8. Sınıf 2012-2013 Türkçe 2. Dönem Zümre, 8. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanakları, 8. Sınıf 2012-2013 Türkçe 2. Dönem Zümre indir. 2012-2013
BÜYÜKKILIÇLI
ORTAOKULU 2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI TÜRKÇE DERSİ 2. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER
KURULU TOPLANTISI
Toplantı No: 2
Toplantı Tarihi: 14/02/2013
Toplantı Saati: 13.00
Toplantı Yeri: Öğretmenler
Odası
Toplantıya
Katılanlar:
Güray KARAGÖZ (Türkçe Öğretmeni)
H.Murat SELÇUK (Müdür Yard.)
GÜNDEM MADDELERİ:
1. Açılış
ve yoklama
2. Birinci
dönem zümre kararlarının gözden geçirilerek değerlendirilmesi
3. Birinci
dönem öğrenci başarısının değerlendirilmesi
4. 1.
dönem uygulanan yöntem, teknik ve etkinliklerdeki isabet ve aksaklıkların
tespiti
5. 1.
dönem yararlanılan kaynak, araç-gereçlerin seçimindeki uygunluk ve
aksaklıkların tespiti
6. Yazılı
sınav tarihlerinin, performans görevi ve proje konuları ile takviminin
belirlenmesi
7. Ortak
yapılacak sınavların yapılış şekilleri, soru biçimleri ve sınav tarihlerinin
belirlenmesi
8. Başarısızlık
sebepleri ve başarının artırılması için alınacak tedbirler
9. Birinci
dönem notu zayıf olan öğrencilerle ilgili yapılacak çalışmalar (İKY- 47 b)
10. Birinci
dönem okuma çalışmalarının değerlendirilmesi ve ikinci dönem yapılacak
çalışmalar
11. Dilek
ve öneriler
GÜNDEM MADDELERİNİN
GÖRÜŞÜLMESİ:
1.
Toplantı Zümre Başkanı Güray KARAGÖZ’nın başkanlığında başladı. Toplantıda
diğer Türkçe öğretmenlerinin mevcut olduğu görüldü.
2.
Birinci dönemin zümre kararları gözden geçirildi. Yıllık plana göre derslerin
işlenmesinde, okuma çalışmalarının yürütülmesinde, yöntem ve tekniklerin
uygulanmasında, yazılı sınavların yapılmasında ve performans görevlerinin
yaptırılmasında alınan kararların uygulandığı görüldü.
Güray
KARAGÖZ: “Aldığımız kararların uygulanması memnuniyet vericidir. 2. dönem de
aynı kararların uygulanmasına devam etmeliyiz.” dedi.
Güray
KARAGÖZ: “Sene sonu sınavları yaklaşıyor. Bu yüzden sınava yönelik test ve
alıştırma çalışmalarımızı artırmalıyız. Türkçe dersinden ayda bir deneme sınavı
yapmalıyız.” dedi.
3. 1.
dönemde öğretmen bazında öğrenci başarısı e-okul verilerine göre şöyledir:
Öğretmen
|
Şube Sayısı
|
Öğrenci Sayısı
|
Zayıfı
Olan Öğrenci Sayısı
|
Başarı Yüzdesi
|
Güray KARAGÖZ
|
4
|
108
|
27
|
75,00
|
Güray KARAGÖZ
|
3
|
82
|
1
|
98,78
|
Güray KARAGÖZ
|
1
|
26
|
7
|
73,08
|
Güray
KARAGÖZ: “Her sınıfta öğrenmeye karşı isteksiz, ailesinin ders ve başarı
durumlarıya ilgilenmediği aşağı yukarı 5-7 öğrenci var. Bu öğrenciler derse
katılmamakta, ödevlerini yapmamaktadırlar. Ayrıca başarı oranının düşmesinde
yine bu öğrencilerin pek çok dersin performans görevlerini yapmamaları
etkilidir. Başarının düşük olmasında okuma ve anlama becerisinin düşüklüğü en
önemli etkendir.” dedi.
Güray
KARAGÖZ: “1. dönem için hedeflemiş olduğumuz başarı düzeyine eriştik; ancak
bunu yeterli görmemek gerekiyor. 2. dönemde başarı oranını daha da
yükseltmeliyiz.” dedi.
4. Güray
KARAGÖZ: “1. dönemde uygulanacak yöntem ve teknikleri belirlerken
öğrencilerimizin seviyesini gözetmiş olduğumuz için aynı teknikleri 2. dönem de
uygulamalıyız.” dedi.
Güray
KARAGÖZ: “6. sınıf çalışma kitabında her okuma parçasıyla ilgili olarak sayıca
çok fazla etkinliğe yer verilmiş. 7. ve 8. sınıflarda çalışma kitaplarında
etkinlik sayısı 10 civarındayken 6. sınıf kitabında 13-15 etkinlik yer almakta.
Bu da 6. sınıfta konuların daha yavaş işlenmesine, öğrencilerin yorulmasına
sebep oluyor.” dedi.
5. Güray
KARAGÖZ: “1. dönemin başında öğrencilerden sözlük, atasözleri ve deyimler
sözlüğü, sunum dosyası, defter, kitap okuma özet defteri gibi gereçleri temin
etmelerini istedik. Çoğunluk temin etti. Bu gereçlerin derslerde
kullanılmasının faydalı olduğu gözlemlendi.” dedi.
Güray
KARAGÖZ: “Sınıf kitaplığımızı zenginleştirmek için 30 civarında kitap satın
aldık. Bu kitapları öğrencilerin beğeneceğini tahmin ettiğimiz kitaplar
arasından temin ettik. Böylece okumaya karşı ilgileri arttı. Ayrıca, haftada en
az bir derste sözlük kullanılmasına özen gösterdik.” dedi.
6.
Yazılı sınav tarihleri aşağıdaki şekilde belirlendi:
1. yazılı sınavlar
|
11-15 Mart 2013
|
2. yazılı sınavlar
|
29
Nisan-3 Mayıs 2013
|
3. yazılı sınavlar
|
27-31
Mayıs 2013
|
Güray
KARAGÖZ: “1. dönem proje dağılımını yetiştiremedik. Bu yüzden iki hafta
içerisinde bu dağılımı yapmalıyız.” dedi.
Güray
KARAGÖZ: “Performans görevi konularını bölge zümre toplantısında belirlenen
konulardan, çalışma kitaplarında yer alan konulardan seçelim. Bu dönem en az
bir performans görevi yaptıralım. Performans ve proje değerlendirmelerini
dereceli puanlama anahtarlarına göre yapalım. Ödev duyuruları için sınıf
panolarını kullanalım.” dedi.
Proje
takvimi şu şekilde belirlendi:
Dağılımın
yapılması
|
28
Şubat’a kadar
|
Öğrencilere
duyurma
|
4-8
Mart
|
Teslim
alma
|
1-3
Mayıs
|
Değerlendirme
|
6-21
Mayıs
|
7. Güray
KARAGÖZ: “Ortak sınavı, 1. dönemde olduğu gibi, 3. sınav olarak belirleyelim.
Sınav çoktan seçmeli test şeklinde olsun. Öğrencilere ortak sınav yapılacağını
önceden duyuralım.” dedi.
8. Güray
KARAGÖZ: “Başarısızlık sebeplerinden en önemlisi bence öğrencilerin derslere hazırlıksız olarak
gelmeleri ve dersi dinlememeleridir. Derse aktif bir şekilde katılma öğrencinin
başarı düzeyini artırmaktadır. Ödevlerle, farklı yöntem ve teknikleri kullanarak
öğrencilerin derse katılımını sağlamalıyız.” dedi.
Güray
KARAGÖZ: “Okuma ve anlama becerilerinin zayıflığı öğrenci başarısını düşürüyor.
Okuma ve anlamaya ağırlık vermeli, eleştirel düşünme becerisi kazandırmalıyız.
Öğrencilerde soru sorma becerisini geliştirmeliyiz.” dedi.
Güray
KARAGÖZ: “Öğrencilerimiz yazarak çalışmıyor, özet çıkarma ve not tutma
becerileri çok zayıf. Bu becerilerin geliştirilmesine de ağırlık vermeliyiz.”
dedi.
9. Güray
KARAGÖZ: “Birinci dönem notu zayıf olan öğrencilerle ilgili olarak İKY-47 b’ye
göre işlem yapılması gerekmektedir. Biz de bu amaçla veli toplantısında
velileri bilgilendirelim. Ayrıca yapılacak olan işlemler konusunda öğrencileri
bilgilendirelim.” dedi.
Güray
KARAGÖZ: “1. dönem notu zayıf olan öğrencileri yazılı sınavlara katılmaları ve
performans ve proje görevlerini yapmaları konusunda uyaralım.” dedi.
10. Güray
KARAGÖZ: “1. dönem yaptığımız her gün bir dersin ilk 15 dakikasında okuma
yapılması çalışması çok faydalı oldu. Buna devam edelim. Okuma saati yapılan
derslerde ders öğretmenlerinin de okumaya dahil olmalarını sağlayalım.” dedi.
11.
Verimli ve başarılı bir dönem geçirilmesi dileğinde bulunuldu.
ALINAN
KARARLAR:
1.
Sınava yönelik test ve alıştırma
çalışmalarımızı artırılacak. Türkçe dersinden ayda bir deneme sınavı yapılacak.
2.
Öğrencilerin yazılı sınavlara mutlaka
katılmaları sağlanacak, katılmayanların velilerine bilgi verilecek.
3.
Öğrenci seviyesine uygun olmayan
etkinlikler yerine alternatif etkinlikler uygulanacak.
4.
Belirlenen araç-gereçlerden derslerde
olabildiğince faydalanılması sağlanacak.
5.
Sınıf kitaplıklarından etkin bir
şekilde yararlanılacak.
6.
Proje dağılımı iki hafta içinde
gerçekleştirilecek.
7.
3. yazılı sınav ortak sınav olarak
çoktan seşmeli test şeklinde yapılacak.
8.
Ödevler düzenli olarak kontrol
edilecek.
9.
Özet çıkarma ve not tutma konusunda öğrenciler
bilgilendirilecek, örneklerle uygulama yapılacak. Öğrencilerin okudukları
kitapların özetlerini çıkarmaları sağlanacak.
10. Birinci
dönem zayıf notu olan öğrencilere zayıflarını düzeltmedikleri takdirde
uygulanacak işlemler hakkında bilgi verilecek, veliler durumdan haberdar
edilecek.
11. Okuma
saati uygulamasına devam edilecek.
12. Performans
ve proje görevlerinin yapılıp yapılmadıkları periyodik aralıklarla kontrol
edilecek, ödevini yapmayan öğrencilerin velilerine bilgi verilecek.
Güray
KARAGÖZ
Türkçe
Öğretmeni
UYGUNDUR.
…../02/2013
Sakine ŞAHİN GİDER
Okul
Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder