3. Sınıf Türkçe 5n1k Girişken Olalım, 3. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları, 3. Sınıf 5n1k Girişken Olalım
indir. 5n1k girişken olalım-pragraf düzenlem-cümlede işi kim yapar
“Mehmet ve Ali çok iyi anlaşan iki
arkadaştır.İkisi de ikinci üçüncü okumaktadır ve ikisi de derslerinde
başarılıdır.
Mehmet hareketli, neşeli ve konuşkan bir
çocuktur.Hiç çekinmeden derslerde öğretmeninin sorduğu sorulara cevap verir;
tören ve bayramlarda şiir okumayı çok sever ve her zaman görev almak için de istekli
olduğunu gösterir
Öğretmeni
Mehmet’i en çok, girişken davranışlarından dolayı takdir eder.
Ali ise Mehmet’ten daha farklı özelliklere
sahiptir.Derslerine çalışır, ödevlerini düzenli olarak yapar ancak, derste
öğretmeninin sorduğu sorulara yanıtını bilse bile cevap vermeye çekinir.Çok
yakından tanımadığı insanlarla konuşmaya utanır.Ali de Mehmet gibi şiir okumayı
çok sever, o da tören ve bayramlarda şiir okumayı çok ister ancak çekingen
olduğu için bunu öğretmenine söyleyemez.
Öğretmeni Ali’yi de çok sever ve daha
girişken olabilmesi için çaba göstermesini ister.Ali de bunun için çaba
göstereceğine öğretmenine söz verir.Yakında ağaç bayramı yapılacaktır ve
öğretmeni Ali’ye ezberlemesi için güzel bir şiir verir.Ali büyük bir heyecanla
şiiri ezberler.Bunun için arkadaşı Mehmet de Ali’ye yardımcı olur.O gün Ali
kendine güvenerek bayramda şiirini başarıyla okur.Herkesin onu alkışlaması
Ali’yi çok mutlu eder.Üstelik öğretmeni ve arkadaşları onu bu girişken
davranışından dolayı tebrik ederler.Ali de çok mutlu olur ve kendine daha çok
güvenmeye başladığını hisseder.
OKUDUĞUMUZU ANLADIK MI?
1-) Mehmet nasıl
bir öğrencidir?
…………………………………………………………………………………………
2-)Ali nasıl bir
öğrencidir?
…………………………………………………………………………………………
3-)Ali ve
Mehmet’in sahip olduğu özellikler birbirine benzer mi?
…………………………………………………………………………………………
4-) Öğretmeni
Mehmet’i hangi en çok hangi özelliğinden dolayı takdir eder?
…………………………………………………………………………………………
5-) Ali neden şiir
okumayı çok sevdiği halde,Mehmet gibi tören ve bayramlarda görev almıyor?
…………………………………………………………………………………………
6-) Siz Ali’nin
yerinde olsaydınız ne yapardınız?
…………………………………………………………………………………………
7-) Öğretmeni
Ali’nin hangi konuda çaba göstermesini ister?
…………………………………………………………………………………………
8-) Ali nasıl bir
çaba göstererek çekingenliğini yener?
…………………………………………………………………………………………
9-) Ali bu
girişken davranışı sonucunda ne hisseder?
…………………………………………………………………………………………
10-) Sizce
girişken davranışlarda bulunmanın bize ne gibi yararları olur? …………………………………………………………………………………………
Aşağıda karışık olarak verilen cümlelerden anlamlı ve kurallı paragraf
oluşturunuz
(1)Her resimli
sayfa beni dakikalarca oyalardı.
(2)Önümde
açık bir kitap olduğu zaman, kendimi bütün masal şehzadelerinden daha mutlu
sayardım.
3)Diyebilirim
ki, resimle anlatılan hayatı o zaman ben, gerçek hayattan daha çekici bulurdum.
(4)Küçükken
en tatlı eğlencem, resimli kitapların yapraklarını çevirmekti.
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
Cümlede işi yapan
Cümlede
iş ve oluş bildiren sözcüklere kim sorusu
sorarak iş ve oluşu kimin yapığını bulabiliriz Birnaz tatile gitti. kim gitti? Birnaz
Sultan yemek yedi. Kim yedi? Sultan
Eda hikaye okudu kim okudu? Eda
Aşağıdaki cümlelerde iş ve oluş belirten kelimeye kim sorusunu sorarak kimin yaptığını bulalım .
Sincap cevizi yedi. Kim ? sincap
Pakize kitap okuyor. ……………………………..
Dedem köyde yaşıyor. ……………………..............
Şule kursa gitmedi mi? ………………………………….
Annem kazak ördü: ………………………………….
Turna ders çalışıyor. …………………………………
Büşra resim çizdi. ………………………………….
Aşağıdaki cümlelerde iş, oluş ve hareketi yapan. kim olsun?
Salih eve gitti. (geçmiş
zaman)
…………………ağaca çıktı. (……………………………………..)
…………………yüzünü yıkadı. (…………………………………..)
………………….saçının boyayacak. (………………………………)
…………………..ip atlar. (…………………………………………….)
………………….Kayseri’ye gidiyor. (……………………………………)
………………….havuzda yüzecek. (……………………………………)
0 yorum:
Yorum Gönder