6. Sınıf 2. Dönem Türkçe Yazılıları, 6. Sinif Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Soruları 2012 2013, 6. Sınıf 2. Dönem
Türkçe Yazılıları indir. 6.Sınıf 2. dönem Türkçe Yazılıları
(Alıntıdır.)
ÖZEL
EKİN İLKÖĞRETİM OKULU 2012–2013 ÖĞRETİM YILI
II.
DÖNEM6. SINIFLAR TÜRKÇE
DERSİ I.
YAZILI
Köylünün birinin
traktörü bozulmuş. Saatlerce uğraşmış; ama arızayı bulamamış. Tamirci çağırmak
zorunda kalmış. Tamirci geldiğinde kaportayı açmış, motorun bir yerine çekiçle
tek bir kez vurmuş ve araba çalışmaya başlamış. Köylü, yaptığı işin ücretini sorunca, tamircinin
istediği 30 milyon lirayı çok bularak:”Çekiçle bir kez vurdun diye mi bu kadar
para istiyorsun? “demiş. Tamirci: “Çekiçle vurmaya bir milyon lira alıyorum
zaten.” demiş, “Yirmi dokuz milyonu, nereye vuracağımı bildiğim için istedim.”
(Aşağıdaki 4 soruyu
bu metinden yararlanarak düzgün cümlelerle yanıtlayınız.)
- Köylünün tamirci çağırmasının nedeni nedir?
Köylünün
tamirci çağırmasının nedeni; traktörünün bozulması, denediği halde kendisinin tamir etmeyi başaramamasıdır.
- Tamircinin, nereye vuracağını bildiği için para istemesinin nedeni nedir? Açıklayınız.
Tamircinin
yaptığı iş, basit görünmesine karşın herkesin yapabileceği bir iş değildir. O
bu mesleği öğrenmek için ömründen önemli bir zaman dilimini harcamış, eğitimini
almıştır. Zaman ve emeğin yanında para da harcamış, şimdi bunların karşılığını
almaktadır.
- Köylü tamircinin istediği ücreti niçin çok buluyor?
Köylü, tamircinin bu işi
öğreninceye kadar çektiği sıkıntıyı düşünemiyor; yalnızca bir çekiç darbesiyle,
hiç zaman harcamadan işi yaptığını görüp parayı çok buluyor.
- Bu olaydan nasıl bir sonuç çıkarıyorsunuz?( ana düşünce/ileti/mesaj )
a)
Her meslek saygıdeğerdir; çünkü onun inceliklerini
öğrenmek için kişi; zaman, emek ve para harcamıştır.
b)
Yapılan işi küçümsemeden önce onu öğrenmek için kişinin
çektiği sıkıntıyı düşünmeliyiz.
- Aşağıdaki cümleler yazım yanlışı olup olmadığına bakarak doğru (D) ya da yanlış (Y) olarak cümlelerin yanında bulunan parantezlerin içine yazınız.
( D )Konuştukça açıldı kadın.
( Y )Ankara’ya trenile gitmek uzun ve
sıkıcıdır.
( D )Bunu bir
oldubittiye getirdi.
( D )Rüyadan
kim hoşlanmaz ki?
( Y )İyisimi zarar etmeyelim.
( Y )Burayı
keşif etmek istiyoruz.
(Y)Zannedersem
beni bu gün aramış.
( Y )Dedi kodu yapmayalım.
( D ) Önümüzdeki hafta Bozdağ’a gideceğiz.
( Y )Bu yemekten azcık bize de versene.
- Aşağıdaki cümlede parantezle gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Eskiden beri
sorulan ( “ ) Sonumuz ne olacak ( . ) ( “
) sorusuna verilen yanıtlar bir noktada birleşmektedir ( . )
- Aşağıdakilerin hangisinde noktalı virgül (;) yanlış kullanılmıştır?
A)
İyi hazırlanmış; ama başaramamış.
B)
Defterini, kitaplarını, çantasına koydu; okula gitti.
C)
Zeynep Hanım’ın kızı; İngiltere’de
okuyor.
D)
Tarihten, edebiyattan dört; matematikten üç almış.
- Aşağıdaki tümcelerin hangisinin sonuna soru işareti konulmasa da olur?
A)
Beni bir de aşağılamaya kalkmasın mı
B)
Sen taksitle alışveriş yapmak istemiyor musun
C)
Amcasıyla yengesi, buraya bir daha gelecekler mi
D)
Çocuklar bahçede top oynamasınlar mı
9.
Kim demiş yaralarımız
kapanır diye
Yaraları kapansa da
insanın, acısı yürekte kalır.
Eski fotoğraflarına sevdiğimin
dalar gözlerim
Anılarımız canlanır canımı
alır
A)
Yukarıdaki dörtlükten dört tane iyelik eki almış
sözcüğü bulup inceleyiniz.(Kelimeyi gösterip iyelik ekinin altını çiziniz ve
hangi kişi olduğunu belirtiniz. Kelimeler aşağıdaki noktaların yanına
yazılacak.)
Yaralar-ı-mız: I. tekil kişi iyelik
Yaralar-ı:III. tekil kişi iyelik
Acı-s-ı:
III. tekil kişi iyelik
Fotoğraflar-ı-n-a: III. Tekil kişi iyelik
Sevdiğ-im-in: I.tekil kişi iyelik
Gözler-im:
I. Tekil kişi iyelik
Anılarımız:
I.Çoğul kişi iyelik
Canımı: I.
Tekil kişi iyelik
B)
Aynı dörtlükteki yalnızca durum eki almış sözcükleri
bulup hangi durumda oldukları yanlarına yazınız.(Ekini göstermeyi unutmayınız.)
Fotoğrafların-a: yönelme durumu
Yürek-te: bulunma durumu
Canım-ı: belirtme durumu
10. Aşağıdaki
tablodaki adları inceleyiniz.
Adlar
|
Varlıklara verilişine göre
adlar
|
Varlıkların oluşlarına göre
adlar
|
Varlıkların sayılarına göre
adlar
|
Düşünceler
|
Tür adı
|
Soyut ad
|
Çoğul ad
|
Öğretmenlik
|
Tür adı
|
Soyut ad
|
Tekil ad
|
Işık
|
Tür adı
|
Somut ad
|
Tekil ad
|
Filo
|
Tür adı
|
Somut ad
|
Topluluk adı
|
Okullar
|
Tür adı
|
Somut ad
|
Çoğul ad
|
İstanbul
|
Özel ad
|
Somut ad
|
Tekil ad
|
Soruların kaç puan oldukları yanlarında belirtilmiştir. Başarılar
dileriz.
0 yorum:
Yorum Gönder