2012-2013 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı, 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı 2012-2013, 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanakları,
2012-2013 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı indir. Başarılar
dilerim
2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
MEZRE ORTAOKULU
3.SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
2.DÖNEM TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI N O : 2
TOPLANTI TARİHİ : 19 / 02 / 2013
TOPLANTI YERİ :
Öğretmenler Odası
TOPLANTIYA KATILANLAR :
3/A.sınıfı öğretmeni :Necmettin YAVUZ
3/E Sınıf Öğretmeni:Hikmet TUNCEL
3/B sınıfı öğretmeni :Ahmet DURAN
3/F Sınıf Öğretmeni:Celal DEMİRAY
3/C sınıfı öğretmeni : Mustafa
SÜR
3G Sınıf Öğretmeni:Ayten KAYA
3/D sınıf öğretmeni : Seval
ATEŞŞAHİN
3/H Sınıf Öğretmeni:Fahrettin
YILDIZ
3. sınıf
zümre öğretmenleri 19 / 02 / 2013 tarihinde saat 14:45'de zümre başkanı Fahrettin YILDIZ başkanlığında zümre
öğretmenleri katılımıyla öğretmenler odasında toplandı. Gündem maddeleri
okundu.
GÜNDEM MADDELERİ
1. Zümre
öğretmenlerince,2012-2013 öğretim yılı 1.döneminin değerlendirilmesi.
2. Eğitim öğretim programlarının incelenmesi ve
ortak bir anlayış oluşturulması.
3. Programların uygulamalarında karşılaşılan
güçlükler ve bunların çözüm yolları.
4. Yeni ders öğretim programlarının
incelenmesi.(www.meb.gov.tr.)
5. Öğrencilerin
çalışması ve eğitim durumları ve çevrenin özellikleri incelenip alınacak
önlemlerin değerlendirmesi.
6. Ders araçlarından,laboratuardan,kütüphane ve
işliklerden yararlanma.
7. Öğrenci proje ve performans görev konularının gözden geçirilmesi.
8.
Planların uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ve alınabilecek
tedbirler nelerdir?
9. Derslerde izlenen yöntem ve tekniklerin görüşülmesi.
10. Mesleki eserlerin incelenmesi ve yeniliklerin
gözden geçirilmesi.
11. Uygulanan
ölçme ve değerlendirme çalışmalarının nasıl sonuca ulaştığının
görüşülmesi.(özellikle 1-5.sınıflarda:Öz
değerlendirme,Grup değerlendirme,Öğrenci gözlem Formu,Proje değerlendirme
formu,Akran değerlendirme formu,Öğrenci Ürün dosyası,Öğrenme-Öğretme Sürecini
Gözlem Ölçeği,Öğrenme alanlarını Değerlendirme Ölçeği ,Kendini Değerlendirme
Ölçeği,Gözlem Ölçeği.)
12. Sosyal
Etkinlikler Yönetmeliğinin uygulanmasının görüşülmesi ve yapılan çalışmaların
sonuçlarının görüşülmesi ve değerlendirmesi.(Toplum Hizmetleri Çalışmaları)
13. Dilek ve
temenniler.
14. Kapanış.
GÜNDEMİN
GÖRÜŞÜLMESİ
1. 1.dönemin değerlendirilmesi:
19/ 02 /2013 saat 14:45’de
zümre başkanı Fahrettin YILDIZ başkanlığında 3.sınıf zümre öğretmenleri öğretmenler
odasında daha önce belirlenen gündem maddelerini görüşmek üzere toplandı.
NecmettinYAVUZ: “Program
planlandığı gibi yürütülmüştür.1.dönem karne verilerine göre %100 oranında başarılı
olmuştur”.Sınıfların başarı oranlarının birbirine yakın olduğunu ve geri olan
öğrencilerin başarılarını artırmak için ortak çalışmalar yapalım.Seviye farkı
göz önüne alınarak çalışmalar sürdürülelim dedi.
2. Eğitim-öğretim programları incelenmesi ve ortak bir anlayış
oluşturulması;
Eğitim-öğretim programları
incelendi ve kılavuz kitabı bulunan derslerin ünitelendirilmiş yıllık
planlarının yapılması,kılavuz kitabı olmayan serbest etkinlikler dersinin
planlarının aylık yapılmaya devam edileceği açıklandı.Ortak kararlar
oluşturuldu.
Ahmet DURAN: Hazırlanan
planların iş günü takvimine göre ve çevre şartları da göz önüne alınarak
sürelerinin belirlenmesi ve bu sürelere uyulması uygun olur” dedi.
Mustafa SÜR:Her üniteyi
birlikte ve zamanında çalışarak
işleyelim,ünitelerin işlenişi süresince de sınıflar arasında bilgi
alışverişinde bulunalım dedi.
3. Programların uygulamalarında
karşılaşılan güçlükler ve bunların çözüm yolları ;
Seval ATEŞŞAHİN:Programın
uygulanması sırasında karşılaşılabilecek herhangi bir güçlük durumunda şubeler
arasında işbirliği ile gerekirse okul idaresine de başvurulması ve birlikte
giderilmesi” görüşünü belirtti.
Hikmet TUNCEL:İlköğretim
kurumları yönetmeliğine göre 1-2 ve 3.sınıflarda sınav yapılmadığını,bu sebeple
öğrencilerin başarılarını ölçmek amacıyla hazırlanan çeşitli “değerlendirme
formları”nın mutlaka kullanılması gerektiğini açıkladı.Ayrıca notların ve
okunan kitapların,performans ve proje tarihlerinin zamanında e-okul’a işlenmesi”
konusunda uyarıda bulundu.
4. Yeni ders öğretim programlarının
incelenmesi ;
Yeni ders öğretim
programlarının incelenmesi www.meb.gov.tr
adresinden indirilerek zümre öğretmenlerine dağıtılmış ve incelemeleri
sağlanmıştır. Yeni ders öğretim programlarının öğrenciyi daha
aktif,araştırmacı,etkin duruma getirdiği için güzel olduğu söylendi.Eksikliklerin
giderildiği zaman daha iyi olacağı belirtildi.
Celal DEMİRAY:Yenilenen
ilköğretim programına göre haftalık ders saati sayısı 25 olup;5 ders saati de
serbest etkinliklere göre planlanmıştır” dedi.Serbest etkinlikler dersinin
aylık olarak hazırlanılıp uygulanacağını vurguladı. Buna göre;
Serbest Etkinlikler Dersi;
Sınıf öğretmenleri tarafından
“serbest etkinlikler” dersi için çeşitli etkinlik örneklerinin
hazırlanması ve zümre öğretmenler
kurulu ile paylaşımı.
İlköğretim Haftalık Ders Çizelgesi’ndeki
Değişiklikler;
Ders saatleri azalan Türkçe, Hayat
Bilgisi (1–3. sınıflar); öğretmenlerin 2012-2013 yılına
ilişkin yıllık plan çalışmalarını
hazırlarken derslerde ele alınacak kazanımlara ve etkinliklere ilişkin
çalışmaları zümre öğretmenleriyle
birlikte yapması.
Okul-Veli İşbirliği;
Eğitimin kalitesini artırmak için velilerin
okula ve öğrencilerin eğitimine daha çok ilgi göstermesini sağlamak amacıyla
gerekli tedbirlerin alınması.
5.
Öğrencilerin çalışması , eğitim durumları ve çevrenin özellikleri ; .
Ayten KAYA:Öğrencilerin çalışmalarının sınıf
seviyesine uygun olarak yapılmasına özen gösterilmesini,
Programlara göre hazırlanan
etkinlikler zamanında ve doğru olarak yapılmasını,
Öğretmenin,sınıfa yaklaşımı çevre , eğitim ve
ekonomik durumu göz önüne alarak buna göre olmalı,
Velilerin eğitim ve
sosyo-ekonomik durumları da göz önünde bulundurulmalı,
Okula
uyum güçlüğü yaşayan ve ilgisi dağınık
öğrencilerin velileri ile görüşülüp, yapılacak etkinlikler hakkında
görüş alış verişinde bulunulması gerektiğini söyledi.
6. Ders
araçlarından,laboratuardan,kütüphane ve işliklerden yararlanma yolları. ;
FahrettinYILDIZ:Ders araçlarından en
iyi şekilde yararlanabilmek için kütüphane,laboratuar,işlik gibi herkese açık
olan bölümlerin iyi bir planlama ile olabileceğini ,
Ders araçları ve bu bölümlerden
hazırlanan planlara uygun olarak yararlanılmaktadır. Atatürk
Köşesi,grafikler,sosyal kulüpler köşesi ve mevsim şeridinin öğrenci ve
öğretmenler tarafından elde hazırlanması ve işlenmesi iyi olur “dedi.
7. Öğrenci proje ve performans
görev konularının gözden geçirilmesi.
NecmettinYAVUZ: Proje ve performans
görevleri okul,çevre,sınıf durumlarına uygun olarak ders kitaplarından
hazırlanıp sınıflara asılacaktır.Öğrenci bu proje ve performans görevlerinden
kendine uygun olan ve yeteneğine göre seçimini yapacak.Ölçekler ve çalışma
basamakları hazırlanarak öğrencilere verilecektir .dedi.
Ahmet DURAN: Her dersten iki dönemde
birer Performans görevi ve yılda en az bir dersten proje ödevleri verilmesi
gerektiğini belirtti.
Mustafa SÜR:Performans görevleri
ve proje ödevlerinin örneklerini zümreye sundu. Bunların tarihlerinin e-okula,
ekran yetkisi verildiğinde bir an önce girilmesi gerektiğini belirtti.
Öğrencilerimizin performans
görevlerini severek ve eğlenerek yaptıkları görüldü. Okul- öğretmen- veli
işbirliğinden etkin şekilde yararlanarak yeni programın velilerle paylaşılması
ve tanıtılması, proje ve performans görevlerinin yapılmasında velilerin
bilinçlendirilmesi öğrenci başarısında olumlu etkiler yaptığı görüldü dedi.
Velilerin okullara çekilebilmesi için çocuklarının olumsuz yönlerini değil,
olumlu yönlerini vurgulayarak okula ilgili veli haline getirilebileceği görüşü
benimsendi.
Bütün derslere ait proje ödevleri ile performans görevlerinin çevre şartları da göz
önünde bulundurularak öğrenci seviyelerine uygun seçilmesi kararlaştırıldı.
MATEMATİK PROJE
GÖREVİ ÖDEV KONUSU
|
|
1
|
Ailenizdeki bireylerin
ağırlıklarını,boylarını ölçerek sütun,çetele,sıklık tablosunda gösterilmesi
|
TÜRKÇE PROJE GÖREVİ
ÖDEV
KONUSU
|
|
1
|
Sınıf
dergisi oluşturunuz.
|
HAYAT BİLGİSİ PROJE GÖREVİ
ÖDEV
KONUSU
|
|
1
|
Suyun dolanımı(su döngü.)
anlatan çalışma yapınız
|
8. Planların uygulanmasında
karşılaşılan güçlükler ve alınacak önlemler ;
Seval ATEŞŞAHİN:Planların
uygulanmasında karşılaşılacak sorunların
çözümünde sınıf seviyelerinin göz önünde bulundurulması ve sorunların
sınıf öğretmenlerinin birlikte
çalışmaları ile çözülebileceğini vurguladı. Zaman zaman zümre öğretmenlerinin
bir araya gelip fikir alışverişi yapması gerektiğini söyledi.
Hikmet TUNCEL: Planlar normal şartlarda
uygulanırsa problem çıkmaz ama kötü hava şartları veya salgın hastalık olursa aksama olur.O zaman
zümre olarak tedbir almalıyız dedi.
9. Derslerde izlenecek yöntem ve tekniklerin
görüşülmesi ;
Celal DEMİRAY:Öğrenci merkezli
yaparak yaşayarak öğretim yapılması,öğrenmeyi en üst düzeyde gerçekleştirecek
yöntem ve tekniklerin kullanılması gerektiğini belirtti.
Ayten KAYA:Yapılandırmacı eğitim
anlayışı çerçevesinde öğrencinin hazır
bilgiyi ezberleyen değil, yeni
bilgileri önceki öğrendikleri üzerine inşa eden,yeni bilgileri kolay bir
şekilde öğrenen ve hayatta karşılaştığı durumlara uygulayabilen bir anlayışla
yetiştirilmesi gerektiğini,
İşlenecek konularla ilgili
araştırma inceleme çalışmalarına yer verilmesi,edindikleri bilgileri sınıf
ortamında sunum halinde aktarmaları halinde öğrenmenin en üst düzeyde gerçekleştirilmiş
olacağı fikri üzerinde” durdu.”Genel olarak öğrencilerin bilgi düzeylerinin
normal olduğu fakat sahip olunan bilgilerin ifade edilmesi konusunda yetersiz
kalındığı bu durumu iyileştirici çalışmaların yapılması gerektiğini
söyledi.
FahrettinYILDIZ:Matematik dersi
konusunda öğrencilere matematik dersini sevdirmek gibi büyük bir sorumluluğumuz
olduğunu ve yeni programın da bu amaca yönelik olarak hazırlandığını belirtti.
Derslerin işlenişi sırasında konuların oyunlarla daha eğlenceli hale
getirilerek işlenmesinin hem öğrencinin konuyu kavramasını, hem de dersi
sevmesini sağlayacağı belirtildi. Bu derste yapılacak proje çalışmalarının,
katlama ve yapıştırma tekniklerinin oyun, akıl yürütme gibi yöntemlerle daha
etkili olacağı görüşüne varıldı.
Hayat
Bilgisi dersinde uygulanacak yöntem ve tekniklerin de neler olacağı tekrar
edildi. Beyin fırtınası, gösteri, soru-cevap, rol yapma, drama, yaratıcı drama,
benzetim, gözlemleme, betimleme, eğitsel oyunlar olarak belirlendi.
NecmettinYAVUZ:
Türkçe dersinde metin işlenirken bir
hafta süresince dağılımını yaparak, diğer derslerle bağlantı kurarak işlenmesi,
metinlerin uzun olması nedeniyle genellikle anlatım çalışmalarına ağırlık
verilmesi ve metnin yazdırılması yerine özet çıkartılmasının daha uygun
olacağını belirtti.
Ayrıca diğer derslerle bağlantı
kurulmasına ve kelime dağarcığını geliştirici etkinliklere mutlaka her derste
yer verilmesi, sözlük kullanımını öğreterek kelimeleri nasıl arayacakları
konusunda bilgi verilmesi kararı alındı. Rastgele seçilmiş anahtar kelimelerden
hikaye yazımına sık sık yer vermenin yararlı olacağı söylendi.
Ahmet DURAN: Türkçe dersinde betimleme, okuma,
tartışma, soru-cevap, drama, anlatım, ikna etme, beyin fırtınası, kavram
haritası vb. yöntemlerle metin işleme basamakları da göz önünde bulundurularak
dersin işlenmesi gerektiğini belirtti. Bunun üzerine Türkçe dersinin bu şekilde
işlenmesi kararı alındı. Etkinliklerin yapılması aşamasında da yapılandırıcı eğitimin
gereği olan öğrencinin bilgiyi yapılandırabilmesi için gerekli fırsat ve ortamın öğretmen tarafından sağlanmalıdır dedi.
Serbest Etkinlikler dersinde sağlanması
vurgulandı..Serbest etkinlikler dersi
haftada, 1 saat güzel konuşma
yazma,1saat film izleme,1saat kitap okuma,1 saat satranç,1 saat sosyal
etkinlikler olarak işlenmesine devam edileceği söylendi.
Beyin fırtınası,kavram haritaları,mülakat,görüşme,balıkçılığı,anlatım,açık
uçlu sorular, sıralama tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılması
istendi,
10. Mesleki eserlerin incelenmesi;
Mustafa SÜR:Mesleki eserlerin
incelenmesi ve yeniliklerin gözden geçirilmesine önem verilmeli ;
zamanında,devamlı olarak inceleme yapılmalı,
Teknolojik gelişmelerin takip edilerek
derslere yönelik gelişmelerin izlenmesi gerektiğini,
Mesleki
eserler gözden geçirilmeli,incelenmeli ve sınıflarda uygulanmaldedi.
11.Uygulanan
ölçme ve değerlendirme çalışmalarının nasıl sonuca ulaştığının görüşülmesi;
Seval ATEŞŞAHİN:İlköğretim
Kurumları Yönetmeliği’nin 35. ve 47. maddeleri gereğince öğrencilere
istedikleri ders veya derslerden öğretim yılı boyunca en az bir proje ödevi,
her yarı yılda en az bir performans görevi verilmesine ve bu görevlerin
değerlendirilmesinde konunun niteliğine göre değerlendirme formu ve dereceli
puanlama anahtarı hazırlanmasına karar verildi. Buna göre öğrencilerin
alacakları proje görevlerinin şubat ayı sonuna kadar verilmesi kararlaştırıldı.
Proje bir tane dersten hazırlanacak ve öğrenciler istediği dersi seçecekler.
Eğer öğrenci isterse projeyi bireysel değil grup çalışması şeklinde
yapabilecek. Ama performans görevi bireysel yapılacak ve 2. dönem bitmeden
teslim edilecek. Performans görevi ise her öğrenci Türkçe, Matematik ve Hayat
bilgisi derslerinden ayrı ayrı olmak üzere birer performans görevi hazırlayacak
dedi.
Hikmet TUNCEL: Öğretim
programlarındaki ölçme ve değerlendirme ile özellikle performans görevi ve projelere
yönelik mevcut mevzuatın incelenmesi ve örnek performans görevi veya proje
yönergesi ile değerlendirme ölçeğinin öğretmenler tarafından
hazırlanması.gereğini belirtti.Gözlem formları zamanında doldurulup önlem
alınmalı dedi.
Celal DEMİRAY:Öğrencilerimizin
derslerdeki performanslarını ölçmek için konu sonlarında ders ve çalışma
kitaplarındaki değerlendirme basamaklarını titizlikle uygulamaya devam edelim dedi.
Ayten KAYA:Uygulanan ölçme değerlendirme
çalışmalarının öğrencinin proje görevi,performans görevi,tema sonunda
değerlendirme formları ,akran değerlendirme,öz değerlendirme gibi formlar
öğrencilere uygulanmalı ve buna göre çalışmalar yapılmalıdır dedi.Yapılan
çalışmalar öğrenci ürün dosyalarından ve sınıf içi etkinliklerden oluşmalıdır
.Çalışmalar ürün dosyasında bulundurulmalı dedi.
Derslerde yaptırılan performans görevlerinin
ve değerlendirme yöntemlerinin gereği gibi yürütül-düğü tespit edildi.Proje
görevlerinin de sene başı zümresinde alınan karara uygun yapılacağı belirtildi.
Performans görevlerinin düzenli yürüdüğü, ikinci dönem de aynı şekilde
yürüyeceği ifade edildi.
12. Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin
uygulanmasının görüşülmesi ve yapılan çalışmaların sonuçlarının görüşülmesi ve
değerlendirmesi;
Dönüşümlü olarak Kulüp
çalışmaları ve Rehberlik derslerinin işlendiğini, rehber öğretmenlerimizin
katkıları ve gözlemleriyle rehberlik dersi amacına uygun bir şekilde
işlenmektedir.
TOPLUM HİZMETİ
olarak yapılacak etkinlikler :
Çevrede yoksul bir okulun
seçilmesi kaynak kitaplar,öykü kitapları ve kırtasiye malzemesinin dağılması.
Atık pil toplama kampanyasının
sürdürülmesi,
Okuma yarışmalarının yapılması.
13.
Dilek ve temenniler,;
FahrettinYILDIZ:Her tema sonunda
zümre öğretmenlerinin değerlendirmeyi birlikte yaparak görüş alışverişinde
bulunulmasını,yıl sonuna doğru piknik yapalım.Gezi ve gözlemleri yıllık planda
ne zaman yapılması gerektiğinin belirtilmesi.
Proje ve performans ödevlerinin
sınıf seviyelerine göre zümre olarak daha önceden birlikte belirlenmesi sınıf
araç gereçlerinin düzenli tutulmasında öğrencilerin görevlendirilmesini ifade
etti.
14.Kapanış ,
Zümre Başkanı FahrettinYILDIZ,konuşan öğretmen arkadaşların
dilek ve isteklerinin göz önünde bulundurulacağını söyledi. İşbirliği içinde
çalışmaların devam etmesi dileklerini ileterek ayrıca zümre öğretmenlerine iyi
dilek ve temennilerde bulunarak toplantıya son verdi.
ALINAN KARARLAR
1-Birinci yarı yılın
değerlendirmesinde, görülen eksikliklerin giderilmesi kararlaştırıldı. Başarı oranının arttırılması için öğrencilere başarılı
olma konusunda rehberlik edilmesine karar verildi.
2-Eğitim öğretim
programının daha sıkı takip edilerek, etkinliklerin birlikte yapılmasına ,
görüş alışverişi yapılarak sosyal etkinliklere daha çok yer verilmesine ortak
bir anlayış oluşturulmasına karar verildi.
3-Planların programa uygun
yürütülmesine, karşılaşılan güçlüklerin giderilmesi için ortak çalışılmasına
karar verildi..İlköğretim 3.sınıflarında yapılacak olan devamsızlıklar
planların uygulanmasını ve başarıyı olumsuz yönde etkileyeceğinden ,böyle
durumlarda veli,öğretmen ve idare işbirliğine
karar verildi.
4-Yeni ilköğretim programının
yapılan değişikliklerine uyularak yeri ve zamanı geldiğinde incelenmesine ve
uygulanmasına karar verildi.
5- Öğrencilerin çevre , eğitim ve ekonomik durumu göz
önüne alınarak etkinliklerin sınıf seviyesine uygun olarak yaptırılmasına karar
verildi .Okula uyum güçlüğü yaşayan ve ilgisi dağınık öğrencilerin velileri ile görüşülüp,
yapılacak etkinlikler hakkında görüş alış verişinde bulunulması gerektiğine
karar verildi.
6- Ders
araçlarından,laboratuardan , kütüphane ,spor salonu,teknoloji ve
tasarım,bilişim teknolojileri,görsel sanatlar ve müzik derslerinden planlı bir
şekilde yararlanılmasında en iyi verimin alınması için çaba sarf edilmesi
kararlaştırıldı.
7-Planların uygulanmasında
karşılaşılan güçlüklerin aşılmasında zümre öğretmenlerinin zaman zaman toplanıp
görüşerek güçlüklerin giderilmesine karar verildi.
8-
Öğrenci merkezli yaparak yaşayarak öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılması
kararlaştırıldı.
Derslerde izlenen okuma, yazma,
anlatma, tekrar etme, soru-cevap, fikir yürütme gibi tekniklerin sık
kullanılması yanında bilgisayar ve projeksiyon gibi teknolojik ürünlerden de
yararlanılmasına karar verildi.
Beyin fırtınası,kavram
haritaları,mülakat,görüşme,balık kılçığı,anlatım,açık uçlu sorular, sıralama
tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılmasına karar verildi ,
9- Daha çok mesleki eser okunup
incelenmesine ve takip edilmesine karar verildi.
10-Temaların sonunda öz
değerlendirme, öğrenci gözlem formu, akran değerlendirme formu, kendini
değerlendirme formlarının ve ölçeklerinin doldurulması kararlaştırıldı.
11- Her dersten bir
performans görevi ve bir dersten proje görevi verilmesine,bunlarla ilgili
değerlendirme puanlarının dönem sonlarında not olarak değerlendirilmesine karar
verildi.
12- Sosyal kulüp çalışmalarında alınan
kararların ve projelerin yapılması, ilgili tutanakların tutulmasına , Sosyal kulüp ve rehberlik faaliyetlerine gereken önemin
verilmeye devam edilmesine görüş birliği ile karar verildi
3/A.sınıfı öğretmeni
:Necmettin YAVUZ
3/E Sınıf Öğretmeni:Hikmet TUNCEL
3/B sınıfı öğretmeni :Ahmet
DURAN 3/F Sınıf Öğretmeni:Celal DEMİRAY
3/C sınıfı öğretmeni : Mustafa SÜR 3G Sınıf
Öğretmeni:Ayten KAYA
3/D sınıf öğretmeni : Seval ATEŞŞAHİN 3/H Sınıf
Öğretmeni:Fahrettin YILDIZ
19.02.2013
Muharrem KARATAŞ
Okul Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder