5. Sınıf Şök 2. Dönem, 5. Sinif 2. Dönem Şube Öğretmenler Kurulu (ŞÖK) Toplantı Tutanağı 2012 2013, 5. Sınıf Şök 2. Dönem indir. 2012-2013 2. dönem şök toplantısı
BAĞLAR/DİYARBAKIR
18/02/2013 Pazartesi günü saat 11:00
de öğretmenler odasında aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere 5/İ sınıfı
şube öğretmenler kurulu toplantısı yapılacaktır.
Gereğini arz ederim.
GÜNDEM:
1-Açılış ve
yoklama
2-İlköğretim
kurumları yönetmeliğinin toplantı ile ilgili kısmının okunması
3-Beslenme,
temizlik, ders çalışma yöntemlerinin değerlendirilmesi ve uygulanması
4-Sınıfın
genel durumu hakkında konuşulması
5-Sınıfta ortaya
çıkabilecek sorunların ortak çözüm yolları
6-Sınıf içi
başarının artırılması için alınması gereken tedbirler
7-Yazılı
sınavların ilgili yönetmeliğe uygun olarak belirlenmesi
8-Proje ve
performans ödevleri
9-Konuların
işlenmesinde,sınıf davranışlarında branşlar arası işbirliğinin sağlanması
10-Dilek ve
temenniler
O L
U R
13/02/2013
Veysel GÜL
Okul Müdürü
2012-2013
ÖĞRETİM YILI
ÇELEBİ ESER
OKULU
5 /İ SINIFI
ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU
II. DÖNEM
TOPLANTI TUTANAĞIDIR.
Toplantı No : 2
Toplantı
Tarihi : 18/02/2013
Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası
Toplantıya
Katılanlar :
ÖĞRETMENİN ADI SOYADI
|
BRANŞI
|
|
İSMAİL
ANIK
|
MÜDÜR
YARDIMCISI
|
|
MURAT
TAŞ
|
SINIF ÖĞRETMENİ(İNGİLİZCE)
|
|
MUSTAFA
AKSOY
|
TÜRKÇE
ÖĞRETMENİ
|
|
AHMET
AYDIN
|
MATEMATİK
ÖĞRETMENİ
|
|
EDİBE
TUBA YAVUZ
|
FEN
VE TEK. ÖĞRETMENİ
|
|
MEHMET
B. DAĞKIRAN
|
SOSYAL
BİL. ÖĞRETMENİ
|
|
YAZGÜL
KAYA
|
DİN
KÜLTÜRÜ
|
|
M.
SELİM POLAT
|
MÜZİK
|
|
SALİHA
TAN
|
GÖRSEL
SANATLAR
|
|
FİLİZ
KÖREMEN AKKUM
|
BEDEN
EĞİTİMİ
|
AÇILIŞ:
1.
Toplantı
Okul Müdür yardımcısı İsmail ANIK başkanlığında gerçekleşmiştir.
İ.Ö.K. 47. madde:
Öğrenci Başarısının
Değerlendirilmesi
Madde 47 — (Değişik: 2.5.2006/26156 RG) İlköğretimde
öğrenci, kendi yaş grubu içinde bir bütün olarak yetiştirilir ve
değerlendirilir. İlköğretim, öğrencilerin derslerdeki başarısızlığına bakılarak
elenecekleri bir dönem değil, programda öngörülen derslerin ve sosyal etkinlik
çalışmalarının ortak katkısıyla ilgi ve yeteneği ölçüsünde yetiştirilecekleri
bir dönem olarak değerlendirilir.
Buna göre;
a) Öğrencinin yıllık
başarısı, her dersten ayrı ayrı değil, tüm derslerde ve sosyal etkinlik
çalışmalarındaki durumu, sınavlar, projeler, performans (Değişik ibare:
20.8.2007/26619 RG)
görevleri, ders içi performans ve Türkçe’yi doğru, güzel ve etkili
kullanma becerisi ile öğrencilere kazandırılması hedeflenen tüm davranışlardaki
etik değerleri benimsemesi de dikkate alınarak, bir bütün olarak
değerlendirilir. Başarılı öğrenciler doğrudan bir üst sınıfa geçirilir.
b) Sınıf seviyesine göre
yetersizlikleri görülen öğrenciler için ikinci (Değişik ibare:
20.8.2007/26619 RG) dönemin ilk ayı içinde sınıf veya branş öğretmenleri,
okul rehber
öğretmeni, okul yönetimi ve öğrenci velilerince öğrencinin, okulun ve
çevrenin durumuna göre alınacak tedbirler kararlaştırılır. Gerektiğinde
ilköğretim müfettişlerinin rehberliğinden de yararlanılarak kararlaştırılan
önlemler tutanakla tespit edilir ve uygulama sonuçları rapora
bağlanır.
c) Alınan bütün önlemlere
rağmen bir üst sınıfta güçlüklerle karşılaşabilecek öğrencilerin sınıf
geçmesine veya sınıf tekrarına; 1, 2 ve 3 üncü sınıflarda okul müdürünün veya
görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında sınıf öğretmeni ile varsa
okulun rehber öğretmeni, 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda ise şube öğretmenler
kurulunda, 4 ve 5 inci sınıflarda şube öğretmenler kurulunun oluşamaması
hâlinde okul müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında
sınıf öğretmeni ile varsa okulun rehber öğretmeni tarafından karar verilir. Bu
kararda, oyların eşit olması hâlinde başkanın bulunduğu tarafın görüşü kabul
edilir.
ç) Alınan gerekçeli karar,
tutanakla belirlenir ve sınıf geçme defterine işlenir. Tutanağın
bir örneği öğrenci dosyasına konur, bir örneği de karar defterine
yapıştırılır ayrıca veli de
bilgilendirilir. (Ek- 9)
Kaynaştırma yolu ile
eğitimlerine devam eden özel eğitim gerektiren öğrencilere,
başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz.
2. İlköğretim
kurumları yönetmeliğinin toplantı ile ilgili kısmı Murat TAŞ tarafından okundu;
Şube öğretmenler kurulunda; şubedeki öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık,
sosyal ilişkilerin yanı sıra bu Yönetmeliğin 47 nci maddesi hükmünce başarıları
ile ailenin ekonomik durumu değerlendirilerek alınacak önlemler görüşülür ve
alınan genel karar, uygulanmak üzere şube öğretmenler kurulu karar defterine
yazılır. İkinci yarıyılın ikinci haftasında ve yılsonunda okul müdürü ya da
görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında
toplanır.
Sınıf öğretmeni tarafından sınıfın eğitim
ve öğretime müsait olduğu belirtildi. Sınıfın fiziki açıdan çalışmaları
engelleyebilecek bir durumunun olmadığı ifade edildi. Sınıf temsilci öğrenci
seçiminin ve sınıf yerleşim düzeninin yapıldığı sınıf öğretmen tarafından dile
getirildi.
3.
Sınıf
öğretmeni Murat TAŞ, öğrencilerin sınıfa beslenmelerini düzenli bir şekilde
yaparak gelmelerinin onlar için yararlı olacağının, bu konuda öğrencilere sık
sık hatırlatmalarda bulunduğunu belirtti. Temizlik, kılık kıyafet konusunda da
öğrencilerle ilgilendiğini söyledi.Ancak tüm bunlara rağmen bazı öğrencilerde
davranış değişikliği sağlayamadığını söyledi.
4.
Sınıfın genel durumu hakkında Murat TAŞ tarafından şunlar ifade etti:Sınıf
mevcudunun çok kalabalık olmadığını,kırkbeş öğrenci bulunduğunu,okuldaki en
problemli sınıflardan birisinin bu sınıf olduğunu,sorunları halletmek için sık
sık öğrenci velileri ve sorunlu öğrencilerle görüştüğünü belirtti.Derslerden
kaçmaya çalışan veya derse geç kalan öğrencileri takip ettiğini ve sorunu
çözmeye çalıştığını söyledi. Öğrencilerinin çoğunun okul ve sınıf kurallarına
uyumlu olduklarını,öğretmenlerine karşı saygılı davranmaları gerektiği
bilincine sahip olduklarını ifade etti.Akademik yönden okul seviyesi dikkate
alındığında sınıfın on dört şube arasında altıncı ya da yedinci sırada olduğunu
ancak okul başarısının çok düşük olması sebebiyle bu durumun çok yetersiz
olduğunu söyledi.Sınıfta bulunan kaynaştırma öğrenci Mehmet KOÇ hakkında bilgi
verdi.
5.
Sınıf
içinde problem çıkaracak öğrenciler fark edildiği zaman bu sorunun hemen
halledilebilmesi için şube öğretmenlerce önlem alınmasına karar verildi.Sorunun
aşılamaması durumunda sınıf öğretmenine haber verilmesi gerektiği vurgulandı.
Gerekirse aile bireyleri ile görüşülerek sorunun halledilme yolları
aranacaktır.
6.
Sınıf
içi başarının artırılması için alınabilecek tedbirler konusunda, şube
öğretmenleri şu fikirleri ileri sürdüler:
Edibe Tuba YAVUZ: “Öğrenciler, ders
çalışma tekniklerini bilmiyorlar. Öğretmenler girdikleri derslerle ilgili
olarak özel çalışma yöntemlerini anlatırlarsa iyi olur. Ayrıca kitap, defter ve
diğer ders araç ve gereçlerinin eksiksiz olarak sınıfa getirilmesi konusunda
titiz davranılmasının uygun olacağını düşünüyorum.”
Mustafa AKSOY: “Öğrencilerin genel başarı
durumları iyi. Sadece verilen çalışmaları sınıfın geneli tam olarak
hazırlamıyor.Sınıfın yarısından çoğu ödev takibi yaparken,bir kısmı aralıklarla
ödevlerini aksatabiliyor. Sınıf öğretmeni ile yapılan görüşmeden sonra ödev
takibinin olumlu yönde gelişmeler sağladığını ifade etti.”
Ahmet AYDIN:
“Derslerin öğrenci seviyesini göz önünde bulundurarak işlenmesinde yarar var.
Aileleri ile diyalog kurularak gerekirse öğretmenlerin öğrencilere ev
ziyaretleri yapması gerektiği dile getirildi”.
Saliha TAN.:
Sınıfın 1.döneme göre daha pozitif olduğunu,öğrencilerin derse karşı daha
istekli olduklarını söyledi.Sınıftan memnun olduğunu ifade etti.
Mehmet Selim POLAT :Öğrencilerin İstiklal Marşımızı doğru
söylemelerinin önemli olduğunu vurguladı.Bu konunun genel bir çalışma işbirliği
ile kısa sürede başarılabileceğini ifade etti.Ayrıca öğrencilerin sosyal
etkinliklere katılımının aileler ile yapılacak görüşmelerde dile getirilmesini söyledi.
Filiz Köremen
Akkum:Sınıf öğrencilerini sosyal etkinliklere yönlendirmenin davranış bozukluğu
olan ve akademik dersleri iyi olmayan öğrenciler üzerinde etkili olduğunu,bu
nedenle ders dışı faaliyetlerin ve resim,müzik ve spor dallarının bu öğrenciler
için çok yararlı olacağını ifade etti.
Mehmet B.
DAĞKIRAN:Sınıf öğrencilerinin genel durumunun iyi olduğu,verilen
sorumlulukların çoğunlukla yerine getirildiği,çok ciddi bir problem
yaşamadığını belirtti.
Yazgül KAYA:Sınıfın
derse karşı olan ilgisinden memnun olduğunu,kendi dersinde oldukça verimli
çalışmalar yapabildiklerini,öğrencilerin sorumluluk sahibi olduklarını
vurguladı.
7.Konular işlendikçe ve yeri geldikçe branşlar
arası işbirliğinin sağlanılmasından kaçınılmaması gerektiği kurul başkanı
İsmail ANIK tarafından ifade edildi.
Yazılı sınavlarda yönetmeliğe göre bir
günde ikiden fazla yazılı yapılamayacağı, yazılı tarihinin en az bir hafta
öncesinden duyurulmasının ve sonuçların da yine 10 gün içerisinde ilan
edilmesinin bir zorunluluk olduğu hatırlatıldı. e-okul sistemine girmeden sınıf
öğretmeni ile değerlendirme yapmaya karar verildi.
8. Bütün branşların birbirleriyle ilişkili
konular işlendiğinde işbirliği halinde olmalarının daha yararlı olacağı
üzerinde duruldu ve işbirliğine yönelik kararlar alınması gerektiği açıklandı.
9. Başka söz alan olmadığından iyi dilek ve
temennilerle kurul başkanı İsmail ANIK tarafından toplantıya son verildi.
ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
1.Öğrencilerin
ders çalışma teknikleri ve araç gereç kullanımı hakkında bilgilendirilmesi,
Çalışmalar ders programlarına, yıllık planlara, kılavuz kitaplara uygun olarak
verilmesine,
2.
Ders içi bireysel ve grup etkinliklerine ağırlık verilecek öğrenci merkezli
faaliyetler yürütülmesine
Ders araç gereçlerinin haftalık ders dağılım çizelgesi doğrultusunda
hazırlanması için özendirilmesine,
3.
Öğrencilerin yapacakları ödevler, projeler ve çalışmaların mutlaka kontrol
edilip derse hazırlıklı gelmelerin sağlanmasına,
4.
Derslerin öğrenci seviyelerin dikkate alınarak işlenmesine,
5.
Bu sınıfta derse giren her öğretmen kendi branşı ile ilgili okul içi ve dışı
etkinlikleri sınıfa duyurmasına ve katılımlarının sağlanması ile ilgilenmesine
karar verildi.Beslenme, temizlik kılık kıyafet konusunda sık sık hatırlatmalar
yapılmasına,
6.
Velilerin bilgilendirilmesi, öğrencilerin takibi, velilerin de eğitim öğretim
çalışmalarına katkıda bunmaları için genel veli toplantıları haricinde de
toplantıların yapılabileceğine karar verildi.
7.
ll.Dönemde de kitap okuma alışkanlığının daha geliştirilmesi; başarılı
öğrencilerin ödüllendirilip, eksikliği görülenlerin teşvik edilmesine,
8.
Sınıfta öğrenciler arasında görülen olumsuz davranışları azaltmak için sosyal
ilişkilerini daha da geliştirmeleri için onlara rehberlik edilmesi,
aralarındaki problemlerinin çözümleri konusunda yol göstericilik yapılmasına,
Problemli olduğu
tespit edilen öğrencilerle özel olarak ilgilenmesine, okul rehber öğretmeni ile
gerektiğinde görüşülüp, öğrencinin görüştürülmesine, Öğrenci davranışlarına olumlu
etki eden faktörler içinde mükâfat verme, onurlandırma, özgüvenini arttırıcı
sözler ve davranışlarda bulunma, takdir etme, sevme, vb gibi yöntemlerin
kullanılmasına,
Öğrenci
davranışlarına olumsuz etki eden faktörler içinde de bağırma, azarlama,
aşağılama, hakaret etme, vb gibi yöntemlere kesinlikle yer verilmemesine karar
verildi.
9. . Sorunlu öğrencilerin sosyal
aktivitelere daha fazla katılmalarının sağlanarak kendilerini tanıma ve ifade
etmelerinin sağlanmasına,
10. II.Dönemde veli toplantısı yapılması,velilerle daha sıkı
bir işbirliğine gidilmesi ve problemli öğrencilerin velileriyle daha sık bireysel
görüşmelerin yapılmasına,
11. Proje ve performans ödevlerinde ,verilen ödevlerin
seviyelerine uygun,ilgi uyandırıcı olması ve öğrencinin bilgiye ulaşabileceği
kaynaklar hakkında bilgilendirilmesine,Performans ödevlerinin sınıfta
yapılmasına,
12..Yazılı
sınavlarda yönetmeliğe göre bir günde ikiden fazla yazılı yapılamayacağı,
yazılı tarihinin en az bir hafta öncesinden duyurulmasının ve sonuçların da
yine 10 gün içerisinde ilan edilmesinin bir zorunluluk olduğu sınav
tarihlerinin öğrencilere dönem başında bildirilmesi ve sonuçlardan sınıf
öğretmeninin haberdar edilmesine karar verildi.
13.
Alınan kararlara titizlikle uyulmasına ve takip edilmesine karar verilmiştir.
SIRA NO
|
TOPLANTIYA KATILAN ÖĞRETMENİN ADI SOYADI
|
BRANŞ
|
İMZA
|
1
|
Murat TAŞ
|
Sınıf Öğrt.(İngilizce Öğretmeni)
|
|
2
|
Mustafa AKSOY
|
Türkçe Öğretmeni
|
|
3
|
Ahmet AYDIN
|
Matematik Öğretmeni
|
|
4
|
Edibe Tuba YAVUZ
|
Fen
ve Teknoloji Öğretmeni
|
|
5
|
Mehmet Bahar DAĞKIRAN
|
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
|
|
6
|
Yazgül KAYA
|
Din
Kül.VeAhl.Bil.Öğretmeni
|
|
7
|
Saliha TAN
|
Görsel Sanatlar Öğretmeni
|
|
8
|
Mehmet Selim POLAT
|
Müzik Öğretmeni
|
|
9
|
Filiz KÖREMEN AKKUM
|
Beden Eğitimi Öğretmeni
|
İsmail ANIK
Müdür Yardımcısı
Veysel
GÜL
Okul Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder