Anahtarlar: ortaokul matematik 2.dönem zümresi 2012-2013 indir
, 2012-2013 2.dönem ortaokul matematik 2.dönem zümresi 2012-2013 yükle ,
ortaokul matematik 2.dönem zümresi 2012-2013 tıkla indir , 2012-2013
ortaokul matematik 2.dönem zümresi 2012-2013 ara,ortaokul matematik
2.dönem
zümresi 2012-2013 bul,ortaokul matematik 2.dönem zümresi
2012-2013 sunusu,
100. YIL İ.Ö.O.
MATEMATİK DERSİ
2. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR.
Toplantı Tarihi : 9/02/2013
Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası
Toplantıya Katılanlar : Hüseyin
BABACAN, Fatma ONAY CAN
Toplantı No :
2
Toplantıya Başlama : Matematik Öğretmeni Fatma ONAY CAN ve Okul Müdür V. Hüseyin BABACAN başkanlığında toplanarak 2012–2013
Eğitim Öğretim yılı 2.dönem zümre toplantısını yapmak üzere 13.02.2013 günü
saat 15.00’da öğretmenler odasında aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere
toplandı.
GÜNDEM:
1) Açılış ve yoklama,
2) 1739 sayılı Milli Eğitim
Temel Kanunu´nun 2.,10. ve 43. sayılı maddelerinin okunması,
3) 2504 ve 2488 sayılı
tebliğler dergilerinde yayımlanan Atatürk İlke ve İnkılâplarının yönergesi ve
Atatürkçülük konularının görüşülüp günlük planlara aktarılması,
4) 1.dönem yapılan
Ünitelendirilmiş yıllık planlara göre, konuların zamanında işlenip
işlenemediğinin, iş takvimi ve çalışma programına uyulup uyulamadığının
tespiti, yazılan amaç ve davranışların gerçekleşme durumunu değerlendirilmesi,
5) Bir önceki yılın zümre
kararlarının değerlendirilmesi.
6) 1.dönemde yapılan yazılı
sözlü sınavlarının derse uygun ve yeterli olup-olmadığının tespiti ve 2.dönemde
uygulanacak sistem hakkında karar verme,
7) Proje ödevlerin belirlenmesi
toplama zamanın tespiti. Proje ödevlerinin değerlendirme hususları
8) Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme
konularının görüşülmesi,
9) Başarıyı artırmada alınacak önlemler,
10) Sınıf rehber öğretmen-veli ve öğrencilerle yapılacak görüşmelerin
planlanması
11) Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği
12) Dilek, temenniler ve kapanış
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1) Matematik zümre
öğretmenleri toplantısı Zümre başkanı Hüseyin BABACAN
başkanlığında başladı.
2) 1739
sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu´nun 2, 10 ve 43 sayılı maddeleri Fatma ONAY CAN tarafından okundu.
Madde 2:
Türk Milli eğitimin genel amacı, Türk Milletinin bütün fertlerini;
1.
Atatürk inkılâp ve ilkelerine anayasada bulunan Atatürk Milliyetçiliğine bağlı,
Türk milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini
benimseyen koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima
yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve anayasanın başlangıcındaki temel
ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye
cumhuriyetine karşı görev sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline
getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek.
2.
Beden, zihin, ahlak ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde
gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir
dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer
veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yırtıcı ve verimli kişiler
olarak yetiştirmek.
3.İlgi
istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranış ve
davranış ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak süreniyle hayata
hazırlamak. Ve onların kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna
katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarına sağlamak.
Böylece
bir yandan Türk vatandaşlarını ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak
öte yandan mili birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve kültürel
kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk milletini Çağdaş
uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.
Madde
10: Eğitim sistemimizin her derece
ve türü ile ilgili ders programlarının hazırlanıp uygulanmasında her türlü
eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılâp ve ilkeleri ve anayasada ifadesini
bulmuş olan Atatürk milliyetçiliği temel olarak alınır. Milli ahlak ve milli
kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile evrensel kültür içinde
korunup geliştirilmesine ve öğrenilmesine önem verilir.
Milli birlik ve bütünlüğün temel
unsurlarından biri olarak Tür dilinin, eğitimin her kademesinde özellikler
bozulmadan ve aşırılığa kaçılmadan öğretilmesine önem verilir. Çağdaş eğitim ve
bilim dili halinde zenginleşmesine çalışılır. Bu maksatla Atatürk kültür dil ve
tarih yüksek kurumu işbirliği yapılarak milli eğitim bakanlığınca gerekli
tedbirler alınır
Madde
43: Öğretmenlik, devletin eğitim öğretim ve bununla ilgili yönetime görevlerini
üzerine alan özel bir ihtisas mesleğidir.
Öğretmenler bu görevlerini Türk milli eğitiminin amaçlarına ve temel
olarak ifa etmekle yükümlüdürler. Öğretmenlik mesleğine hazırlık genel kültür
özel alan eğitimi ve pedagojik formasyonla sağlanır.
Yukarıda
belirtilen nitelikler kazanabilmeleri için hangi öğretim kademesinde olursa
olsun öğretmen adaylarının yüksek öğrenim görmelerinin sağlanması esastır. Bu
öğrenim lisans öncesi lisans ve lisans üstü seviyelerde yatay ve dikey
geçişlere imkan verecek biçimde düzenlenir.
3) 2504 ve 2488
sayılı tebliğler dergisinden Atatürkçülükle ilgili konular görüşüldü. Zümre Hüseyin BABACAN yıllık planlara alınan bu konuların
zamanı olan gün ve haftalarda derslerde işlenmesi gerektiğini önemle vurguladı.
4) Fatma ONAY CAN; Yıllık planları bazı sınıflarda
başarılı bir şekilde uygulamamıza rağmen bazı sınıflarda ise başarısız
öğrencilerle başarılarını artırma amaçlı konuşmalar ve onları kazanmaya yönelik
çalışmalar yaptığımızdan tam olarak yıllık planlarını uygulamada sorun
yaşadığını belirterek planlarda yazılan amaç ve davranışların öğrencilere
kazandırıldığını söyledi.
5) Bir önceki döneme
ait zümre kararları matematik öğretmeni Fatma ONAY
CAN tarafından okundu. Geçen dönem zümre toplantılarında alınan
kararların düzenli olarak uygulandığı ve başarı yönünden olumlu bir sonuç
alındığı açıkladı.
6) Zümre Başkanı Hüseyin BABACAN; ölçme ve değerlendirmenin MEB
İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde 42.maddede belirtilen hususlar dikkate
alınarak yapılması gerektiğini söyledi. Bahadır Fatma
ONAY CAN; sınavların ve değerlendirmelerin ilköğretim yönetmeliğinin
belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapıldığını belirtti. 2012/2013
eğitim öğretim yılının 2.döneminde yapılacak olan sınavların hem çoktan seçmeli
hem de yazılı cevaplandırma gerektirecek şekilde hazırlanarak bir ders saati
içerisinde, sorular fotokopi yapılarak, soruların cevaplarının puanları sınav
kâğıtlarında belirtilerek, önceden bildirilen konular dâhilinde hazırlanacak ve
uygulanacaktır. Öğrencilere en az bir hafta önceden sınav güne ve saati
duyurulacak ve ölçme değerlendirme sonuçları en geç bir hafta içerisinde
öğrencilere duyurulacaktır. Bu dönem boyunca 6–7. sınıflara 3 sınav
yapılacaktır.
Proje
konuları ilk dönem zümrede karar verilen konular dâhilinde dağıtılmış olup puanlama
öğrencilere bildirilmiştir.
Bu
dönem en az bir adet performans görevi öğrencilere hazırlatılarak, puanlama
önceden bildirilecektir. Öğrencilerin ders içi performansları, bütün derslerden
bir yarıyılda en az 1 adet derse katılım puanı verilerek değerlendirilecektir.
Fatma
ONAY CAN
7) Fatma ONAY CAN; 1.dönem içinde yıllık ödev ve proje
konularının öğrencilere dağıtıldığını, zaman zaman ödev hakkında ne
yaptıklarını sorarak kontrol altında tutulduğunu, Nisan ayı sonunda ödevleri
toplayacağını ve değerlendirmeyi 1.dönem zümresinde alınan kararlara göre
değerlendirmeyi yapacağını belirtti.
8) Fatma ONAY CAN; konuların işlenişinde müfredata
bağlı kalınarak, matematik dersinde kullanılan yöntem ve teknikler ışığında;
·
Ev çalışmaları verilecek.
·
Verilen çalışmalar olanaklar nispetin de kontrol
edilecek.
·
Bir sonraki konunun bir önceki konu ile ilgili
yönleri verilecek.
·
Konular seviyeye uygun işlenecek, üst seviyedeki
öğrenci kaybedilmeden, alt seviyedeki öğrenci seviyesine inilecek.
·
Bireysel ve grup çalışmaları yaptırılacak.
·
Anlatım, soru-cevap vb. yöntemlerden
yararlanılacak.
·
Bolca alıştırma çözülerek tekrar yapılmasının
davranış olarak kazandırılması sağlanacak.
Fatma ONAY CAN; planlarda çoklu öğretim metotlarını
kullanmanın ders işlenişini zevkli kılacağını, derste konu ile ilgili
öğrencilere oynatılacak oyunların dersi daha zevkli hale getireceğine
inandığını söyledi.
9) Zümre
Başkanı Hüseyin BABACAN geçen zümrede alınan
kararların aynen uygulamaya devam edilmesini istedi.
·
Derslere mutlaka hazırlıklı ve planlı şekilde
girilmesine,
·
Derslere zamanında girilip çıkılmasına,
öğrenciden de bu davranışın istenmesine,
·
Öğrencinin derse daha aktif katılımını sağlamak
için konuya uygun yöntem ve tekniklerin uygulanmasına,
·
Öğrenciyi gereğinde konu ile ilgili hiçbir şey
bilmiyor gibi kabullenip konuyu en basitten alarak öğrencinin ilgisinin
artırılmasına,
·
Öğrenciye mümkün olduğunca ismi ile hitap
edilmesine ve bu yolla öğrencide öz-güven duygusunun geliştirilmesine,
·
Matematik öğretiminin amacının ve öneminin öğrenciye
anlatılmasına, güncel uygulamalardan örnekler vererek gerekliliğine
inandırılmasına,
·
Matematik dersinin başarılamaz bir ders
olmadığının inandırılmasına, bunun içinde her öğrencinin ilgisini çekebilecek
basit ve mantık ürünü kısa soruların sorulmasına,
·
Zayıf fakat gelişmeye elverişli öğrencilerin
belirlenip bunlara yardımcı olunmasına,
·
Öğrencilerin hepsinden aynı başarının
beklenemeyeceği gerçeğinden hareketle, zayıf öğrencilere anlayışla ve sabırla
ve tatlı sert bir disiplin anlayışı ile yaklaşılmasına,
·
Öğrenciye bir takım prensiplerimizin olduğunun
hissettirilmesine, bu prensiplerimizde tutarlı davranarak kalıcı bir disiplinin
sağlanmasına,
·
Derslerde ve öğrencilerle ilişkilerde argo ve
günlük konuşma dilinin çirkinliklerine yer verilmemesine, güzel Türkçe’mizin
kuralları ile kullanılmasına ve kullandırılmasına,
·
Öğrencilerin derslere mutlaka defter-kitap gibi
ders araç gereçleri ile gelmelerinin istenmesine, sık sık yapılacak
kontrollerle bunun bir davranış haline getirmelerinin sağlanmasına,
·
Temiz, tertipli ve düzenli defter tutmanın bir
eğitim olayı olduğu gerçeğinin öğrenciye anlatılmasına, ödev yönetmeliği
gereğince tutulan defterlerin, Ders Dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyeti olarak
değerlendirilmesine,
·
Öğrenci üzerinde devamlı kontrollerde bulunulmasına,
günlük işlenen konuların tekrarı ve bu konuların pekiştirilmesi için ödev
alıştırmalarının verilmesine ve bunların takibinin mutlaka yapılmasına,
·
Derse olumlu katkısı olan, başarılı öğrencilerin
sözle yada notla mutlaka ödüllendirilmesine, bu davranışın teşvik edici bir
ortamın yaratılarak sunulmasına,
·
Derslerin son 5-10 dakikasının konunun anlaşılıp
anlaşılmadığını anlamak ve eksik kalan yönlerinin giderilmesi amacıyla kısa
soruların sorulup, cevapların alınmasına ayrılmasına,
·
Her fırsatta ülkenin eğitilmiş insan gücüne olan
ihtiyacını dile getirilmesine, bu konuda mesleki eğitimin önemine dikkat
çekilmesine karar verildi.
10) Sınıf öğretmenleri
ile sürekli diyalog halinde olma ve gerektiği zamanlarda öğrenci velileriyle
birebir görüşme kararı alındı.
11)
Diğer zümre öğretmenleriyle yeri geldikçe birlikte çalışmalar yapma kararı
alındı. Türkçe öğretmenleri ile dilimizi doğru kullanıp öğrencilerimize daha
yararlı olunması, diğer ders
öğretmenleri ile matematik işlemlerin kullanımı sırasında karşılaştıkları
zorlukları çözmede fikir alış-verişi yapılması ayrıca sportif ve kültürel
faaliyetlere katılan öğrencilerin derslerimizdeki başarılarının dikkatle
gözlenip, uygun tedbirlerin alınması kararlaştırıldı.
12) Zümre Başkanı Hüseyin BABACAN 2012-2013 eğitim öğretim yılının II.
döneminin sağlıklı, mutlu ve başarılı
geçmesi dileğiyle toplantı sona erdi.
09/02/2013
Fatma ONAY CAN Hüseyin
BABACAN
Matematik
Öğretmeni Okul Müdür V.
0 yorum:
Yorum Gönder