Anahtarlar: 2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi indir
, 2012-2013 2.dönem 2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi yükle ,
2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi tıkla indir ,
2012-2013
2012-2013 ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi ara, 2012-2013 ortaokul
ingilizce 2.dönem sene başı zümresi toplantı tutanağı, 2012-2013
ortaokul ingilizce 2.dönem zümresi bul,2012-2013 ortaokul ingilizce
2.dönem zümresi sunusu,
2012-2013 ÖĞRETİM YILI
Yeşilyaka İlköğretim Okulu
II. DÖNEM İNGİLİZCE DERSİ
ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI
TUTANAĞIDIR.
TOPLANTI NO : 2
TARİHİ : 19 / 02 / 2013
YERİ : Öğretmenler Odası
KATILAN ÖĞRETMENLER :
…………………………….
…………………………….
…………………………….
GÜNDEM:
1. Açılış ve yoklama,
2. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunun
Okunması,
3. İngilizce dersinin Atatürk İlke ve İnkılâpları
doğrultusunda işlenmesi, (2504 sayılı Tebliğler Dergisi)
4. Bir önceki zümremde alınan kararların incelenip değerlendirilmesi,
5. I.
Dönem başarı durumlarının incelenmesi,
6. İngilizce dersinde başarıyı arttırmada
alınabilecek tedbirler.
7. I. Dönem yapılan Ünitelendirilmiş yıllık
planlara göre, konuların zamanında işlenip işlenemediğinin, iş takvimi ve
çalışma programına uyulup uyulamadığının tespiti. Yeni öğretim programının 4.
sınıflar için uygulanışının değerlendirilmesi. Dyned programının uygulanması.
8. Proje ve performans ödevlerinin verilmesi,
takibi ve toplanması esnasında karşılaşılan zorluklar.
9. Derslerde
uygulanacak yöntem ve teknikler ile konularının görüşülmesi,
10. Ölçme değerlendirme ve sınavlar hakkında
bilgi. Değişikliklerin Değerlendirilmesi.
11. İlköğretim Yönetmeliğinin Zümre
Öğretmenleri Bölümünün Okunması.(Madde
109) ve İngilizce dersinin diğer dersler ile ilişkisi (Zümre öğretmenleri ile
ilişkisi)
12.
Öğrencinin derse hazırlığının
kontrol edilmesi.(Günlük ödevler)
13. Ders araç ve gereçlerinin
kullanılması.(Ders içinde kullanılacak araç ve gereçler)
14. Dilek, temenniler ve kapanış.
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. Müdür Yardımcısı ……………. zümre
toplantısını açtı. Yapılan yoklamada zümre öğretmenlerinin toplantıda hazır
olduğu görüldü.
2. 1739 Sayılı Milli Eğitim
Temel Kanunu Müdür Yardımcısı ……………. tarafından okundu ve Müdür Yardımcısı ……………. 1739
sayılı Milli eğitimin temel kanununda belirtildiği gibi öğrencilerimizin
hepsinin iyi birer vatandaş olarak Milli birlik ve bütünlüğe yönelik sosyal ve
kültürel yönleri zengin olan çağdaş uygarlığın yapıcı seçkin bir ortağı olarak
yetiştirilmesi yolunda gayret gösterilmesi gerektiği konusunda bazı açıklamalarda bulundu. İngilizce öğretmeni …………….
Milli Eğitimin temel ilkeleri olan genellik ve
eşitlik ferdin ve toplumun ihtiyaçları yöneltme, eğitim hakkı, fırsat ve imkan
eşitliği süreklilik, Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği,
demokrasi eğitimi, laiklik, Bilimsellik, planlılık, okul aile işbirliği ve her
yerde eğitim konusunda derslerde sık sık yer verilmesini ve özenle
uygulanmasının önemine değindi. Bu konulara derslerde özenle yer verilmesine
karar verildi.
3. 2504 ve 2488 sayılı tebliğler dergisinden Atatürkçülükle ilgili konular
görüşüldü. Müdür Yardımcısı ……………. yıllık planlara alınan bu konuların zamanı
olan gün ve haftalarda derslerde işlenmesi gerektiğini önemle vurguladı. Atatürkçülük konusunda
söz alan İngilizce öğretmeni ……………. I. Dönemde gerekli zamanlarda Atatürk ilke ve
inkılaplarının derslerde anlatıldığını belirtti. Müdür Yardımcısı …………….
I.dönemde
olduğu gibi II. Dönemde de Atatürkçülük konuları hususunda dikkatli bir
şekilde hareket edilmesinin faydalarını
anlattı.
4. Bir önceki zümrede
alınan kararlar İngilizce Öğretmeni …………….
tarafından okundu. Kararlara uyulduğu tespit edildi.
5. Müdür Yardımcısı ……………. başarı oranlarını okudu. Söz alan İngilizce
öğretmeni ……………. bu başarı
oranlarının İngilizce öğretiminin
yeterli olduğu anlamına gelmediğini, İngilizce öğrenmeye istekli ve yetenekli
öğrencilerimizin çok olduğu bu öğrencilere gereken yardımın İngilizce
öğretmenleri tarafından yapıldığı ve daha iyi İngilizce öğrenmek için yol
gösterilip kaynak sağlandığını belirtti. Dyned programının cok iyi bir kaynak
olduğunu belirtti.
6. Müdür Yardımcısı …………….: İngilizce dersi öğrenciye
sevdirilmeli, ders anlatımı ilgi çekici hale getirilmeli, soyut örneklerden çok
somut örnekler verilmeli, günlük hayatımızda İngilizcenin yeri öğrencilere iyi
anlatılmalıdır. .
İngilizce öğretmeni …………….: Ders konularına öğrenciler önceden
hazırlanmalıdır. Hiç olmazsa birer defa okumalıdır. Bu öğrencilerin kendilerine
anlatılacak konu hakkında bir fikir edinmelerini sağlayacaktır. Öğrencilere her
dersten sonra muhakkak ödev verilmelidir. Bu ödevler bıktırıcı, usandırıcı
olmamalıdır. Aksine teşvik edici olmalıdır. Verilen ödevler öğretmen tarafından
kontrol edilmelidir.
İngilizce öğretmeni …………….: çalışamayan, çalışmayı bilmeyen öğrencilerin
velileri ile görüşülmelidir. İngilizceye nasıl çalışılması gerektiği
öğrencilere hususu iyi anlatılmalıdır. Öğretmenler çocuğun 1 gününü nasıl
geçireceğini programlamasında yardımcı olmalıdır. Bu programı yaparken ders,
rehber ve sınıf öğretmeninden yardım almalıdır.
İngilizce Öğretmeni …………….: çok sık ,ezbere
dayanmayan, pekiştirme alıştırmalarına yer verilmeli. Dili kullanmaya yönelik
alıştırmalar(iletişimci yaklaşım-örn: pair-work)uygulanmalı. Geniş zamanın çok
iyi oturtulması diğer bilgilerin çabuk kavranmasını ve dilin pratikliğini
sağlayacaktır. Gerekli konularda Türkçe zümresiyle işbirliği yapılması, gerekli
olduğunda Türkçe Çeviri Yönteminin kullanılmasına karar verildi.
7. İngilizce Öğretmeni ……………. öğrenci
seviyelerinin düşük olması ve bu sebeple derslerde bol örnek yapmaya yönelik
çalışma yaptığımız için I.dönem Ünitelendirilmiş yıllık planda konu olarak geri
kaldık.
Müdür
Yardımcısı …………….: dersi plana göre
yetiştireceğiz diye anlatmayın planı yetiştirmek önemli değil, önemli olan
özellikle başarısız öğrencileri kazanmaya yönelik çalışmalar yapmanız ve planda
yazdığınız amaç ve davranışlardan kazandırabildiğiniz kadarını öğrencilere
kazandırmalısınız dedi.
8. İngilizce öğretmeni …………….
geçen dönem olduğu gibi yazılı ve ödevlerle ilgili aldığımız kararlara aynen uyularak bu dönemde de İngilizce dersi
için 4 ve 5. sınıflarda 2 yazılı; 6, 7 ve 8 inci sınıflarda 3 yazılı notu
verilmesine karar verildiğini hatırlattı.
9.Müdür
Yardımcısı ……………. zümre toplantısında alınan
kararlara titizlikle uyulmasını isteyerek,
2006-2007 öğretim yılının II. döneminin sağlıklı, mutlu ve başarılı
geçmesi dilekleriyle toplantıya son verildi.
ALINAN KARARLAR:
1. 2007/2012 Öğretim yılı İngilizce Zümre Öğretmenler
Kurulu ilk toplantısı 19-02-2012 tarihinde öğretmenler odasında yapılmıştır. Toplantıda
Okul Müdür yardımcısı ……………. başkanlığında ve İngilizce Öğretmenleri ……………. ve …………….’in hazır bulunmasıyla başlamış ve
gündemin diğer maddelerine geçilmiştir.
2. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunundan Türk
Milli Eğitiminin Genel Amaçları ile Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri
İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde belirtilen İlköğretim Kurumlarının Amaçları
ve Genel Esasları okundu. Daha sonra Türk Ulusu’nu çağdaş uygarlık düzeyine
çıkarmak için Atatürk’ün önderliğinde gerçekleştirilen devletin yapısı ve
toplumun yaşamı ile ilgili değişiklik ve düzenlemeleri kapsayan yenilik
hareketlerinin tümü anlamına gelen Atatürk İlke ve İnkılapları okunarak
değerlendirildi.
3.
İngilizce öğretiminde iletişimsel yaklaşımın ( Communicative Approach)
benimsenmesi ve dilin iletişimi sağlamak için bir bütün olarak ele alınmasının
gereği ( Whole Language Approach) vurgulandı. Bu yüzden derslerde dört temel
dil becerisinin-dinleme, konuşma, yazma,okuma- geliştirilmesinin
hedeflenmesinin gerektiği söylendi. Ayrıca derslerde öğrenciyi merkeze alan ve
işbirlikçi öğrenime dayalı aşağıdaki tekniklerin uygulanması kararlaştırıldı.
ü Karşılıklı Diyaloglar ( Role-plays)
ü Soru-Cevap Tekniği ( Question-Answer)
ü Grup çalışması (Group-work)
ü İkili Çalışma Etkinlikleri ( Pair-work Activities)
4. DEĞERLENDİRME : İlköğretim Okulları
Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde öngörülen esaslar dikkate alınarak yapılacak
Yazılı Sınav sayısı ve tarihleri şöyle saptandı :
a)
YAZILI SINAVLAR :
II. DÖNEM:
1.SINAV:Mart
ayının 2. haftası
2. SINAV: Nisan ayının 2. haftası
3.SINAV:Haziran
ayının 1. haftası
Yazılı kağıtları okunmadan önce cevap anahtarı hazırlanacak ve bu cevap anahtarında belirlenen kriterler esas alınarak sınav soruları değerlendirilecektir. Yazılı sınav tarihi iki hafta önceden öğrencilere duyurulacaktır.
b) ÖDEVLER : İlköğretim Okulları Yönetmeliği’nin ödev vermede
dikkate alınması gereken maddeleri okunarak tartışıldı. Ödev vermiş olmak için
ödev vermenin anlamsızlığına işaretle : Ödev konularının titizlikle seçilip
sınırlandırılmasına,öğrenciyi gerek zaman ve gerekse seviye ve hatta kapasite
açısından onu sıkıntıya sokmayacak bir çerçevede,öğrencinin gelişimine ve
bilgisine katkı sağlayacak bir yapıda ve en önemlisi de önemin fonksiyonel yani
öğrenciye bir yarar sağlayacak nitelikte olmasına özen gösterilmesi gereğinin
altı çizildi. Verilen ödevin mutlaka kontrol edilmesi, kontrol edilmeyecek
ödevin kesinlikle verilmemesine karar verilmiştir. Bu arada, İlköğretim
Okulları Yönetmeliği’nin not verme esası gözden geçirildi. Notlar ve
puanlamalar şöyle değerlendirilecek :
Derece Rakamla Puanlama
Pekiyi 5 85-100
İyi
4
70-84
Orta 3
55-69
Geçer
2
45-54
Başarısız 1 0-44
5.YILLIK
PLANLAR : Yıllık planların 2551 sayılı Tebliğler Dergisi’ne uygun olarak
hazırlanması gerektiği belirtildi.
GÜNLÜK
PLANLAR: 8. sınıf Günlük planlarının haftalık yapılmasına karar verildi.
ATATÜRKÇÜLÜK
KONULARI:Atatürkçülük konularına yıllık
planlarda yer verilmesi ve bu planların derslerde yeri geldiğinde işlenmesi
gerekliliği vurgulandı.
6-
Dyned programının tüm sınıflarda düzenli olarak uygulanmasına karar verildi.
7.
Türkçe´nin doğru ve güzel kullanılması için Türkçe öğretmenleri ile işbirliği
içinde olunmasının eğitim ve öğretim açısından faydalı olacağı söylendi.
8. DİLEKLER
: 2007-2012 Eğitim-Öğretim yılının sağlık,mutluluk ve başarılı bir şekilde geçmesi dileğiyle sonra toplantıya son verildi.
İngilizce Öğretmeni İngilizce
Öğretmeni Okul Müdür Yrd.
UYGUNDUR
…………….
Okul Müd.
0 yorum:
Yorum Gönder