1. Sinif 2. Dönem Zümre Öğretmenler Toplantısı 2012 2013

7 Şubat 2013 Perşembe

1. Sınıf 2. Dönem Zümre Öğretmenler Toplantısı, 1. Sinif 2. Dönem Zümre Öğretmenler Toplantısı 2012 2013, 1. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanakları, 1. Sınıf 2. Dönem Zümre
Öğretmenler Toplantısı indir. 1.sınıf 2.dönem zümre öğretmenler toplantısı.

………………………………….. İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
                                                                            KIRIKHAN
       2012- 2013 eğitim - öğretim yılı 2. döneminde, 1. sınıf zümresi olarak 13.02.2013 tarihinde Öğretmenler Odası’nda saat 10.00’da aşağıdaki gündemle toplanacaktır.
       Bilgilerinize arz ederim.
               
…………………………..
1. Sınıf Zümre Başkanı
GÜNDEM MADDELERİ
1.                     Açılış ve yoklama.
2.                     1. Kanaat döneminin değerlendirilmesi,
3.                     Yeni öğretim programının uygulanması ile ilgili açıklamaların ve ünitelerin işleniş bölümlerinin yeniden gözden geçirilmesi
4.                     Ünitelendirilmiş yıllık planlarla, öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi
5.                     Ders konularının kazanım ve ilişkilendirildiği ara disiplinlerle kazanımların gözden geçirilmesi
6.                     Veli işbirliği, veli toplantılarının verimliliğinin değerlendirilmesi, tarihlerinin kararlaştırılması
7.                     Türkçe derslerinde dönem boyunca işlenecek metinlerin gözden geçirilmesi
8.                     Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi için yapılacak çalışmaların
 belirlenmesi
9.                     Güzel yazı alışkanlığı kazandırmanın yolları ve yazı bozuklularının giderilmesi için yapılacak çalışmaların belirlenmesi
10.                 Matematik dersinin öğretiminde karşılaşılan güçlüklerin üzerinde durulması
11.                 Diğer sınıf öğretmenleri ile işbirliği yapılması
12.                 Sınıf kitaplığının zenginleştirilmesi,
13.                 Okuma-yazma etkinliklerinde sınıf seviyesinin gerisinde kalan öğrencilerle yapılacak çalışmaların tespiti
14.                 Dilek ve temenniler.
15.                 Kapanış
U Y G U N D U R
11/02/2013
……………………
Okul Müdürü
………………………………….. İLKOKULU 2012-2013 ÖĞRETİM YILI
2. KANAAT DÖNEMİ 1.  SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞI
·         TOPLANTI TARİHİ:     13/ 02 / 2013
·         TOPLANTI YERİ:         Öğretmenler Odası      
·         TOPLANTIYA KATILANLAR: Müdür Yardımcısı(Toplantı Başkanı)-……………………………..,
  1/A Sınıf Öğretmeni-………………..,1/B Sınıf Öğretmeni-……………………………………,                                 
  1/C Sınıf Öğretmeni-………………………………..,1/D Sınıf Öğretmeni -………………………………….(Zümre   
  Başkanı),1/E Sınıf Öğretmeni- …………………………………………..       
GÜNDEM MADDELERİ
1.       Açılış ve yoklama.
2.       1.kanaat döneminin değerlendirilmesi,
3.       Yeni öğretim programının uygulanması ile ilgili açıklamaların ve ünitelerin işleniş bölümlerinin yeniden gözden geçirilmesi
4.       Ünitelendirilmiş yıllık planlarla, öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi
5.       Ders konularının kazanım ve ilişkilendirildiği ara disiplinlerle kazanımların gözden geçirilmesi
6.       Veli işbirliği, veli toplantılarının verimliliğinin değerlendirilmesi, tarihlerinin kararlaştırılması
7.       Türkçe derslerinde dönem boyunca işlenecek metinlerin gözden geçirilmesi
8.       Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi için yapılacak çalışmaların
belirlenmesi
9.       Güzel yazı alışkanlığı kazandırmanın yolları ve yazı bozuklularının giderilmesi için yapılacak çalışmaların belirlenmesi
10.   Matematik dersinin öğretiminde karşılaşılan güçlüklerin üzerinde durulması
11.   Diğer sınıf öğretmenleri ile işbirliği yapılması
12.   Sınıf kitaplığının zenginleştirilmesi,
13.   Okuma-yazma etkinliklerinde sınıf seviyesinin gerisinde kalan öğrencilerle yapılacak çalışmaların tespiti
14.   Dilek ve temenniler.
15.   Kapanış
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
1-AÇILIŞ VE YOKLAMA: 
    1.Sınıf Zümre Öğretmenler Kurulu, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 95. Maddesi gereğince, yukarıda yeri, zamanı ve saati belirtildiği gibi Okul Müdür Yardımcısı ………………………. başkanlığında toplandı. Toplantıda 1.sınıfı okutan tüm öğretmenlerin hazır olduğu görüldü.
2-1.KANAAT DÖNEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ:  
     Birinci dönemin değerlendirilmesi sonucunda öğrencilerin başarı durumlarının genel anlamda iyi olduğu; yeni eğitim programına uygun şekilde devam edildiği belirlendi. Başarının artırılması için velilerle daha fazla işbirliğine gidilmesi; sıkı çalışma ve eksikliği görülen konuların tekrar yoluyla pekiştirilmesine; öğrencilerin serbest zamanlarını kitap okuyarak değerlendirmeleri yanında                 kavrama ve muhakeme yeteneklerinin geliştirilmesi yönünde çalışmalar yapılmasına karar verildi.
3-YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE ÜNİTELERİN İŞLENİŞİ:  
   Yeni öğretim programının uygulanması ile ilgili açıklamalar Zümre Başkanı Hüseyin YEŞİLOT tarafından tekrar okunarak hatırlanmış ve ünitelerin işleniş bölümleri incelenmiştir. Ünite konularının ele alınırken kılavuz kitaplar ve ünitelendirilmiş yıllık planların göz önünde bulundurulmasının önemi üzerinde duruldu.
4-ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANLANLARLA KILAVUZ KİTAPLARIN İNCELENMESİ:
Toplantı başkanı …………………………. ünitelendirilmiş yıllık planların uygulanmasında sorun olup olmadığını sordu. Toplantıya katılan zümre üyelerinin tamamı herhangi bir sıkıntı olmadığını ve planlandığı gibi konuların ele alındığı belirtildi.1-A sınıfı öğretmeni……………………. kılavuz kitapların işlerini oldukça kolaylaştırdığı ve adı üstünde kendilerine kılavuzluk yaptığını dile getirdi. Ayrıca yapılan istişarede eksik kılavuz kitap olmadığı dile getirildi.
5-DERS KONULARININ KAZANIM VE ARA DİSİPLİNLERİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ:              
  Ders konularının kazanımları, ara disiplinlerle ilişkilendirilmiş kazanımları ve diğer derslerle ilişkilendirmeleri gözden geçirilmiştir. Dersler diğer derslerle yeri ve zamanı geldikçe ilişkilendirilerek işlenmektedir.
6-VELİ İŞBİRLİĞİ, VELİ TOPLANTILARININ VERİMLİLİĞİ VE TARİHLERİNİN KARARLAŞTIRILMASI:
   1-E  sınıfı öğretmeni …………………………………. öğretim sürecinde velilerin desteğinin çok önemli olduğu, o yüzden veli toplantılarının formaliteden ibaret olmaması ve onlarla çok iyi iletişim kurulması gereğinin önemini dile getirdi.1-D sınıf öğretmeni (Zümre Başkanı) ………………………………….’ta velileri toplantılardan soğutmamak için onlara çocuklarının sadece başarısız oldukları alanları söylemektense, onların başarılı oldukları alanları öne çıkararak görüşmeler yapılması ve onların desteğiyle çocuklarının daha da başarılı olacaklarını vurgulamanın önemini belirtti.2012/2013 Eğitim-Öğretim yılının  
2.dönemindeki veli toplantılarının aşağıdaki tarihlerde yapılmasının uygun olacağı dile getirildi.
1.VELİ TOPLANTISI
15 ŞUBAT 2013
2.VELİ TOPLANTISI
19 NİSAN 2013
3.VELİ TOPLANTISI
07 HAZİRAN 2013
7-TÜRKÇE DERSLERİNDE DÖNEM BOYUNCA İŞLENECEK METİNLERİN GÖZDEN GEÇİRİRLMESİ: 
     Türkçe derslerinde dönem boyunca takip edilecek metinlerin gözden geçirilerek gerekli özenin gösterilmesine karar verilmiştir. Ayrıca bu dersle alakalı olarak sınıf seviyesinin gerisinde olan öğrencilerle ilgili bireysel çalışma planları hazırlanmasına karar verilmesi ve ailelerinin de ayrıca bilgilendirilmesi kararlaştırılmıştır. 
8-SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN YAPILACAK ÇALIŞMALAR:
     1/C  Sınıf Öğretmeni  ……………………… öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi için zaman zaman kısa metinlerden faydalanarak okuduğunu anlama çalışmalarının yapılmasının faydalı olacağı düşüncesinde olduğunu söyledi. Ayrıca diğer derslerde de sözlü ve yazılı anlatımın kullanılmasını yararlı olacağını ifade etti.
9-GÜZEL YAZI ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMA VE YAZI BOZUKLUKLARINI GİDERİCİ ÇALIŞMALAR:
     1/D  Sınıf Öğretmeni(zümre başkanı) ………………………..; Kuralına uygun, temiz,göze hoş gelen bir yazıya sahip olabilmenin temellerinin 1.sınıfta atıldığı ,dolayısıyla “ yazsınlarda nasıl yazarlarsa yazsınlar “ mantığının doğru bir yaklaşım olmadığını ,bu tür yaklaşımların çocuğun okul hayatının tamamını etkileyeceğini dile getirerek bu konuda hassasiyet gösterilmesinin önemini vurguladı. Dolayısıyla bu konuda taviz verilmemesi, “ Güzel Yazı Köşesi”   ve  “güzel yazılara yıldız koyma”  gibi uygulamalarla da ayrıca teşvik edilmesinin yararlı olacağını dile getirdi.
10-MATEMATİK DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE KARŞILAN GÜÇLÜKLERLE DERS KONULARININ SOMUT HALE GETİRİLMESİ İÇİN YAPILACAK ÇALIŞMALAR: 
    Toplantı Başkanı ………………………….. matematik dersi öğretiminde herhangi bir güçlükle karşılaşıp karşılaşılmadığını sordu. Toplantıya katılan zümre öğretmenleri ise, şu ana kadar kendi sınıflarında kayda değer bir sıkıntı olmadığını belirttiler. Matematik dersinin somut hale getirilmesi için derslerde daha fazla uygun araç-gereç kullanılmasına ve çoklu zekâ kuramına uygun sunum yapılmasına karar verilmiştir.
11-DİĞER SINIF ÖĞRETMENLERİYLE İŞBİRLİĞİ YAPILMASI:  
       1/B Sınıf Öğretmeni ……………………………eğitim-öğretim faaliyetlerinde gerek zümre öğretmenleriyle gerekse daha önce 1.sınıf okutmuş öğretmenlerle istişare etmenin çok önemli olduğu, atalarımızın boşuna “ Akıl akıldan üstündür ” demediğini dile getirerek konuya dikkat çekti. Sonuç olarak bu tür çalışmaların sık sık yapılmasının gereği üzerinde  görüş birliğine varıldı.
12-SINIF KİTAPLIĞININ ZENGİNLEŞTİRİLMESİ:
   1/E Sınıfı Öğretmeni …………………………………… çocukların seviyesine ve kültürümüze uygun hikaye kitaplarından her öğrenci bir tane alıp okusa, daha sonra da sınıf kitaplığına hediye etse sorunun büyük ölçüde aşılacağını söyledi. Başkan ……………………………..’da kitap konusunda imkanlar ölçüsünde yardımcı olabileceklerini dile getirdi. Ayrıca öğrencilerin evlerinde olan hikaye kitaplarından da sınıf seviyesine uygun olanları kitaplığa kazandırabilecekleri, bunun yanı sıra geçen yıl 1.sınıf okutan sınıflardan da kitap desteği alınabileceği konusunda görüş birliğine varıldı.
13-OKUMA-YAZMA SÜRECİNDE SINIF SEVİYESİNİN GERİSİNDE OLANLARA YAPILACAK ÇALIŞMALAR:
   Zümre olarak okuma-yazma faaliyetlerinde, sınıflarda  genel olarak sıkıntı olmadığı,her sınıfta  bariz bir şekilde  1 ya da 2 öğrencinin sınıf seviyesinin gerisinde olduğu bu sorununda birebir çalışmalar ve etütlerle giderilebileceği konusunda görüş birliğine varılmış,ayrıca bu öğrencilerin aileleriyle de kontak kurularak bilgi alış verişinde bulunulmasının yerinde olacağı kararlaştırılmıştır.
14-DİLEK VE TEMENNİLER:
      Bu zamana kadar olduğu gibi bundan sonra da zümre öğretmenlerinin sürekli irtibat halinde olması ve birbirine destek olmasının gereği dile getirildi.
15-KAPANIŞ:      
  Toplantı başkanı (Müdür Yardımcısı )………………………….. birlik beraberlik içerisinde başarılı bir ikinci dönem geçirilmesi dileğiyle toplantıyı kapattı.
      ………………………….              ……………………………..          …………………………          ……………………………..
  1/A Sınıf Öğretmeni          1/B Sınıf Öğretmeni           1/C Sınıf Öğretmeni         1/D Sınıf Öğretmeni              
                                                                                                                                             (Zümre Başkanı)
  
   ……………………………………            …………………..
1/E Sınıf Öğretmeni              Müdür Yardımcısı
                                                            (Başkan)
13/02/2013
………………….
Okul Müdürü

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı