4. Sinif 2. Dönem 1. Zümre Toplantı Tutanağı 2012 2013

7 Şubat 2013 Perşembe

4. Sınıf 2. Dönem 1. Zümre Toplantı Tutanağı, 4. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanakları, 4. Sinif 2. Dönem 1. Zümre Toplantı Tutanağı 2012 2013, 4. Sınıf 2. Dönem 1. Zümre Toplantı Tutanağı indir. Güncel sınav tarihleri vardır.


SABİHA GÖKÇEN  İLKÖĞRETİM OKULU 2012/2013 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI 4.SINIFLAR  İKİNCİ DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI NO: 2
TOPLANTI TARİHİ: 11/02/2013
TOPLANTI SAATİ: 12.00
TOPLANTI YERİ: Okul Kütüphanesi
TOPLANTIYA KATILANLAR: Okul Müdür Yardımcısı Süleyman YILDIRIM, 4/A Sınıf Öğretmeni Mehmet AYTEKİN, 4/B Sınıf Öğretmeni Aygül BAŞAR, 4/C Sınıf Öğretmeni Ahmet ÇALIŞKAN. Görme Engelliler Öğretmeni H Hüseyin DELEN

GÜNDEM MADDELERİ

1- Açılış ve yoklama
2- Gündem maddelerinin okunması
3- I. Dönem zümre ile şube öğretmenler kurulu toplantı tutanaklarının okunması ve incelenmesi 
4- Birinci dönemin  değerlendirilmesi
5- Uygulamada karşılaşılan güçlükler.
6- Ders araçları, laboratuvar, çok amaçlı salon, kütüphane bilişim teknolojileri sınıfı vb plânlı bir şekilde yararlanma.
7- İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin incelenmesi
8- Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler.
9-Sınav tarihleri , ölçme ve değerlendirme.
10-Gezi, gözlem, inceleme, araştırma, deney vb. çalışmalar.
11-Mesleki eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmeler.
12-Türkçemizin güzel konuşulması ve yazılması
13- Veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi
14-Öğrencilerin okula devam ve devamsızlık durumlarının görüşülmesi
15-Dilek ve temenniler
16-Kapanış

GÜNDEM MADDELERİNİN  GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN  KARARLAR

1- Açılış ve yoklama

     Sabiha Gökçen İlköğretim Okulu 4. sınıf öğretmenleri Okulumuz Müdür Yardımcısı Süleyman YILDIRIM  başkanlığında yukarıda belirtilen yer ve tarihte gündem maddelerini görüşmek ve gerekli kararları almak üzere toplanmışlardır.

2- Gündem maddelerinin okunması

Okul müdür yardımcısı Süleyman YILDIRIM zümre öğretmenleri tarafından önceden belirlenen gündem maddelerini okumuş ve bu maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.

3- I. dönem zümre ile şube öğretmenler kurulu toplantı tutanaklarının okunması ve incelenmesi 

    Birinci döneme ait olan  zümre kurulu ile şube öğretmenler kurulu toplantı tutanakları 4/A sınıf öğretmeni Mehmet AYTEKİN tarafından okundu. Kararları incelendi. Zümre kararlarının  ne kadarının uygulanıp uygulanmadığı irdelendi. Uygulamada eksiklikler olmadığı, ölçme değerlendirmede, ortak sınavların yapılmasında, performans ve proje ödevlerinde  bir sorunla karşılaşılmadığı tespit edildi. Çalışma kitaplarının dışında yapılan etkinliklerin dosyalarına konulduğu belirtildi..Zümre toplantısında alınan kararların ikinci dönemde yapılacak çalışmalara ışık tutacağı vurgulandı.Alınan kararların aynen uygulandığı herhangi bir sorunla karşılaşılmadığı birlikte tespit edildi.

4- Birinci dönemin  değerlendirilmesi

   Bu sene  öğrencilerin; derslerinin farklılaşması, ders sayılarının artması , yeni branş öğretmenlerin derslere girmesi ve bunun yanı sıra  ölçme değerlendirmede ölçeklerin ,performans ödevlerinin değerlen
dirilmesi ve sınavların esas alınması nedeniyle zorlandıkları ama bu zorluğun bir ay içinde atlatıldığı ve bu anlamda bir sıkıntının yaşanmadığı ve derslerinde başarılı olduğu söylendi.
          I.dönem de yapılan planlama doğrultusunda eğitim öğretimin devam ettiği, sınıf başarılarının  ders yönünden iyi durumda olduğu belirtildi.. Ders ve başarı yönünden sınıflar arasında  farkın olmadığı anlaşıldı. Yapılan zümre toplantı kararları doğrultusunda ve zümre öğretmenlerinin koordineli çalışmaları sonucunda bu başarıya  ulaşıldığı da Ahmet ÇALIŞKAN tarafından vurgulandı.
          Sınıflarda her seviyeden öğrenci olduğu, eksiklikler doğrultusunda çalışmalar yapılarak sınıf seviyesine ulaştırılmaya çalışıldığı ve başarı elde edildiği de belirtildi.
            Aygül BAŞAR  sınıfında  bulunan  kaynaştırma öğrencileri   için BEP planını uyguladığını ve değerlendirmeleri  ona göre yaptığını  söyledi.
         Ayrıca branş öğretmenlerin girdiği derslerle de herhangi bir aksaklığın yaşanmadığı branş öğretmeni ile sınıf öğretmeni arasında etkili iletişimin gerçekleştiği görüldü.

5- Uygulamada karşılaşılan güçlükler.

 Dersler de herhangi bir sıkıntının olmadığı , sene başında belirlenen planlama aynen uygulandığı da belirtildi.
    
 6- Ders araçları, laboratuvar, çok amaçlı salon, kütüphane bilişim teknolojileri sınıfı vb plânlı bir şekilde yararlanma.
        
     Ders araçları,laboratuar,okulumuz salonu,kütüphane ve bilişim teknolojileri sınıfı birinci dönem amacına uygun olarak kullanıldığı ve ikinci dönem de aynen kullanılmasının faydalı olacağı söylendi . Mehmet AYTEKİN sene başı ilk ders genelgesi doğrultusunda aldığımız karar gereği ikinci dönem yapacak olduğumuz etkinliklerde yapacak olduğumuz çalışmalar için okulumuz eski bilgisayar salonunu da kullanabileceğimizi söyledi.
   
7-İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin incelenmesi

İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin ölçme değerlendirme, toplantı ve tutanaklarıyla ilgili bölümleri yeniden  incelendi. Okul müdür yardımcısı Süleyman YILDIRIM İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde yapılan değişikliklerin takip edilerek uygulamalarda sıkıntılar yaşanmaması ve yapılan her türlü çalışmaların mevzuata ve yönetmeliğe uygun olması konusunda titiz davranmamız gerektiğini belirtti

8-Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler.

     Aygül BAŞAR  ders içi çalışmalarda ve etkinliklerde klasik öğretim yöntem ve tekniklerini çok fazla kullanmamakla birlikte çağdaş ve öğrenci merkezli yöntem ve tekniklerin kullanılmasının daha iyi olduğunu ve başarıyı arttırdığını açıkladı. Derslerde sürekli öğrencilerin aktif olması gerektiğini öğretmeninin sadece rehberlik yapması gerektiğini vurguladı.
     Mehmet AYTEKİN öğrencileri ne kadar araştırma, inceleme, gezi, gözlem vb çalışmalarla tanıştırırsak ve öğrencinin aktif olduğu; balık kılçığı, sekiz köşeli şapka, drama vb teknik ve yöntemleri kullanırsak o kadar başarılarının artmasına katkıda bulunmuş oluruz dedi.

9-Sınav tarihleri , ölçme ve değerlendirme.
   
      Mehmet AYTEKİN yazılı sınav şekli, sayıları ve tarihleri ile ilgili olarak birinci dönem aldığımız karaları aynen uygulamanın uygun olacağını söyledi.
      Buna göre matematik ve Türkçe derslerinden  üç ,fen ve teknoloji,sosyal bilgiler ile Trafik güvenliği derslerinden 2 sınav yapılması ve bütün derslerden son sınavların ortak yapılması, ortak sınav raporunun sene sonunda yapılarak idareye verilmesi konusunda görüş birliğine varıldı.Bütün bu derslerden öğrencilere performans ödevleri de verileceği de belirtildi.Performans notların da puanlandırma ölçeklerine uygu olması gerektiği de belirtildi.
           
Ahmet ÇALIŞKAN her sınıfın öğrencilerin yapmak zorunda oldukları proje görevleri için birinci dönem tespit edilerek istedikleri derslerden proje görevlerinin verildiğini mayıs ayından itibaren değerlendirme
lerin yapılacağını da hatırlattı.

Derslerle ilgili yazılı sınav tarihleri aşağıdaki şekilde yeniden belirlendi.


II. Dönem

Türkçe Dersi
1.Yazılı
04–08 Mart
2.Yazılı
08 -12 Nisan
3.Yazılı
13–17 Mayıs (Ortak)
Matematik Dersi
1.Yazılı
04–09 Mart
2.Yazılı
08 -12 Nisan
3.Yazılı
13–17 Mayıs (Ortak)
Fen ve Teknoloji
1.Yazılı
11–15
Mart
2.Yazılı
15-19 Nisan(Ortak)

Sosyal Bilgiler
1.Yazılı
11–15
Mart
2.Yazılı
15-19 Nisan(Ortak)

Trafik
1.Yazılı
18-22 Mart
     2. Yazılı
29-03 Mayıs(Ortak)


Din Kül Ah Bilgisi
1.Yazılı
18-22 Mart
     2. Yazılı
     29 - 03 Mayıs(Ortak)



  10-Gezi, gözlem, inceleme, araştırma, deney vb. çalışmalar.

       Okul müdür yardımcısı Süleyman YILDIRIM il içi veya il dışı yapılacak olan bütün gezilerle ilgili prosedürleri önceden halletmemiz ve gerekli izinleri almamız gerektiğini, aksi takdirde etkinliğin yasal olmayacağını ve herkesin zor durumda kalacağını açıkladı.
        Ahmet ÇALIŞKAN dersleri işlerken mutlaka inceleme, araştırma ödevlerine yer verdiğini. Bu şekilde öğrencinin bilgiye ulaşma yeteneklerinin arttığını belirtti.
       Mehmet AYTEKİN , Konya ili Çumra ilçesi Şeker Fabrikası gezisine mayıs ayında gitmeyi önerdi.Mayıs ayında Konya ili Çumra ilçesi Şeker Fabrikası gezisine gitmeye ve gerekli hazırlıkların ve planlamanın yapılmasına oy birliğiyle karar verildi.

11-Mesleki eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmeler.

        Aygül BAŞAR  iyi bir öğretmenin kendi alanında mesleki yayınları takip etmesini ve formasyon alanındaki yeniliklere açık olması gerektiğini söyledi. Öğrenciyi tanıma tekniklerini ne kadar iyi bilirsek, kendimizi ne kadar iyi yetiştirirsek ve  geliştirirsek mesleki ve genel anlamda da o kadar başarılı oluruz. Bu anlamda ki gelişmelerden birbirimize haberdar etmenin önemi üzerinde duruldu.
       Süleyman YILDIRIM mesleki alanda açılan seminerler ve kurslara katılmamızın da faydalı olacağını Hizmet içi Eğitim kurs ve seminerlerini   bakanlığın veya milli eğitim müdürlüklerin  sitelerinden de takip ederek ilgili kurslara mebbisten başvurabileceğimizi söyledi.
   Ahmet ÇALIŞKAN ayrıca mesleki alanda yapılan önemli yayın, araştırma, bilgi ve belgeler de internet ortamında ve çeşitli sitelerde mevcut.olduğunu ,artık istediğimiz her bilgiye çok kısa sürede ulaşabileceği
mizi de vurguladı.
    Kendimizi  geliştirme ve okul başarısını artırmada bu tür çalışma paylaşımların faydalı ve yerinde olacağı konusunda görüş birliğine varıldı.

12-Türkçemizin güzel konuşulması ve yazılması

Mehmet AYTEKİN, Türkçe’mizin sınıf içinde ve sınıf dışında güzel konuşmaya öğrencilerimizi teşvik edip onlara örnek olmamız gerektiğini söyledi.Öğrencilerimizin Türkçemizi doğru kullanması ve bitişik eğik yazı ile yazması gerektiğini,sınıfta yabancı kelimeleri mümkün olduğunca kullanmamaya özen göstermek gerektiğini de vurguladı. Ayrıca öğrencilerin okuma ve anlama seviyelerini artırmak amacıyla serbest etkinlikler dersinin 1 saatini okuma etkinliğine ayrılmasını önerdi . Öneriyi bütün öğretmenler kabul etti . Planlamanın bu şekilde yapılmasına oy birliğiyle karar verildi .

13- Veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi

     Bu dönemin ikinci haftasında , ayrıca  standart ölçme değerlendirme sonuçlarının elde edilmesinden sonra öğrencilerin durumlarını bildirerek öğretmenle işbirliği içerisinde gerekli önlemleri almalarını sağlamak amacıyla  gerekli görülen zamanlarda veli toplantılarının yapılmasına karar verildi.

14-Öğrencilerin okula devam ve devamsızlık durumlarının görüşülmesi

       Okul müdür yardımcısı Süleyman YILDIRIM ilköğretim okullarına devamın zorunlu olduğunu öğrenci velisinin çocuğunun okula devamını sağlamakla yükümlü olduğunu hatırlattı. Okula geç gelmeyi veya izinsiz olarak sınıftan ya da okuldan ayrılmayı alışkanlık hâline getiren öğrencilerin durumu idareye ve veliye mutlaka bildirilmesini bunu önlemek için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini söyledi.
     Birinci dönem devamsızlık sorununun yaşanmadığı ikinci dönem için öğrencilerin devamlarının takip edilerek ADEY’e işlenmesine ve ADEY işlemlerinin yapılmasını söyledi .Ayrıca idare ve veli koordineli çalışılmasına ve  nedenlerini ortadan kaldıracak  şekilde velilerle işbirliği içerisinde  çalışılmasına oy birliğiyle karar verildi.

15-Dilek ve temenniler

Ahmet ÇALIŞKAN her sınıfın kitaplık ihtiyaçlarını kendi imkanları doğrultusunda zenginleştirdiğini öğrencilerin genelinin okuduğu kitapların sınıflar arası değişim yapılmasını önerdi.Farklı alınan kitapların sınıflar arasında değişimine karar verildi.
Ahmet ÇALIŞKAN öğrencilerimizin okula forma ve okul eşofmanı yaz kıyafet uygulamasına geçildiğinde okul tişörtü haricinde başka bir giysi ile geldiklerinde uyarmayı , yoksa bunu alışkanlık haline getirebileceklerini söyledi. Görüntü kirliliği ve bir düzensizlik yaratmamak adına gerekli tedbirin alınmasına karar verildi.

16-Kapanış
     Başka görüşülecek gündem maddesi kalmadığından, başarılı bir ikinci dönem geçirilmesi temennisiyle toplantı sona erdi.

ALINAN KARARLAR
1-Birinci dönem alınan karaların aynen uygulandığı ve aynı şekilde derslere devam edilmesine  .

2- Matematik ve Türkçe derslerinden  üç ,fen ve teknoloji,sosyal bilgiler ile Trafik güvenliği derslerinden iki sınav  ve bütün derslerden son sınavların ortak yapılmasına, performans ve proje notlarının da puanlandırma ölçeklerine uygun olmasına .

3- Mayıs ayında Konya ili Çumra ilçesi Şeker Fabrikası gezisine gitmeye ve gerekli hazırlıkların ve planlamanın yapılmasına .

4- Serbest etkinlikler dersinin ,1 (bir) saatinin okuma etkinliğine ayrılmasına

4- Bu dönemin ikinci haftasında ve gerekli görülen zamanlarda veli toplantılarının yapılmasına .

5-Öğrencilerin devamlarının takip edilerek idare ve veli koordineli çalışılmasına ADEY işlemlerinin zamanında yapılmasına ve  nedenlerini ortadan kaldıracak  şekilde velilerle işbirliği içerisinde  çalışılmasına .


6-Sınıf kitaplığını zenginleştirmede ve okumanın önemi açısından farklı alınan kitapların sınıflar arasında değişimine .

7-Okulda kıyafet birliği sağlamak , görüntü kirliliği ve bir düzensizlik yaratmamak adına gerekli tedbirin alınmasına karar verildi.

Mehmet AYTEKİN                            Aygül BAŞAR                                          Ahmet ÇALIŞKAN
 4 / A Sınıf Öğretmeni                     4 / B Sınıf Öğretmeni                                    4 / C Sınıf Öğretmeni


H Hüseyin DELEN
Görme Engelliler Öğretmeni


   Süleyman YILDIRIM                                                                            Mustafa DOĞAN
   Okul Müd. Yardım.                                                                                  Okul Müdürü

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı