Matematik 2012 - 2013 2. Dönem Zümre,, 2012 - 2013 Ortaokul
Matematik 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı 2012 - 2013 6. Sınıf
Matematik 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı, Matematik 2012 - 2013
2. Dönem Zümre indir. matematik 2012 - 2013 2. dönem zümresi
2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DUMLUKUYU
ORTAOKULU II. DÖNEM MATEMATİK DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI NO : 2
TOPLANTI TARİHİ : 15.02.2013
TOPLANTI YERİ : DUMLUKUYU ORTAOKULU 3/A
Sınıfı
SAATİ :
14:00
GÜNDEM MADDELERİ
- Açılış ve Yoklama.
- I. Dönem Toplantı Tutanağının incelenmesi.
- I. Dönem başarı durumu.
- Yıllık planlardaki uyumluluk.
- 6. Sınıf müfredatının yeniden görüşülmesi.
- Proje ve Performans ödevleri ve değerlendirme kıstasları.
- II. Dönem başarıyı arttırmak için alınacak tedbirler.
- Dilek ve Temenniler.
- Kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN
GÖRÜŞÜLMESİ
1. Zümre
başkanı Remzi SÖNMEZ katılan öğretmenlere hoş geldiniz diyerek. II. Dönemin
başarılı geçmesi dileyerek toplantıyı açtı. Gündem maddelerinin yukarıda gibi
olması kararlaştırıldı. Yoklama için imza tutanağı toplantıya katılan
öğretmenler tarafından imzalandı. Kâtip üyeliğe Burhan UMUÇ seçildi.
2. I.
Dönem Zümre Öğretmenler toplantı tutanağında alınan kararlar zümre başkanı Remzi
SÖNMEZ tarafından kısaca hatırlatıldı.
3. Zümre başkanı Remzi SÖNMEZ zümre öğretmeninin 1. dönem
değerlendirmelerini dinledi.
Burhan UMUÇ:1.
Dönemde uygulanan yazılı sınavların klasik, kısa cevaplı ve çoktan seçmeli
soruların bir arada olması öğrencilerin başarı durumunu her yönüyle
değerlendirmek açısından çok uygun bir yöntem olduğunu söyledi.
Öğrencileri test tekniğine de
alıştırmamız lazım bunun da ders ve çalışma kitaplarına ek olarak veli ve
öğrencilerimizin tercih ettiği test kitapları ve yaprak testlerle desteklenmesi
gerektiğini belirtti.
Maalesef velilerimizin bir kısmının
eğitim seviyesinin düşük olması bir kısmının da ilgisiz olması sebebiyle
özellikle köy ve kasabalarda görev yapan öğretmenlerimize büyük görev
düşmektedir dedi.
4. Zümre
başkanı Remzi SÖNMEZ Yıllık plan
takviminde herhangi bir değişiklilik olmadığını söyledi ve şuan ki yıllık
planların aynen uygulanılmasını istedi.
Yeni uygulanan 4+4+4 eğitim sisteminin aşamalı
olarak Matematik ders saatini artıracak olması sebebi ile özellikle 5.
Sınıflarda konuların yıllık plana uygun şekilde işlendiğini vurguladı.
Etkinlikler
uygulanırken kullanılan görsel materyallerin öğrencilerin derse olan ilgisini
artırdığını ve matematiği sıkıcı olmaktan çıkarıp eğlenceli bir hale
getirdiğini söyledi.
Sarmal
eğitim sistemiyle bir konuya ait davranışların hangi sınıf seviyesinde ne
kadarının kazandırılacağı kılavuz kitaplarda ayrıntılı olarak anlatıldığını bu
sebeple kılavuz kitapların her ders öncesi incelenmesinin gerekliliğini
vurguladı. Bakanlığın liselere giriş sistemini değiştirme çabasının okulu ve
dersleri daha önemli bir hale getireceğini söyledi.
Burhan UMUÇ tarafından İKY nin Madde 35: “Öğrenciler, bir ders yılında istedikleri ders veya
derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir Proje; her
yarıyılda derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir performans
ödevi hazırlar”
“Projeler
ve performans ödevleri, öğretmence belirlenen ölçütlere göre hazırlanan
değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilir.
Öğretmenler, değerlendirme ölçütlerini belirlerken, öğrencilerin görüşlerinden
de yararlanabilir. Öğrencilere performans ödevi ve Proje verilirken
kullanılacak değerlendirme ölçütleri önceden verilir. Öğrenciler,
çalışmalarında yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek öğretmenin
belirleyeceği süre içinde çalışmalarını teslim ederler. Projeler teslim
edildikleri yarıyılda değerlendirilir” okundu. Buna
göre Proje ödevlerinin ve performans görevlerinin ve ders ve etkinliklere
katılım notlarının ekteki verilen örnek tablolara göre değerlendirilmesine
karar verildi.
6. Derslere
başlamadan öğrencilerin derse hazır olmalarına dikkat edilmelidir. Defter,
kitap, cetvel vb. araç ve gereçlerinin hazır olması öğrencilerin öğrenmeyi
istemeleri demektir. Konular arasındaki bağlantıyı muhakkak kurmalıyız. Ders
başlarında kısa hatırlatmalar yapmalıyız.
Burhan UMUÇ , Artık teknolojinin eğitimde de yer aldığını
belirtip, www.sibertest.com http://bep.meb.gov.tr http://www.matder.org.tr/ http://www.matematikci.com/
http://www.matematikci.org/ gibi adreslerin içeriğinden hem bizlerin hem de
öğrencilerin faydalanılabileceğini söyledi.
Konu sonlarında muhakkak
özellikle test tekniği ile öğrencilere test çözerek, eksik görülen konularda
tekrarlar yapmalıyız.
2. Dönem değerlendirmesini 3
yazılı sınav, 2 ders içi etkinliklere katılım, 1 performans görevi ve 1 proje
ödevi üzerinden yapılmasını söyledi.
Zümre başkanı Remzi SÖNMEZ yazılı
sınavların klasik, kısa cevaplı ve çoktan seçmeli sorulardan oluşmasını 3.
Yazılı sınavların ortak sınav yapılmasını belirterek sınav tarihlerini
aşağıdaki gibi belirtti.
1.
Yazılı sınav mart ayının 2. Haftası
2.
Yazılı sınav nisan ayının 4. Haftası
3.
Yazılı sınav mayıs ayının 4. Haftası
7. Zümre
başkanı Remzi SÖNMEZ, toplantıda alınan kararların uygulanması ve başarı
dilekleriyle zümre toplantısını sonlandı
|
UYGUNDUR
15.02.2013
Mustafa DURMAZ
Okul
Müdürü
Burhan UMUÇ
Matematik Öğrt
Remzi SÖNMEZ
Okul
Müdür Yard.
PERFORMANS GÖREVİ
DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Performansın Konusu:
Kümelerle Yapılan İşlemler
Hazırlayanlar:
Sınıf:
Tarih:
KATEGORİLER
|
Ölçütler ve Puanlama
|
||||||
4
|
3
|
2
|
1
|
Puan
|
|||
Araştırma ve veri toplama
|
Konuyla tamamen ilgili tüm
bilgiler toplanmış
|
Konuyla en ilgili bazı temel
bilgiler toplanmış.
|
Konuyla ilgili az sayıda
bilgi toplanmış.
|
Konuyla ilgili herhangi bir
bilgi toplanmamış.
|
|||
Türkçenin düzgün kullanımı ve
düzen
|
Türkçenin doğru kullanımına
özen gösterilmiş ve düzenli bir şekilde hazırlanmış
|
Türkçenin doğru kullanımına
özen gösterilmiş fakat düzende bazı aksaklıklar var
|
Türkçenin doğru ve düzgün
kullanımında ve düzende yer yer aksaklıklar var
|
Türkçe doğru ve düzgün bir
şekilde kullanılmamış ve düzensiz bir şekilde hazırlanmış
|
|||
Görevin amaca uygunluğu ve grup üyeleri arasındaki
işbirliği
|
Görev tamamen amacına uygun
bir şekilde hazırlanmış ve grup üyeleri işbirliği içinde çalışmışlar
|
Görev amacına uygun bir
şekilde hazırlanmış bazı grup üyeleri arasında işbirliği yapılmış
|
Görevin amacı yeterince
anlaşılmamış ve grup üyeleri arasında yeterince işbirliği yapılmamış
|
Görevin amacı hiç
anlaşılmamış ve grup üyeleri hiçbir sorumluluk almamış
|
|||
Kaynak kullanımı
|
Görev hazırlanırken doğru
kaynaklardan yeterince yararlanılmış
|
Görev hazırlanırken doğru
fakat az sayıda kaynaktan yararlanılmış
|
Görev hazırlanırken doğru
kaynaklardan yeterince yararlanılmamış
|
Görev hazırlanırken yanlış
kaynaklar kullanılmış veya hiç kaynak kullanılmamış
|
|||
Zamanlama
|
Görev zamanında ve eksiksiz
bir şekilde teslim edildi.
|
Görev biraz geç fakat
eksiksiz bir şekilde teslim edildi.
|
Görev geç ve bazı
eksiklikler içinde teslim edildi.
|
Ödev teslim edilmedi.
|
|||
PUAN: (Ölçekten
alınan puan) x 5 PUAN:
PROJE
DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Grup
adı : ...................................................
Projenin
adı: ..............................
Sınıf : ....................
I.
PROJEYİ HAZIRLAMA SÜRECİ
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1.Projenin
amacını belirleme
|
|||||
2.Projeye
uygun plan yapma
|
|||||
3.İhtiyaçları
belirleme
|
|||||
4.Grup
içinde görev dağılımı yapma
|
|||||
5.Farklı
kaynaklardan bilgi toplama
|
|||||
6.Projeyi
plana göre gerçekleştirme
|
|||||
7.
Ekip çalışmasını gerçekleştirme
|
|||||
TOPLAM
|
II.
PROJENİN İÇERİĞİ
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
TOPLAM
|
III.
SUNU YAPMA
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
TOPLAM
|
PROJE
DEGERLENDİRME BÖLÜMLERİ
|
PUAN
|
I.
PROJEYİ HAZIRLAMA SÜRECİ
|
|
II.
PROJENİN İÇERİĞİ
|
|
III.
SUNU YAPMA
|
|
GENEL
TOPLAM
|
YORUMLAR VE ÖNERİLER:
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
0-45
arası; Yetersiz, geliştirilmeli.
45-60
arası; Orta düzeyde, geliştirilmeli.
60-80
arası: İyi, daha da geliştirilebilir.
80-100
arası; Çok İYİ
………….ORATOKULU
MATEMATİK DERSİ …/A SINIFI DERS İÇİ PER. DEĞ. ÖLÇEĞİ
|
|||||||||||||
SIRA
|
ÖĞRENCİ NUMARASI
|
ADI & SOYADI
|
ÇALIŞMA KİTABI
|
DEFTER
|
MATEMATİK ÜRÜN
DOSYASI
|
DERSE KATILIM
|
MATEMATİKSEL
BECERİLER
|
TOPLAM
|
PUAN
KARŞILIĞI (TOPLAM*4)
|
||||
1
|
0
|
0
|
|||||||||||
2
|
0
|
0
|
|||||||||||
3
|
0
|
0
|
|||||||||||
4
|
0
|
0
|
|||||||||||
5
|
0
|
0
|
|||||||||||
6
|
0
|
0
|
|||||||||||
7
|
0
|
0
|
|||||||||||
8
|
0
|
0
|
|||||||||||
9
|
0
|
0
|
|||||||||||
10
|
0
|
0
|
|||||||||||
11
|
0
|
0
|
|||||||||||
12
|
0
|
0
|
|||||||||||
13
|
0
|
0
|
|||||||||||
14
|
0
|
0
|
|||||||||||
15
|
0
|
0
|
|||||||||||
16
|
0
|
0
|
|||||||||||
17
|
0
|
0
|
|||||||||||
18
|
0
|
0
|
|||||||||||
19
|
0
|
0
|
|||||||||||
20
|
0
|
0
|
|||||||||||
21
|
0
|
0
|
|||||||||||
22
|
0
|
0
|
|||||||||||
DEĞERLENDİRME
ÖLÇEĞİ
1= Zayıf 2= Kabul Edilebilir 3= Orta 4= İyi 5= Çok İyi |
|||||||||||||
Matematik
Öğretmeni
|
|||||||||||||
Burhan UMUÇ
|
|||||||||||||
2012-2013
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ PROJE VE PERFORMANS GÖREVİ KONULARI
5. sınıf Performans:
KONULARI
|
|
Çokgenleri sınıflandırıp,
isimlerini yazınız.
|
|
Düzgün çokgenleri ayırt
edip,neler olduğunu yazınız.
|
|
Düzgün çokgensel bölgeleri
kullanarak ve boşluk kalmayacak şekilde döşeyerek süsleme yapınız..
|
|
Paralel kenar, eşkenar, dörtgen
ve yamuğu tasvir ediniz.
|
|
Kare, dikdörtgen, paralelkenar,
eşkenar dörtgen ve yamuğun açılarını ve açı ölçülerinin toplamını
belirleyip,örnekler yapınız.
|
|
Kare, dikdörtgen, paralelkenar,
eşkenar dörtgen ve yamuğun kenar, açı ve köşegen özelliklerini
belirleyip yazınız.
|
|
Üçgen, kare, dikdörtgen,
paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğu çiziniz.
|
|
Kare, üçgen, dikdörtgen,
paralelkenar ve yamuğun yüksekliklerini belirleyiniz.
|
|
Çokgenlerin simetri doğrularını
belirleyip ve çiziniz.
|
|
Düzlemsel bir şeklin verilen
bir simetri doğrusuna göre simetriğini çizip,örneklerle anlatınız.
|
|
Çemberin merkezini, yarıçapını
ve çapını belirtiniz.
|
|
Pergel ve cetvelle çember çizerek merkezini,
yarıçapını ve çapını adlandırınız.
|
|
Atatürk’ün geometri alanında
yaptığı çalışmaların ülkemizdeki geometri öğretimine katkılarını açıklayınız.
|
|
Bileşik kesri tam sayılı kesre,
tam sayılı kesri bileşik kesre dönüştürünüz..
|
|
Bir doğal sayı ile bir kesri
karşılaştırınız
|
|
Eşit paydalı veya paydası
diğerinin katı olan en çok beş kesri, büyükten küçüğe veya büyükten küçüğe
sıralayınız..
|
|
Bir kesre denk olan kesirler oluşturunuz.
|
|
Kesir kısmı ençok üç basamaklı olan ondalık
kesirlerin basamak adları ve bu basamaklardaki rakamların basamak değerlerini
belirtiniz.
|
|
Dört farklı rakamı veya virgülü
kullanarak değişik ondalık kesirler oluşturunuz.
|
|
Üç ondalık kesri büyükten küçüğe veya
küçükte büyüğe doğru sıralar.
|
|
Tam kısmı sıfır, kesir kısmı
iki basamak ondalık kesirleri yüzde sembolü kullanarak yazar.
|
|
Yüzde sembolü ile verilen bir
ifadeyi ondalık kesir olarak yazar.
|
|
Yüzde sembolü ile verilen iki
sayıyı karşılaştırır.
|
|
Yüzde ile ilgili problemleri
çözer ve kurar.
|
|
Metre-kilometre,
metre-santimetre-milimetre birimlerini birbirine dönüştürür.
|
|
Milimetre, santimetre, metre ve
kilometre birimleri arasındaki dönüşümleri içeren problemleri çözer ve kurar.
|
|
Çizgi grafiği oluşturur.
|
6.SINIF :
Proje:
1-
Bilinmeyenin tarihini araştırmak, cebir.
2-
Asal sayılar ve Erastosthenes kalburunun
modellenmesi.
3-
Kesirli sayılarla yapılan işlemlerin modellenmesi.
4-
Verilen bir sayı örüntüsünün kuralının bulunması.
Performans:
1-
Eskiden kullanılan ve Atatürk devrimleri ile
değiştirilen ölçü aletlerinin karşılaştırılması.
2-
Geometrik şekillerin ve özelliklerinin pano üzerine
çizilen bir ev modeli üzerinde gösterilmesi.
3-
Bir süsleme yapılması.
4-
Nokta, doğru ve düzlem modelleri hazırlanarak,
birbirine göre durumlarının karşılaştırılması.
5-
Bir saat modelinin hazırlanması ve açılar konusu.
6-
6.sınıf öğrencilerinin tuttuğu takım, sevdiği ders
ve ileride yapmak istediği mesleklere yönelik istatistik çalışması.
7-
Çokgenlerin çevre uzunluklarının hesaplanmasının
modellerle gösterimi.
8-
Çeşitli bölüm ve etkinliklerden oluşan kapsamlı bir
matematik gazetesinin hazırlanması.
9-
Bölünebilme kurallarıyla ilgili bir pano
düzenlenmesi.
10-
Gezi düzenlenmesi ve bütçe ayarlanması.
11-
Üzerinde kesişim, birleşim, fark gibi işlemlerin
gösterilebilecek bir küme modeli hazırlanması.
12-
Sınıfın tabanına halıfleks döşenmesi.
7.SINIF :
Proje :
1.Geometri tahtasının hazırlanması.
2.Bir pano üzerine geometri şehri inşa edilmesi.
3.Bir silindir modelinin hazırlanması.
4.Arılar ve çokgenler.
Performans :
1.
Cahit ARF’ın hayatı ve matematiğe kazandırdıkları.
2.
Tam sayılarda işlemlerle ilgili “çarkıfelek”
benzeri bir oyun hazırlanması.
3.
Çeşitli bölüm ve etkinliklerden oluşan kapsamlı bir
matematik gazetesinin hazırlanması.
4.
Atatürk ‘ün Geometri alanında yaptığı çalışmalar.
5.
Altın oran.
6.
Verilen bir sayı örüntüsünün kuralının bulunması.
7.
2 paralel doğrunun bir kesenle yaptığı açıların
modellenmesi.
8.
Üçgenin alan formülünün, kare, dikdörtgen ve
paralelkenar yardımıyla bulunması.
9.
Koordinat düzlemi ve şifrelenmiş kelimeler.
10.
Saat modeli hazırlanması ve akrep-yelkovan
arasındaki açıların öçlümü.
11.
Koordinat düzlemi ve doğru maketleri.
12.
Ünlü Türk –İslam matematikçileri ve matematiğe
katkıları.
8.SINIF :
Proje:
1.3 boyutlu geometrik cisimlerin modellenmesi.
2.Boyut kavramının açıklanması.
3. (a + b )2 özdeşliğinin
açılımının modellenmesi.
4. Bir kenar uzunluğu 5 br olan karenin alanına neden 25 br2 denildiğinin
ispatı.
Performans:
- Pisagor bağıntısının modellenerek ispatlanması.
- Pi sayısı ve irrasyonel sayılar...
- Paradokslar konusu.
- Fibonacci sayıları.
- Fraktallar konusu ve örnekleri.
- Mısır piramitlerinin özellikleri-Piramitler.
- Koordinat düzlemi ve doğru maketleri.
- Tüm sayı kümelerinin modellenmesi.
- Histogram oluşturma.
- Çeşitli bölüm ve etkinliklerden oluşan kapsamlı bir matematik gazetesinin hazırlanması.
- Üçgenlerde eşlik ve benzerli kurallarının modellenerek açıklanması.
- Prizmalar ve modelleme.
0 yorum:
Yorum Gönder