2. Sınıf 2012-2013 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı, 2. Sınıf
2012-2013 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı indir. İlköğretim Kurumları
Yönetmeliği’nin 95.maddesi Doğrultusunda, 2. Dönem İçin Zümre Toplantı
Kararları,tutanağı Ve Alınan Kararla
...................................
MÜDÜRLÜĞÜ’NE
ANKARA
İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin
95.maddesi doğrultusunda, 18.02.2013 Pazartesi günü saat 15.00’de 2012-2013
Eğitim- öğretim yılında 2. sınıflar arasında planlama, uygulama, Ölçme ve
değerlendirme çalışmalarında birlik ve beraberliğin sağlanması amacıyla
2.sınıflar zümre öğretmenler kurulu toplantısı yaparak aşağıdaki gündem
maddelerini görüşmek istiyoruz.
Gereğini
bilgilerinize arz ederiz.15.02.2013 ..................................
2/A Sınıfı Öğretmeni
Zümre BAŞKANI GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış, Yoklama
2- Yeni Gelen Emir ve
Genelgeler İle II. Dönem Atatürkçülük Konularının, Öğretmen Kılavuz
Kitaplarının ve İlgili Tebliğler Dergilerinin İncelenmesi
3- I.Dönem Başı Zümre
Toplantısında Alınan Kararların Ve Uygulamaların
Aşağıdaki Esaslar Dâhilinde
Gözden Geçirilmesi;
a) Yapılan Planlamaya Göre Konuların Zamanında
İşlenip İşlenemediğinin Tespiti, Varsa Aksaklıkların Sebeplerinin Belirlenmesi
Ve Giderilmesi İçin Alınacak Önlemlerin Kararlaştırılması.
b) Planlara Yazılan Amaç Ve Davranışların
Gerçekleştirilme Durumunun Değerlendirilmesi Ve Aksaklık Varsa Yapılacak
Değişikliklerin Belirlenip Plana Yazılması.
c) Uygulanan Yöntem Ve Tekniklerdeki İsabet Ve
Aksaklıkların Tespiti, İlave Yöntem Ve Tekniklere Gerek Olup Olmadığı, Varsa
Neler Olduğu Hususlarının Karara Bağlanması Ve Yıllık Plana Not Edilmesi.
d) Yararlanılacak Kaynak, Araç - Gereçlerin
Seçimindeki Uygunluk Ve
Aksaklıkların
Tespiti. Varsa Aksaklıkların Giderilmesi İçin Alınacak
Tedbirlerin
Kararlaştırılarak Yıllık Plana Not Edilmesi.
e) Yıllık plana
yazılan gezi , gözlem , deney ve uygulamaların yapılıp yapılamadığı.
Aksayanların telafisi için alınması gereken tedbir ve düzenlemelerin
kararlaştırılması ve yıllık plana not edilmesi.
f) Diğer zümre
ve ders öğretmenleri ile yapılması kararlaştırılan işbirliğinin yararlı ve uygun olup olmadığı ,
g) Ders
İşlenişinde Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi,İkinci Dönem Yapılacak
Çalışmaların Belirlenmesi.
h) Etkinliklerin Gerçekleştirilebilmesi Ve
Sınıf İçin Yeni Malzeme Alımına
Gerek
Olup Olmadığının Belirlenmesi.
ı) Yazılı, Proje Ve Performans
Değerlendirmelerinin Düzenli Yürüyüp Yürümediğinin Tespiti. Aksaklık Varsa
Yapılması Gereken Değişikliklerin Karara Bağlanması
i) Serbest
Etkinlikler içerik ve saati
j) Günlük planlar
4- I.Dönem Ders / Öğrenci
Başarı Ve Başarısızlık Durumlarının Sınıflar Bazında Tespit Edilmesi; Derste
Ulaşılmak İstenen Başarıya Ulaşılıp Ulaşılamadığının Belirlenmesi.
5- II. Dönem Başarının
Arttırılması İçin Alınacak Yeni Tedbirlerin, Uygulanacak Yeni Yöntem Ve
Teknikler İle Yeni Programda Yer Alan Kavramların Gözden Geçirilip Karara
Varılması.
6- Başarının Artırılması
İçin İdarenin Ve Velilerin Alması Gereken Tedbirlerin Tespiti
7- Öğrencilerin Zamanında Okula Gelmeleri,
Sağlığı, Beslenmeleri, Sınıf Ve Öğrenci Temizlikleri İle İlgili Alınacak
Tedbirler Ve Yapılacak Çalışmaların Karara Bağlanması.
8- Okuma Yazma Etkinliklerinin Gözden Geçirilmesi, Etkinlikleri Çeşitlendirmek İçin Alınacak Önlemlerin Kararlaştırılması. Okuma-Yazma Etkinliklerinde Başarısız Olan Öğrencilerle Yapılacak Çalışmaların Tespiti.
9- Uyum Güçlüğü Yaşayan Ve İlgisi Dağınık Öğrencilerin Tespiti Ve Alınacak Önlemlerin Kararlaştırılması.
8- Okuma Yazma Etkinliklerinin Gözden Geçirilmesi, Etkinlikleri Çeşitlendirmek İçin Alınacak Önlemlerin Kararlaştırılması. Okuma-Yazma Etkinliklerinde Başarısız Olan Öğrencilerle Yapılacak Çalışmaların Tespiti.
9- Uyum Güçlüğü Yaşayan Ve İlgisi Dağınık Öğrencilerin Tespiti Ve Alınacak Önlemlerin Kararlaştırılması.
10- Sınıf Kitaplığını
Zenginleştirme Çalışmaları
11- Sosyal Kulüp Çalışmaları ile I. Yarıyılda
Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Değerlendirilmesi, II. Yarıyılda Kutlanacak
Belirli Gün ve Haftaların Gözden Geçirilmesi
12- Veli Toplantılarının Verimliliğinin
Değerlendirilmesi, Tarihlerinin Gözden Geçirilmesi,
13- Öğrenci kılık ve kıyafetleri,Beslenme ve temizlik
14-Ölçme - Değerlendirme Ve Değerlendirme Formları, Performans Ve
Proje Görevlerinin Tespiti
15- Öğrencilerin derse
hazırlığının kontrol edilmesi.(Günlük Ödevler)
16- Dilek ve temenniler,kapanış.
15.02.2013
OLUR
..............................
Okul Müdürü
...............................OKULU
2012/2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
2. SINIFLAR ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI
TUTANAĞI
OKULU: :
........................ ORTAOKULU
ÖĞRETİM YILI : 2012– 2013
DÖNEM : 2. Dönem
TOPLANTI TARİHİ : 18/02/2013
TOPLANTI NO : 2
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler Odası
TOPLANTIYA KATILANLAR
: Müdür Yardımcısı .....................,
2-A Sınıf Öğretmeni ........................,
2-B Sınıf Öğretmeni ......................,
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
1- Özkent Akbilek Ortaokulu 2.sınıflar II. Dönem Zümre Öğretmenler
Kurulu Toplantısı Öğretmenler odasında, 18.02.2013 günü saat 15.00’da 2. Sınıf
Öğretmenleri ve Müdür Yardımcısı .......................... başkanlığında
toplandı. Zümre toplantısına geçilmeden önce zümre gündemi Zümre Başkanı .........................
tarafından okundu ve yazmanlığa 2/B sınıf öğretmeni ...........................
seçildi.
2- Yeni gelen emir, genelge
ve tebliğler dergileri incelendi. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun
ilgili maddeleri ile İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri .....................
tarafından okundu. II. Dönem
Atatürkçülük konularının tüm derslere yayılarak işlenmesi kararlaştırıldı.
3- a)- 2012
– 2013 Eğitim Öğretim yılı 1. Dönemi yapılan çalışmalar genel olarak
değerlendirildi........................., ilk dönem tüm derslerin
ünitelendirilmiş yıllık planlara uygun olarak işlendiğini, planlanan
kazanımların tamamının işlendiğini öğrencilerin çoğunluğunun kazanımlara
ulaştığını ve konularda herhangi bir geri kalma durumu olmadığını belirtti.....................,
ikinci dönem de çalışmaların planlara uygun olarak yürütülmesini istedi. Konuların yetişmesi ve öğrencilerin seviyelerinin daha da ileriye
götürülmesi için aynı düzende çalışmasına karar verildi.
b)-Yapılan planlara
yazılan amaç ve davranışların büyük oranda gerçekleştirildiği tespit edildi.
Yapılamayan ve geç kalınmış konuların planlarda belirtilmesine karar verildi.
c)- 2/B sınıf öğretmeni .......................;ders
işlenişlerinde dramatizasyon, beyinfırtınası, soru-yanıt, yaparak yaşayarak
öğrenme, grup çalışması,sınıflar arası işbirliği yapılması gibi yöntem ve
tekniklerin daha sık olarak kullanılması gerektiğini söyledi. Bu
konuda görüş birliğine varıldı.Bu
kavram ve teknikler.............................tarafından belirtilerek anlatıldı.
Uygulanan yöntem ve tekniklerin yeterli olduğu, araç-gereç eksikliklerinin
öğrencilerin de katılımıyla çevre şartlarına dikkat edilerek giderilmesine
karar verildi.
d) ................;”Ünitelendirilmiş
yıllık plana 1dönem için yazılan gezi ,gözlem, deney ve uygulamalar zamanında
planlamaya uygun olarak yapılmıştır” dedi.
Öğrencilerin yıl içinde çevre bilinci
kazanmasına, Atatürkçülük konularının pekiştirilmesine,müze kültürünün
gelişmesine, yardımlaşma ve işbirliği duygularının gelişmesine yönelik olarak
gezilere önem verilmesine, bununla ilgili olarak;Atatürk Orman Çiftliği,Eski
Meclis, Oyuncak Müzesi,Anıtkabir,Çocuk Tiyatroları,Çocuk Filmleri gösteren
Sinemalar,Hayvanat Bahçesi, Kurtuluş Müzesi,Resim ve Heykel Müzesi,
Meteoroloji,Atatürk’ün Evi,bu yaş grubuna uygun çeşitli fuarlar,panayırlar
veyıl sonu piknik etkinliklerine katılmak üzere gezi planı hazırlanarak
yönetmeliğe uygun hareket edilmesine karar verildi.
e) 1. dönem diğer zümre öğretmenleri ile
yapılması kararlaştırılan işbirliğinin yararlı ve uygun olduğu gözlemlenmiş
olup hiçbir aksaklık meydana gelmemiştir.Bu birlik ve beraberliğin yardımlaşmanın
devam etmesi kararlaştırıldı.
f)-
Yararlanılacak kaynak, araç - gereçlerin seçiminin eldeki imkânlar
dâhilinde yapıldığı; eksik olan araç-gereçlerin Zümre Öğretmenler olarak ortak
şekilde karşılanmasına devam edilmesi gerektiğini ..................... belirtti
ve görüş birliğiyle kabul edildi.
g) .......................,birinci
dönem boyunca ders işlenişlerinde öğrenci merkezli etkinliklere ağırlık
verildiğini, yapılandırmacı yaklaşım da dikkate alınarak etkinlikler
hazırlandığını ve bu etkinliklerin hem derslerin işlenişini daha zevkli hale
getirdiği hem de öğrenmenin daha kalıcı olmasını sağladığını belirtti. Ayrıca sınıf öğretmeni tarafından farklı ve eğlenceli
etkinlikler de hazırlandığını, bu
çalışmaların ders işlenişlerini daha verimli hale getirdiğini belirtti. Ayrıca
sınıf panolarının etkin şekilde kullanıldığını, bu panoların da öğrenmenin
kalıcılığına yardımcı olduğunu söyledi. ......................,çalışmaların
ikinci dönem de bu şekilde yürütülmesinin başarıyı daha kalıcı hale
getireceğini söyledi. ............................., ikinci dönem de ilk
dönemde uygulanan çalışmaların devam ettirileceğini, ikinci dönem için Hayat
Bilgisi ve Türkçe derslerinde dikte çalışmalarına ve okuduğunu anlama
konularına daha fazla ağırlık verileceğini, bu şekilde öğrencilerin bu
konulardaki eksiklerinin de giderilmeye çalışılacağını belirtti.
h)- Etkinliklerin, proje ve performans ödevlerinin,
görsel sanat etkinliklerinin gerçekleştirilebilmesi için renkli fon kartonları,
el işi kâğıtları, kırtasiye malzemeleri vb. araç gereçleri alamayacak durumda
olan öğrencilere sınıfça dayanışma yapılarak karşılanmasına en kısa zamanda
temin edilmesine görüş birliği ile karar verildi.
ı)- I.Dönemde
öğrencilere tüm derslerde performans ödevi verildiği ...............................
tarafından belirtildi. II. Dönemde tüm dersler için performans ödevi ve Proje
ödevi konularının en kısa zamanda sınıf panosuna asılmasına karar verildi.
i) 2012-2013
eğitim –öğretim yılının birinci döneminde olduğu gibi Serbest Etkinlikler
dersinin uygulanmasında okul ve çevrenin şartları ile öğrencilerin bireysel
özellikleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak aşağıdaki konuların uygulanmasına
karar verildi.
·
Şarkı
ve türkü söyleme
·
Güzel
konuşma-yazma
·
Kitap
okuma
·
Bilmece
bulmaca
·
Sayışma
ve tekerlemeler
·
Oyun
,ront
·
Film
izleme
·
Duygu
ve düşüncelerini ifade etme
·
Film
izleme
·
Soru
sorma cevap verme
Yine
TTK’nun ilgili kararının 10.maddesine göre;”Bu dersin saatleri ayrı ayrı veya
blok olarak farklı günlerde uygulanabileceği gibi gerektiğinde tamamı bir gün
içinde de uygulanabilecektir”maddesi gereğince Serbest Etkinlikler Dersinin
2+2+1 saat olarak uygulanacağında görüş birliğine varıldı.
j) Günlük planlar konusunda I. Dönem
zümresinde belirtildiği gibi: Günlük plan olarak öğretmen kılavuz kitaplarının takip
edilmesine, Okul ve çevre şartlarına
göre Kılavuz kitabındaki etkinliklerden farklı olarak alınmış etkinliklerin
planının yapılmasına, kılavuz kitabı olmayan derslerin günlük planlarının
yapılarak imzaya açılmasına, planlardaki aksamaların idareye haber verilmesine
karar verildi.
Performans ve
proje çalışmaları aşağıdaki şekilde belirlendi.
Zümre Başkanı ......................; en son gelen genelgeden de
anlaşılacağı gibi performans ve projeler çevre şartlarına ve öğrencinin sosyal
yapısına uygun olarak verilmesi gerektiğini, performans görevlerinin öğretmen
gözetiminde sınıfta yapılacağını, proje çalışmalarını her sınıf kendi
bünyesinde yapabileceğini söyledi. Derslerde yaptırılan performans görevlerinin ve
değerlendirme yöntemlerinin gereği gibi yürütüldüğü tespit edildi.Proje
görevlerinin de sene başı zümresinde alınan karara uygun yapılacağı
belirtildi.Performans görevlerinin düzenli yürüdüğü, ikinci dönem de aynı
şekilde yürüyeceği ifade edildi. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 35. ve
47. maddeleri gereğince öğrencilere istedikleri ders veya derslerden öğretim
yılı boyunca en az bir proje ödevi, her yarı yılda en az bir performans görevi
verilmesine ve bu görevlerin değerlendirilmesinde konunun niteliğine göre
değerlendirme formu ve dereceli puanlama anahtarı hazırlanmasına karar verildi.
Buna göre öğrencilerin alacakları proje görevlerinin Nisan ayı sonuna kadar
verilmesi kararlaştırıldı. Proje bir tane dersten hazırlanacak ve öğrenciler
istediği dersi seçecekler. Eğer öğrenci isterse projeyi bireysel değil grup
çalışması şeklinde de yapabilecek. Ama performans görevi bireysel yapılacak ve
2. dönem bitmeden teslim edilecek..Aşağıda 2.dönem öğrencilere verilecek proje
ve performans görevleri belirlenmiştir. Öğrenci istediği performans ve proje
görevini seçmekte ve istediği grubu kurmakta tamamen özgür olacaktır
Buna göre ortak kararlaştırılan
performans görevleri:
.............................OKULU
2. SINIF 2. DÖNEM PERFORMANS GÖREVLERİ
|
||
DERSİN ADI
|
ÖDEVİN KONUSU
|
TESLİM TARİHİ
|
TÜRKÇE
|
1.Noktalama
işaretlerini doğru kullanabilme.
2.Atatürk’e
duygu ve düşüncelerini mektupla açıklama
3.Ben
Artık Anlamlı Cümle Oluşturabiliyorum.
4.Sözcük
türetme
5.Bitki
ve Hayvanlarla İlgili Meslekler
6.Ekmeğin
Hikâyesi
7.En
Çok Sevdiği Kuşun Özellikleri
8.Reklamların
alışverişler üzerindeki etkileri.
|
Mart
ayı
Nisan ayı
|
HAYAT BİLGİSİ
|
1.Doğal afetleri ve korunma yollarını araştırma
2.Gece
ve gündüz dosyası hazırlanması
3. Evdeki kazalar ve alınması gereken tedbirler
4. Atatürk’ün Özgeçmişi
5. Atatürk’ün Yenilikleri
6. Oyun ve Oyuncaklardaki Değişim
|
Mart
ayı
Nisan ayı
|
MATEMATİK
|
1.Standart
olmayan sıvı ölçüleri
2.
Çarpma işlemi
3.
Nesne grafiği oluşturmak ve nesne grafiğini yorumlamak
4. Simetriyi modelleri ile açıklamak
|
Mart
ayı
Nisan ayı
Mayıs
ayı
|
MÜZİK
|
1. Güzel şiir okuyorum!
2.Bir öyküyü canlandırırken doğada duyduğu sesleri farklı
kaynaklar kullanarak gürlük derecesine göre canlandırma
|
Mayıs
ayı
|
BEDEN EĞİTİMİ
|
1.Büyüklerinizin
küçüklüğünde oynadıkları oyunlar
2.Atatürk’ün spora
verdiği önem
3.Örnek Bir Sporcunun
Kişisel ve Mesleki Özellikleri
|
Mayıs ayı
|
GÖRSEL SANATLAR
|
1.Kartpostal
hazırlama
2.Artık
maddeleri kullanarak resim yapma
|
Mayıs ayı
|
Proje ödevleri için örnek konular belirlendi, bu konuların sınıf düzeyinde değiştirilebileceği ve geliştirilebileceği kararlaştırıldı.
...............................................OKULU
2. SINIF 2. DÖNEM PROJE GÖREVLERİ
|
||
DERSİN ADI
|
ÖDEVİN KONUSU
|
TESLİM TARİHİ
|
TÜRKÇE
|
1.23 Nisan konulu akrostiş
2.Dünya Çocukları
3.İlkyardım
Çantası Oluşturma
|
Mart
ayı
Nisan ayı
Nisan ayı
|
HAYAT BİLGİSİ
|
1.Sağlıklı yaşam
projesi
2.Bayrağımızın
doğuş öyküsü
3.Dünya Güneş ve
Ay Modeli Yapımı
4.Doğal
Afetler ve Korunma Yollarını Anlatan Duvar Panosu Hazırlama-
|
Mart
ayı
|
MATEMATİK
|
1.Geometrik bir
cisim modeli olan kutuları kullanarak ev modeli oluşturmak.
2.Takvim yapımı
|
Mayıs
ayı
|
MÜZİK
|
Seçtiği bir
müzik parçasını söyleme, enstrüman ile söyleme
|
Mayıs
ayı
|
BEDEN EĞİTİMİ
|
1.Okulumuzda yer
alan (olmayanlarda olabilir) spor araç gereçlerinin resimlerini çizerek
altına isimlerini yazınız.
2.Atatürk’ün
sevdiği sporlar.
|
Mayıs ayı
|
GÖRSEL SANATLAR
|
Bildikleri bir
öyküyü görsel çalışmalarla anlatma
|
Mayıs ayı
|
4- .........................;
“Birinci dönem çalışmaları
programa uygun olarak yürütülmüştür. Verilmek istenen konular amacına uygun
olarak verilmiş , gerekli başarı sağlanmıştır.”dedi. I.Dönem 2.sınıflarda
öğrencilerin başarılarının iyi derecede olduğu tespit edildi. Başarı oranlarının
sınıflarda arttırılması için öğrencilere başarılı olma konusunda rehberlik
edilmesinin önemli olduğunu belirtti.
5- II. Dönem başarının
arttırılması için alınacak yeni tedbirler, uygulanacak yeni yöntem ve teknikler
ile yeni programda yer alan kavramlar gözden geçirilerek beyinfırtınası, kavram
haritaları, mülakat, görüşme, balık kılçığı, anlatım, açık uçlu sorular, altı
şapka kuralı, vızıltı grubu, drama, merdiven sıralama tekniklerinin derslerde
mümkün olduğunca kullanılmasının iyi olacağını ..................... belirtti.
6- Öğrenci başarısının arttırılması için veli ile işbirliği
yapılmasına karar verildi.
7- Okula giriş ve çıkış saatleri
sistemine ayak uyduramayan öğrencilerin uyarılmasına ve öğrenci devamının
öneminin ilk veliler toplantısında hatırlatılarak bundan sonraki okul
günlerinde okula devamın önemi üzerinde özellikle durulmasına, hastalık dışında
çok önemli bir mazereti olmadıktan sonra öğrencinin mutlaka okula devamının
sağlanması gerektiğinin velilere anlatılmasına; dengeli beslenmenin kelime
anlamının bilimsel anlamı ile bütünleştirilerek her veli toplantısında gündeme
alınmasına, ağız ve diş sağlığının bu çağdaki çocuklar için taşıdığı önemin
mutlaka anlatılarak vurgulanmasına karar verildi.
8-..............................; Okuma sevgisini geliştirmek için seviyelerine uygun
hikaye ve masal kitaplarının alınması için velilerle işbirliğine gidilmesine,
bu materyallerin çeşitlilik göstermesine karar verildi.........................;
Türkçe’nin doğru ve etkin kullanımını sağlamak için derslerde gerekli
çalışmaların yapılması gerektiğini söyledi.Ayrıca,sadece Türkçe dersinde değil
tüm derslerde Türkçenin etkin ve doğru kullanımı için gerekli çalışmaların
yapılması gerektiği söyledi.
9- ............................, öğrencilerin
genel olarak dikkate değer bir davranış bozukluğu olmadığını belirtti....................;Öğrencilerin
hatalı davranışlarının anında uyarılarak düzeltilmesi gerektiği söyledi Okula uyum güçlüğü yaşayan ve ilgisi dağınık öğrencilerin
velileri ile görüşülüp, yapılacak etkinlikler hakkında görüş alış verişinde
bulunulması gerektiğine karar verildi. Sınıf Öğretmeni .........................;sınıftaki
pasif öğrencileri de derse katmak için onların seviyesine uygun soru ve
etkinlikler hazırlayarak derse katılımını sağladığını anlattı.
10- Okuma sevgisini geliştirmek için seviyelerine uygun hikâye ve
masal kitaplarının alınması için velilerle işbirliğine gidilmesine karar
verilmiş olup bu materyallerin çeşitlilik göstermesi için belli bir organizasyona
gidilerek velilere alabilecekleri kitapların listesinin verilmesine, gerekirse
sınıf öğretmeninin okuma kitaplarını temin etmesine karar verildi.
“Ankara Okuyor” projesi kapsamında okuma saatlerinin planlandığı
şekilde uygulamasının devam ettirilmesi konusunda görüş birliğine varıldı.
11- Belirli Gün ve
Haftaların programın belirttiği tarihlerde kutlanmasına azami dikkat edilmiş
olup bu günlerin önemi ve özelliklerinin öğrenciler tarafından daha iyi
kavrandığı gözlenmiştir. Bu nedenle, belirli gün ve haftaların, milli
bayramların ilk dönem yapıldığı gibi düzenli olarak kutlanmasına; sosyal kulüp
çalışmalarının düzenli olarak yapılmasına karar verildi.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında 2. sınıflar
olarak yapılacak çalışmaların planlanması için daha sonra bir toplantı daha
yapılarak durumun gözden geçirilmesine karar verildi.
12- Velilerin okullara çekilebilmesi için
çocuklarının olumsuz yönlerini değil, olumlu yönlerini vurgulayarak okula
ilgili veli haline getirileceği görüşü benimsendi. ..............................................;öğrenciyle
ilgili sorunların veli-okul işbirliği içinde çözülmesi, toplantıların düzenli
ve amacına uygun yapılması ile ilgili görüş belirtti. Veli toplantılarından verim
alındığı tespit edildi; veliler, veli-öğretmen-öğrenci üçgeninde en önemli
ayaklardan bir tanesi olduğu için mümkün oldukça periyodik olarak veli
toplantıları yapılmasına karar verildi. :
Veli Toplantı Tarihleri
Toplantı
No
|
Tarihi
|
1
|
2.Dönem
başı ilk hafta
|
2
|
Nisan
ayının 3. haftası “Öğrenci Gelişim
Raporu” sonrası
|
3
|
Yıl
sonu
|
13- Öğrenci kılık
kıyafetlerinin temiz, sade ve düzenli olmasına dikkat edilmesi ve bu konuda
velilerle işbirliğinin önemi belirtildi. Veli toplantılarında konunun önemi
üzerinde durulmasının öğrencinin kişilik gelişimi bakımından önemli olduğu
belirtildi. Öğrenci sağlığı ve beslenmeleri için her türlü çalışmanın
yapılmasına, öğrencilerin kılık ve kıyafetlerinin
düzenli olması için gerektiğinde idare ve velilerle ile işbirliğine gidilmesine, kız çocuklarının
saçları temiz, taralı, uzun ise örgülü, çoraplarını giymiş, ayakkabılı
olmalarının sağlanmasına, erkek öğrencilerin ise saçları tıraşlı, ayakkabılı,
elbiselerinin temiz ve tertipli bir şekilde okula gelmelerinin sağlanmasına, okula tertipsiz ve düzensiz
gelen öğrencilerin velilerinin okula çağrılarak
bu tip sorunların giderilmesine karar verildi.
14- Ölçme değerlendirme
basamaklarında, ilköğretim kurumlar yönetmeliğinde geçen değerlendirme kısmı
okundu ve derslerde ders içi performans, performans ve proje ödevleri ile ürün
dosyalarına bakılarak öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesine karar verildi. Öğrencileri
değerlendirirken I. dönemde olduğu gibi öğrencinin yıllık başarısını, her dersten ayrı ayrı değil, tüm
derslerdeki ve sosyal etkinlik çalışmalarındaki durumu, sınavlar, projeler,
performans görevleri, ders ve
etkinliklere katılımı, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili
kullanma becerisi ile öğrencilere kazandırılması hedeflenen tüm davranışlardaki
etik değerleri benimsemesi de dikkate alınarak, bir bütün olarak
değerlendirilmesi gerektiği vurgulandı.
İ.K.Y.’ nin 32,33 ve 35. maddelerinde
belirtilen konular doğrultusunda;
2. sınıflarda öğrencilerin
gelişimi, ilerleme ve çabaları, sınavlar yapılmaksızın proje, performans görevi
ve ders içi performanslarını temel alan öğretmen gözlemlerine dayalı olarak
değerlendirilme yapılması kararlaştırılmıştır.
Yine Yönetmeliğinin 42. maddesinde belirtilen şekilde dönem notu 2. sınıflarda, öğrencilerin proje, performans
görevi ve ders ve etkinliklere katılımını temel alan öğretmen gözlemlerine
dayalı olarak belirlenen puanların aritmetik ortalamasının nota çevrilmesi
belirlenmesi şeklinde yapılacağı açıklandı.
Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığıca yayınlanan 19.12.2006 tarihli ve
2006/95 sayılı genelge okundu. Bu genelge doğrultusunda performans konularının üniteye göre
seçilmesi ve öğrencilerin rahatlıkla yapabilecekleri, zevk alacakları tarzda
olmasına, etkinliklerle yardımlaşarak yapmayı öğrenmeleri için bu tür konulara
ağırlık verilmesi kararı alındı. Performans seçilirken ünite konularına uygun
olarak seçilmesinin ve ünite sonu değerlendirmesi olarak alınması kararı
verildi. Sürelerinin ne kadar olacağının ödevin seviyesine göre öğretmen
inisiyatifine bırakılmasına karar verildi. Daha çok sınıfta yapılabilecek
performans görevlerinin seçilmesi gereği vurgulandı. Öğrenci ürün dosyalarında
gereksiz çalışmaların olmamasına dikkat edilmesi gerektiği üzerinde duruldu.
Bu maddelere göre aşağıdaki
şekilde derslerden kaçar tane not verileceği kararlaştırıldı
Hayat Bilgisi:
Performans belirlemeye yönelik çalışmalar için; 1 performans görevi 2 ders ve
etkinliklere katılım notu
Türkçe: Performans
belirlemeye yönelik çalışmalar için; 1 performans görevi 2 ders ve etkinliklere
katılım notu
Matematik: Performans
belirlemeye yönelik çalışmalar için; 1 performans görevi 2 ders ve etkinliklere
katılım notu
Görsel Sanatlar:
Performans belirlemeye yönelik çalışmalar için 3 not 1Ürün dosyası notu
Beden Eğitimi:
Performans belirlemeye yönelik çalışmalar için; 1 performans görevi 2 ders ve
etkinliklere katılım notu
Müzik: Performans
belirlemeye yönelik çalışmalar için; 1 performans görevi 2 ders ve etkinliklere
katılım notu
Serbest Etkinlikler: Notla
değerlendirilmeyecek
Ayrıca yönetmeliğin 35. maddesinde belirtilen proje ödevi ilgili dersin not
hesaplamasında ekleneceği kararlaştırılmıştır.
Performans görevleri ve
proje ödevleri birinci dönem zümresinde belirtildiği şekilde
kararlaştırılmıştır.
İ.K.Y. nin 45. maddesinin ek ikinci fıkrası okunarak Velileri bilgilendirmek
ve öğrenci gelişimlerini takip etmek amacıyla ilköğretim kasım ve nisan
aylarının ikinci haftasının son iş gününde Öğrenci Gelişim Raporu verilmesi ve
buna dair EK-15 in
düzenlenmesi üzerinde durulmuştur.
Kişisel ve Sosyal
becerileri değerlendirilmesine yönelik
İ.Ö. K. Yönetmeliğinin 43. maddesi okunarak açıklandı.
15- ........................,günlük ev
tekrarlarının hangi dersten verildiyse
mutlaka o dersin başında öğretmen tarafından kontrol edilerek öğrenci
hazırlığına dikkat ettiğini anlattı.
16-
Dilek ve Temenniler bölümün de; Okul Müdür Yardımcısı .............., 2012–2013
öğretim yılının ikinci yarıyılının tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize
hayırlı olmasını temenni ederek toplantıyı bitirmiştir.
ALINAN KARARLAR:
ALINAN KARARLAR:
1- Atatürkçülük konularının tüm
derslere yayılarak işlenmesine,
2- Uygulanan yöntem ve tekniklerin
yeterli olduğu, araç-gereç eksikliklerinin öğrencilerin de katılımıyla çevre
şartlarına dikkat edilerek giderilmesine,
3- II. Dönemde tüm derslerden
performans ödevlerinin yanında öğrencilerin istediği ders veya derslerde proje
ödevi verilmesine,
4-
Öğrencilerin yıl içinde çevre bilinci kazanmasına,
Atatürkçülük konularının pekiştirilmesine,müze kültürünün gelişmesine,
yardımlaşma ve işbirliği duygularının gelişmesine yönelik olarak gezilere önem
verilmesine, bununla ilgili olarak;Atatürk Orman Çiftliği,Eski Meclis, Oyuncak
Müzesi,Anıtkabir,Çocuk Tiyatroları,Çocuk Filmleri gösteren Sinemalar, Hayvanat
Bahçesi, Kurtuluş Müzesi, Resim ve Heykel Müzesi, Meteoroloji, Atatürk’ün Evi, bu
yaş grubuna uygun çeşitli fuarlar, panayırlar ve yıl sonu piknik etkinliklerine
katılmak üzere gezi planı hazırlanarak yönetmeliğe uygun hareket edilmesine ,
5-
Etkinliklerin, proje ve performans ödevlerinin, sınıfça dayanışma
yapılarak karşılanmasına en kısa zamanda temin edilmesine ,
6- II. Dönemde tüm dersler için
performans ödevi ve Proje ödevi konularının en kısa zamanda sınıf panosuna
asılmasına ,
7-
2012-2013
eğitim –öğretim yılının birinci döneminde olduğu gibi Serbest Etkinlikler
dersinin uygulanmasında okul ve çevrenin şartları ile öğrencilerin bireysel
özellikleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak aşağıdaki konuların uygulanmasına
karar verildi.Şarkı ve türkü söyleme,Güzel
konuşma-yazma, Kitap okuma, Bilmece bulmaca, Sayışma
ve tekerlemeler, Oyun, ront, Film izleme, Duygu
ve düşüncelerini ifade etme, Soru sorma cevap
verme
8- Günlük planlar konusunda I. Dönem
zümresinde belirtildiği gibi: Günlük plan olarak öğretmen kılavuz kitaplarının takip
edilmesine, Okul ve çevre şartlarına
göre Kılavuz kitabındaki etkinliklerden farklı olarak alınmış etkinliklerin
planının yapılmasına, kılavuz kitabı olmayan derslerin günlük planlarının
yapılarak imzaya açılmasına, planlardaki aksamaların idareye haber verilmesine,
9- İlköğretim
Kurumları Yönetmeliği’nin 35. ve 47. maddeleri gereğince öğrencilere
istedikleri ders veya derslerden öğretim yılı boyunca en az bir proje ödevi,
her yarı yılda en az bir performans görevi verilmesine ve bu görevlerin
değerlendirilmesinde konunun niteliğine göre değerlendirme formu ve dereceli
puanlama anahtarı hazırlanmasına , Buna göre öğrencilerin alacakları proje
görevlerinin şubat ayı sonuna kadar verilmesine,
10-Öğrenci başarısının arttırılması için veli ile işbirliği
yapılmasına; başarısız öğrencilere ayrı bir plan hazırlanmasına ve uygulanacak
planda öğrenci velisinin de hazır bulunmasına ,
11- Okuma sevgisini geliştirmek
için seviyelerine uygun hikâye ve masal kitaplarının alınması için velilerle
işbirliğine gidilmesine,
12-Okula uyum güçlüğü yaşayan ve
ilgisi dağınık öğrencilerin velileri ile görüşülüp, yapılacak etkinlikler
hakkında görüş alış verişinde bulunulması gerektiğine,
13-Belirli gün ve haftaların,
milli bayramların ilk dönem yapıldığı gibi düzenli olarak kutlanmasına; sosyal
kulüp çalışmalarının düzenli olarak yapılmasına ,
14- 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve
Çocuk Bayramı kapsamında 2. sınıflar olarak yapılacak çalışmaların planlanması
için daha sonra bir toplantı daha yapılarak durumun gözden geçirilmesine,
15-Mümkün oldukça periyodik olarak
veli toplantıları yapılmasına,
16-Ölçme değerlendirme basamaklarında,
derslerde ders içi performans, performans ve proje ödevleri ile ürün
dosyalarına bakılarak öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesine,
17-Performans
seçilirken ünite konularına uygun olarak seçilmesinin ve ünite sonu
değerlendirmesi olarak alınmasına, ayrıca yönetmeliğin 35. maddesinde belirtilen proje
ödevi ilgili dersin not hesaplamasında ekleneceğine.
18-Sosyal kulüp çalışmalarının ve alınan kararların, projelerin
yapılması ilgili tutanakların tutulmasına,
19-Okula geç kalan ve devamsız öğrenciler için veli ile
işbirliğine gidilerek önlem alınmasına,
20-Veli toplantılarının düzenli olarak yapılmasına ve okul
idaresine toplantı tarihinin 2 gün önceden haber verilmesine,
21-Öğrenci sağlığı için gerekli bilgilendirmenin yapılmasına ve
gerekli önlemlerin alınmasına; sınıf temizliklerinin nöbetçi öğrencilerle
birlikte yapılmasına,
22-Sınıf kitaplığının zenginleştirilmesi için veli ile işbirliği
yapılmasına,
23- Beyinfırtınası, kavram haritaları, mülakat, görüşme, balık
kılçığı, anlatım,
açık uçlu sorular, altı şapka kuralı, drama, tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılmasına,
açık uçlu sorular, altı şapka kuralı, drama, tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılmasına,
24-Belirli gün ve haftaların, milli bayramların ilk dönem olduğu
gibi düzenli olarak kutlanmasına; Sosyal kulüp ve rehberlik faaliyetlerine
gereken önemin verilmeye devam edilmesine görüş birliği ile karar verildi.
25-Toplantı,
Zümre Başkanı Füsun FEYZİFAR’ın 2. dönemin hayırlı olması dileğiyle sona
erdirildi.
2012–2013 Eğitim ve Öğretim yılı 2.Sınıf 2.
Dönem zümre öğretmenler kurulu toplantısı yukarıda anılan tarih, yer ve saatte
yapılmış olup yukarıdaki kararlar alınmış ve aşağıda imzası bulunan sınıf
öğretmenleri tarafından iş bu tutanak düzenlenerek imza altına alınmıştır.
............................... .................................. .............................
Müdür
Yardımcısı 2/A Sınıf Öğretmeni 2/B Sınıf Öğretmeni Zümre Başkanı
U Y G U N D U R
18.02.2013
...........................................
Okul Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder