1. SINIF DİL VE ANLATIM KİTABI CEVAPLARI DENEME TÜRÜ CEVAPLARI (EVRENSEL İLETİŞİM YAYINLARI 2013) SAYFA 134-135-136-137-138-139-140-141-142-143-144-145-146
11. SINIF DİL VE ANLATIM KİTABI CEVAPLARI DENEME TÜRÜ CEVAPLARI
(EVRENSEL İLETİŞİM YAYINLARI) SAYFA 134-146
SAYFA 134
ÖN HAZIRLIK
1.
Deneme türünde yazılmış metinler
bulunuz. Okuyup beğendiğiniz metinleri sınıfınıza getiriniz.
2.
Deneme türünün Türk ve dünya edebiyatındaki
önemli temsilcilerini araştırınız.
3.
Deneme türlerini ve denemelerin
özelliklerini araştırınız.
SAYFA
135
HAZIRLANALIM
1. Okumanın
faydaları nelerdir? Düşüncelerinizi açıklayınız.
2. Her
konuda herkes aynı şeyi mi düşünür? Niçin?
Her insan aynı konuda aynı şeyi
düşünemez. İnsanların eğitim ve kültür düzeyleri, psikolojik özellikleri, ilgi
ve ihtiyaçları, olaylara ve durumlara bakış açılarını belirler.
3. Çeşitli
denemelerden alınan “Yazarlık bana sorarsanız bir yetenek işidir.”, “Bana
sorarsanız kışın soba başı eğlencelerinin, tandır şenliklerinin pek iç
açıcılığı yoktur.”, “Bence en büyük kötülüklerimiz en küçük yaşımızda belirmeye
başlar.”, “Kanımca
bunda eğitim ve öğretim yöntemlerimizin de büyük rolü olmuştu.” cümlelerindeki
ortak özellik nedir?
Yazarlar, konuya kendi
açılarından bakıyor, “bence, bana sorarsanız, kanımca” gibi ifadeler yazarın
öznel değerlendirmeleridir. Nurullah Ataç’ın dediği gibi deneme “ben”
ülkesidir.
4. Herhangi
bir konuda yorum yapmak, kişisel görüşlerini ileri sürmek kişiye neler
kazandırır?
Kişinin,
olaylar ve durumları çözümleme yetisini geliştirmesini, düşünceler arasında
ilişkiler kurabilmesini, güzel konuşma ve yazma becerisi kazanmasına ve
geliştirmesini sağlar.
SAYFA 137
“Yazın Okuru Aranıyor” adlı metni
ve sınıfa getirdiğiniz denemelerden birkaçını okuyunuz. Konuları, yazılış
amaçları, dil-anlatım ve şekil özelliklerini tartışarak bu tür metinlerin ortak
özelliklerini belirlemeye çalışınız. Tespit ettiğiniz özellikleri sınıf tahtasına yazınız.
Ölçütler
|
Yazın Okurunu
Arıyor
|
|
Evet
|
Hayır
|
|
Konu bireysel dilin sağladığı rahat ve duygulu bir
söyleyişle dile getirilmiştir.
|
X
|
|
Terim ve felsefi kavramların ağırlığından uzak bir
ciddiyetle konu ele alınmıştır.
|
X
|
|
Okuma zevki
vererek okuyucuyu düşünmeye yöneltmektedir.
|
X
|
|
Yazar düşüncelerini kanıtlama gayreti içine
girmemiştir.
|
X
|
|
İnsanın birey olarak zaman ve toplum karşısındaki
tavrı felsefeye özgü ciddiyetle ve ilmi yazılara özgü kesinliğe yer vermeden
dile getirilmiştir.
|
X
|
|
Yazar, konu seçiminde serbest davranmıştır.
|
X
|
|
Metin ufuk açıcı özellikler taşımaktadır.
|
X
|
|
Yazarın içtenliği, yazının gücünü arttırmaktadır.
|
X
|
|
Metin, okuru düşünmeye sevk etmektedir.
|
X
|
|
Pratik hayatın gerçekleriyle kişi ilişkisi ortaya
konmuştur.
|
X
|
|
Kültür alanındaki değişme ve gelişmelerle insanın
nasıl zenginleştiği ifade edilmiştir.
|
X
|
SAYFA 141
• “Yazın Okuru Aranıyor”, “Sevgi” ve ‘Topacın İpi
Vardır Ama...” adlı denemeleri aşağıdaki tabloda verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevaplarınızı metin adlarının altına “evet”, “hayır” şeklinde yazarak
belirtiniz.
Ölçütler
|
Yazın Okuru Aranıyor
|
Sevgi
|
Topacın İpi Vardır Ama...
|
Didaktik özellikler göstermektedir. Okuyucuyu
bilgilendirme amacı taşımaktadır.
|
Hayır
|
Hayır
|
Hayır
|
Yazar konuyu
kendine dönük bir bakış açısıyla ele almıştır.
|
Evet
|
Evet
|
Evet
|
Tanımlar ve tanımları açıklayıcı öğelere yer
verilmiştir.
|
Evet
|
Evet
|
Evet
|
Kanıtlama, yargıda bulunma, öğretici olma gibi
tutumlardan uzak, gözleme ve özeleştiriye dayalı bir "ben" anlatımı
hâkimdir.
|
Evet
|
Evet
|
Evet
|
Anlatıcı içe
dönük bir tavırla doğrudan kendini anlatmaktadır.
|
Evet
|
Evet
|
Evet
|
Anlatıcı genellemelere yönelerek belli bir kişiye
bağlanmaksızın insani durumları anlatmaktadır.
|
Evet
|
Evet
|
Evet
|
Yazar sadece kendi iç dünyasını, paylaşıma dayalı bir
tutumla okura sunmaktadır.
|
Evet
|
Evet
|
Evet
|
Ele alman konu, belli bir eğitim ve kültür düzeyine
sahip okura hitap etmektedir.
|
Hayır
|
Hayır
|
Hayır
|
Konu, araştırmacı bir tutumla bilimsel bir bakış
açısıyla ele alınmıştır.
|
Hayır
|
Hayır
|
Hayır
|
Yazar kendi yaşamında ya da çevresinde gözlemlediği
olayları anlatmıştır.
|
Evet
|
Evet
|
Evet
|
Metin biçim açısından şiir ve düz yazının
özelliklerini taşımaktadır.
|
Evet
|
Evet
|
Evet
|
Yazar, konuyu belli bir bütünlük içerisinde ele
almamış, ana konunun kendisinde çağrıştırdığı başka konulara geçerek daha
sonra tekrar ana konuya dönmüştür.
|
Evet
|
Evet
|
evet
|
• Yaptığınız incelemelerden hareketle deneme
türünün belirli bir planının olup olmadığını söyleyiniz.
Deneme türünün belirli bir planı yoktur.
SAYFA 142
4.ETKİNLİK
Deneme
türleri konusunda yaptığınız araştırmalardan hareketle “Yazın Okuru Aranıyor”,
“Sevgi”, ‘Topacın İpi Vardır Ama...” adlı metinlerin konularına göre klasik
deneme (kişisel duyarlılığı konu alan denemeler), eleştirel deneme, felsefi
deneme, yazınsal deneme, güncel deneme türlerinden hangisine örnek
gösterilebileceğini belirtiniz.
Yazın
Okuru Aranıyor --- Eleştirel deneme
Sevgi ------Klasik
deneme
Topacın
İpi Vardır Ama -----Yazınsal deneme
5.ETKİNLİK
İncelediğiniz
metinlerden hareketle Akşit Göktürk, Nermi Uygur ve Sunay Akın'ı dili doğru ve
güzel kullanmaları, kültür alanına özgü bilgi birikimine sahip olmaları, kendi
doğruları dışındaki doğrularında varlığını kabul etmeleri, düşünce ufuklarını
almaları yönüyle değerlendiriniz. İyi bir deneme yazarında bulunması gereken
özelliklerin neler olması gerektiğini tartışınız. Ulaştığınız sonuçları
açıklayınız.
Bu yazarlar dili güzel ve etkili
kullanmışlardır. Kültürü alanına özgü bilgi birikimine sahiptirler. Kendi
doğruları dışındaki doğruların varlığını kabul ederler. Düşünce ufuklarını
kabul ederler.
Deneme yazarı geniş bir bilgi
birikimine ve kültüre sahip olmalı, dili etkili kullanma becerisine sahip
olmalı.
İncelediğiniz
“Yazın Okuru Aranıyor”, “Sevgi”, ‘Topacın İpi Vardır Ama...” adlı denemeleri,
“Hakikat Neden Acıdır?” adlı söyleşiyle dil ve anlatım özellikleri, anlatıcının
tavrı bakımlarından karşılaştırınız. İnandırıcılığı ve içtenliği bakımından
deneme ve söyleşi türleri arasındaki farklılıkları açıklayınız.
Bu denemelerde yazarlar içten ve akıcı
bir dil kullanmışlardır. Düşüncelerini belli bir sonuca bağlama amacı
taşımamışlar, kişisel kanaatlerini aktarmışlardır.
7.ETKİNLİK
“Yazın
Okuru Aranıyor”, “Sevgi” ve ‘Topacın İpi Vardır Ama...” adlı denemelerden
alınan aşağıdaki paragraflarda hangi anlatım türlerinin kullanıldığını
belirleyiniz. İncelediğiniz metinlerde farklı anlatım türlerinin bir arada
bulunup bulunmadığını açıklayınız.
Metinler
|
Paragraflar
|
Anlatım Türü
|
Yazın
Okuru
Aranıyor
|
Zorunluluğun,
bu tür yasak savma çabalarının karşıtı olarak gönüllü yazın okurluğu
gerçekte belli bir özveriyi, sorumluluğu, sabrı, sürekliliği gerektirir.
Yalnız okullarda istenen şeyleri değil, kendi istediğini okuyup istemediğini
okumama özgürlüğü ancak gönüllü okurlarda gelişir. Bu tür bir okuma çabası
hem bütün bir yaşam boyu hem de her yapıtın okunuşunda baştan sona değin
akan sürekli, coşkulu, yoğun, çıkar gözetmez bir ilgiyi gerektirir.
|
AÇIKLAYICI
ANLATIM
|
Sevgi
|
İnsanın
sevdiğiyle dalaşıp bozuşması; insanın sevdiğine kızıp öfkelenmesi; insanın
sevdiğini kırıp üzmesi; insanın sevdiğini küçültüp aşağısaması sosyoloji,
psikoloji, fizyoloji, kalıtım, hekimlik yönünden belli bir oranda
açıklanabilir bütün bunlar. Gene de zaman zaman kendim de başvursam aklım
yatmıyor bu açıklamaların hiçbirine.
|
AÇIKLAYICI
ANLATIM
|
Topacın İpi Vardır ama
|
Gaziantep
çarşısında Aydın İlgaz ve Nebil Özgentürk ile gezerken bir çuval dolusu
topaç kendine çekti beni. Yalnız kendim için değil, birlikte gezdiğim iki
güzel insana da birer topaç alıp armağan ettim. Avluyu çeviren dükkânlarda
baharatların satıldığı eski bir çarşıyı hayranlıkla incelerken “Bakın!” diye
seslendi Aydın İlgaz...
|
ÖYKÜLEYİCİ
ANLATIM
|
8.ETKİNLİK
İncelediğiniz denemelerde dilin hangi işlevde kullanıldığını
belirtiniz.
İncelediğimiz denemelerde dil
göndergesel işlevde kullanılmıştır.
SAYFA 143
ANLAMA VE YORUMLAMA
1. Ahmet Haşim'den günümüze kadar pek çok
yazarın çeşitli konulardaki düşüncelerini deneme türünü kullanarak ifade
etmesi bu türün hangi özelliğiyle ilgilidir? Düşüncelerinizi açıklayınız.
Denemelerde
duygu ve düşünceler belli bir plana uyma zorunluluğu olmadan serbest bir
şekilde ifade edildiği geniş bir konu alanına sahip olduğu için birçok yazar
tarafından tercih edilmiştir.
2. (...)
Deneme yazmanın, benim açımdan, biraz da gazetede köşe yazarı olmakla ilgisi
var. Sait Faik’in “Ay Işığı” öyküsünü anımsıyor musunuz? “Havada Bulut”
kitabındandır. Orada, bir gazeteye başvuran öykü kişisinin gazetenin
başyazarınca, deyiş yerindeyse, sorguya çekilişine ilişkin bir bölüm vardır.
“Ağız aramakta usta” başyazar “Nasıl bir dünya arzuluyorsunuz?” diye sorar.
Uzun bir söylevi vardır öykü kişisinin ve bir yerinde şöyle der: “İçinde iyi
şeyler söylemeye, doğru şeyler söylemeye salahiyetler kıvranan adamın,
korkmadan ve yanlış tefsir edilmeden bu bir şeyleri söyleyebildiği bir
dünya...” Gazete yazarlığını ben tastamam böyle anlıyorum. Ama sorun sadece
“iyi şeyler, doğru şeyler” söylemek değildir. Bence gazete (köşe) yazarı edebiyatçı
ise etik olduğu kadar edebî kaygılar da taşımak konumundadır. “Budalalığın
Keşfi”ndeki yazıların (Çoğu, benim... gazetesinde yayımlanmış olan köşe
yazılanındır!) “deneme” türünden yazılar olması ve “deneme” türüne meylimin
daha da artmış olması, bundan dolayıdır.
Yukarıdaki
paragraftan da hareketle denemelerin dil ve anlatım özelliklerin nasıl olduğunu
açıklayınız.
Denemelerde içten, doğal bir anlatım vardır. Denemenin
belirli bir planı yoktur. Denemelerde yazar “ben”ini öne çıkarır (ben merkezli
bir yaklaşım), kendisiyle konuşuyormuş tarzda yazar. Denemelerde açık, duru,
yalın, akıcı bir dil kullanılır.
3. Deneme türünün özelliklerini net bir
biçimde sıralayabilir misiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız.
Bir önceki sorunun cevabında
verilenlere ek olarak deneme türünün özelliklerine şöyle devam edebiliriz:
Deneme düşünce yazısıdır, öğretici
metindir.
Anlatılanları kanıtlama amacı
yoktur.
Yazar denemesini bir sonuca
bağlamak zorunda değildir.
Konu sınırlandırması yoktur, her
konuda yazılabilir.
Denemelerde yazar, kendine özgü
duygu ve düşüncelerini okuyucuya aktarır.
Yazar kendisiyle konuşuyormuş
tarzda yazar.
Dil, göndergesel ve heyecana bağlı
işlevlerde kullanılır.
Denemelerde genellikle açıklayıcı
anlatım ve söyleşmeye bağlı anlatım kullanılır.
SAYFA 144
4. “Çiçekler, Mevsimler, Çiçekler, İnsanlar;
Çiçekler ve Aşk Dediğimiz O Şey” adlı hikâyenin ilkbaharla ilgili sizde
uyandırdığı çağrışım, duygu ve düşünceleri deneme türünde yazınız.
5. Deneme türünün Türk ve dünya edebiyatındaki
tarihsel gelişimi hakkında yaptığınız araştırmayı sununuz.
6. İstediğiniz herhangi bir konuyla ilgili
deneme türünde bir metin yazınız.
SAYFA 145
7. “Yazın Okuru Aranıyor”, “Sevgi” ve ‘Topacın
İpi Vardır Ama” adlı metinleri incelemek amacıyla sınıfınızda üç grup
oluşturunuz. Grupların hangi metni inceleyeceğini belirleyiniz. Daha sonra grup
arkadaşlarınızla metni yazım kuralları, bağlaşıklık, bağdaşıklık ve akıcılık
bakımından inceleyiniz. İncelemelerinizi tamamladıktan sonra metinde büyük
harflerin nerelerde kullanıldığını, hangi tür birleşik kelimelerin bitişik
hangilerinin ayrı yazıldığını, bağlaşıklık ve bağdaşıklığın nasıl sağlandığını,
metinde akıcılığı bozan söyleyişlerin yer alıp almadığını, sayıların nasıl
yazıldığını, yanlış yazılan kelimeler olup olmadığını grup sözcünüz
aracılığıyla sınıf arkadaşlarınıza sununuz.
8. “Yazın Okuru Aranıyor” ve “Sevgi” adlı
denemelerden alınan aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretlerinin hangi
amaçlarla kullanıldığını tabloya verilen örnekteki gibi yazınız.
Tırnak
işareti
|
* Yazın
derslerinde en alışılmış yarı yıl ödevlerinden biri
* "Okuduğunuz
romanı özetleyin."dir.
* Hem
"sevgi'ye bir konulardan bir konu gözüyle bakılamaz ki.
* Bir an için
bugün Charles Dickms'm "Antikacı Dükkanı'nı salt televizyon
izlencelerinde yer aldı diye izleyenleri getirin gözünüzün önüne.
|
Vurgulanmak istenen ifadeler, açıklamalar ve
eser adları tırnak içine alınır.
|
Virgül
|
* Kafasında, kendi
bilgi birikiminde, yaşantısında bunlardan hangi birini nereye koyacağını
bilmeden, salt görsel bir tutkuyla bakar da bakar.
* Ne mutlu sana,
seni seviyorum.
* Evet, gönüllü
yazın okuru aranıyor!
|
Birinci
cümlede ilk iki virgül eş görevli sözcük ve sözcük gruplarını ayırmada
kullanılmış. bilmeden sözcüğünden sonra kullanılan virgül anlama
karışıklığını önlemek için ögeyi ayırmada kullanılmış.
İkinci
cümlede sıralı cümleleri ayırmak için kullanılmış.
Evet,
hayır gibi kabul ve ret bildiren sözlerden sonra kullanılmış.
|
Noktalı
virgül
|
* Bir kurmaca metnin
anlamı; okurun kafasında, duyarlığında, işinde, gücünde sürer; dal budak
salar, büyür, yaşamla yeniden yazılır.
|
Noktalı
virgülün ilk kullanımı, içinde virgüller bulunan cümlede özneyi diğer
ögelerden ayırmak için. Diğer noktalı virgül, içinde virgüller bulunan sıralı
cümleleri ayırmada kullanılmış.
|
Üç nokta
|
* Önemli olan
benim, bir de benim sevgim, ötesi bir ilinek...
* Anne sevgisi,
baba sevgisi, karı-koca sevgisi, teyze sevgisi *(...) makine sevgisi, insan
sevgisi, Tanrı sevgisi...
* Ne var ki biz dünyayı
tekmeliyoruz...
|
Sözün
bitmediğini, devam ettiğini
Örneklerin
devam ettiğini
Sözün
devamının okuyucunun hayal gücüne bırakıldığı
|
Sora
işareti
|
* Tükenecek şey mi
sevgi?
* Okumak da ne
söz?
|
Soru bildiren
cümlelerin sonuna konur.
|
Ünlem
işreti
|
*Aha, dünya da
aynen bunun gibi dönüyor!
*
"Yardım" nerde, sevenin tüm varlığını bu varlığını kendisine
armağan eden sevdiğine adaması nerde!
|
Seslenme
ve ünlemlerden sonra cümle devam ediyorsa
|
Düzeltme
işareti
|
*Okuma yazma bilmeyenlerin resmî kaynaklara göre
yüzde kırk bir gibi hiç de küçümsenmeyecek bir oran oluşturduğu Türkiye'de
(...) okur sayısı umut kırıcı ölçüde düşüktür.
* Sayfalarına
okur gözünün değmediği bir yapıt, kâğıttan, mürekkepten, kartondan başka bir
şey değildir.
|
Resmî
sözcüğünde i ünlüsünün uzun okunduğunu göstermek amacıyla ayrıca “resim”
sözcüğünün ek almış hali olan “resmi” sözcüğünden ayırmak amacıyla
Kâğıt
kelimesine getirilen düzeltme işareti inceltme amacıyla (“k” ünsüzü ince
söylenecek) kullanılır.
|
9. Yazdığınız denemeleri incelemek amacıyla
ikişer kişilik gruplar oluşturunuz. Grup arkadaşınızın yazdığı ve kendi
yazdığınız denemeyi yazım, noktalama, bağlaşıklık, bağdaşıklık akıcılık
bakımından inceleyiniz. “Yazın Okuru Aranıyor”, “Sevgi” ve “Topacın İpi Vardır
Ama” adlı metinlerle ilgili yapılan çalışmaları da dikkate alarak yazdığınız
metinlerde yazım, noktalama, akıcılık, bağlaşıklık ve bağdaşıklık hataları
bulunup bulunmadığını belirleyiniz. Çalışmanızı tamamladıktan sonra daha önce
yazmış olduğunuz metinlerle ilgili hazırlanan raporları inceleyiniz. Yazma
çalışmalarında hangi konularda ilerleme kaydettiğinizi, hangi konularda eksikliklerinizin
olduğunu, bu eksikliklerin hangi nedenlerden kaynaklandığını ve bu eksiklikleri
gidermek için neler yapabileceğinizle ilgili bir öz değerlendirme yazınız.
Yazdığınız denemeyi ve hazırladığınız öz değerlendirmeyi öğretmeninizin
değerlendirmesi amacıyla öğrenci ürün dosyanızda saklayınız.
SAYFA 146
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A. Aşağıdaki
cümlelerde yargı doğru ise yay ayraç içerisine “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
•
Denemelerin
kendine özgü bir tekniği ve planı vardır. (
D )
•
Deneme yazarı ele aldığı düşünceyi kanıtlamak
zorundadır. (
Y )
•
Denemelerde genellikle sanat, kültür, felsefe,
edebiyat ve siyaset gibi konular ele alınır. (D )
•
Denemeler duygu ağırlıklı yazılardır. Yazar
sıklıkla duygusallığa yer verir. (
D )
•
Deneme yazarı konuyu kendi kendine tartışıyormuş
gibi ele alır. (D
)
•
Deneme yazarı ele aldığı konuyla ilgili
sorunları dile getirerek bu sorunlara çözüm bulmaya çalışır. ( D)
B. Aşağıdaki
çoktan seçmeli soruları yanıtlayınız.
1. Deneme, kökeni 16. yüzyıla
dayanan bir edebiyat türüdür. Rönesans’la birlikte özellikle Avrupa’da birey
olarak insanın önem kazanması yazarları, aydınları; insanı kurmaca bir dünyanın
ve belli kalıpların içinde ele alan anlatı türlerinden farklı bir yazın
arayışına yöneltmiş, böylece ilk ve tipik örneğini Motaigne (Monteyn)’in
“Denemeler” adlı eserinde veren deneme türünü doğurmuştur. Buna paralel olarak
yazarlar da kurmaca türlerde işleyebildikleri insani durumları samimi,
dolayısıyla daha özgür biçim ve olanaklarıyla irdeleme fırsatını bulmuşlardır.
Bu parçadan aşağıdakiler den
hangisi çıkarılamaz?
A) Deneme türü ilk kez Batı
edebiyatında ortaya çıkmıştır.
B) Bu türün öncüsü Motaigne’dir.
C) Denemeler kurmaca metinler
arasında yer almaz.
D) Denemelerin öznesi nesnel
gerçeklik içinde yaşayan insandır.
E) Denemeler okuyucu
tarafından en çok sevilen yazılardır.
Cevap: E
2. Yazar bir konuyu işlerken iyi ya
da kötü yanlarını kişisel bir tavırla ele alır. Bu tür metinleri türüne yaklaştıran yön, denemecinin
yargı vermekten kaçınmaması, kimi zaman da
konuyu araştırmacı bir tutumla
hatta bilimsel bir bakış açısıyla işlemesidir. Ancak..... denemede
yazar yargı verirken çözümleyici bir tavır sergiler,
katı kesin yargılar vermez.
Yukarıdaki paragrafta noktalı
yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangileri getirilebilir?
A) Söyleşi, öğretici B) Eleştiri,
eleştirel C) Fıkra,
öğretici
D) Makale, felsefi E)
Hikâye, kurmaca
Cevap: B
C. Aşağıdaki
soruları sözlü olarak yanıtlayınız.
Deneme roman, şiir, öykü, tiyatro gibi kurmaca
nitelikli edebî türlerle üslubun önem kazandığı gezi, anı, eleştiri, mektup ve
günlüğün oluşturduğu diğer türler arasında bir ara bölge oluşturması bakımından
oldukça önemli bir yere sahiptir. Bir başka deyişle deneme, kurmaca özellikler
taşıyabildiği gibi yazarın ve konuların gerçekliğini de içerir. Bu durum,
deneme türünde asli öznenin “insan” oluşundan kaynaklanır. Tabii, kurmaca
türlerde de aynı durum söz konusudur ancak denemenin öznesi artık nesnel gerçeklik
içinde yaşayan gerçek insandır.
1. Yukarıdaki
parçada denemelerin hangi özelliği üzerinde durulmaktadır?
Denemeler hem
kurmaca hem de gerçeklik özelliğine sahiptir.
Deneme, kurmaca
yönü olduğu için edebi metinlerle temasa geçer, gerçekliği yansıtması bakımından
öğretici metinler içindedir Bu bakımdan deneme ara bölgede yer alan bir türdür.
2. Deneme
ve sohbet türü arasındaki farklılıkları belirtiniz.
Denemede yazar, kendisiyle
konuşuyormuş gibi tavır takınır. Sohbette ise okuyucuyla konuşuyormuş
tarzda bir anlatım vardır.
0 yorum:
Yorum Gönder