1. Sınıf 2. Dönem Zümre Öğretmenler Toplantısı, 1. Sinif 2. Dönem
Zümre Öğretmenler Toplantısı 2012 2013, 1. Sınıf 2. Dönem Zümre
Toplantı Tutanakları, 1. Sınıf 2.
Dönem Zümre
Öğretmenler Toplantısı indir. 1.sınıf 2.dönem zümre
öğretmenler toplantısı.
………………………………….. İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
KIRIKHAN
2012- 2013 eğitim - öğretim yılı 2. döneminde, 1. sınıf zümresi olarak
13.02.2013 tarihinde Öğretmenler Odası’nda saat 10.00’da aşağıdaki gündemle
toplanacaktır.
Bilgilerinize arz ederim.
…………………………..
1. Sınıf
Zümre Başkanı
GÜNDEM
MADDELERİ
1.
Açılış ve yoklama.
2.
1. Kanaat döneminin değerlendirilmesi,
3.
Yeni öğretim programının uygulanması ile ilgili
açıklamaların ve ünitelerin işleniş bölümlerinin yeniden gözden geçirilmesi
4.
Ünitelendirilmiş yıllık planlarla, öğretmen kılavuz
kitaplarının incelenmesi
5.
Ders konularının kazanım ve ilişkilendirildiği ara
disiplinlerle kazanımların gözden geçirilmesi
6.
Veli işbirliği, veli
toplantılarının verimliliğinin değerlendirilmesi, tarihlerinin kararlaştırılması
7.
Türkçe derslerinde dönem boyunca işlenecek metinlerin
gözden geçirilmesi
8.
Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerinin
geliştirilmesi için yapılacak çalışmaların
belirlenmesi
9.
Güzel yazı alışkanlığı kazandırmanın yolları ve yazı
bozuklularının giderilmesi için yapılacak çalışmaların belirlenmesi
10.
Matematik dersinin öğretiminde karşılaşılan
güçlüklerin üzerinde durulması
11.
Diğer sınıf öğretmenleri ile işbirliği yapılması
12.
Sınıf kitaplığının
zenginleştirilmesi,
13.
Okuma-yazma etkinliklerinde
sınıf seviyesinin gerisinde kalan öğrencilerle yapılacak çalışmaların tespiti
14.
Dilek ve temenniler.
15.
Kapanış
U Y G U N D U R
11/02/2013
……………………
Okul Müdürü
………………………………….. İLKOKULU
2012-2013 ÖĞRETİM YILI
2. KANAAT DÖNEMİ 1. SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞI
·
TOPLANTI TARİHİ: 13/ 02 / 2013
·
TOPLANTI YERİ: Öğretmenler Odası
·
TOPLANTIYA KATILANLAR: Müdür Yardımcısı(Toplantı
Başkanı)-……………………………..,
1/A Sınıf Öğretmeni-………………..,1/B Sınıf
Öğretmeni-……………………………………,
1/C Sınıf Öğretmeni-………………………………..,1/D Sınıf
Öğretmeni -………………………………….(Zümre
Başkanı),1/E Sınıf Öğretmeni- …………………………………………..
GÜNDEM
MADDELERİ
1. Açılış ve yoklama.
2. 1.kanaat döneminin değerlendirilmesi,
3. Yeni öğretim programının uygulanması ile ilgili
açıklamaların ve ünitelerin işleniş bölümlerinin yeniden gözden geçirilmesi
4. Ünitelendirilmiş yıllık planlarla, öğretmen
kılavuz kitaplarının incelenmesi
5. Ders konularının kazanım ve
ilişkilendirildiği ara disiplinlerle kazanımların gözden geçirilmesi
6. Veli işbirliği, veli toplantılarının
verimliliğinin değerlendirilmesi, tarihlerinin kararlaştırılması
7. Türkçe derslerinde dönem boyunca işlenecek
metinlerin gözden geçirilmesi
8. Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım
becerilerinin geliştirilmesi için yapılacak çalışmaların
belirlenmesi
9. Güzel yazı alışkanlığı kazandırmanın yolları
ve yazı bozuklularının giderilmesi için yapılacak çalışmaların belirlenmesi
10. Matematik dersinin öğretiminde karşılaşılan
güçlüklerin üzerinde durulması
11. Diğer sınıf öğretmenleri ile işbirliği
yapılması
12. Sınıf kitaplığının zenginleştirilmesi,
13. Okuma-yazma etkinliklerinde sınıf
seviyesinin gerisinde kalan öğrencilerle yapılacak çalışmaların tespiti
14. Dilek ve temenniler.
15. Kapanış
GÜNDEM MADDELERİNİN
GÖRÜŞÜLMESİ:
1-AÇILIŞ VE YOKLAMA:
1.Sınıf Zümre Öğretmenler Kurulu, İlköğretim
Kurumları Yönetmeliği’nin 95. Maddesi gereğince, yukarıda yeri, zamanı ve saati
belirtildiği gibi Okul Müdür Yardımcısı ……………………….
başkanlığında toplandı. Toplantıda 1.sınıfı okutan tüm öğretmenlerin hazır
olduğu görüldü.
2-1.KANAAT DÖNEMİNİN
DEĞERLENDİRİLMESİ:
Birinci
dönemin değerlendirilmesi sonucunda öğrencilerin başarı durumlarının genel
anlamda iyi olduğu; yeni eğitim programına uygun şekilde devam edildiği
belirlendi. Başarının artırılması için velilerle daha fazla işbirliğine
gidilmesi; sıkı çalışma ve eksikliği görülen konuların tekrar yoluyla
pekiştirilmesine; öğrencilerin serbest zamanlarını kitap okuyarak
değerlendirmeleri yanında
kavrama ve muhakeme yeteneklerinin geliştirilmesi yönünde çalışmalar
yapılmasına karar verildi.
3-YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE
ÜNİTELERİN İŞLENİŞİ:
Yeni öğretim programının uygulanması ile ilgili açıklamalar Zümre
Başkanı Hüseyin YEŞİLOT tarafından tekrar okunarak hatırlanmış ve ünitelerin
işleniş bölümleri incelenmiştir. Ünite konularının ele alınırken kılavuz
kitaplar ve ünitelendirilmiş yıllık planların göz önünde bulundurulmasının
önemi üzerinde duruldu.
4-ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK
PLANLANLARLA KILAVUZ KİTAPLARIN İNCELENMESİ:
Toplantı başkanı ………………………….
ünitelendirilmiş yıllık planların uygulanmasında sorun olup olmadığını sordu.
Toplantıya katılan zümre üyelerinin tamamı herhangi bir sıkıntı olmadığını ve
planlandığı gibi konuların ele alındığı belirtildi.1-A sınıfı
öğretmeni……………………. kılavuz kitapların işlerini oldukça kolaylaştırdığı ve adı
üstünde kendilerine kılavuzluk yaptığını dile getirdi. Ayrıca yapılan
istişarede eksik kılavuz kitap olmadığı dile getirildi.
5-DERS KONULARININ KAZANIM VE ARA
DİSİPLİNLERİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ:
Ders
konularının kazanımları, ara disiplinlerle ilişkilendirilmiş kazanımları ve
diğer derslerle ilişkilendirmeleri gözden geçirilmiştir. Dersler diğer
derslerle yeri ve zamanı geldikçe ilişkilendirilerek işlenmektedir.
6-VELİ İŞBİRLİĞİ, VELİ
TOPLANTILARININ VERİMLİLİĞİ VE TARİHLERİNİN KARARLAŞTIRILMASI:
1-E sınıfı öğretmeni …………………………………. öğretim
sürecinde velilerin desteğinin çok önemli olduğu, o yüzden veli toplantılarının
formaliteden ibaret olmaması ve onlarla çok iyi iletişim kurulması gereğinin
önemini dile getirdi.1-D sınıf öğretmeni (Zümre Başkanı) ………………………………….’ta
velileri toplantılardan soğutmamak için onlara çocuklarının sadece başarısız
oldukları alanları söylemektense, onların başarılı oldukları alanları öne
çıkararak görüşmeler yapılması ve onların desteğiyle çocuklarının daha da
başarılı olacaklarını vurgulamanın önemini belirtti.2012/2013 Eğitim-Öğretim
yılının
2.dönemindeki veli
toplantılarının aşağıdaki tarihlerde yapılmasının uygun olacağı dile getirildi.
1.VELİ
TOPLANTISI
|
15 ŞUBAT 2013
|
2.VELİ
TOPLANTISI
|
19 NİSAN 2013
|
3.VELİ
TOPLANTISI
|
07 HAZİRAN 2013
|
7-TÜRKÇE DERSLERİNDE DÖNEM
BOYUNCA İŞLENECEK METİNLERİN GÖZDEN GEÇİRİRLMESİ:
Türkçe
derslerinde dönem boyunca takip edilecek metinlerin gözden geçirilerek gerekli
özenin gösterilmesine karar verilmiştir. Ayrıca bu dersle alakalı olarak sınıf
seviyesinin gerisinde olan öğrencilerle ilgili bireysel çalışma planları
hazırlanmasına karar verilmesi ve ailelerinin de ayrıca bilgilendirilmesi
kararlaştırılmıştır.
8-SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM
BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN YAPILACAK ÇALIŞMALAR:
1/C Sınıf Öğretmeni ……………………… öğrencilerin sözlü ve yazılı
anlatım becerilerinin geliştirilmesi için zaman zaman kısa metinlerden
faydalanarak okuduğunu anlama çalışmalarının yapılmasının faydalı olacağı
düşüncesinde olduğunu söyledi. Ayrıca diğer derslerde de sözlü ve yazılı
anlatımın kullanılmasını yararlı olacağını ifade etti.
9-GÜZEL YAZI ALIŞKANLIĞI
KAZANDIRMA VE YAZI BOZUKLUKLARINI GİDERİCİ ÇALIŞMALAR:
1/D
Sınıf Öğretmeni(zümre başkanı)
………………………..; Kuralına uygun, temiz,göze hoş gelen bir yazıya sahip olabilmenin
temellerinin 1.sınıfta atıldığı ,dolayısıyla “ yazsınlarda nasıl yazarlarsa
yazsınlar “ mantığının doğru bir yaklaşım olmadığını ,bu tür yaklaşımların
çocuğun okul hayatının tamamını etkileyeceğini dile getirerek bu konuda
hassasiyet gösterilmesinin önemini vurguladı. Dolayısıyla bu konuda taviz
verilmemesi, “ Güzel Yazı Köşesi”
ve “güzel yazılara yıldız
koyma” gibi uygulamalarla da ayrıca
teşvik edilmesinin yararlı olacağını dile getirdi.
10-MATEMATİK DERSİNİN
ÖĞRETİMİNDE KARŞILAN GÜÇLÜKLERLE DERS KONULARININ SOMUT HALE GETİRİLMESİ İÇİN
YAPILACAK ÇALIŞMALAR:
Toplantı Başkanı …………………………..
matematik dersi öğretiminde herhangi bir güçlükle karşılaşıp karşılaşılmadığını
sordu. Toplantıya katılan zümre öğretmenleri ise, şu ana kadar kendi
sınıflarında kayda değer bir sıkıntı olmadığını belirttiler. Matematik dersinin
somut hale getirilmesi için derslerde daha fazla uygun araç-gereç kullanılmasına
ve çoklu zekâ kuramına uygun sunum yapılmasına karar verilmiştir.
11-DİĞER SINIF ÖĞRETMENLERİYLE İŞBİRLİĞİ YAPILMASI:
1/B Sınıf Öğretmeni ……………………………eğitim-öğretim faaliyetlerinde gerek
zümre öğretmenleriyle gerekse daha önce 1.sınıf okutmuş öğretmenlerle istişare
etmenin çok önemli olduğu, atalarımızın boşuna “ Akıl akıldan üstündür ” demediğini
dile getirerek konuya dikkat çekti. Sonuç olarak bu tür çalışmaların sık sık
yapılmasının gereği üzerinde görüş
birliğine varıldı.
12-SINIF KİTAPLIĞININ ZENGİNLEŞTİRİLMESİ:
1/E Sınıfı Öğretmeni ……………………………………
çocukların seviyesine ve kültürümüze uygun hikaye kitaplarından her öğrenci bir
tane alıp okusa, daha sonra da sınıf kitaplığına hediye etse sorunun büyük
ölçüde aşılacağını söyledi. Başkan ……………………………..’da kitap konusunda imkanlar
ölçüsünde yardımcı olabileceklerini dile getirdi. Ayrıca öğrencilerin evlerinde
olan hikaye kitaplarından da sınıf seviyesine uygun olanları kitaplığa kazandırabilecekleri,
bunun yanı sıra geçen yıl 1.sınıf okutan sınıflardan da kitap desteği
alınabileceği konusunda görüş birliğine varıldı.
13-OKUMA-YAZMA SÜRECİNDE SINIF SEVİYESİNİN GERİSİNDE OLANLARA YAPILACAK
ÇALIŞMALAR:
Zümre olarak okuma-yazma faaliyetlerinde,
sınıflarda genel olarak sıkıntı
olmadığı,her sınıfta bariz bir
şekilde 1 ya da 2 öğrencinin sınıf
seviyesinin gerisinde olduğu bu sorununda birebir çalışmalar ve etütlerle
giderilebileceği konusunda görüş birliğine varılmış,ayrıca bu öğrencilerin
aileleriyle de kontak kurularak bilgi alış verişinde bulunulmasının yerinde
olacağı kararlaştırılmıştır.
14-DİLEK VE TEMENNİLER:
Bu zamana kadar olduğu gibi bundan sonra da
zümre öğretmenlerinin sürekli irtibat halinde olması ve birbirine destek
olmasının gereği dile getirildi.
15-KAPANIŞ:
Toplantı başkanı (Müdür Yardımcısı )…………………………..
birlik beraberlik içerisinde başarılı bir ikinci dönem geçirilmesi dileğiyle
toplantıyı kapattı.
………………………….
……………………………..
………………………… ……………………………..
1/A Sınıf Öğretmeni 1/B Sınıf Öğretmeni 1/C Sınıf Öğretmeni 1/D Sınıf Öğretmeni
(Zümre Başkanı)
…………………………………… …………………..
1/E Sınıf
Öğretmeni Müdür
Yardımcısı
(Başkan)
13/02/2013
………………….
Okul
Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder