4. Sınıf 2. Dönem 1. Zümre Toplantı Tutanağı, 4. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanakları, 4. Sinif 2. Dönem 1. Zümre Toplantı Tutanağı 2012 2013, 4. Sınıf 2.
Dönem 1. Zümre Toplantı Tutanağı indir. Güncel sınav tarihleri vardır.
SABİHA GÖKÇEN İLKÖĞRETİM
OKULU 2012/2013 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI 4.SINIFLAR İKİNCİ DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI
TUTANAĞI
TOPLANTI NO:
2
TOPLANTI TARİHİ:
11/02/2013
TOPLANTI SAATİ:
12.00
TOPLANTI YERİ: Okul
Kütüphanesi
TOPLANTIYA
KATILANLAR: Okul Müdür Yardımcısı Süleyman YILDIRIM, 4/A Sınıf
Öğretmeni Mehmet AYTEKİN, 4/B Sınıf Öğretmeni Aygül BAŞAR, 4/C Sınıf Öğretmeni
Ahmet ÇALIŞKAN. Görme Engelliler Öğretmeni H Hüseyin DELEN
GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış ve yoklama
2- Gündem maddelerinin okunması
3- I. Dönem zümre ile şube öğretmenler kurulu toplantı
tutanaklarının okunması ve incelenmesi
4- Birinci dönemin
değerlendirilmesi
5-
Uygulamada karşılaşılan güçlükler.
6- Ders araçları, laboratuvar, çok amaçlı salon, kütüphane
bilişim teknolojileri sınıfı vb plânlı bir şekilde yararlanma.
7- İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin incelenmesi
8- Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler.
9-Sınav tarihleri , ölçme ve değerlendirme.
10-Gezi, gözlem, inceleme, araştırma, deney vb. çalışmalar.
11-Mesleki eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmeler.
12-Türkçemizin güzel konuşulması ve yazılması
13- Veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi
14-Öğrencilerin okula devam ve devamsızlık durumlarının
görüşülmesi
15-Dilek
ve temenniler
16-Kapanış
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR
1- Açılış ve yoklama
Sabiha Gökçen
İlköğretim Okulu 4. sınıf öğretmenleri Okulumuz Müdür Yardımcısı Süleyman
YILDIRIM başkanlığında yukarıda
belirtilen yer ve tarihte gündem maddelerini görüşmek ve gerekli kararları
almak üzere toplanmışlardır.
2- Gündem
maddelerinin okunması
Okul müdür yardımcısı Süleyman YILDIRIM zümre öğretmenleri
tarafından önceden belirlenen gündem maddelerini okumuş ve bu maddelerin
görüşülmesine geçilmiştir.
3- I. dönem zümre ile
şube öğretmenler kurulu toplantı tutanaklarının okunması ve incelenmesi
Birinci döneme ait
olan zümre kurulu ile şube öğretmenler
kurulu toplantı tutanakları 4/A sınıf öğretmeni Mehmet AYTEKİN tarafından
okundu. Kararları incelendi. Zümre kararlarının
ne kadarının uygulanıp uygulanmadığı irdelendi. Uygulamada eksiklikler
olmadığı, ölçme değerlendirmede, ortak sınavların yapılmasında, performans ve
proje ödevlerinde bir sorunla
karşılaşılmadığı tespit edildi. Çalışma kitaplarının dışında yapılan
etkinliklerin dosyalarına konulduğu belirtildi..Zümre toplantısında alınan
kararların ikinci dönemde yapılacak çalışmalara ışık tutacağı vurgulandı.Alınan
kararların aynen uygulandığı herhangi bir sorunla karşılaşılmadığı birlikte
tespit edildi.
4- Birinci
dönemin değerlendirilmesi
Bu sene öğrencilerin; derslerinin farklılaşması, ders
sayılarının artması , yeni branş öğretmenlerin derslere girmesi ve bunun yanı
sıra ölçme değerlendirmede ölçeklerin
,performans ödevlerinin değerlen
dirilmesi ve sınavların esas alınması nedeniyle
zorlandıkları ama bu zorluğun bir ay içinde atlatıldığı ve bu anlamda bir
sıkıntının yaşanmadığı ve derslerinde başarılı olduğu söylendi.
I.dönem de
yapılan planlama doğrultusunda eğitim öğretimin devam ettiği, sınıf
başarılarının ders yönünden iyi durumda
olduğu belirtildi.. Ders ve başarı yönünden sınıflar arasında farkın olmadığı anlaşıldı. Yapılan zümre
toplantı kararları doğrultusunda ve zümre öğretmenlerinin koordineli
çalışmaları sonucunda bu başarıya
ulaşıldığı da Ahmet ÇALIŞKAN tarafından vurgulandı.
Sınıflarda
her seviyeden öğrenci olduğu, eksiklikler doğrultusunda çalışmalar yapılarak
sınıf seviyesine ulaştırılmaya çalışıldığı ve başarı elde edildiği de
belirtildi.
Aygül BAŞAR sınıfında
bulunan kaynaştırma öğrencileri için BEP planını uyguladığını ve
değerlendirmeleri ona göre yaptığını söyledi.
Ayrıca branş
öğretmenlerin girdiği derslerle de herhangi bir aksaklığın yaşanmadığı branş
öğretmeni ile sınıf öğretmeni arasında etkili iletişimin gerçekleştiği görüldü.
5- Uygulamada
karşılaşılan güçlükler.
Dersler de herhangi
bir sıkıntının olmadığı , sene başında belirlenen planlama aynen uygulandığı da
belirtildi.
6- Ders araçları,
laboratuvar, çok amaçlı salon, kütüphane bilişim teknolojileri sınıfı vb plânlı
bir şekilde yararlanma.
Ders araçları,laboratuar,okulumuz salonu,kütüphane ve bilişim
teknolojileri sınıfı birinci dönem amacına uygun olarak kullanıldığı ve ikinci
dönem de aynen kullanılmasının faydalı olacağı söylendi . Mehmet AYTEKİN sene başı ilk
ders genelgesi doğrultusunda aldığımız karar gereği ikinci dönem yapacak
olduğumuz etkinliklerde yapacak olduğumuz çalışmalar için okulumuz eski
bilgisayar salonunu da kullanabileceğimizi söyledi.
7-İlköğretim Kurumları
Yönetmeliğinin incelenmesi
İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin ölçme değerlendirme,
toplantı ve tutanaklarıyla ilgili bölümleri yeniden incelendi. Okul müdür yardımcısı Süleyman
YILDIRIM İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde yapılan değişikliklerin takip
edilerek uygulamalarda sıkıntılar yaşanmaması ve yapılan her türlü çalışmaların
mevzuata ve yönetmeliğe uygun olması konusunda titiz davranmamız gerektiğini belirtti
8-Derslerde izlenecek
yöntem ve teknikler.
Aygül BAŞAR ders içi çalışmalarda ve etkinliklerde klasik
öğretim yöntem ve tekniklerini çok fazla kullanmamakla birlikte çağdaş ve
öğrenci merkezli yöntem ve tekniklerin kullanılmasının daha iyi olduğunu ve
başarıyı arttırdığını açıkladı. Derslerde sürekli öğrencilerin aktif olması gerektiğini
öğretmeninin sadece rehberlik yapması gerektiğini vurguladı.
Mehmet AYTEKİN öğrencileri
ne kadar araştırma, inceleme, gezi, gözlem vb çalışmalarla tanıştırırsak ve öğrencinin
aktif olduğu; balık kılçığı, sekiz köşeli şapka, drama vb teknik ve yöntemleri
kullanırsak o kadar başarılarının artmasına katkıda bulunmuş oluruz dedi.
9-Sınav tarihleri ,
ölçme ve değerlendirme.
Mehmet AYTEKİN yazılı sınav şekli,
sayıları ve tarihleri ile ilgili olarak birinci dönem aldığımız karaları aynen
uygulamanın uygun olacağını söyledi.
Buna göre matematik ve Türkçe
derslerinden üç ,fen ve teknoloji,sosyal
bilgiler ile Trafik güvenliği derslerinden 2 sınav yapılması ve bütün
derslerden son sınavların ortak yapılması, ortak sınav raporunun sene sonunda
yapılarak idareye verilmesi konusunda görüş birliğine varıldı.Bütün bu
derslerden öğrencilere performans ödevleri de verileceği de
belirtildi.Performans notların da puanlandırma ölçeklerine uygu olması
gerektiği de belirtildi.
Ahmet ÇALIŞKAN her sınıfın öğrencilerin yapmak zorunda
oldukları proje görevleri için birinci dönem tespit edilerek istedikleri
derslerden proje görevlerinin verildiğini mayıs ayından itibaren değerlendirme
lerin yapılacağını da hatırlattı.
Derslerle ilgili yazılı sınav tarihleri aşağıdaki şekilde
yeniden belirlendi.
II. Dönem
|
|||
Türkçe Dersi
|
1.Yazılı
04–08
Mart
|
2.Yazılı
08 -12
Nisan
|
3.Yazılı
13–17 Mayıs (Ortak)
|
Matematik Dersi
|
1.Yazılı
04–09
Mart
|
2.Yazılı
08 -12
Nisan
|
3.Yazılı
13–17 Mayıs (Ortak)
|
Fen ve Teknoloji
|
1.Yazılı
11–15
Mart
|
2.Yazılı
15-19
Nisan(Ortak)
|
|
Sosyal Bilgiler
|
1.Yazılı
11–15
Mart
|
2.Yazılı
15-19
Nisan(Ortak)
|
|
Trafik
|
1.Yazılı
18-22
Mart
|
2. Yazılı
29-03 Mayıs(Ortak)
|
|
Din Kül Ah Bilgisi
|
1.Yazılı
18-22
Mart
|
2. Yazılı
29 - 03 Mayıs(Ortak)
|
10-Gezi, gözlem, inceleme, araştırma, deney
vb. çalışmalar.
Okul müdür
yardımcısı Süleyman YILDIRIM il içi veya il dışı yapılacak olan bütün gezilerle
ilgili prosedürleri önceden halletmemiz ve gerekli izinleri almamız gerektiğini,
aksi takdirde etkinliğin yasal olmayacağını ve herkesin zor durumda kalacağını
açıkladı.
Ahmet ÇALIŞKAN
dersleri işlerken mutlaka inceleme, araştırma ödevlerine yer verdiğini. Bu
şekilde öğrencinin bilgiye ulaşma yeteneklerinin arttığını belirtti.
Mehmet AYTEKİN
, Konya ili Çumra ilçesi Şeker Fabrikası gezisine mayıs ayında gitmeyi
önerdi.Mayıs ayında Konya ili Çumra ilçesi Şeker Fabrikası gezisine gitmeye ve
gerekli hazırlıkların ve planlamanın yapılmasına oy birliğiyle karar verildi.
11-Mesleki eserler ve
eğitim alanındaki yeni gelişmeler.
Aygül BAŞAR iyi bir öğretmenin kendi alanında mesleki
yayınları takip etmesini ve formasyon alanındaki yeniliklere açık olması
gerektiğini söyledi. Öğrenciyi tanıma tekniklerini ne kadar iyi bilirsek, kendimizi
ne kadar iyi yetiştirirsek ve geliştirirsek mesleki ve genel anlamda da o
kadar başarılı oluruz. Bu anlamda ki gelişmelerden birbirimize haberdar etmenin
önemi üzerinde duruldu.
Süleyman YILDIRIM
mesleki alanda açılan seminerler ve kurslara katılmamızın da faydalı olacağını
Hizmet içi Eğitim kurs ve seminerlerini bakanlığın veya milli eğitim
müdürlüklerin sitelerinden de takip
ederek ilgili kurslara mebbisten başvurabileceğimizi söyledi.
Ahmet ÇALIŞKAN ayrıca mesleki alanda yapılan
önemli yayın, araştırma, bilgi ve belgeler de internet ortamında ve çeşitli
sitelerde mevcut.olduğunu ,artık istediğimiz her bilgiye çok kısa sürede ulaşabileceği
mizi de vurguladı.
Kendimizi geliştirme ve okul başarısını artırmada bu tür
çalışma paylaşımların faydalı ve yerinde olacağı konusunda görüş birliğine
varıldı.
12-Türkçemizin güzel
konuşulması ve yazılması
Mehmet AYTEKİN, Türkçe’mizin
sınıf içinde ve sınıf dışında güzel konuşmaya öğrencilerimizi teşvik edip
onlara örnek olmamız gerektiğini söyledi.Öğrencilerimizin Türkçemizi doğru
kullanması ve bitişik eğik yazı ile yazması gerektiğini,sınıfta yabancı
kelimeleri mümkün olduğunca kullanmamaya özen göstermek gerektiğini de
vurguladı. Ayrıca öğrencilerin okuma ve anlama seviyelerini artırmak amacıyla
serbest etkinlikler dersinin 1 saatini okuma etkinliğine ayrılmasını önerdi .
Öneriyi bütün öğretmenler kabul etti . Planlamanın bu şekilde yapılmasına oy
birliğiyle karar verildi .
13- Veli toplantı tarihlerinin
belirlenmesi
Bu dönemin ikinci haftasında , ayrıca standart ölçme değerlendirme sonuçlarının
elde edilmesinden sonra öğrencilerin durumlarını bildirerek öğretmenle
işbirliği içerisinde gerekli önlemleri almalarını sağlamak amacıyla gerekli görülen zamanlarda veli
toplantılarının yapılmasına karar verildi.
14-Öğrencilerin
okula devam ve devamsızlık durumlarının görüşülmesi
Okul müdür yardımcısı Süleyman
YILDIRIM ilköğretim
okullarına devamın zorunlu olduğunu öğrenci velisinin çocuğunun okula devamını
sağlamakla yükümlü olduğunu hatırlattı. Okula geç gelmeyi veya izinsiz olarak
sınıftan ya da okuldan ayrılmayı alışkanlık hâline getiren öğrencilerin durumu
idareye ve veliye mutlaka bildirilmesini bunu önlemek için gerekli önlemlerin
alınması gerektiğini söyledi.
Birinci dönem devamsızlık sorununun
yaşanmadığı ikinci dönem için öğrencilerin
devamlarının takip edilerek ADEY’e işlenmesine ve ADEY işlemlerinin
yapılmasını
söyledi .Ayrıca idare ve veli koordineli çalışılmasına ve nedenlerini
ortadan kaldıracak şekilde velilerle işbirliği içerisinde
çalışılmasına oy birliğiyle karar verildi.
15-Dilek ve temenniler
Ahmet
ÇALIŞKAN her
sınıfın kitaplık ihtiyaçlarını kendi imkanları doğrultusunda zenginleştirdiğini
öğrencilerin genelinin okuduğu kitapların sınıflar arası değişim yapılmasını
önerdi.Farklı alınan kitapların sınıflar arasında değişimine karar verildi.
Ahmet
ÇALIŞKAN
öğrencilerimizin okula forma ve okul eşofmanı yaz kıyafet uygulamasına
geçildiğinde okul tişörtü haricinde başka bir giysi ile geldiklerinde uyarmayı ,
yoksa bunu alışkanlık haline getirebileceklerini söyledi. Görüntü kirliliği ve
bir düzensizlik yaratmamak adına gerekli tedbirin alınmasına karar verildi.
16-Kapanış
Başka görüşülecek
gündem maddesi kalmadığından, başarılı bir ikinci dönem geçirilmesi
temennisiyle toplantı sona erdi.
ALINAN KARARLAR
1-Birinci dönem alınan
karaların aynen uygulandığı ve aynı şekilde derslere devam edilmesine .
2- Matematik ve Türkçe derslerinden üç ,fen ve teknoloji,sosyal bilgiler ile
Trafik güvenliği derslerinden iki sınav
ve bütün derslerden son sınavların ortak yapılmasına, performans ve
proje notlarının da puanlandırma ölçeklerine uygun olmasına .
3- Mayıs ayında Konya ili
Çumra ilçesi Şeker Fabrikası gezisine gitmeye ve gerekli hazırlıkların ve
planlamanın yapılmasına .
4- Serbest etkinlikler
dersinin ,1 (bir) saatinin okuma etkinliğine ayrılmasına
4- Bu dönemin
ikinci haftasında ve gerekli görülen zamanlarda veli toplantılarının
yapılmasına .
5-Öğrencilerin
devamlarının takip edilerek idare ve veli
koordineli çalışılmasına ADEY işlemlerinin zamanında yapılmasına ve
nedenlerini ortadan kaldıracak şekilde velilerle işbirliği içerisinde
çalışılmasına .
6-Sınıf kitaplığını zenginleştirmede ve okumanın
önemi açısından farklı alınan kitapların sınıflar arasında değişimine .
7-Okulda kıyafet birliği sağlamak , görüntü
kirliliği ve bir düzensizlik yaratmamak adına gerekli tedbirin alınmasına karar
verildi.
Mehmet AYTEKİN Aygül BAŞAR Ahmet
ÇALIŞKAN
4 / A Sınıf
Öğretmeni 4 / B Sınıf Öğretmeni 4
/ C Sınıf Öğretmeni
H Hüseyin DELEN
Görme Engelliler Öğretmeni
Süleyman YILDIRIM Mustafa DOĞAN
Okul Müd. Yardım. Okul
Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder