3. Sınıf 2. Dönem 1. Veli Toplantısı, 3. Sinif 2. Dönem Veli Toplantı Tutanağı, 3. Sınıf 2. Dönem 1. Veli Toplantısı indir. 3.sınıf 2.dönem veli toplantısı
…………………………………….İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ’NE
………………………….
2012–2013 Eğitim-Öğretim
yılında öğrenci başarısını arttırmak, aynı zamanda öğrenci-öğretmen-veli
işbirliğini üst düzeyde sağlamak amacıyla 3/A sınıf öğretmeni olarak 01/03/2013 Cuma günü saat
11:00’da okulumuz çok amaçlı salonunda veli toplantısı yapmak istiyorum.
Gereğini bilgilerinize arz ederim.
3-ASınıf Öğretmeni
GÜNDEM MADDELERİ
1-Açılış ve yoklama,
2-1.Dönemin genel değerlendirilmesinin yapılması, varsa eksikliklerin giderilmesi için alınacak tedbirlerin
belirlenmesi.
3-Öğrencilerin
devam-devamsızlık durumlarının görüşülmesi.
4-Öğrencilerin
okul içi ve okul dışı davranışlarının değerlendirilmesi.
5-Öğrencilerin
başarılarının değerlendirilmesi ve başarıyı artırıcı tedbirlerin alınması.
6-Temizlik,tertip
ve okul kuralları ile ilgili bilgi alış-verişinde bulunulması.
7-Proje ve Performans
Görevleri ile ilgili bilgi verilmesi.
8- Veli, öğretmen, okul işbirliğinin öğrenci
başarısına etkileri.
9-Okul
sütü programı ile ilgili bilgi verilmesi.
10-23
Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı'na kutlamalarına katılan öğrenci
velileriyle görüşme.
11-Dilek
ve temenniler.(Toplantıdan sonra bireysel görüşmeler yapılacaktır.)
uygundur.
01/03/2013
Okul Müdürü
2012 – 2013 ÖĞRETİM
YILI …………………………………………………………. 3/A
SINIFI
II.DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI TUTANAĞI
…………………………….. İlkokulu çok amaçlı salonunda 01.03.2013 Cuma günü
saat 11.00‘da yapılan 3/CA Sınıfı veli toplantısında gündem maddeleri
görüşülmüştür.
1- Açılış
ve yoklama:Açılış ve yoklama yapılmış, velilerin hazır olduğu görülmüş,
imza tutanağı imzalanmak üzere velilere verilmiştir. Sınıf öğretmeni, gerek bu
günkü katılımları gerekse de her fırsatta okula gelerek öğrencilerinin
durumlarını takip eden ve başarıları için gayret eden velilerimize teşekkür
etti.
Toplantının gündem maddeleri Sınıf
öğretmeni tarafından okundu, yeni gündem maddelerinin eklenmesinin istenip
istenmediği, öğrencileri ile ilgili görüşmek istedikleri başka konu olup
olmadığı soruldu ve hazırlanan gündem maddelerinin aynen kabul edilmesi ile
gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
2-1.Dönemin genel değerlendirilmesinin yapılması, varsa eksikliklerin giderilmesi için alınacak tedbirlerin
belirlenmesi: 1.dönem yapılan çalışmalar ana hatlarıyla Sınıf öğretmeni tarafından
dile getirildi. Genel olarak 1.dönemin sınıfımız açısından verimli geçtiğini
söylemenin mümkün olduğu dile getirildi. Ayrıca okuma - anlamanın önemi
üzerinde açıklamalar yapıldı. Olumlu davranışlar kazanmaları, sorumluluk
duygusuna sahip olmaları ve sınıf ortamına uyum sağlamaları gerektiği
anlatıldı.1.dönem gösterilen başarı grafiğinin artarak devam etmesi için
planlı, disiplinli ve günü gününe çalışmanın gereği önemle vurgulandı.
Velilerin desteği ile sınıf kitaplığına yeni kitapların kazandırıldığı söylendi
ve velilere teşekkür edildi.
3- Öğrencilerin devam-devamsızlık
durumlarının görüşülmesi:
Bu
sınıfta okula devamın çok önemli olduğu, her saat yeni bir etkinliğin
yapıldığı, farklı bilgilerin öğrenildiği velilere anlatıldı. Bu yüzden
devamsızlık yapmamalıdır. Eğer öğrenci zorunlu nedenlerle devamsızlık yapacaksa
bunun mutlaka öğretmene haber verilmesi gerektiği anlatıldı. Sınıfımızda
devamsızlık problemi olmadığı belirtildi.
4- Öğrencilerin okul
içi ve okul dışı davranışlarının değerlendirilmesi:Sınıf öğretmeni
öğrencilerin sınıf ve okul içi
davranışlarında büyük bir problem olmadığı ancak her durumda çocuklarımıza
arkadaşlarına ve diğer herkese karşı da her zaman nazik ve saygılı olmaları
gerektiğini öğütlememiz, bunun önemli olduğunu hissettirmemiz gerektiği
söylendi.
Bazı öğrencilerin
birbirleriyle oyun oynarken kavga ettiği belirtildi.Çocukları kavga eden
velilerin bazılarının sürekli kendi çocuklarını haklı gördükleri
belirtildi.Bireysel görüşmelerde velileri ile bu konunun görüşüleceği
belirtildi.
5- Öğrencilerin
başarılarının değerlendirilmesi ve başarıyı artırıcı tedbirlerin alınması: Başarıyı arttırmanın
planlı, disiplinli ve zamanı iyi kullanmadan geçtiği dile getirilerek,
çocukların okul başarısının artması konusunda sadece öğretmenden çaba
beklemenin yanlış olduğu dile getirildi. Öğrenci, veli, öğretmen bir bütün
olarak başarıya giden yolda kenetlenmeli herkesin üstüne düşeni gücü nispetinde
yapması gereği vurgulandı.
Evde çalışma
ortamının düzenlenmesinin çocuğun olumlu çalışma alışkanlığı kazanabilmesi için
gerekliliği üzerinde duruldu.
Öğrenci başarılarının artırılması için
velilerin neler yapabileceklerini aile bireylerine bu konuda ne gibi görevler
düştüğünü sıralandı.
-Öğrencilerin
okula gidiş ve eve geliş zamanları veli tarafından izlenmeli.
-Öğrencilere
o gün okulda neler yaptıkları ve neler öğrendikleri sorularak anlattırılmalı.
-Tv. izleme saatleri ve uyku saatleri ayarlanmalı.
-Öğrencilere
imkânlar ölçüsünde ders çalışma ortamı (mümkünse ayrı bir oda ve masa)
hazırlanmalı.
-Arkadaşları
ile birlikte çalışmaları için desteklenmeli.
-Ders
araç ve gereçleri zamanında temin edilmeli.
-Sık
sık okul ve öğretmen ziyaretleri yapılmalı, öğretmen ve okul idaresi
öğrencinizle ilgili her türlü konuda bilgilendirilmeli. Okul idaresinden ve
sınıf öğretmeninden öğrenci ile ilgili bilgiler alınmalı.
6- Temizlik,tertip ve okul
kuralları ile ilgili bilgi alış-verişinde bulunulması: Behiye İnci Aksu öğrencilerin okula her gün
temiz kıyafetlerle gelmesi gerektiğini,
bunu velinin sürekli takip etmesinin önemini anlattı. Ayrıca günlük ve haftalık
bakımlarının aksatılmadan yapılmasının yararlı olacağını söyledi. Öğrencilere
haftada iki defa banyo yaptırılmasının, tırnaklarını haftada en az bir defa
kesilmesinin temizlik ve sağlık açısından önemli ve gerekli olduğunu, velilerin
bu konuda titiz olmasının yararlı olacağının altını çizdi.İçinde bulunduğumuz
mevsim şartlarında çocukların çok sık hastalanabilecekleri dolayısıyla
giyimlerine dikkat edilmesi, tatil günlerinde sokakta üşümelerine neden olacak
etkinliklerden uzak tutulmalarının önemi velilere genel olarak hatırlatıldı.
7-
Proje
ve Performans Görevleri ile ilgili bilgi
verilmesi:Sınıf öğretmeni Sınıf öğretmeni Performans ve proje
görevlerini açıklayan
İlköğretim
Kurumları Yönetmeliği’nin 35. maddesini okuyarak bu görevlerin önemini
açıkladı: Sınıf öğretmeni bu dönemde de proje ve performans ödevleri
verileceğini, birinci dönemde olduğu gibi velilerin destek olmasını ancak
çalışmaların genel olarak sınıfta yapılacağını, kendilerinden araç gereç ve
malzeme desteği beklediğini söyledi.
8- Veli, öğretmen, okul işbirliğinin öğrenci
başarısına etkileri:Öğrencilerin başarısını sadece okul ve
derslere değil, tüm hayatlarına yaymak gerekmektedir. Bu açıdan her konuda
veli,öğretmen ve okul olarak sürekli iş birliği yapmak zorunluluğu üzerinde
duruldu. Öğrencilerin tertip ve düzenlerinin yanında öğretmeni ile de sürekli
diyalog halinde bulunarak alınacak karar ve önlemlerin konuşulması başarının
sağlanmasında çok önemli rol oynamakta
olduğu dile getirildi.
Velilerden derslerin yanı sıra, bedensel/kinestetik
zekalarını geliştirici faaliyetler için de çocuklarına uygun ortam
sağlamalarını istedi.Bu amaçla çeşitli
aktivite , kurs etkinlik vb. ile çocukların sosyal yönlerinin de
gelişerek topluma ve kendine güvenen
bireyler kazandırılabileceği belirtildi. Öğretmen veli diyalogunun sağlıklı
devam ettirilmesi için bireysel veli görüşmelerinin yapılacağı söylendi.
9-Okul
sütü programı ile ilgili bilgi verilmesi:Okul sütü programı ile ilgili
veliler bilgilendirildi.Sütün hangi günler dağıtılacağı söylendi.Olumsuz bir
durum yaşanırsa öğretmenin ve idarenin bilgilendirilmesi istendi.
10-23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk
Bayramı için gereken titizliğin gösterilerek bir çalışmanın öğrenciler
tarafından sergileneceği belirtildi.
11- Dilek
ve temenniler:Veliler bu dönemin de
sağlıklı ve başarılı geçmesi temennisinde bulundular. Velilere geldikleri için teşekkür edildi
ve toplantıya son verildi. Bireysel görüşmelere geçildi.
ALINAN KARARLAR
·
Öğrencilere, 3. sınıfın genel özellikleri dikkate alınarak
yaklaşılmasına,
·
Öğretmen veli diyalogunun sağlıklı devam
ettirilmesi için bireysel veli görüşmelerinin yapılacağına ,
·
Kılık kıyafet ve beden temizliğine dikkat
edilmesine,
·
Öğrencilere verilen proje ve performans
ödevlerine önem vermeleri ve bunları yerine getirmelerine yardımcı olunmasına,
·
Temizlik kurallarına daha dikkat
edilmesine, öğrencilerin kahvaltı yapmadan yemek yemeden okula
gönderilmemesine,
·
Çocuklara evde iyi bir ders çalışma
ortamı oluşturulmasına,
·
Okula geliş ve gidiş saatlerine dikkat
edilmesi ve devamsızlıkların mümkün olduğunca yapılmaması karar verildi.
3/ASınıf Öğretmeni
uygundur.
01/03/2013
Okul Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder