2012-2013 lise ingilizce 1.dönem zümre toplantı tutanağı

14 Şubat 2013 Perşembe

Anahtarlar: 2012-2013 lise ingilizce 1.dönem zümre toplantı tutanağı indir , 2012-2013 2.dönem 2012-2013 lise ingilizce 1.dönem zümre toplantı tutanağı yükle , 2012-2013 lise ingilizce 1.dönem zümre toplantı tutanağı tıkla indir , 2012-2013 2012-2013 lise ingilizce 1.dönem zümre toplantı
tutanağı ara,2012-2013 lise ingilizce 1.dönem zümre toplantı tutanağı bul,2012-2013 lise ingilizce 1.dönem zümre toplantı tutanağı sunusu,



2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
AKŞEHİR TORNACI EROL CUMBUL-TOKİ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ
İNGİLİZCE DERSİ SENE BAŞI ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI

TOPLANTI NO : 1
YER                    : Yabancı Dil Lab.
TARİH               : 14-09-2012
SAAT                 : 10:00
GÜNDEM MADDELERİ
1.Açılış ve Yoklama.
2. Zümre Başkanının seçimi.
3. Gündem maddelerinin okunması ve gündeme ekleme yapılması/yapılmaması.
4. 1789 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun ve Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerinin okunması.
5.  2923 nolu “Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği’nin incelenmesi. (31/05/2006 gün 26184 sayılı Resmi Gazete)
6. 16.09.2011 tarihinde yayınlanan Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi Öğretim Programı’nın okunması ve İngilizce Dersi   
     Öğretim Programı’nın incelenmesi.
7. Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin incelenmesi.
8. Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin 161. maddesinin görüşülüp karara bağlanması.
9. Bir önceki eğitim öğretim yılının, o yılda alınan zümre kararlarının ve ders başarısının değerlendirmesi ve yeni öğretim yılı
     için hedeflerin belirlenmesi.
10. 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılı çalışma takviminin incelenmesi ve yıllık planların hazırlanması, ünitelendirilmiş yıllık
     planlara esas teşkil etmek üzere alt öğrenme alanlarına göre zamanlamanın yapılması.
11. Atatürk İlke ve İnkılâplarına yıllık planlarda ve derslerde yer verilmesi.
12. Derslerde kullanılacak ders kitabı,araç ve gereçlerin seçilmesi ve kullanımı.
13. Derslerde uygulanacak yöntem ve tekniklerin incelenmesi.
14. Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği.
15. Ölçme ve değerlendirme. (Yazılı ve Ortak Sınav – sayı ve tarih)
16. Ölçme ve değerlendirme. (Yazılı sınavlar ve yazılı sorularının hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar)
17. Ölçme ve değerlendirme. (Sözlü ve Quiz – Sözlü notlarının verilmesinde dikkat edilecek hususlar)
18. Öğrencilere verilecek yıllık ödevler.
19 . Öğrenci başarısının artırılması için alınması gereken tedbirlerin tespit edilmesi.
20. Ünitelendirilmiş yıllık planların kim tarafından yapılacağının tespiti.
21. Sosyal etkinlik çalışmaları.
22. Rehberlik servisi ve öğrenci velileri ile yapılacak işbirliği esaslarının belirlenmesi.
23. Dilek ve temenniler.


GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1
. Açılış ve Yoklama yapıldı. Okulun her 2 İngilizce Öğretmeninin de toplantı da hazır bulunduğu görüldü. Başkan seçimine geçildi.
2. M.Sibel ŞAHİN’in Zümre Başkanı olmasına karar verildi.
3.  Zümre Başkanı M. Sibel ŞAHİN tarafından gündem maddeleri okundu, ekleme yapılmasına gerek olmadığı kararına varıldı ve  görüşmelere geçildi.

4. Milli Eğitim Temel Kanunu’ nun ilgili maddeleri:
A- Atatürk İnkılâplarına ve Anayasa başlangıcında ifadesi bulunan Atatürk Milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin milli, ahlaki, insani, manevi kültür değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren, ailesini vatanını milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan hakları ve anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan milli, demokratik, laik, sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek,

B- Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı bir şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünce gücüne geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek,
 C- İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirmek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığını    kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplum mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak,

Milli Eğitim Bakanlığı Teknik Eğitim Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri de Ömer ÖZKAYA tarafından  okundu.
5.  MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI YABANCI DİL EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ilköğretim, ortaöğretim, uzaktan öğretim ile yaygın eğitim okul veya kurumlarında yapılan yabancı dil eğitimi ve öğretimi ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, resmî ve özel ilköğretim, ortaöğretim, uzaktan öğretim ile yaygın eğitim okul veya kurumlarında yapılan yabancı dil eğitimi ve öğretiminin amaç, program, yöntem ve uygulamalarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 14/10/1983 tarihli ve 2923 sayılı Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi ile Türk Vatandaşlarının Farklı Dil ve Lehçelerinin Öğrenilmesi Hakkında Kanunun 3 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
b) Hazırlık sınıfı: Ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıflarından önce, esas sınıf niteliğinde olmayan ağırlıklı olarak yabancı dil eğitimi verilen sınıfı,
c) Kurul: Talim ve Terbiye Kurulunu,
ç) Okul veya kurum: İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarını,
d) Uzaktan Öğretim: Bilişim Teknolojileri kullanılarak belirli bir mekândan bağımsız olarak yapılan öğretimi,
e) Yabancı dil: Resmî ve özel, ilköğretim, ortaöğretim, uzaktan öğretim ve yaygın eğitim okul veya kurumlarında Türkçe dışında eğitim ve öğretimi yapılan dili,
f) Yaygın eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş ya da herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademeden çıkmış olanlara verilen eğitimi
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretiminin Amacı ve Programlar
Yabancı dil eğitimi ve öğretiminin amacı
MADDE 5 – (1) Örgün, yaygın ve uzaktan öğretim kurumlarındaki yabancı dil eğitimi ve öğretiminin amacı, Millî Eğitimin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak okul ve kurumların amaç ve seviyeleri de göz önünde bulundurularak eğitim ve öğretimi yapılan yabancı dilde bireylerin;
a) Dinleme-anlama,
b) Okuma-anlama,
c) Konuşma,
ç) Yazma
becerileri kazanmalarını, öğrendiği dille iletişim kurmalarını ve yabancı dil öğretimine karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamaktır.
Öğretim programları
MADDE 6 – (1) Yabancı dil öğretim programları ile ilgili olarak;
a) İlköğretim ve ortaöğretim programlarının birbirinin devamı ve tamamlayıcı nitelikte olması esastır.
b) Eğitim araç-gereci, bilimsel ve teknolojik esaslara, yeniliklere, çevre ve ülke ihtiyaçlarına göre sürekli olarak geliştirilir.
c) Zorunlu ve seçmeli yabancı dil derslerinin öğretim programları, Kurulun onayından sonra yürürlüğe konur.
ç) Okul ve kurumlarda uygulanan yabancı dil kurslarında, Kurulca yürürlüğe konan ya da zümre öğretmenlerince programlar doğrultusunda hazırlanıp il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce onaylanan öğretim programları uygulanır.

MADDE 7 – (1) Örgün, yaygın ve uzaktan öğretim kurumlarındaki yabancı dil eğitim ve öğretimi uygulamalarında dikkate alınacak esaslar şunlardır:
a) İlköğretim kurumlarında; 1) 4 üncü sınıftan itibaren zorunlu yabancı dil derslerine yer verilir. Aynı sınıftan itibaren zorunlu yabancı dil derslerinin takviyesi amacıyla ya da ikinci yabancı dil dersi olarak seçmeli yabancı dil derslerine de yer verilebilir)
Tüm sınıflarda ders saatleri dışında öğrencilerin seviyelerine uygun olarak yabancı dil yetiştirici kurs programları uygulanabilir.
b) Ortaöğretim kurumlarında;
1) İlköğretimdeki yabancı dil ders programlarının devamı olarak zorunlu birinci ve kurulca uygun görülen okullarda zorunlu ikinci yabancı dil derslerine yer verilir. Ayrıca zorunlu yabancı dil derslerinin takviyesi amacıyla seçmeli yabancı dil derslerine de yer verilebilir.
2) Okul türü ve sınıflara göre yabancı dil ders saatlerinin sayısına Kurulca karar verilir.
3) Tüm sınıflarda ders saatleri dışında öğrencilerin seviyelerine uygun olarak yabancı dil yetiştirici kurs programları uygulanabilir.
c) Yaygın eğitim kurumlarında;
1) Yaşam boyu eğitimi de destekleyecek şekilde değişik ihtiyaç alanlarına ve yaş gruplarına cevap vermek üzere çeşitli kademelerde yabancı dil kursları açılabilir.
2) 8/6/1965 tarihli ve 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında yabancı dil kursları açılabilir.
3) Kurslar, birbirini izleyen programlar şeklinde düzenlenebileceği gibi özel amaçlı bağımsız programlar şeklinde de düzenlenebilir. Kademeli olarak da düzenlenecek yabancı dil kurslarında gerektiğinde ve ihtiyaç hâlinde kişilerin seviyeleri tespit edilir. Örgün eğitim yoluyla aldıkları yabancı dil bilgileri, uzaktan ve yaygın yabancı dil öğretimi kurslarının ilgili kademelerindeki programlarla karşılaştırılarak uygunluğu belirlenir. Bu uygunluk doğrultusunda kursiyerler, ilgili kademede eğitime başlatılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Nakiller ve Sorumluluğun Kalkması
Farklı yabancı dil okutulan okullara nakil
MADDE 8 – (1) Nakillerde öğrencilerin;
a) Öğrenim görebilecekleri aynı yabancı dil dersi okutulan okullara nakledilmelerine özen gösterilir.
b) Nakledilebilecekleri aynı yabancı dil dersinin okutulduğu okul bulunmadığı takdirde öğrencinin yabancı dil dersi, nakledildiği okulun yabancı dil dersi ile değiştirilir. Nakillerde dönem ve yarıyıl notları, ilgili mevzuat hükümlerince belirlenir. Ancak iki dönem notunun farklı yabancı dillerden olması hâlinde de yarıyıl notu, iki dönem notunun aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. Özel Yönetmeliği bulunan okullarda ilgili yönetmelik hükümleri uygulanır.
c) Okul yönetimleri, nakilleri nedeniyle yabancı dil dersi değişen öğrencilerin yetiştirilmeleri için gerekli önlemleri alır.
Sorumluluğun kalkması
MADDE 9 – (1) Yabancı dil dersi değişen öğrencilerin önceki sınıflarda yabancı dil dersinden sorumluluğu varsa, sorumluluk değiştirilen yeni yabancı dil dersinden başarılı olunması hâlinde kalkar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 10 – (1) 14/9/1985 tarihli ve 18868 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 11 – (1) Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
6. İngilizce derslerinin öğretim programlarının yayınlandığı tebliğler dergisinin ilgili sayıları okunarak incelendi.  
Programda bulunan ilkeler okundu.
   1.         İngilizce Dersi Öğretim Programı Temel İlkeleri : (Program Kitabı. Sayfa. 13)
1.     Dört Temel Beceriyi Geliştirme
2. Bilinenden bilinmeyene, Yakından Uzağa Doğru Öğretme
3. Görsel ve İşitsel Araçları Kullanma
4. Türkçe’yi Yalnızca Gerekli Durumlarda Kullanma.
5. Dili Bir Bütün Olarak Öğretme
6. Verilen Bilgilerin Günlük Yaşama Aktarılmasını Sağlama
7. Öğrencilerin Derse Daha etkin Katılımlarını Sağlama
8. Bireysel Farklılıkları Dikkate Alma.
9. Öğrencileri Güdüleme ve Yüreklendirme

  1. Yabancı Dil Öğretiminde Genel İlkeler (Program kitap Sayfa.15-16)
    1.Öğretimde tüm becerilere eşit önem verilmesi,
    2.Günlük iletişimde kullanılan dilin öğretilmesi ,
    3.Öğrenilen dilin seslerini, anlaşılır biçimde çıkarmalarının öğrencilere öğretilmesi,
    4.Amaç dilde sorun olan sesletim yapılarının üzerinde durulması,
    5.Öğretim materyallerinin öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyine göre sunulması,
    6. Dil sözcük ve yapılarının bir bütünlük içinde sunulması,
    7. Öğrencilere öğrendiklerini kullanma olanağının sağlanması,
    8. Başlangıç düzeyinde öğrencilerin katılımını artırmak için cesaretlendirmesi,
    9. Bir seferde bir tek sorunla uğraşılması
    10.Amaç dilin, o dili ana dili olarak konuşan kişilerle anlaşabileceği gibi öğretilmesi
    11.Amaç dilin, dilden ayrılamaz olan kültürel ögelerinin açıklanması,
    12. Amaç dilin yaşadığı kültürü tanıtabilmek üzere öğretilmesi,
    13. Sınıf içi bireysel farklılıkların dikkate alınması,
    14.Öğrencilerin sınıfta daha çok konuşma becerilerini sergilemelerine olanak sağlanması,
    15. Öğretim amaçlarını gerçekleştirici etkinliklere yer verilmesi,
    16. Fırsat eğitimine de yeri geldikçe yer verilmesi,
    17.Öğrencilere sorumluluk verilmesi; öğrencilerin bireysel çalışmalar için yönlendirilmesi. Bu çalışmaların öğrencilerin farklı yönelişlerine cevap verecek nitelikte olmasına dikkat edilmesi.
    18. Dersi plânlarken derse çeşitlilik getirmeye dikkat edilmesi,
    19. “ Ne istiyorsan onu test et” anlayışının dil öğretim becerilerinin test edilmesinde uygulanması,
    20. Öğrenme – öğretme sürecinin değerlendirmesinin en az ürün değerlendirmesi kadar önemli olduğunun farkına varılması.
T.C. // MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI // Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 16.09.2011 tarihinde yayınlanan Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi Öğretimi Programı okundu ve bu yıl da geçen yılki gibi, öğrenci seviye gruplarının belirlenmesi ile farklı gruplar oluşur ise idare tarafından uygun bulunması halinde aynen uygulanmaya devam edilmesine karar verildi.
7. Orta öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin tamamı okundu. Yönetmeliğin kaldırılan ve değiştirilen maddeleri incelendi. 15-20-21 ve 45. maddeleri üzerinde duruldu.

8. Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin 161. maddesi görüşüldü ve blok ders yapılmasına gerek olmadığı kararına varıldı.
“ Madde 161- ( Değişik birinci fıkra: 20.9.2008/27003 RG) Kurumda yapılan eğitimde ders saati, işletmede yapılan mesleki eğitim ile staj çalışmalarında ise çalışma saati esas alınır. Buna göre bir ders/kurs saati 40 dakika, dinlenme süresi ise en az 10 dakikadır. Gerektiğinde atölye ve laboratuvar uygulamaları ile zümre öğretmenler kurulunun kararıyla özelliğine göre bazı derslerde blok ders yapılabilir. Ancak her blok ders, iki ders saati süresini geçemez.
Derslerin başlama ve bitiş saatleri, il/ilçe millî eğitim müdürü veya ilgili müdür yardımcısı ya da şube müdürünün başkanlığında eğitim bölgesi danışma kurulu ile yapılan toplantıda okulların özellikleri ve uygulanan programlar dikkate alınarak belirlenir.
İşletmelerdeki meslekî eğitimin gündüz yapılması esastır. Ancak bu eğitim, sektörün ve program türünün özelliği ile iklim koşulları ve yılın belli zamanlarında çalışan işletmeler dikkate alınarak, il istihdam ve mesleki eğitim kurulu(23)nun kararı ile saat 24.00'ü geçmemek üzere gece de yapılabilir
Yaygın meslekî ve teknik eğitimde haftalık çalışma süresi, dört saatten az olmayacak şekilde kursun özelliğine göre düzenlenir. “
9. Bir önceki yıla ait Zümre Öğretmenler Kurulu Tutanakları incelenmiştir. Ders saatlerindeki değişiklikler hatırlatılmıştır.                Ders başarısının %100 olduğu tespit edilmiştir.
   Ömer ÖZKAYA : “Yabancı Dil derslerinin listening partları dinletilmeden, görsel materyaller kullanılmadan, worksheet hazırlanmadan yalnızca kitaptan okutularak ve grammar kısmı verilerek öğretilemeyeceğini söyledi. Yeni öğretim yılımızda aktif derse katılan, okuduğunu ya da duyduğunu anlayan, İngilizce olarak kendini ifade edebilen veya etmeye çalışan, kendine güvenen gayretli öğrenciler yetiştirmek için elimizden geleni yapmaya çalışmalıyız” dedi.
   Tüm sınıflarımızda etkileşimli tahta ve internet hizmetinin de bulunduğunu belirten Zümre Başkanı M. Sibel ŞAHİN, yabancı dil dersleri için bunun büyük bir avantaj olduğunu söyledi. “Bu yıl da geçen yılki gibi Türk öğrencilerde eksikliğini fazlasıyla hissettiğimiz 4 Skills’in SPEAKING ayağını kuvvetlendirmeye çalışmalıyız” dedi ve bu konudaki doküman ve ortam hazırlama çalışmalarından dolayı Ömer ÖZKAYA’ya teşekkür etti.
10.  2012 – 2013 Yıllık Çalışma takvimi incelenerek okulun açık olduğu günler tespit edildi.
Ünitelendirilmiş yıllık planlara esas teşkil etmek üzere alt öğrenme alanlarına göre zamanlamanın yapılması ile ilgili olarak öncelikle programda yer alan kazanım listeleri incelendi.
(**) A1- Giriş/Keşif Düzeyi Ortak Kazanımları
DİNLEME
1. Dinlerken vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat eder.
2. Görgü kurallarına ve kültürel değerlere (evrensel, milli, manevi, kültürel, ahlaki, sosyal vb.) uygun dinler.
3. Dinlediklerini anlamlandırmada sunulan görsellerden yararlanır.
4. Dinlediklerine uygun görselleri belirler.
5.Dinlediklerinde geçen anlamaya engel olan bilmediği sözcüklerin anlamlarını araştırır.
6.Metni takip ederek dinler.
7.Katılımlı dinler.
8. Seçici dinler.
9. Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
10. Dinlediklerini anlamlandırmada ön bilgilerini kullanır.
11. Dinlediklerinde anlamadıkları ile ilgili açıklama isteğini belirtir.
KONUŞMA
1. Konuşmalarında beden dilini kullanır.
2. Görgü kurallarına ve değerlere (evrensel, milli, manevi, kültürel, ahlaki, sosyal vb.) uygun konuşur.
3. Sözcük ve sözcük gruplarını basit bağlaçlarla bağlar.
4. Sözcük ve sözcük gruplarını yerinde ve anlamına uygun kullanır
5. Sözcükleri türlerine ve işlevine uygun kullanır.
6. Sözcükleri doğru telaffuz eder.
7. Kendine güvenerek konuşur.
8. Konuşmalarında söz varlığını kullanır.
9. Basit cümle yapılarını doğru kullanır.
10. Konuşmalarında vurgu ve tonlamalara dikkat eder.
11. Konuşma sırasında anlamadıkları ile ilgili açıklama isteğini belirtir.
OKUMA
1. Okunan metinde anlamaya engel olan bilmediği sözcüklerin anlamlarını araştırır.
2. Sesli okumada vurgu ve tonlamalara dikkat eder.
3. Okuduğu sözcükleri doğru telaffuz eder.
4.Ön bilgilerini kullanarak okuduğunu anlamlandırır.
5. Noktalama işaretlerini dikkate alarak okur.
6. Akıcı okur.
7. Gerektiğinde not alarak okur.
YAZMA
1.Öğrendiği basit ve sınırlı dilbilgisi ve cümle kalıplarını doğru kullanır.
2.Yazılarında yazım kurallarını uygular.
3.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru ve yerinde kullanır.
4.Günlük ihtiyaçlarını karşılamak için sahip olduğu sözcük bilgisini yerinde ve anlamına uygun olarak kullanır.
5. Sözcük ve sözcük gruplarını basit bağlaçlarla bağlar.
A2- Ara/Temel Gereksinim Düzeyi Ortak Kazanımları
ÖĞRENME ALANLARI
DİNLEME
1. Dinlerken vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat eder.
2. Görgü kurallarına ve kültürel değerlere (evrensel, milli, manevi, kültürel, ahlaki, sosyal vb.) uygun dinler.
3. Dinlediklerinde geçen bilmediği sözcüklerin anlamlarını araştırır.
4. Dinlediklerinde anlatılanlara değer verir.
5. Dinlediklerinde anlamadıkları ile ilgili açıklama isteğini belirtir.
6. Dinlediklerini anlamlandırmada ön bilgilerini kullanır
 KONUŞMA
1. Konuşmalarında beden dilini kullanır.
2. Görgü kurallarına ve değerlere (evrensel, milli, manevi, kültürel, ahlaki, sosyal vb.) uygun konuşur.
3. Sözcük ve sözcük gruplarını basit bağlaçlarla bağlar.
4. Sözcük ve sözcük gruplarını yerinde ve anlamına uygun kullanır
5. Sözcükleri türlerine ve işlevine uygun kullanır.
6. Sözcükleri doğru telaffuz eder.
7. Kendine güvenerek konuşur.
8. Basit cümle yapılarını doğru kullanır.
9. Konuşmalarında vurgu ve tonlamalara dikkat eder.
10. Anlamadıklarına ilişkin açıklama isteğini kalıp ifadeler kullanarak belirtir.
11. Farklı durumlara göre söz varlığını geliştirerek kendini ifade eder.
12. Duyduğu ve okuduğu basit cümleleri aktarır.
13. Akıcı konuşur.
14. Konu dışına çıkmadan konuşur
OKUMA
1.Bilmediği sözcüklerin anlamlarını araştırır.
2.Sesli okumada vurgu ve tonlamalara dikkat eder.
3.Okuduğu sözcükleri doğru telaffuz eder.
4. Okuduklarında geçen bilmediği sözcüklerin anlamını tahmin eder.
5.Ön bilgilerini kullanarak okuduğunu anlamlandırır.
6. Noktalama işaretlerini dikkate alarak okur.
7. Akıcı okur.
8. Not alarak okur.
9. Serbest okuma yapar
YAZMA
1.Öğrendiği basit ve sınırlı dilbilgisi ve cümle kalıplarını doğru kullanır.
2.Yazılarında yazım kurallarını uygular.
3.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru ve yerinde kullanır.
4.Yazılarında nezaket ifadelerini kullanır.
5. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
6. Günlük ihtiyaçlarını karşılamak için sözcükleri yerinde ve anlamlarına uygun kullanır.
7. Sözcükleri türlerine ve işlevine uygun kullanır.
9. Sözcük ve sözcük gruplarını basit bağlaçlarla bağlar.
10. Konu dışına çıkmadan yazar.
11. Mantıksal bütünlük içinde yazar.
12. Yazılarında basit dil yapılarını ve temel dil işlevlerini kullanır.
13.Duyduğu ve okuduğu basit cümleleri yazılı olarak aktarır.
B1- Eşik Düzeyi Ortak Kazanımları
DİNLEME
1. Dinlerken vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat eder.
2. Görgü kurallarına ve kültürel değerlere uygun dinler.
3. Dinlediklerini anlamlandırmada sunulan görsellerden yararlanır.
4. Dinlediklerini anlamlandırmada ön bilgilerini kullanır.
5. Dinlediklerinde anlamadıklarıyla ilgili açıklama isteğini belirtir.
6. Dinlediği metinlerin içeriğinden bilmediği sözcükyi tahmin ederek cümleyi anlamlandırır.
7. Dinlediklerinde geçen bilmediği sözcüklerin anlamlarını tahmin eder.
8. Seçici dinler.
9. Dinledikleri ile ilgili sorular sorar.
KONUŞMA
1.Konuşmalarında beden dilini kullanır.
2. Görgü kurallarına ve değerlere (evrensel, milli, manevi, kültürel, ahlaki, sosyal vb.) uygun konuşur.
3. Konuşmalarında bağlaçlar kullanır.
4.Sözcük ve sözcük gruplarını yerine ve anlamına uygun kullanır.
5. Sözcükleri türlerine ve işlevlerine uygun kullanır.
6. Söz varlığını kullanarak konuşur.
7. Söz varlığını geliştirir.
8. Anlamlı ve kurallı cümlelerle kendini ifade eder.
9. Konuşmalarında vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat eder.
10. Konu dışına çıkmadan konuşur.
11. konuşmada duruma uygun sorular sorar.
12. Sorulan sorulara cevaplar verir.
13. Kendine güvenerek konuşur.
14. Uygun ve etkin konuşma stratejileri geliştirir.
15. Konuşmalarında sözcük tekrarından kaçınır.
OKUMA
1.Okuduklarında söz varlığından yararlanarak sözcüklerin anlamlarını tahmin eder.
2.Sesli okumada vurgu ve tonlamalara dikkat eder.
3.Okuduğu sözcükleri doğru telaffuz eder.
4.Ön bilgilerini kullanarak ve metindeki kanıtlardan yararlanarak okuduğunu anlamlandırır.
5. Noktalama işaretlerini dikkate alarak okur.
6. Akıcı okur.
7. Not alarak okur.
8.Okuma öncesi, okuma sırası ve sonrasında metinle ilgili soruları cevaplandırır.
9. Okumaya istek duyar.
YAZMA
1. Yazılarında söz varlığını kullanır.
2.Yazılarında yazım kurallarını uygular.
3.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru ve yerinde kullanır.
4. Sözcükleri yerinde ve anlamına uygun olarak kullanır.
5.Cümle kalıplarını doğru kullanır.
6. Konuşmalarında bağlayıcı ögeler kullanır.
7. Mantıksal bütünlük içinde yazar.
8.Yazdıklarının doğruluğunu ve uygunluğunu gözden geçirir.
9.Durum ve ortamı dikkate alarak yazar.
10. İlgilendiği bir konuda kısa, basit ve açık metinler oluşturur.
11.Yazılarında ana fikre yer verir.
12.Uygun ve etkili yazma stratejileri geliştirir.
Alt öğrenme alanlarının zamanlaması ise öğretim programında belirtildiği gibi:
Tablo 2. Dil Yeterlik Düzeyleri ile Tema ve İçerik Sayıları
İngilizce Dersi Öğretim Programı çerçevesinde dil yeterlik düzeyine göre ele alınacak
tema sayıları Tablo 2’te belirtilmiştir.
Dil Yeterlik Düzeyleri Tema Sayıları İçerik Sayıları
A.1.1 6 tema 18 içerik
A.1.2 6 tema 18 içerik
A.2.1 8 tema 24 içerik
A.2.2 8 tema 24 içerik
A.2.3 8 tema 24 içerik
B.1.1 8 tema 24 içerik
B.1.2 8 tema 24 içerik
B. 2.1 10 tema 30 içerik
B.2.2 10 tema 30 içerik
C.1.1 ----- ----
A1 ve A2 düzeylerinde 1 tema 18 ders saatinde işlenecek şekilde düzenlenecektir.. Her temada 3 içerik olacak (bkz tablo2-yukarıda) ve her içerik 6 ders saatinde işlenecektir. B1 ve B2 düzeylerinde 1 tema 36 ders saatinde işlenecek şekilde düzenlenecek.
LISTENING          %20        (%5 only listening - %15 watching&listening)
SPEAKING           %35        (%20 dialogue - %15 speaking)
READING            %20
WRITING             %20        şeklinde olmasının daha faydalı olacağı görü birliğine varıldı.
   İngilizce Öğretmeni M. Sibel ŞAHİN, 2551 S.T.D. sayfa 439 da yayımlanan ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 30/07/2003 tarih ve 226 sayılı kararı ile kabul edilen “Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge” yi ve 2575 sayılı Tebliğler Dergisinin 603. sayfasında, ilgili yönetmeliğin 12.maddesinin değişikliğinde belirtilen (öğretmen kılavuz kitabı plân yerine kullanılır ) hususunu okumuştur. Buna göre bu yıl da aynı uygulamaya devam edilmesi karara bağlanmıştır. Elektronik öğretmen kılavuz kitaplarının da kullanılabileceği söylendi.
Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönergede Değişiklik Yapılmasına Dair Yönerge
Madde 1- Ağustos 2003 tarihli ve 2551 sayılı Tebliğler Dergisinde yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönergenin 12 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Madde 12 - Ders plânı, bir ders için o dersle ilgili eğitim programlarında yer alan ve birbirleriyle ilişkili öğrenci kazanımlarını bir ya da birkaç ders saatinde işlenecek konu örüntüsünü, konuya ilişkin deney, tartışma sorulan, proje ve ödevleri, uygulama çalışmalarını, ders araç-gerecini içine alan birinci derecede sorumlu olduğu, zümre öğretmenleri ile şube öğretmenlerinin ortak katkısıyla ders öğretmenlerince önceden hazırlanan plândır. Ders plânı, belli bir ders için bir ya da birden çok ders saatinde işlenecek konuların plânlamasıdır. Ders plânında yer alan öğrenme-öğretme etkinlikleri öğrencilerin katkısıyla gerçekleştirilir. Ders plânının uygulanmasından ders öğretmeni sorumludur.
Öğretmen kılavuz kitabı bulunan derslerde, kılavuz kitap, ders plânı yerine kullanılır. Öğretmenin ihtiyaç duyması hâlinde, okulun şartlarına göre kılavuz kitaplarda yer alan plânların dışında da öğretim programına uygun ders planı hazırlanıp uygulanabilir. Ders defterine uygulanan etkinliğin adı veya etkinliğin ilgili olduğu kazanım yazılır.
Öğretmen kılavuz kitabı bulunmayan dersler için, eğitim-öğretim kurumlarında bir veya birkaç ders saati için sınıf öğretmeni, alan (branş) öğretmeni ve/veya zümre öğretmenleri tarafından ders plânı hazırlanır ve uygulanır.
Öğretmen tarafından hazırlanan ders plânı, okul müdürü ve müfettişlerce denetlenir.
Ders plânı;
a) Eğitim-öğretim çalışmalarını daha düzenli hâle getirmelidir.
 b) Öğrenme ve öğretme sürecinin etkili ve verimli yönetilmesini sağlamalıdır.
c) Her dersin eğitim programına ve konuların özelliklerine uygun olarak işlenmesini sağlamalıdır.
d) Derslerde sürekliliği ve bütünlüğü sağlamalıdır.
e) Öğrenme ve öğretme sürecinde gerçekleştirilen etkinlikleri belgelemelidir.
f) Eğitimde fırsat ve imkân eşitliğinin gerçekleştirilmesine katkı sağlamalıdır.
g) Eğitim-öğretim süreci ve öğretim programlarının değerlendirilmesinde geri bildirim sağlamaya uygun olmalıdır. h) Eğitim teknolojilerinin kullanımına uygun olmalıdır.”
   (Ünitelendirilmiş Yıllık Plânların-Bölümleri
Program Kitapta Konular aşağıdaki bölümler halinde verilmiştir. ( Sayfa.19-20)
1. Konular ( Topics)
2. İşlevler ( Functions)
3. Dil Alanları ve Dil bilgisi Yapıları ( Language Areas and Structure sets )
4. Yeni Sözcükler ( Vocabulary Sets )
5. Dil İşleri çalışma Becerileri ( Language Tasks and Study Skills)
6. Öğrenci Proje Çalışması
a)”Atatürkçülük” ile ilgili konuların dağıtılması;
b)Geçen yıl sonundaki “Ders kesim raporları” nın incelenerek, buna göre konuların plana alınması
c)Bir önceki yıla ait yıllık ders planlarının “Düşünceler-Açıklamalar” sütununa aktarılan işlenişe ilişkin hususların yeni planda dikkate alınmasına karar verilmiştir.
11. İngilizce derslerinde Atatürk İlke ve İnkılâplarına 30 Haziran 1986 tarih ve 2212 sayılı tebliğler dergisinde açıklanan konular doğrultusunda yer verileceği ifade edildi. 1789 sayılı Milli Eğitim Temel 10. Maddesinde açıklanan hususların dikkate alınması gerektiği üzerinde duruldu. Yıllık ve günlük planlarda Atatürkçülük konularına yer verilmesi kararlaştırıldı.
   (10 madde: Eğitim sistemimizin her derece ve her türü ile ilgili ders programlarının hazırlanıp uygulanmasında ve her türlü eğitim faaliyetlerinde Atatürk İlke ve İnkılâpları ile Anayasada ifadesi bulunan Atatürk Milliyetçiliği temel olarak alınır. Milli kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile evrensel kültür korunup geliştirilmesine ve öğretilmesine önem verilir.)
12. Derslerde kullanılması gereken araç ve gereçlerin öğretmen tarafından ders başlamadan önce hazırlanması gerektiğini ve öğretmenin derse girmeden önce bunları yanında hazır bulundurması gerektiğini konuşuldu. İngilizce derslerinde kullanılması zaruri İngilizce sözlüklerin her öğrencide bulunması gerekliliği ve worksheetlerin de önemi vurgulandı.
                          Akıllı tahta ve internetin de mevcudiyetiyle her türlü faydalı görsel doküman sağlanarak öğrencilerimizin İngilizceyi etkin kullanabilmeleri için destek verileceği söylendi.
                          Okulumuza hiç İngilizce kitabı gönderilmediği idareye hatırlatılmıştı. Ders kitaplarının olmayışı sıkıntıya sebep olacağından - düzenlilik ve planlılık, sürekliliğin sağlanması ve doküman çoğaltma ile devleti ya da öğrenciyi zarara uğratmamak için - öğretim yılı başında idarenin ve velilerin uygun görmesi halinde kitap belirlenerek alınmasına, aksi halde fotokopi ile dökümanların çoğaltılarak dersin işlenmesine karar verildi.
13. Öğretim Teknikleri . Mayıs 2002’de - 2536 sayılı Tebliğler dergisinde yayımlanan Talim ve terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 02/04/2002 gün ve 34 sayılı kararı ile kabul edilen(2575 sayılı T.D.de belirtilen)YABANCI DİL DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI olarak açıklanan, Anadolu Lisesi (Hazırlık Sınıfı ve 9,10,11. Sınıflar) İngilizce Dersi Öğretim Programı)nı ve açıklamalarını içeren okullara gönderilen mavi renkli Program Kitabın (13-31) inci sayfalarında belirtilenler:
1.Gösteri (Demonstration)
2.Soru-Cevap ( Question and Answer)
3.Drama ve Rol Yapma ( Drama and Role play)
4.Benzetim ( Simulation)
5.İkili ve Grup Çalışmaları(Pair-work and Group-Work)
6.Eğitsel Oyunlar ( Communication Games)
7.Gramer Oyunları ( Grammar Games)
14. Derslerde yeri ve konusu geldiğinde T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Tarih, Coğrafya, Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık öğretmenleri ile işbirliği yapılması gerektiği konuşuldu. Ayrıca özellikle Türk Dili ve Edebiyatı – Dil Anlatım Dersi öğretmenleri ile dilbilgisi konularında, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Tarih ve Coğrafya öğretmenlerimizle de kültür tanıtımı ile ilgili konularda işbirliği yapılmasının önemi görüşüldü. “Bu sayede öğrencilere extra destek sağlanmış olur.” dendi.

15. İngilizce dersinde ölçme değerlendirme yaparken uygulanacak esaslar İngilizce Öğretmeni tarafından okunmuş, her dönem bir ortak sınav yapılması gerekliliği esası hatırlatılmıştır. Yalnızca 9. Sınıf Hemşirelik sınıfları için ortak sınavın söz konusu olduğu görülmüştür.
Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları: Program Kitap. Sayfa 31.
1. İzleme Testleri.(quiz vb.küçük sınav)-Gelişmeyi sürekli izleme.
2. Başarı Testleri.(Yazılı Sınavlar)Bilgi birikiminin yoklanması için.
3. Öğrencinin sınıf içinde yaptığı yazılı ve sözlü proje sunuşları.
4. Öğrencinin derse, ikili çalışmalara ve grup çalışmalarına etkin katılımı.
5.Görsel ve işitsel araçları dikkatle izleme, kullanma ve düzenli defter tutma,
6.Yabancı Dil’e ilişkin tutum ve davranışlarında gösterdiği gelişme.
2012-2013 Eğitim  Öğretim yılında ders bazında yazılı yoklama sınav sayıları:
  9. /10. /11. sınıflar için İngilizce üç yazılı,
 12. sınıflar için ise İngilizce iki yazılı olarak belirlendi.
9. Sınıf Hemşirelik sınıfları için, her bir dönemin 1. ( ilk) yazılılarının ortak sınav olarak yapılmasına karar verildi.
1. DÖNEM
Dersin Adı                           Sınıfı                     1. Yazılı                                               2. Yazılı                                               3. Yazılı
İngilizce                                9                             15-19 Ekim (ORTAK)      12-16 Kasım                        24-28 Aralık 
İngilizce                                10                           15-19 Ekim                          12-16 Kasım                       24-28 Aralık 
İngilizce                                11                           15-19 Ekim                          12-16 Kasım                       24-28 Aralık 
İngilizce                                12                           05-09 Kasım                       24-28 Aralık                       
2. DÖNEM
Dersin Adı                           Sınıfı                     1. Yazılı                                               2. Yazılı                                               3. Yazılı
İngilizce                                9                             11-15 Mart (ORTAK)      15-19 Nisan                         13-17 Mayıs 
İngilizce                                10                           11-15 Mart                          15-19 Nisan                         13-17 Mayıs     
İngilizce                                11                           11-15 Mart                          15-19 Nisan                         13-17 Mayıs 
                İngilizce                12                           25-29 Mart                          13-17 Mayıs       
16. Yazılı sınavlarda, öğrencilerin başarısızlıkları değil, kabiliyetleri doğrultusunda tüm yönleri ile değerlendirme yapılacaktır. Yazılı sınav soruları; boşluk doldurma, çoktan seçmeli, metne dayalı, soru-cevap, verilen bir resmin adının ne olduğunu söyleme ve yazma, boş bırakılan yerleri uygun fiil veya sözcük bulup koyma şeklinde uygulanacaktır.
              Yazılı sınavlarda konu sınırlaması olmayıp, sorular işlenen konuların tümünü kapsayacak şekilde hazırlanacaktır. Soruların ağırlığı önceki yazılıdan sonra işlenen konulara kaydırılacaktır. Yapılan yazılı yoklamalar en az 1 hafta önce öğrencilere bildirilecek, yazılı yoklamalarda yazılı süresi ve not baremi öğrencilere mutlaka bildirilecektir.
17.  Her dersten her dönem için en az iki sözlü notu verilmesine karar verildi.  Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği madde 21 okundu.
Sözlü Sınavlar Madde 21 — (Değişik:5.10.2007/26664 RG,) Bir dönemde öğrencilere her dersten en az bir sözlü sınav puanının verilmesi esastır. Haftalık ders saatine ve dersin özelliğine göre; ders saati sayısı üç ve daha fazla olan dersler için üçten, bir ve iki saat olan dersler için ikiden fazla sözlü puanı verilemez. Zümre Öğretmenler Kurulunda sözlü sınav sayısı belirlenir. Sözlü puanı, öğrencilerin sosyal etkinliklerdeki çalışmaları, derse hazırlıkları, ders içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma ve proje çalışmaları değerlendirilerek verilir. Sözlü puanı verilen öğrenciye sonuç anında bildirilir. Sözlü sınav için başlı başına bir ders saati ayrılmaz.
Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin (Aralık-2004)- 5. Maddesinin g.l.n,o,p bendleri uyarınca; öğrenci başarısının sürekli değerlendirilmesi, ortak hatalarının tespiti , yazılı sınavlar öncesi sürekli çalışmalarının sağlanması, hatalarının gösterilmesi ve başarı grafiklerinin belirlenmesi amacıyla sık sık ( QUIZ) küçük sınav-izleme Testi yapılır ve sözlü sınav notlarının verilmesinde objektif olması için öğretmenlerden gelen öneriler doğrultusunda, aşağıda belirtilen şekilde – zümre kararı alınarak- işlem yapılabilir.

‘Quiz’ler (İzleme Test/sınavları) doğrudan sözlü sınav notu olarak kullanılamazlar. Bir ders saati süre ayrılamaz. .Haber verilmeden, 10-15 dakikalık süre içerisinde, ünite sonlarında konunun anlaşılıp-anlaşılmadığını tespit için yapılır.
Örnek : Bir dönemde 12 quiz yapılması ve 3 sözlü sınav notu verilmesi kararlaştırılmış olsun. Buna göre ; 4 quiz ‘ín toplamına, öğrencinin sınıf içi derse katılımı ve öğretmenin kanaati de eklenerek, (3)’e bölünmesi sonucu ; (4 quiz’in aritmetik ortalamasından az olmamak kaydıyla ) , (4) quiz’den, (1) SÖZLÜ SINAV puanı ders anında verilip, öğrencilere duyurulur.
Dönem sonunu bekleyerek, yazılı sınav notlarına bakarak sözlü sınav notları verilmesi yerine, yukarıdaki uygulamanın daha objektif olduğu bir gerçektir.

Ayrıca sözlü sınav puanlarını verirken,  istenirse, 1 sözlü sınav puanı olarak bu yöntemin izlenebileceğine karar verildi.
Sözlü sınav notunun verilmesinde öğrencinin proje çalışmalarının ve eğitici koldaki başarılı faaliyetlerinin de değerlendirilebileceği hatırlatıldı.
.
18. Öğrencilere verilecek yıllık ödevlerde aşağıda belirtilen hususlara uyulacaktır.

YILLIK ÖDEVLERİN VERİLMESİNDE UYULMASI GEREKEN HUSUSLAR
* Ders Dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik’ e göre uyulması gereken hususlar: (8.11.1989 tarih 20336 sayılı R.G./ 2300 S.T.D.)
• Öğrencilere yıllık ödevin konu, kaynaklar ve değerlendirme esasları verilmelidir. (Madde. 11,13)
Konular, not baremi (değerlendirme esasları) ve kaynaklar en geç kasım ayının ilk zümre toplantısında tespit edilir ve karara bağlanır. (Madde.12)
• Yıllık ödev konuları “kitap okuma ve analizi, seçenekli kompozisyon konuları, inceleme, mülakat, tanıtma, gözlem yapma, anket uygulama, proje hazırlama v.b. şeklinde verilebilir. (Madde. 21)
• Kompozisyon türü konularda yıllık ödev anlayışına uygun sınırlama ve not baremi açıklanmalıdır.
• Sayfa sayısının (İlköğretim sınıflarında 7, Liselerde 15) ten fazla olmaması konusu öğrencilere bildirilir. (Madde.17)
• Yıllık ödevin 2. dönem sonu, ders kesimine en geç iki ay kala toplanıp, değerlendirileceği öğrencilere duyurulur. (Madde. 14)
Her öğrenciye ayrı konularda yıllık ödev verilmesi esastır. Gerektiğinde grup ödevi de verilebilir. (Madde 15)
• Nakleden öğrencinin yıllık ödev konusunda işlem (Madde.27)
• Değerlendirilmesi yapılmış yıllık ödevlerin öğrenciler tarafından, denetim için ders yılı sonuna kadar saklanması bildirilir.
  (Madde.20)
• Öğrenci yıllık ödevini sınıfta sunabileceğini hissetmeli ve öğrenciye hazırlığını buna göre yapması hatırlatılır. (Madde. 18)
• Öğrenci öğretmenine güven duymalı, bunun göstergesinin de ödevin hazırlanmasında, planlama aşamasında öğretmenin rehberliği ve öğrenci-öğretmen işbirliği olduğu öğrenciye gösterilmelidir. (Madde. 16)
• Öğrenciye verdiği ödevin hangi ölçülere göre değerlendirildiği bildirilir.
Not baremi (Değerlendirme esasları) açıklamalı olarak belirtilir. (Madde. 19)
Yıllık Ödev Konusu: (2300 S.T.D.-Genelge: b/2.madde)
Öğrenci her ders yılı kendisinin seçeceği, seveceği ve zevk duyacağı bir alanda yalnız bir ödev yapacaktır.
  
ÖDEV YAPMA TEKNİKLERİ: Sınıf seviyesine uygun ve üretime yönlendirici, herhangi bir ders konusunda derinliğine bilgi edinilmesi amaçlı olmayan, araştırma tekniklerini kullanabilmesini sağlayan ve bu suretle hangi konuyu, hangi yöntemlerle nerelerden araştırılabileceği ve nasıl planlama yapılabileceğini gösteren ve verilerini nasıl değerlendirebileceğini öğreten bir çalışmanın ödevin esas amacı olduğu öğrencilere bildirilmelidir. AMAÇ, öğrencinin düşünebilen, soru sorabilen ve araştırabilen bir kişi olarak yetişmesine yardımcı olmaktır.
Ders dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri, Ödev,Hazırlık Çalışmaları ve Alıştırma Çalışmaları ayrı ayrı tanımlanmıştır. (Genelge: 2300 S.T.D. Md-b/2)
Yıllık ödevlerin Kasım ayının 2. Haftasında dağıtılmasına ve Nisan ayının ikinci haftasında teslim alınmasına karar verildi.
İngilizce Öğretmeni Ömer ÖZKAYA tarafından hazırlanan aşağıdaki ödev konularının kullanılabileceği söylenerek onaylandı.
9. SINIFLAR İÇİN YILLIK ÖDEV KONULARI:

1- Preparing a cartoon
2- Preparing a magazine or newspaper
3- Writing a play and acting it.
4- Preparing interviews with famous people
5- Write a popular TV show. Perform it in the class.
6- Preparing a short booklet about Atatürk’s life
7- Preparing a short booklet about Ankara
8- Make an imaginary interview with a famous person.
9- Prepare a fashion magazine
10- Prepare a youth magazine
11- Write a dialoques between
a) A doctor and a patient
b) A teacher and a student
c) A costumer and a shop assistant
d) An interviewer and a famous person
e) A tourist and a tourist guide
f) A child and his/her parents
g) A teacher and parents

       10. SINIFLAR İÇİN YILLIK ÖDEV KONULARI
1- Prepare a wallpaper about the Principles of Atatürk
2 - Prepare a brochure about a holiday resort
3 - Prepare a wallpaper about dangerous sports
4 - Advertisements and TV commercials
5 - Write a popular TV show. Perform it in the class.

       11. SINIFLAR İÇİN YILLIK ÖDEV KONULARI
1 - Discuss the effects of the press and TV
2 - Write about your favourite holiday
3 - Most important problems in our country
4 - Advantages and disadvantages of working abroad
       12. SINIFLAR İÇİN YILLIK ÖDEV KONULARI
* Ders Öğretmeni Ömer ÖZKAYA tarafından ödev konuları öğrencilere Ders Yılı başladıktan sonra duyurulacaktır. *
Ayrıca öğrencilerimiz ders öğretmeninin onayını almak şartıyla bu listede bulunmayan ancak kendisinin hazırlamak istediği başka bir konuyu da seçebilirler.
Kaynak olarak da; Grammar Books, Student’s Books, Workbooks, Dictionaries, Translators, Stories and Novels, İngilizce Eğitim Linkleri...vs. gösterilebilir dendi.



YILLIK ÖDEVLERİN DEĞERLENDiRiLMESi         aşağıdaki gibi yapılacaktır.
(Evaluation of the Projects)

Zamanında Teslim                                                           -10 points                             Submission On Time                          -10 points
Düzen                                                                                  -10 points                             Organisation                                        -10 points
Görsel Materyal Kullanma                                              -15 points                             Using Visual Material                        -15 points
Dilbilgisi / Yazım                                                -20 points                             Grammar / Spelling                            -20 points
Konuyu Anlama & İfade Etme                                      -40 points                             Comprehension &Expression          -40 points
Kaynak                                                                                -05 points                             Referance                                           -05 points
TOPLAM :                                                                          100 PUAN                            TOTAL :                                              100 POINTS
19.  M. Sibel ŞAHİN: Öğrenci başarılarının artmasının ders sayısının azalması ile ters orantılı oluşuna dikkat çekerek İngilizce programındaki  kararsızlığın olumsuz etkilerini gidermek için eskisinden daha çok çalışılma zorunluluğu doğduğunu hatırlattı. Öğrencilerimizin speaking becerilerinin geliştirilmesi ve pratiklerinin artması için yabancı müzikler, orijinal çizgi filmler ya da talebe göre yabancı filmler vs. izletilebileceğini söyledi.
 “Dil, iletişim kurmak için vardır, dile maruz kalmadan öğrenme olmaz. Eski sistemi unutup, öğrenmeye çalıştıkları dilde film, müzik…vs. gibi ilgilerini çekebilecek şeyler sunarak İngilizce ile iç içe olmalarını sağlamalıyız, diyalogları izletmeliyiz mesela, sevdirmeliyiz de ve hep duymalılar. Duymayan kişi konuşamaz da. Dolayısıyla Listening çok önemli, ki bu bize hemen 2. aşamada Speaking’i getirir. Telaffuzları öğrendiği için 3. Etap Reading cesareti artar ve okuyan kişi yazma işini de  becerir, Writing. İşte 4 skills tamam. O yüzden çok dinlemeli, çok izlemeliler. Bunlar sevdikleri şeyler olmalı ki ilgi ve öğrenme hep açık olsun” şeklinde konuştu.
Ömer ÖZKAYA : Speaking’de dialogue’ların çok önemli bir yer teşkil ettiğini hatırlatarak, aynı zamanda öğrencilere oyun yoluyla öğrenmen avantajlarını sunmamız gerektiğini söyledi. “Dialogue’ları kullanarak kendi hazırlayacakları bir oyunun bir parçası olmak, onları direk o dile dahil edecektir, kendileri hazırlamış olacakları için de hiç unutmazlar.” şeklinde konuştu.
Yapılması mümkün olursa bunun çok faydalı olacağı, hatta bunun da ödev konularına eklenmesinin hoş olacağı görüş birliğine varıldı.
20. Yıllık planların derse giren öğretmen kim ise onun tarafından hazırlanmasının uygun olacağına karar verildi. Bu durumda:
10.sınıfların A1 grubu planı ile 11. sınıfların planı                                                   M. Sibel ŞAHİN’e
10.sınıfların A2 grubu planı ile 12. sınıfların ve 9 ATT’lerin planları                   Ömer ÖZKAYA’ya ait olmasına,
9 Hemşirelik sınıflarının yıllık planlarının da birlikte yapılmasına karar verildi.
21. 2569 sayılı TD uyarınca sınıf öğretmeni arkadaşlar zaten öğrencilerin bilgi ve becerilerine uygun kulüplere katılmasına çalışacaktır.” diyen İngilizce Öğretmenleri, sosyal kulüplerin ve etkinliklerin gençlerin planlı çalışmasına, çevreci olmasına, vatanına milletine yararlı birer fert olmasına yardım ettiğini belirtmişlerdir.
22. Rehberlik faaliyetlerinin okulumuza görevlendirilecek olan Rehber Öğretmen ile koordineli olmasının yararlı olacağı söylendi. Başarının okul ve veli arasındaki sağlıklı ilişkiyle yükseleceği söylendi. Maddi güçlük çeken öğrencilerin tespit edilip rehberlik servisine ve okul idaresine bildirilmesi kararı alındı.

23. Toplantı,  Zümre Başkanının 2012-2013 öğretim yılının tüm meslektaşlarına ve öğrencilere hayırlı olması, Somali’den gelen öğrencilerimize de hem güzel Türkçemiz hem de branşımız İngilizce konusunda katkıda bulunabilmek dilek ve temennileri ile son bulmuştur.
         İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ                                                                                             İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ
                  ÖMER ÖZKAYA                                                                                                                M. SİBEL ŞAHİN                                                                         
UYGUNDUR
 14/09/2012

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı