8. Sınıf Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı, 8. Sinif Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı Soruları 2012 2013, 8. Sınıf Türkçe 2. Dönem 1. Yazılı indir. 8. sınıf 2. dönem 1. yazılı soruları
2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI FEVZİ DANIŞ ORTAOKULU 8. SINIF 2. DÖNEM 1. YAZILI YOKLAMA SORULARI
2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI FEVZİ DANIŞ ORTAOKULU 8. SINIF 2. DÖNEM 1. YAZILI YOKLAMA SORULARI
MİLLİ KÜLTÜR
Milli kültürümüz, Türk insanının
yarattığı maddi ve manevi değerler bütününü, Türk insanına özgü düşünce ve
sanat ürünlerini kapsar.
“Türkiye Cumhuriyeti’nin temeli kültürdür.”diyen Atatürk, ortak yaşanmış
bir tarihe sahip olmayı milli kültürün temeli sayar. Milli kültürümüzün
temelleri milli tarihimizdedir. Tarih boyunca bilimde, güzel sanatlarda,
ekonomide, tarımda, ticarette yapılanların ulaştığı sonuç, kültürümüzü
oluşturur. Milli kültürümüzü başka kültürlerin olumsuz etkilerinden korumak
için tarihimizi iyi öğrenmeli; başka
milletlerin kültürlerindeki unsurları taklit etmekten kaçınmalıyız.
…
1)Metne
göre milli kültür neleri kapsar, açıklayınız.( 10 puan )
2)Milli
kültürümüzün temeli nedir? Neler milli kültürümüzü oluşturur?( 10 puan )
3)Milli
kültürümüzü nasıl koruyup geliştirebiliriz? (10 puan )
4)
Aşağıdaki cümlelerin eylem çatı özelliklerini bulup (X) işareti ile gösteriniz.
(Etken-Edilgen /
Geçişli-Geçişsiz)
( 10 puan )
CÜMLELER.
|
ETKEN
|
EDİLGEN
|
GEÇİŞLİ
|
GEÇİŞSİZ
|
Bugün dersten erken çıkıldı.
|
||||
Öğretmen konuyu çok güzel
anlattı.
|
||||
Çocuğu gereksiz yere ağlattı.
|
||||
Günler giderek uzayacakmış.
|
||||
Görüşmelere bugün
başlandı.
|
5) Aşağıdaki cümleleri tabloya isim
–fiil
cümlesi; kurallı- devrik cümle olarak
ayırıp örnekteki gibi yerleştiriniz.(YÜKLEMLERİN ALTINI ÇİZEREK GÖSTERİN
) (10
P.)
CÜMLELER
|
Yüklemin Türüne Göre
|
Yüklemin Yerine Göre
|
|
ÖRN
|
Ahmet, sınıfın en çalışkanıdır.
|
İSİM CÜMLESİ
|
KURALLI CÜMLE
|
1
|
Hafta sonu hava çok
güzeldi.
|
||
2
|
Bu ayakkabılar çok pahalı.
|
||
3
|
Neden daracık yaparlar bu
evleri?
|
||
4
|
Gelirsen bize, börekler
açarım sana.
|
||
5
|
Bizimkiler çok iyi.
|
6) Aşağıdaki tabloda öznel ve nesnel yargılı cümleler
verilmiştir. Cümlelerin hangi yargıya ait olduklarını (X) işareti ile gösteriniz. (5 p.)
CÜMLELER
|
Öznel Yargı
|
Nesnel Yargı
|
İzmir, tarihi ve doğal güzellikleriyle eşsiz bir
şehrimizdir.
|
||
Türkiye’nin en kalabalık şehri İstanbul’dur.
|
||
Fatih Sultan Mehmet, İstanbul’u aldığında 21
yaşındaydı.
|
||
Şair söyleyiş güzelliğiyle türkü tadında bir şiir
sunuyor bize.
|
||
Zeytinin en çok yetiştiği bölge Ege’dir.
|
7) Aşağıdaki cümlelerdeki anlatım
bozukluklarını bularak düzeltiniz.(10 p.)
a)
Herkes çarşıyı gezdi ama bir şey almadı………………………………………………………………
b) Babası
sigara sayesinde kanser olmuş………………………………………………………………..
c) Kahvaltıda
bir bardak çay, bir gözleme yedi………………………………………………………….
ç) Bu genç
doktorla görüşmeye gitti………………………………………………………………………….
d) Patlayan
arabanın lastiği değiştirildi………………………………………………………………………
e) Eminim ki
konuşmamda bazı yanlışlar olabilir……………………………………………………………
f) Çocuklar
bahçede top oynuyorlar………………………………………………………………………….
g) Bütün
yemekleri hazırlayıp sofraya koyuldu………………………………………………………………
h) Ona asla
kızmıyor, çok seviyoruz………………………………………………………………………....
ı) Yiyecek bir lokma ekmeğimiz
hatta yemeğimiz bile yok………………………………………………….
8)Aşağıda bulunan dizelerdeki söz sanatlarını
boşluklara yazınız.(5 p.)
a) Bir “Of” desem karşıki dağlar yıkılır……………………………
b) Rüzgâr ağaçların yanağını okşuyor………………………………..
c) Minik kuş: “Anne beni rüyalar ülkesine
götür.’’diye yalvarıyordu……………………………….
d) Sular öyle temiz ki annemin yüzü gibi……………………………………………………………..
e) Dans eden kelebekler, şarkı söyleyen kuşlar, göz
kırpan çiçekler vardı o yerde…………………..
9)Aşağıdaki cümlelerde ifade edilen duyguları,
karşısındaki cevabıyla eşleştiriniz.(5 p.)
a)
Bence mavi
olanı almalısın.
A) Varsayım
b) Sen bir baltaya sap olamazsın. B) Önyargı
c) Tut
ki sınavdan zayıf aldın.
C)
Öneri
d) Yarın işe biraz gecikebilirim. Ç) Şaşırma
e) Vay be! Bu işi de başardınız. D) Olasılık
10) Aşağıdaki hikâyeyi tamamlayınız. Hikâyeye uygun
bir başlık koyunuz.(25 p.)
………………………………………
Okulun son günüydü. Görkem heyecanla
öğretmeninin karneleri dağıtmasını bekliyordu. Acaba karnesi nasıldı? Kalbi küt
küt atıyordu. Öğretmeni sınıfın kapısında elinde karnelerle göründü. Sırayla
karnelerini verdi. Görkem’in bütün dersleri çok iyiydi. Öğretmeniyle ve
arkadaşlarıyla vedalaştı. Koşa koşa eve gitti. Zile tüm gücüyle bastı. Kapıyı
açan annesinin boynuna atladı. Annesi karnesini inceledi. Oğluna bir daha
sarıldı. Onu tebrik etti. Görkem karnesini bir an önce babasına göstermek
istiyordu. Babası birazdan öğle yemeği için gelirdi. Zil çaldı. Görkem koştu,
kapıyı açtı. Babası gülen gözlerle ona bakıyordu. O da ne?
…
Anlatım: 15 p.
Noktalama-İmla: 7 p.
Başlık: 3 p.
0 yorum:
Yorum Gönder