğretmeni                                                                         4/D Sınıf Öğretmeni                                                                                                  

Hüseyin AYDIN
                                                                       OKUL MÜDÜRÜ

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı