3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı, 3. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanakları, 3. Sınıf 2. Dönem
Zümre Toplantı Tutanağı indir. kendi çalışmamdır.toplantı sırasında ufak
eklemelerle
toplantı tutağınız hazır.
ALİ
MİSTİLLİ İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜ’NE
TARSUS
2012-2013 öğretim yılı 2.Dönem 3.sınıflar
zümre öğretmenler kurulu toplantısını 18.02.2013 saat 10.00 – 12.00 arasında
Müdür Yardımcısı LOKMAN PEKER başkanlığında aşağıdaki gündemle yapmak
istiyoruz.
Bilgilerinize arz olunur. 15.02.2013
Havva KAYA Ayşe ÖZEL Temel GÖVCE
3/A SINIF ÖĞRETMENİ
3/B SINIF ÖĞRETMENİ 3/C
SINIF ÖĞRETMENİ
GÜNDEM
:
1-
Açılış ve yoklama, Atatürk ve Türk büyükleri için
saygı duruşu ve İstiklâl Marşı
2-
Birinci dönem için hazırlanan ve uygulanan zümre
kararlarının okunması ve
incelenmesi. Program ve derslerin
paralel yürütülmesi.
3- Eğitim–öğretimin birinci döneminde karşılaşılan güçlüklerin
tekrar etmemesi için alınacak önlemler
4-
Proje ve performans çalışmaları.
5-
Sınıf başarı düzeylerinin değerlendirilmesi ve başarısız
olan öğrencilere yapılacak çalışmaların
tespiti
6-
Öğrenci ödevleri ve derslerin değerlendirilmesi.
7-
Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler.
8-
Ölçme ve değerlendirme
9-
Gezi, gözlem, inceleme, araştırma, deney vb.
çalışmalar.
10- Okuma
hızlarının artırılması ile doğru, güzel ve işlek bir yazı kazandırmak için izlenecek yol ve yöntemler.
11- Sınıf
kitaplıklarının zenginleştirilmesi.
12- Sınıf
içi köşelerin, pano ve grafiklerin düzenlenmesi.
13- Öğrenci
kılık kıyafetleri, temizlik, beslenme, durumu.
14- Öğrenci
devam-devamsızlık durumu.
15- Veli
toplantıları.
16- Serbest
etkinlikler dersi
17- Kapanış.
OLUR
15.02.2013
Rıza Nur FENK
Okul Müdürü
ALİ MİSTİLLİ İLKÖĞRETİM OKULU
2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 3. SINIF 2.YARIYIL ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
SIRA NO: 2
TARİH: 18.02.2013
SAAT: 10:00
YER: Öğretmenler Odası
GÜNDEM :
1-
Açılış ve yoklama, Atatürk ve Türk büyükleri için
saygı duruşu ve İstiklâl Marşı
2-
Birinci dönem için hazırlanan ve uygulanan zümre
kararlarının okunması ve
incelenmesi. Program ve derslerin
paralel yürütülmesi.
3- Eğitim–öğretimin birinci döneminde karşılaşılan güçlüklerin
tekrar etmemesi için alınacak önlemler
4-
Proje ve performans çalışmaları.
5-
Sınıf başarı düzeylerinin değerlendirilmesi ve
başarısız olan öğrencilere
yapılacak çalışmaların tespiti
6-
Öğrenci ödevleri ve derslerin değerlendirilmesi.
7-
Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler.
8-
Ölçme ve değerlendirme
9-
Gezi, gözlem, inceleme, araştırma, deney vb.
çalışmalar.
10- Okuma
hızlarının artırılması ile doğru, güzel ve işlek bir yazı kazandırmak için izlenecek yol ve yöntemler.
11- Sınıf
kitaplıklarının zenginleştirilmesi.
12- Sınıf
içi köşelerin, pano ve grafiklerin düzenlenmesi.
13- Öğrenci
kılık kıyafetleri, temizlik, beslenme, durumu.
14- Öğrenci
devam-devamsızlık durumu.
15- Veli
toplantıları.
16- Serbest
etkinlikler dersi
17- Kapanış.
1.
Açılış ve
yoklama, Atatürk ve Türk büyükleri için saygı duruşu ve İstiklâl Marşı
Müdür Yardımcımız LOKMAN PEKER başkanlığında,
3.sınıf Zümre Öğretmenler Kurulu 2. dönem 1.Toplantısını yapmak üzere
toplanıldı. Katılımın tam olduğu görüldü. Toplantı Müdür Yrd. LOKMAN PEKER’in açılış
konuşması ile başladı. Saygı duruşu ve İstiklâl Marşının ardından toplantı
gündeminin görüşülmesine geçildi.
2 -Birinci dönem için hazırlanan ve uygulanan
zümre kararlarının okunması ve
incelenmesi. Program ve derslerin
paralel yürütülmesi.
Ayşe ÖZEL tarafından toplantının dayanağı olan
yönetmeliğin ilgili maddesi okundu:
“Madde 95
—(Değişik fıkra:RG-21/7/2012-28360) Zümre öğretmenler kurulu ilkokullarda aynı
sınıfı okutan sınıf öğretmenleri ve varsa alan öğretmenlerinden, ortaokul ve
imam-hatip ortaokullarında ise alan öğretmenlerinden oluşur.
Zümre öğretmenler
kurulu, okul müdürlüğünce yapılacak plânlamaya uygun olarak öğretim yılı
başında, ortasında, sonunda ve ihtiyaç duyuldukça toplanır. Toplantılar, okul
müdürünün görevlendireceği bir müdür yardımcısının veya branş
öğretmenleri arasından seçimle belirlenen öğretmenin başkanlığında yapılır.
(Değişik üçüncü fıkra:RG-24/12/2008-27090) Bu toplantılarda, öğretim programları ve
derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesi, ders araçları, laboratuvar,
kütüphane, spor salonu, teknoloji ve tasarım, bilişim teknolojileri, görsel
sanatlar ve müzik dersliklerinden planlı bir şekilde yararlanılması ile proje
ve performans görevi konuları belirlenir. Dersin özelliğine göre etkinlik
örnekleri ve materyaller hazırlanarak ortak bir anlayış oluşturulur.
Zümre öğretmenler
kurulunda:
a) Eğitim-öğretim programları
incelenir ve ortak bir anlayış oluşturulur.
b) Uygulamalarda
karşılaşılan güçlükler üzerinde durulur ve bunların çözüm yolları aranır.
c) Öğrencilerin
çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özellikleri incelenir ve alınacak
önlemler kararlaştırılır.
d) (Değişik:RG-02/05/2006-26156) Eğitim-öğretim faaliyetleri
ile ilgili olarak hazırlanacak planların uygulamasında birlik sağlanır.
e) Meslekî eserler
ve eğitim alanındaki yeni gelişmeler incelenir.
f) Uygulamak ve
değerlendirmek üzere ortak ölçme ve değerlendirme araçları hazırlanır.
g) (Ek:RG-02/05/2006-26156) Ders yılı sonunda zümre
öğretmenler kurulu; ders programları, ilgili mevzuatı, ders araç-gereci,
öğretim yöntem ve teknikleri, okul ve dersliklerdeki fizikî durum ve öğrenci
başarı düzeyini değerlendiren bir rapor hazırlar ve okul müdürlüğüne sunar.
ğ) (Ek:RG-24/12/2008-27090) Her dönem ortak yapılacak
sınavların yapılış usul ve esasları, soru şekilleri, konu ağırlıkları ve sınav
tarihleri dönem başlarında belirlenir. Ortak sınav sonuçları, zümre öğretmenler
kurulunda değerlendirilir ve rapor hâlinde okul yönetimine sunulur.”
Ayşe
ÖZEL şu ana kadar sene başında hazırlanan
yıllık planlamaya göre Hayat Bilgisi dersi hariç diğer derslerde plana uygun
gidildiğini, Hayat bilgisi dersindeki eksikliğin 2.dönemde giderileceğini
belirtti.
Birinci döneme ait olan okul zümre
kararları incelendi.Zümre kararlarının
ne kadarının uygulanıp uygulanmadığı irdelendi. Uygulamada eksiklikler
olmadığı, ölçme değerlendirmede, performans ve proje ödevlerinde bir sorunla
karşılaşılmadığı tespit edildi. Zümre
toplantısında alınan kararların ikinci dönemde yapılacak çalışmalar için bir
yol haritası niteliği taşıdığı vurgulandı.
Birinci dönem için hazırlanarak
uygulanan zümre kararları ve genişletilmiş zümre kararlarının okunması ve incelenmesi
sonunda; 3/C Sınıf Öğretmeni Temel GÖVCE: 1.dönemde alınan kararların
muntazam olarak uygulandığının,tüm zümrelerle paralel gidildiğinin görüldüğünü
ve bunun da başarılı bir yarıyıl geçirilmesini sağladığını söyleyerek başarının
devamını temenni etti. Çalışmaların 1.dönemde işbirliği ile yürütüldüğünü ve
bunun devam etmesinin önemine değindi.
Birinci dönem çalışmaları yeni
programa uygun olarak yürütülmüştür.
Performans Görevleri verilmiş, sınıfta uygulama çalışmaları yapılmıştır.Çalışma kitaplarının dışında yapılan etkinlikler dosyalarına konmuştur.
Performans Görevleri verilmiş, sınıfta uygulama çalışmaları yapılmıştır.Çalışma kitaplarının dışında yapılan etkinlikler dosyalarına konmuştur.
3.Eğitim–öğretimin birinci döneminde karşılaşılan güçlüklerin
tekrar etmemesi için alınacak önlemler
Temel GÖVCE Birinci
eğitim-öğretim döneminde karşılaşılan
güçlüklerden birisinin sınıfta internet bağlantısı olmadığından öğrencilerin
test çözme yeteneklerinin arttırılamadığını ve durumun çözülmesi için
okulumuzda Fatih projesinin
gerçekleşmesinin bekleneceğini belirtti.
Havva KAYA birinci eğitim-öğretim döneminde karşılaşılan güçlüklerden birisinin
de öğrencinin okuduğunu anlama düzeyinin düşük olduğunu,bu sorunu çözmek için
kitap okumaya,okunan kitapların anlatılmasına,test çözme,deneme sınavı
yapma,masal anlatma çalışmalarına daha ağırlık verilmesi gerektiğini belirtti.
Ayşe ÖZEL birinci eğitim-öğretim döneminde karşılaşılan güçlüklerden birisinin
de öğrenci velilerinin maddi durumlarının kötü olmasından dolayı öğrencilerin
eksik araç gereçle derse gelmesi olduğunu belirtti.Bu öğrencilerin tespit
edilerek idareye bildirilmesi ve gerekli yardımın temin edilmeye çalışılması
gerektiğini söyledi.
4. Proje ve
performans çalışmaları.
Müdür Yardımcımız LOKMAN PEKER yönetmelikteki konu
ile ilgili maddeyi “Öğrenciler,
bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması
şeklinde en az bir proje; her yarıyılda derslerden bireysel ya da grup
çalışması şeklinde en az bir performans ödevi hazırlar.” şeklinde belirtti. Performans
ödevlerinin öğretmenle birlikte sınıf içinde yapılması gerektiğini hatırlattı.
Madde 35 — (Değişik fıkra:RG-21/7/2012-28360) İlkokul 1, 2
ve 3 üncü sınıflarda öğrencilerin gelişimi ile öğretmen rehberliğinde
gerçekleştirilecek olan proje ve öğrenci performanslarını belirlemeye yönelik
çalışmalar, öğretmen gözlemlerine dayalı olarak yapılır.
Öğrenciler, bir ders
yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde
öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlar. Öğrencilerin başarılarının
belirlenmesinde ders ve etkinliklere katılımı ve performans görevleri de
dikkate alınır.
Projeler ve
performans görevleri, önceden belirlenen ölçütlere göre hazırlanan
değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilir.
Öğrenciler, çalışmalarında yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek
öğretmenin belirleyeceği süre içinde çalışmalarını verirler. Projeler
verildikleri dönemde değerlendirilir.
Madde 40 — (Değişik: 24.12.2008/27090 RG) Öğretmenler; sınavların
yapıldığı, projelerin teslim edildiği ve performans görevinin verilen süre
içerisinde tamamlandığı tarihten başlayarak en geç on iş günü içinde sonuçları
öğrencilere bildirir. Yazılı sınav kâğıtları, incelenmek üzere öğrencilere
dağıtılır ve varsa yapılan ortak hatalar sınıfta açıklandıktan sonra geri
alınarak bir öğretim yılı saklanır. Verilen puanlar, e-okul sisteminin ilgili
bölümüne işlenir. Proje ve performans görevleri, öğretmence değerlendirildikten
sonra öğrenciye iade edilir ve öğrenci tarafından ders yılı sonuna kadar saklanır.
Öğrencilerin hazırladıkları proje
ve performans görevlerinin değerlendirilmesinde kullanılan dereceli puanlama
ölçekleri de bir yıl saklanır.
Uygun görülen projeler,
öğrencileri proje yapmaya özendirmek amacıyla sınıf veya okulun uygun yerinde
sergilenebilir.
PERFORMANS
GÖREVİ KONULARI
TÜRKÇE:
1.
Bir Yazarın Hayatının ve Eserlerinin Araştırılması
2. Sağlık
ve çevre konulu uyarı levhaları hazırlanması.
3. Türkiye
ile ilgili bir şiir yazılması.
4. Atatürk’ü
tanıtıcı bir yazının yazılması.
5. Yaşadığınız
yerle ilgili bir sorunun anlatılarak ve bu sorunları aşmak için çözümler
önerilmesi.
6. “Cumhuriyet
yönetimi ulusumuza neler kazandırmıştır.” Konulu kompozisyon çalışması yapılması.
7. “Bayram
günlerinde neler yaparız?” Gözlemler yapma ve gördüklerini anlatma çalışması.
8. Sağlıkla
ilgili söylenmiş atasözlerini araştırılması
9. “Aşı
nasıl elde edilir?” konusunu araştırma ve sonuçları arkadaşları ile paylaşma.
10. “Daha önce
kullanmadığınız ve görmediğiniz bir araca sahip olduğunuzda neler
hissedersiniz?” konulu yazı çalışması.
11. “Topraktan
en iyi verimi almak için ne yapılması gerekir?” araştırma yapılarak,
sonuçlarının anlatılması.
12. Okuduğu bir
hikaye kitabının arkadaşlarına anlatılması.
13. Başarı ve
çalışma temalı bir öykü yazılması.
14. Dilimizde
kullanılan deyimler hakkında bilgiler toplayarak, seçtiğiniz yirmi tane deyimin
anlamını araştırıp, birer tümce içinde kullanarak deyimlerimiz kitapçığı
hazırlama.
15. Dilimizde
kullanılan atasözleri hakkında bilgiler toplayarak, seçtiğiniz yirmi tane
atasözünün anlamını araştırarak atasözlerimiz kitapçığı hazırlama
16. İstiklâl
Marşı’nın tamamını yazarak, Atatürk ve Kurtuluş Savaşı resimleri ile
süslenmesi. 10 kıtasının ezberlenmesi.
17. Okuduğunuz
bir çocuk dergi hakkında dergi yönetimine görüşlerinizi anlatan bir yazı
yazılması.
18. Şiir
dinletisi hazırlama(Atatürk’le ilgili şiirler)
19. Kukla
gösterisi hazırlanması
HAYAT BİLGİSİ :
1. Okulda
ve sınıfta huzurlu, mutlu ve başarılı olmak için olması gereken kurallar
listesi oluşturulması.
2. Kişisel
bakımımız için yapmamız gerekenlerin resimlerle ve yazılarla açıklanması.
3. Bir
çocuğa dengeli ve düzenli beslenmesini sağlayacak bir öğün listesi
hazırlanması.
4. Trafik
işaretleriyle ile ilgili bir tablo oluşturulması.
5. Kendinize
günlük çalışma programı hazırlanması.
6. Çevre
kirliliğinin nedenlerini araştırılması.
7. İnsanlık
için büyük hizmetlerde bulunmuş bir bilim insanının yaşamını, yaptığı
çalışmaların araştırılması.(Spor, Tıp,Uzay gibi alanlardan)
8. “Su
olmasaydı neler olurdu?” başlıklı bir yazı yazılması.
9. Çeşitli
meslek guruplarını tanıtan poster çalışması yapılması.
10. Belirlenen
bir meslek çalışanı ile röportaj yapılması.
11. Bir kartonu
süsleyerek ders adlarını ve o derste kullanılacakları araç gereçlerin yazılması.
12. Dergi ve
gazetelerden vb. farklı duygu durumlarının ifade edildiği duygularımız albümü
hazırlanması.
13. Kişisel
bakım ve temizlik araçlarını ve kullanımlarını anlatan çalışma (karton üzerine)
yapılması.
14. Vitaminlerin
hangi besinlerde olduğunun araştırılarak ,resimlerle gösterilmesi .
15. Trafik
levhalarının anlamlarını gösteren bir levha hazırlanması.
16. İletişim
araçlarını tanıtan pano hazırlanması.
17. Dünya
bayraklarından oluşan albüm yapılması.
18. Geçmişten
günümüze ulaşım araçlarını anlatan albüm hazırlanması.
19. Maddenin
buharlaşmasını gözlemleme, gözlem sonucu hakkında bir rapor yazılması.
20. Mevsimleri
anlatan pano hazırlanması (Fotoğraf, resim, yazı, şiir )
21. Doğal
afetler hakkında bilgi toplanması.Görsellerle bilgilerin desteklenmesi.
22. Mahallenin
bakkalı ile ilgili bir görüşme yapılması.(Ürünleri nereden aldığı, nasıl fiyat
belirlediği, hangi koşullarda sakladığı…) Görüşme sonuçlarının sınıfa anlatılması
23. İletişimde
kullanılan bir aracı seçerek bunun gelişimi konusunda bir yazı hazırlayınız.
- Dünya’nın hareketleri ile ilgili pano oluşturulması.
- Türkiye haritası üzerinde kara ve suların gösterilmesi.
MATEMATİK:
1.
Üçgen, Kare ve Dikdörtgen düzlemsel geometrik
şekillerin görsel olarak belirlenmesi ve çevrelerinin ölçümü.
2. Yüzlük
tabloda 6, 7, 8, 9 ar sayma etkinlikleri yapılması.
3. Problem
kurma ve çözme.
4. Geometrik
şekiller ve özellikleri tablosu hazırlanması.
5. Örüntü
tablosu oluşturulması.
6. Sınıf
mevcut grafiğinin hazırlanması.
7. Noktalı
kağıt üzerinde simetrik şekiller oluşturulması.
8.
Bir maket üzerindeki
doğrulara örnekler verme, düzlemsel şekilleri ve açı çeşitlerini
sınıflandırarak raporlaştırmak.
9.
Kesirleri
tanıtan bir pano hazırlanması.
10. Ağırlık,
uzunluk, zaman, sıvı ölçme araçlarının tanıtılması.
11. Kartondan
bir daire keserek 24 saate bölüp bir günümüzün planını (çalışma, dinlenme,
oyun, beslenme, uyku vb.) daire üzerinde dilimleyerek gösteriniz.
MÜZİK
1.Yöresel türkülerimizden birini söyleme.
2.Sevdiği şarkı ve türküleri yazma, söyleme.
GÖRSEL SANATLAR
1.Evde bulunan artık
malzemelerle sanatsal etkinliklerde bulunma.
2. Hayalinizdeki çocuk
parkının resmini yapma.
3. Belirli gün
ve haftalar ile ilgili çalışmalar
BEDEN EĞİTİMİ
1.Isınma hareketlerini öğrenme, öğretme.
2.Bir spor
dalının kuralları hakkında bilgi toplama.
PROJE ÖDEV
KONULARI
3. SINIF HAYAT BİLGİSİ DERSİ PROJE ÖDEVLERİ
- Ana yönler,ara yönler ve yön bulma ile ilgili bir çalışma hazırlayınız.
- Suyun dolanımı anlatan bir çalışma hazırlayınız.
- İki komşunuzun çeşitli alanlarda tasarruf yapma nedenlerini ve sonuçlarını yazma
- Atatürk devrimlerini anlatan bir panonun hazırlanması.
- Sınıfı güzelleştirmek için yapılabilecek çalışmaların anlatan bir yazı yazılması.
- Doğal ve sağlıklı besinlerden oluşan besin albümü hazırlanması.
- Pusula yapılması.
- Tohumdaki değişikliklerin gözlemlenerek bir rapor haline getirilmesi.
- Türkiye haritasından oluşan bir yapboz hazırlanması.
- Isının etkisiyle maddelerde ve çevrelerinde meydana gelen değişmeleri anlatan bir yazı yazılması. (şekil,renk,koku,tat)
- Ayın farklı görünümlerinin gözlemlenerek hangi tarihte hangi görünümde olduğunu gösteren bir tablo oluşturulması.
- Günümüzde kullandığımız iletişim araçlarından biri hakkında araştırma yapılarak bir rapor hazırlanması.
- Duvar saati yapılması.
- Bir aylık hava gözlem grafiği düzenlenmesi.
- Yurt dışından size misafir olarak gelen birisine çevrenizi tanıtıcı bir yazı hazırlanılarak sunulması.
- Ailenizin bir aylık gelir ve gider tablosunun hazırlanması.
- Tüketici dernekleri hakkında araştırma yapılarak yaptıkları çalışmaları anlatan bir yazılması.
- Bir malın garanti belgesinin doldurularak, kullanım kılavuzunun incelenmesi ve nasıl çalıştığının sınıfa sunulması.
- Bir tamir servisiyle görüşme yapılarak yaptığı çalışmaların sunulması.
3. SINIF TÜRKÇE DERSİ PROJE ÖDEVLERİ
- İçerisinde dayanışma, sevgi, arkadaş kelimelerinin geçtiği bir hikaye yazılıp resimlenmesi.
- Hayvanları tanıtıcı kartların hazırlanması.
- Arkadaşlarınıza yada sevdiğiniz kişiye bayram kutlama tebriği tasarlanıp yazılması.
- İçerisinde dayanışma, sevgi, arkadaş kelimelerinin geçtiği bir hikaye yazılması.
- Kukla gösterisi hazırlanması.
- Sağlık ve Çevre Temasında “Merak ettiklerim” dosyası oluşturulması
- Öğrencilerin kendilerine soracakları “ Ne yapabiliriz, neler bulabiliriz ?” sorularına cevap olacak yeni düşünceler , tasarımlar , araçlar , ürünler oluşturulması.
- Üretimden tüketime ürünlerin öyküsünün yazılması (Ürünü kendisi belirleyecek)
- Eş anlamlı, zıt anlamlı sözcükleri gösteren bir tablo oluşturulması.
- “Benim Dergim” adlı içeriğinin ve tasarımının kendinizce yapıldığı sınıf dergisi çıkarılması.
- Çeşitli kaynaklardan derlenen bilmeceler hazırlanması.
- İçinde hayvan ve bitki isimlerinin bulunduğu bir bulmaca hazırlama.
3. SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVLERİ
- Geometrik şekilleri tanıtıcı bir afiş hazırlanması. Sınıfa sunularak ve sınıfta sergilenmesi.
- 20 cm eni 20cm boyu olacak şekilde geometri tahtası oluşturulması.
- Çizgisiz kağıt büyüklüğünde karton kağıdı 2,3,4,5,6,7,8,9 eş parçaya ayırarak kesir takımı oluşturulması.
- Alfabemizdeki harflerin ( küçük ve büyük) simetrik olanları simetri doğrularının çizilerek gösterildiği bir tablo oluşturulması.
- Bir metre yapılması. ( karton, plastik, tahta vb. malzemeleri kullanarak.)
- Eşit kollu bir el terazi yapılması.
- Tangram hazırlanması.
- Paralarımızı tanıtan bir tablo hazırlanması.
- Yap-boz yapalım.
- Mukavvadan örüntü blokları oluşturulması.
- Matematik öğrenmenin günlük hayattaki önemini araştırınız.
PROJE VE
PERFORMANS GÖREVİ TESLİM ALMA TARİHLERİ
DERSLER
|
PERFORMANS
|
PROJE
|
TÜRKÇE
|
11.02.2013-14.06.2013
|
27.02.2013-24.05.2013
|
MATEMATİK
|
11.02.2013-14.06.2013
|
27.02.2013-24.05.2013
|
HAYAT BİLGİSİ
|
11.02.2013-14.06.2013
|
27.02.2013-24.05.2013
|
5. Sınıf başarı
düzeylerinin değerlendirilmesi ve başarısız olan öğrencilere
yapılacak çalışmaların tespiti
Müdür
Yardımcımız LOKMAN PEKER: Yönetmeliğin 47 maddesinde ;
MADDE 47 – (Değişik:RG-24/12/2008-27090) : İlköğretimde öğrenci,
kendi yaş grubu içinde bir bütün olarak yetiştirilir ve değerlendirilir.
İlköğretim, öğrencilerin derslerdeki başarısızlığına bakılarak elenecekleri bir
dönem değil, öğretim programlarında öngörülen derslerin ve sosyal etkinlik çalışmalarının
ortak katkısıyla ilgi ve yeteneği ölçüsünde yetiştirilecekleri bir dönem olarak
değerlendirilir.
Buna göre;
a) Öğrencinin ders yılındaki başarısı, tüm dersler ile sosyal etkinlik
çalışmalarındaki durumu, sınavlar, projeler, performans görevleri, ders ve
etkinliklere katılım ve Türkçe'yi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi ile
öğrencilerden ulaşmaları beklenen kazanımlar dikkate alınarak değerlendirilir
ve başarılı öğrenciler doğrudan bir üst sınıfa geçirilir.
b) (Değişik:RG-21/7/2012-28360) Sınıf seviyesine göre yeterli
başarıyı gösteremeyen öğrenciler için sınıf veya alan öğretmenleri, varsa okul
rehber öğretmeni, okul yönetimi ve velilerle birlikte öğrenci, okul ve çevrenin
durumuna göre alınacak tedbirler belirlenir. Gerektiğinde il eğitim
denetmenlerinin rehberliğinden de yararlanılarak kararlaştırılan önlemler
uygulanır ve uygulama sonuçları ile ilgili rapor düzenlenir.
c) (Değişik:RG-21/7/2012-28360) İlkokullarda öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılmaz. Ortaokul ve
imam-hatip ortaokullarında alınan bütün önlemlere rağmen bir üst sınıfı
başarmada güçlüklerle karşılaşabilecek öğrencilerin sınıf geçmesi veya sınıf
tekrarına ikinci dönemin son haftasında şube öğretmenler kurulunda karar
verilir. Alınan gerekçeli karar, bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ders Yılı Sonu
Şube Öğretmenler Kurulu Öğrenci Kişisel Değerlendirme Tutanağı (EK-9)’a
yazılarak e-okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir. Tutanağın bir örneği ders
yılı sonu şube öğretmenler kurulu karar dosyasında saklanır. Ayrıca veli de bilgilendirilir.
Bu kararda, oyların eşitliği hâlinde başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk
sağlanmış sayılır.
ç) Kurul kararıyla sınıf geçen öğrencilerin notları değiştirilmez. Okul
kayıtlarına, "Şube Öğretmenler Kurulu Kararıyla Geçti" veya
"Sınıf Tekrarına Karar Verildi" ibaresi yazılır. Bu durum öğrencinin
karnesinde de belirtilir.
d) (Mülga:RG-21/7/2012-28360)
e) Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında eğitimlerine devam eden
öğrencilere, başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz. Bu öğrencilerin
başarısının tespiti, 31/5/2006 tarihli ve 26184 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre yapılır.
Bir Dersin
Ağırlığı, Ders Yılı Sonunda Başarı ve Yıl Sonu Başarı Puanı
MADDE 48 – (Başlığı ile birlikte değişik:RG-24/12/2008-27090)
(Değişik fıkra:RG-21/7/2012-28360) İlköğretim kurumlarında bir üst sınıfa
devam etmek için öğrencinin iki dönem notunun aritmetik ortalaması her ders
için 2'den aşağı olamaz. Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında bir dersin ağırlığı,
o dersin haftalık ders saati sayısına eşittir. Dersin yılsonu puanı ile o
dersin haftalık ders saati sayısının çarpımından elde edilen puan, o dersin
ağırlıklı puanıdır.
(Değişik fıkra:RG-21/7/2012-28360) Yılsonu başarı puanı, notla
değerlendirilen derslerin ağırlıklı puanları toplamının o derslere ait haftalık
ders saati toplamına bölümü ile elde edilen puandır. Yılsonu başarı puanı
hesaplanırken bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Bu puanlar
e-okul sistemindeki sınıf geçme ve öğrenci kayıt defteri bölümünde belirtilir.
5/1/1961 tarihli ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu gereğince
okula devamları sağlanan öğrenciler ile yurt dışında bulunması, sağlık durumu
ya da tutuklu olması nedenleriyle okula devam edemeyen öğrencilerden en az bir
dönem puan ve not almış olanların başarı durumları belirlenirken okula devam
eden öğrenciler gibi işlem yapılır. Bu puan ve not, aynı zamanda yıl sonu puanı
ve notu olarak değerlendirilir.”şeklinde konuya açıklama getirildiğini belirtti.
DERSLER
|
SINIF BAŞARI ORANLARI (YÜZDE OLARAK )
|
||
3/A
|
3/B
|
3/C
|
|
TÜRKÇE
|
100
|
97
|
100
|
MATEMATİK
|
100
|
100
|
100
|
HAYAT BİLGİSİ
|
100
|
100
|
100
|
MÜZİK
|
100
|
100
|
100
|
GÖRSEL SANATLAR
|
100
|
100
|
100
|
BEDEN EĞİTİMİ
|
100
|
100
|
100
|
3/B Sınıf öğretmeni Ayşe ÖZEL
sınıfların derslere göre başarı oranlarını okudu ve sınıfların başarı
düzeylerinin iyi olduğunu belirtti.
3/A sınıf öğretmeni Havva KAYA
başarısız olan öğrenciler için telafi edici çalışmaların yapılması gerektiği,
okuma seviyesi düşük öğrencilere okuma yazma metinleri verilmesinin, tümceler
yazdırılmasının yararlı olacağı, bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanılabileceği,
bu öğrencilerin velileri ile ayrıca görüşülerek onların da bu durum hakkında
bilgilendirilebileceğini anlattı.
3/C sınıf
öğretmeni Temel GÖVCE sınıfta başarısız olan öğrenciler için derslerde test
çözerek yapılacak olan tekrar çalışmalarının başarı düzeyleri arttırabileceğini
söyledi.
6.Öğrenci ödevleri
ve derslerin değerlendirilmesi.
Müdür Yardımcımız LOKMAN PEKER: Ev
ödevi verilirken dersleri pekiştirici olmasına ve öğrenciyi bıktırmamaya özen
göstermemiz gerektiğini belirtti. Ödevlerin seviyeye uygunluğu, ekonomik duruma
uygunluğu ve ulaşılabilirliği göz önünde bulundurulmalıdır.
AYŞE ÖZEL: Dersleri değerlendirirken
proje, performans çalışmaları ile ders içi katılıma göre değerlendirdiğimizi
ifade etti.
NOTLA DEĞERLENDİRMELER :Notla
değerlendirme etkinliklerinin “
İlköğretim Kurumlarının Yönetmeliğinin 32,33,35,38,42. ve 45. maddesinde belirtilen
hükümlere göre yapılması,
, madde 44 de
belirtilen hükümlere göre ve velileri bilgilendirmek ve öğrenci
gelişimlerini takip etmek amacıyla ilköğretim 2. sınıf öğrencilerine Nisan ( 12.04.2013 ) ayının 2. haftasının
son iş gününde “ Öğrenci Gelişim Raporlarının” verileceği
belirtildi.
II. Dönem derslerinin Sınıf İçi ( Performans ) Etkinliklerden 2 not, Performans
Görevlerinden 1 not ile,Görsel Sanatlar
Dersi için de ; Sınıf İçi ( Performans )
Etkinliklerden 1 not,Performans
Görevlerinden 1 not ve Ürün Dosyasından
1 not ile değerlendirilmesi uygun görüldü.
Ayrıca,öğrencilerin istediği derslerden ve seviyelerine uygun olarak
ta 1 Proje notu almasına karar verildi.
Proje,
ders içi performans ve performans görevleri
değerlendirilirken ilköğretim kurumları yönetmeliğine uygun olarak
yapılmasının uygun olacağı belirtildi. Havva KAYA “ÖĞRENCİLERİN PROJE ÖDEVLERİNİ İLGİ VE
İSTEKLERİ DOĞRULTUSUNDA İSTEDİKLERİ
DERS VEYA DERSLERDEN EN AZ BİR PROJE ALABİLECEĞİNİ” hatırlattı.
Gözlem formlarının, değerlendirme
formlarının düzenli doldurulması gereği üzerinde duruldu. Tema sonlarında
öğrenci gözlem formlarının doldurulması kararı alındı.Değerlendirme Formları
olarak Öğretmen kılavuz kitaplarındaki formlar(Dereceli Puanlama Anahtarı,Değerlendirme
Formları,Gözlem Formları) kullanılacaktır.
7.Derslerde
izlenecek yöntem ve teknikler
Temel
GÖVCE: Ders içi çalışmalarda ve etkinliklerde klasik öğretim metodlarının
yanında çağdaş ve öğrenci merkezli yöntem ve tekniklerin kullanılmasının daha
iyi olduğunu ve başarıyı arttırdığını açıkladı. Derslerde sürekli öğrencilerin
aktif olması gerektiğini öğretmeninin sadece rehberlik yapması gerektiğini
vurguladı.l.dönemde derslerde yapılan sunum gösterilerinin 2.dönem de devam
ettirilmesi benimsendi.Öğrencileri ne kadar araştırma, inceleme, gezi, gözlem
vb çalışmalarla tanıştırırsak o kadar başarılarının artmasına katkıda
bulunacağımızı,bunun için 2.dönemde gezilere ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi.
TÜRKÇE dersi
için:Anlatım-Tartışma-Gösterip yaptırma-Bireysel çalışma-Görsel okuma
yöntemleri-Grupla öğretim tekniklerinin (gösteri,soru yanıt,eğitsel
oyunlar,grup çalışması)
MATEMATİK dersi için :Anlatım-Tartışma-Gösterip
yaptırma-Bireysel çalışma-Grupla öğretim teknikleri (gösteri,soru-yanıt,
eğitsel oyunlar,grup çalışması)
HAYAT BİLGİSİ dersi için:Anlatım,Tartışma,Bireysel
çalışma,Grupla anlatım yöntemleri ( gösteri,soru-yanıt,eğitsel oyunlar,grup
çalışması )yöntem,teknik ve metotlarının uygulanacağını Zümre Başkanı Ayşe ÖZEL
söyledi.
8- Ölçme ve değerlendirme
TÜRKÇE DERSİ
2.DÖNEM
|
|||
BAŞLANGIÇ
TARİHİ
|
11.02.2013
|
||
BİTİŞ TARİHİ
|
14.06.2013
|
||
TEMALAR
|
|||
BAŞLANGIÇ
TARİHİ
|
BİTİŞ TARİHİ
|
||
DÜNYA
‘MIZ VE UZAY
|
11.02.2013
|
15.03.2013
|
|
DEĞERLERİMİZ
|
18.03.2013
|
19.04.2013
|
|
SAĞLIK
VE ÇEVRE
|
22.04.2013
|
17.05.2013
|
|
OYUN
VE SPOR
|
21.05.2013
|
14.06.2013
|
|
2.DÖNEM SONU
|
MATEMATİK DERSİ KONULARI
TEMALAR
|
BÖLÜM ADI
|
BAŞLANGIÇ TARİHİ
|
BİTİŞ TARİHİ
|
3. ÜNİTE DOĞALSAYILARLAÇARPMAİŞLEMİ,NOKTA,AÇI,UZUNLUK
ÖLÇME,ÇEVRE
|
DOĞAL
SAYILARLA ÇARPMA İŞLEMİ
|
11.02.2013
|
12.04.2013
|
NOKTA
|
|||
AÇI
|
|||
UZUNLUK
ÖLÇME
|
|||
ÇEVRE
|
|||
4.ÜNİTE
DOĞAL SAYILARLA BÖLME İŞLEMİ,KESİRLER, GEOMETRİ,SİMETRİ,
ÖRÜNTÜ,TARTMA
|
DOĞAL SAYILARLA BÖLME İŞLEMİ
|
15.04.2013
|
14.06.2013
|
KESİRLER
|
|||
GEOMETRİ
|
|||
SİMETRİ
|
|||
ÖRÜNTÜ
|
|||
TARTMA
|
HAYAT BİLGİSİ DERSİ
TEMALAR
|
BAŞLANGIÇ
TARİHİ
|
BİTİŞ TARİHİ
|
Benim Eşsiz Yuvam
|
17.12.2012
|
29.03.2013
|
Dün, Bugün, Yarın
|
01.04.2013
|
14.06.2013
|
9-Gezi, gözlem, inceleme, araştırma, deney
vb. çalışmalar
Müdür Yardımcımız LOKMAN PEKER: Yapılacak
geziler için önce gerekli izinleri almamız gerekir, aksi takdirde etkinliğin
yasal olmadığını ve herkesin zor durumda kalacağını açıkladı.
Sınıf
Öğretmeni Temel GÖVCE’nin 2.dönemde sağlık ocağına, hayvanat bahçesine,
belediye tesisleri ve okyay fabrikasına,
nusret mayın gemisine, semt pazarına, huzurevine,müzeye ve piknik yerine
gezi yapılmasını önerisi oybirliği ile kabul edildi.
2012-2013EĞİTİM
ÖĞRETİM YILI 2.DÖNEM 3.SINIFLAR GEZİ
PROGRAMI
|
||
SIRA NO
|
GEZİ YERİ
|
GEZİ TARİHİ
|
1
|
SAĞLIK OCAĞI
|
09.10.2012-SALI
|
2
|
HAYVANAT BAHÇESİ
|
11.12.2012-SALI
|
3
|
BELEDİYE TESİSLERİ VE OKYAY FABRİKASI
|
08.01.2013-SALI
|
4
|
NUSRET MAYIN GEMİSİ
|
18.03.2013-PAZARTESİ
|
5
|
SEMT PAZARI
|
11.04.2013-PERŞEMBE
|
6
|
HUZUREVİ
|
30.04.2012-SALI
|
7
|
MÜZE
|
23.05.2013-PERŞEMBE
|
8
|
PİKNİK
|
29.05.2013-PERŞEMBE
|
10- Okuma
hızlarının artırılması ile doğru, güzel ve işlek bir yazı kazandırmak için izlenecek yol ve yöntemler
Ayşe ÖZEL; özellikle
Türkçe dersi başta olmak üzere bütün
derslerde dikte çalışmasına yer verilmesinin çok yararlı olacağını belirtmiştir.
Dikte çalışmasıyla birlikte öğrencilerin duyduklarını, sözlü olarak söylenileni
doğru olarak yazma becerilerinin gelişeceğini, işlek bir el yazısı
kazanacaklarını, bu sınıfın uygulaması gereken yazım kurallarını uygulama
olanağı kazanacaklarını vurguladı. Okuma hızlarının artırılması için de Türkçe
dersinin en az bir ders saatini,Serbest etkinlikler dersinin 2 ders saatini
okumaya ayırmanın yararlı olacağını, tüm derslerde okunacak yerlerin
öğrencilerce okunmasına ortam sağlanmasının, diğer öğrencilerin okunanı izleme
becerilerinin de bu etkinliklerde kazandırılabileceğini vurguladı.Güzel yazı
yazmaya karşı istek uyandırmak, diğer öğrencileri de motive etmek için iyi
örneklerin sınıf panolarına asılmasının yararlı olacağını belirtti.
11-Sınıf kitaplıklarının
zenginleştirilmesi.
Müdür Yardımcımız LOKMAN PEKER: Her
öğretmeninin kendi sınıfında bir sınıf kitaplığı oluşturması ve bu kitaplığın
zenginleştirmesi gerektiğini söyledi.
Havva KAYA: Okuma alışkanlığının
kazandırılması için Cuma günleri serbest
etkinlikler dersini okuma saati olarak uygulayalım dedi.
Temel GÖVCE:Okuma
alışkanlığının kazandırılması için renkli, görsel öğelerin daha fazla olduğu,
okumaya karşı ilgi ve istek uyandıracak, yazı puntoları sınıf seviyesine uygun hazırlanmış
kitapları kullanmanın faydalı olacağını
belirtti.Okuma alışkanlığının kazandırılmasında veli desteğinin de
alınmasını, velinin de evde kitap okuyarak çocuğuna örnek olması gerektiğini söyledi.
12-Sınıf içi köşelerin, pano ve
grafiklerin düzenlenmesi.
Müdür Yardımcımız LOKMAN PEKER:
Sınıfta yer alan mevsim şeridi, tema köşeleri, grafikler vb alanları sürekli
güncel tutmalı, öğrencilerin hazırlamasına özen göstermeliyiz çalışma sonunda
kullanılıp işi biten aracı kaldırmalıyız dedi.
13.Öğrenci kılık kıyafetleri, temizlik,
beslenme durumu
Ayşe ÖZEL: Temizlik ve beslenme konularına dikkat edilmesi gerektiğini
söyleyerek veli toplantılarında bunu dile getirerek velilerin gerekli önlemi
almasını sağlamamız gerektiğini vurguladı.
Havva KAYA: Kız ve erkek çocuklarının
saçları temiz, taralı, çoraplarını giymiş, kıyafetlerinin temiz, ayakkabıların
boyalı olmasına çalışıldığını, okula tertipsiz ve düzensiz gelen öğrencilerin
velilerinin okula çağırılmaları ile bu tip sorunların giderileceğini belirtti.
Temel GÖVCE :Öğrencilere temizlik alışkanlığının benimsetilmesi amacı
ile temizlik kuralları uygulamalı olarak öğretilip sık sık hatırlatılması
gerektiği,öğrencilerin sık sık temizlik kontrolünden geçirilmesi gerektiği,sınıf
temizliği için son dersin son 5 dk.sının temizliğe ayrılması
gerektiği,sınıflarda öğrencilere nöbet görevi verilmesi gerektiğini söyledi.
14-Öğrenci devam-devamsızlık durumu
Müdür
Yardımcımız LOKMAN PEKER: Öğrenci başarısının temel şartlarından birinin de
okula devamdır. Devamsızlık durumunda idarenin ve velinin mutlaka
bilgilendirilmesi gerekir.
Temel
GÖVCE: İlköğretim okullarına devamın zorunlu olduğunu hatırlattı. Öğrenci
velisinin çocuğunun okula devamını sağlamakla yükümlü olduğunu hatırlattı.
Okula geç gelmeyi veya izinsiz olarak sınıftan ya da okuldan ayrılmayı
alışkanlık hâline getiren öğrencilerin durumu idareye ve veliye mutlaka
bildirilmelidir. Bunu önlemek için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini
vurguladı.
15-Veli toplantıları
Havva KAYA: Her dönem iki defa
veli toplantısı yapıyoruz. Bu toplantılarda öğrenciler hakkında bilgi alır
veliye bilgi veririz. Yani öğrenci başarısını etkileyen sebeplerden biri de
veliler ise onları tanımalı ve yönlendirmeye özen göstermeliyiz dedi. Veli
toplantılarında öğrenci ile ilgili her türlü yardım ve desteği veliye vermeli
gerekli gördüğümüzde onlardan almalıyız dedi.
Müdür Yardımcımız LOKMAN PEKER: Veli
toplantılarında gerekli tutanak ve imza listelerini hazırlamayı unutmayalım
dedi.
Veli toplantı tarihlerinin
aşağıdaki şekilde yapılmasını 3/C Sınıf
Öğretmeni Temel GÖVCE önerdi. Diğer
öğretmenlerde bunun uygun olacağı yönünde görüş bildirdiler.
VELİ TOPLANTI TARİHLERİ
Toplantı No
|
Tarihi
|
1
|
Mart ayının 2.
haftası
|
2 Yıl sonu Mayıs ayının 2. Haftası
16- Serbest etkinlikler dersi
3/C Sınıf
Öğretmeni Temel GÖVCE serbest etkinliklerin amacının; öğretici ve
eğlendirici uygulamalar yoluyla
öğrencilerin okulu daha çok sevmelerini, bir aile ortamı gibi benimsemelerini,
okulda kendilerini rahat ifade edebilmelerini, güvende hissetmelerini, daha
mutlu olmalarını sağlamak, diğer öğrencilerle etkileşimlerini artırarak
sosyalleşmelerine yardımcı olmak, zihinsel, fiziksel, sosyal ve kültürel
gelişimlerine katkı sağlamaktır.Serbest etkinlik saatinde uygulanacak
etkinlikler yoluyla öğretmenler öğrencilerinin yeteneklerini ortaya
çıkarabilecek ortamlar düzenlerken öğrenciler kendilerini tanıma imkanı elde
edeceklerdir. Öğrencilerin serbest etkinlik saatlerinde sosyal paylaşımın yanı
sıra, dostluk, arkadaşlık, yardımseverlik, adalet, sorumluluk, sevgi, sabır
gibi değerleri de kazanmalarına özen gösterilmesi gerektiğini belirtti.
MART
|
NİSAN
|
MAYIS
|
HAZİRAN
|
|
1.DERS
|
Güzel konuşma ve yazma
|
Güzel konuşma ve yazma
|
Güzel konuşma ve yazma
|
Güzel konuşma ve yazma
|
2.DERS
|
Gezi gözlem
|
Gezi gözlem
|
Gezi gözlem
|
Oyun
|
3.DERS
|
Rehberlik/Sosyal etkinlik
|
Rehberlik/Sosyal etkinlik
|
Rehberlik/Sosyal etkinlik
|
Rehberlik/Sosyal etkinlik
|
4.DERS
|
Kitap okuma
|
Kitap okuma
|
Kitap okuma
|
Kitap okuma
|
5.DERS
|
Kitap okuma
|
Kitap okuma
|
Kitap okuma
|
Kitap okuma
|
17- Kapanış
Müdür Yardımcımız LOKMAN PEKER:
Başarılı bir eğitim-öğretim dönemi geçirilmesi” dilekleriyle toplantıya son
verilmiştir.
Havva KAYA Ayşe ÖZEL Temel GÖVCE
3/A SINIF
ÖĞRETMENİ 3/B SINIF ÖĞRETMENİ 3/C SINIF ÖĞRETMENİ
Sebiha
YILDIRIM Lokman PEKER
Rehber Öğretmeni Müdür Yardımcısı
OLUR
18. 02. 2013
Rıza Nur FENK
Okul
Müdürü
EK: 2
PROJE ÇALIŞMALARINI
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Grup adı:………………………… Projenin adı:……………………………… Sınıf:……………
Aşağıda yer alan ifadeleri projenin bütününü dikkate
alarak doldurunuz . Proje ölçütlerinin çok azı gerçekleştirilmişse 1'i, kısmen
gerçekleştirilmişse 2’yi, çoğu gerçekleştirilmişse 3'ü ve tamamı
gerçekleştirilmişse 4'ü işaretleyiniz.
ÖLÇÜTLER
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|||
Proje Hazırlama Süreci
|
|||||||
1. Amaca uygun plân yapma
|
|||||||
2. Grup üyelerinin
görevlerini belirleme
|
|||||||
3. Farklı
kaynaklardan bilgi toplama
|
|||||||
4. Projeyi plâna
göre gerçekleştirme
|
|||||||
İçerik
|
|||||||
5. Ünite
kazanımlarını projede kullanma
|
|||||||
6. Projeden
beklenenleri gerçekleştirme
|
|||||||
7. Özgün özelliklere
sahip bir ürün ortaya koyma
|
|||||||
8. Proje konusunu yaşamla
ilişkilendirme
|
|||||||
Rapor Yazma
|
|||||||
9. Düzgün, akıcı ve
anlaşılır bir dille yazma
|
|||||||
10. Türkçe yazım
kurallarına uyma
|
|||||||
11. Rapor yazma aşamalarına dikkat etme
|
|||||||
12. Raporu düzenli
ve temiz hazırlama
|
|||||||
Sunum Yapma
|
|||||||
13. Düzgün,
akıcı bir Türkçe ile konuşma
|
|||||||
14. Proje sürecinde
yapılanları anlatma
|
|||||||
15. Projeyi ilgi
çekici bir biçimde sunma
|
|||||||
16. Sunuyu verilen
sürede tamamlama
|
|||||||
17. Sorulara cevap verebilme
|
|||||||
18. Yaptığı çalışmadan
sonuçlara ulaşma
|
|||||||
19. Vardığı
sonuçlara uygun önerilerde bulunma
|
Bu değerlendirme ölçeğinden
öğrenciler en çok 76 puan alabilirler. Öğrencinin aldığı puanın 76 üzerinden
yüzdesi hesaplanacaktır.
PERFORMANS GÖREVİ DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
PERFORMANS
GÖREVİNİN ADI :
Öğrencinin Adı
Soyadı :
|
|||||
ÖLÇÜTLER
|
YETERLİK DÜZEYİ
|
||||
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
|
1. Ödeve uygun
çalışma planı yapma
|
|||||
2. Farklı bilgi
kaynakları kullanarak bilgi ve veri toplama ( internet, ansiklopedi, kaynak
kitap, dergi…)
|
|||||
3. Kullandığı
yazı ve görselleri birbiriyle ilişkilendirme
|
|||||
4. Yeterli
zaman ve emek harcama
|
|||||
5. Etkili bir
sunum yapma
|
|||||
6. Kullandığı
resim, fotoğraflarla çalışmasına görsellik kazandırma
|
|||||
7. Elde edilen
bilgilerden günlük hayatla ilgili çıkarımlarda bulunma
|
|||||
8. Ödevi yazım
kurallarına ve noktalama işaretlerine uyarak, temiz ve düzenli hazırlama
|
|||||
9. Verilen
konuyu seviyesine uygun açıklama
|
|||||
10. Ödevini
zamanında teslim etme
|
|||||
ALDIĞI NOT
|
|||||
5. MÜKEMMEL 4.
YETERLİ 3. KABUL EDİLEBİLİR 2. GELİŞTİRMELİ 1. YETERLİ DEĞİL
|
HESAPLAMA : ( ALDIĞI TOPLAM PUAN : ALABİLECEĞİ EN YÜKSEK
PUAN ) X 100
0 yorum:
Yorum Gönder