6. 7. 8. Sınıf Türkçe Dersi 2012-2013 2. Dönem Zümresi, 6,7,8. Sınıf Zümre Toplantı Tutanakları, 6. 7.
8. Sınıf Türkçe Dersi 2012-2013 2. Dönem Zümresi indir. Umarım işinize
yarar!
SEVİNDİK ORTAOKULU
TÜRKÇE DERSİ 2. DÖNEM ZÜMRE TOPLANTISI VE KARARLARIDIR
Karar No: 3
Karar Tarihi: 18.02. 2013
Toplantı Yeri: Öğretmenler Odası
Toplantıya Katılanlar: Utku KARATAŞ (Müdür Yardımcısı), Süleyman
KÖKÇIKARAN(Türkçe Öğrt.),Kimya SELVİ(Türkçe Öğrt.),Emine TOYCU (Türkçe
Öğrt.),Neriman KARAGÖZ(Türkçe Öğrt.),Gülsüm YILMAZ(Türkçe Öğrt.).
Gündem maddeleri:
1)
Açılış, yoklama, yönetmeliğin zümre ile ilgili 95.
maddesinin okunması,
2) Mevzuattaki yenilik ve
değişikliklerin, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin incelenmesi,
öğretim yılı iş takvimi
ve öğretmen yıllık çalışma programının
değerlendirilmesi, aksamalar varsa gerekli değişikliklerin yapılması,
3) 1. dönem; ünitelendirilmiş yıllık plana
yazılan ders içi, disiplin ve ara disiplin kazanımları ile etkinliklerin
gerçekleşme durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak önlemlerin
belirlenip plana eklenmesi
4)
1. dönem; plana alınan ders ve Atatürkçülük konularından bitirilemeyenler
varsa sebeplerinin belirlenmesi ve 2. dönem nasıl telafi edileceğinin
kararlaştırılıp plana yazılması,
5)
1. dönem; ünite, tema ve konu
sıralamasında yapılan yer değişikliklerinin yararlı olup-olmadığının ve
belirlenen sıralamaya devam edilip-edilmeyeceğinin kararlaştırılması,
6) 1. dönem; kazanımların
gerçekleştirilmesi için yapılan etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında
kullanılan yöntem ve tekniklerin seçiminde isabet olup olmadığının
belirlenmesi, aksaklık varsa yapılması gereken değişikliklerin belirlenmesi.
7) 1. dönem; etkinliklerde kullanılması
kararlaştırılan kaynak, araç-gereçlerin temin ve kullanım durumunun
değerlendirilmesi, aksaklık varsa yapılacak değişikliklerin
belirlenmesi,
8) 1. dönem; yapılması
planlanan inceleme, gezi, gözlem, deney ve araştırmaların yapılma durumunun değerlendirilmesi,
aksaklık varsa sebeplerinin ve yapılacak değişikliklerin belirlenmesi.
9)
1. dönem; ders için hedeflenen sınıf başarı yüzdeliklerinin şubeler bazında
tek, tek tespit edilmesi, şubeler arası farklılıkların nedenlerinin tespit
edilmesi, eksiklik varsa sebeplerinin belirtilmesi ve düzeyin yükseltilmesi
için 2. dönem alınacak önlemlerin ve yeni hedef başarı yüzdesinin kararlaştırılması.
10)
1. dönem; yapılması
planlanan sınavların sayılarının, zamanlarının, türlerinin tespitindeki isabet
durumunun belirlenmesi, ihtiyaç varsa 2. dönem için yapılacak değişikliklerin
belirlenip plana eklenmesi.
11) 1. dönem; öğrencilere verilen
performans görevlerinin gerçekleşme düzeyinin, proje
konularının uygunluğunun ve değerlendirme ölçütlerindeki isabet durumunun
değerlendirilmesi.
12) 1. dönem idareden ve velilerden
istenen desteklerin gerçekleşme durumu ile velilerin ders izleme işlemlerinin
değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak tedbirlerin belirlenmesi.
13) 1. dönem; Eğitim Bölgesi Zümre
Öğretmenler Kurulu Gündemi’ne taşınan sorunların çözülme durumunun
değerlendirilmesi, aksaklık varsa yapılması gereken işlemlerin
belirlenmesi,
14) Dilek, temenniler ve kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN
GÖRÜŞÜLMESİ :
1)Toplantı
18.02.2013,Pazartesi günü saat 13.00’te
Öğretmenler Odası’nda Müdür Yardımcısı Utku KARATAŞ başkanlığında Türkçe öğretmenlerinin
katılımıyla gerçekleşti.1. dönem olduğu gibi Zümre Başkanı Neriman KARAGÖZ,
yazman Gülsüm YILMAZ seçildi.Açılış ve yoklamanın ardından yönetmeliğin zümre
ile ilgili 95. maddesinin okunarak gündem maddelerinin
görüşülmesine devam edildi.
2) Mevzuattaki yenilik ve
değişiklikler, yeni gelen emir, genelge ve tebliğler incelendikten sonra
öğretim yılı iş takvimiyle öğretmen yıllık çalışma programı incelenerek herhangi bir aksaklık
tespit edilmediğinden değişiklik yapılmasına
gerek duyulmamıştır,
3) 1.dönem yapılan ünitelendirilmiş
yıllık planlara göre, konuların zamanında işlenip işlenemediğinin, iş takvimi
ve çalışma programına uyulup uyulamadığının tespiti konusunda Emine TOYCU ” Geri
kalınan konular olsa da diğer haftalarda telafi edilebildiğinden herhangi bir
aksamaya neden olmuyor”dedi.Diğer öğretmenler de Emine TOYCU’nun görüşüne
katıldıklarını dile getirdiler.
Ayrıca ders öğretmenlerinin elinden
gelebildiğince her konuda konuşma ve yazma etkinliklerini tüm öğrencilere
yaptıramasa da ilerleyen konularda geçtiği konuların yazma ,konuşma
etkinliklerine katılmayan öğrencilerin de katılımlarını sağlayarak öğrencilerin
tüm konuların etkinlilerine eşit bir şekilde katılmalarana özen gösterirse
sorunun giderilebileceği hakkında karar birliğine varıldı.
4)
1. dönemde kılavuz kitapta belirli gün ve haftalarla ilişkilendirilen
Atatürkçülük konularının planda belirtilen tarihlerde işlenmesinde hiçbir
aksaklık olmadan konuların yetiştirildiği hakkında tüm öğretmenler tarafından görüş birliğine
varıldı.
5) 1. dönem; ünite, tema ve konu sıralamasında kılavuz
kitapta belirtildiği üzere belirli gün ve haftalarla ilişkilendirilmiş Atatürk
teması ve konularının planda da
belirtilen ilgili günlerin tarihlerinde işlenmesinin belirli gün
haftaların önemini vurgulayabilmek adına son derece yararlı olduğu diğer ünite ,tema ve konularının işlenişinde
planda belirtildiği üzere kılavuz kitaptaki sıralamaya aynen riayet edildiği ve
planda belirtilen sıralamaya aynı şekilde devam edilmesi konusunda herkesin
hemfikir olduğu dile getirildi.
6) 1. dönem; kazanımların gerçekleştirilmesi için
yapılan etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında kullanılan yöntem ve
tekniklerin seçiminin oldukça isabetli olduğu her konunun okuma,yazma,konuşma,dilbilgisi
ve dinleme bölümlerindeki etkinliklerin olabildiğince kılavuz kitapta da
belirtilen ve açıklaması yapılan yöntem ve tekniklere uygun şekilde işlenmesine
özen gösterildiği Gülsüm YILMAZ tarafından dile getirildi. Ancak öğretmenin
gerek duyduğu takdirde farklı yöntem ve teknikleri kullanmasının da kazanımlara
ulaşılmasına katkı sağlayacağı özellikle kılavuz kitapta dilbilgisi
etkinliklerinin yetersiz kaldığı için ek
çalışmalara gerek duyulduğu Kimya SELVİ tarafından dile getirildi.
7) 1. dönem; etkinliklerde kullanılması
kararlaştırılan kaynak, araç-gereçlerin temin ve kullanım durumunda herhangi
bir aksaklığın olmadığı ve aynı şekilde devam edilmesi görüş birliğine varıldı.
8)
1. dönemde çocuklara mektup yazabilme ve gönderebilme alışkanlığının
kazandırılması amacıyla 6.sınıflara yönelik öğrencinin velisine mektup gönderme
ve tiyatro yazıp canlandırma etkinliği düzenlediğini dile getiren Süleyman
KÖKÇIKARAN, bu tip etkinliklerin, öğrenciler adına oldukça dikkat çekici olduğu
için, dersi tek düzelikten kurtarmak,
derse olan ilgiyi artırmak ve
yaşayarak öğrenme adına yer verilmesi gerektiğini ifade etti.
9) 1.dönem derslerdeki başarı ve
başarısızlık yüzdeliklerinin şubeler bazında tek, tek tespit edilmesine
geçildi.
5/A:% 5/B:%
100 5/C:% 5/D:% 5/E:% 5/F:%100
6-A:
% 6-B: %
6-C:% 6-D:
% 100
7-A:
% 100 7-B:% 7-C:%
100
8-A:% 91,18
8-B:% 8-C:%
Başarı oranı yukarıdaki şekilde tespit edildi.
Kimya
SELVİ: 1. Dönem istenilen başarıya ulaşılmaya çalışıldı. 2. dönem başarının
artması için daha çok çalışıp öğrencilerin aktif olmasını ve çok çalışmasını
sağlamalıyız.” dedi.
Neriman KARAGÖZ: Şubeler arası
farklılıkların nedenlerinin öğrencilerin çalışma alışkanlıklarından
kaynaklanmaktadır. Seviye sınıfları yapılmamasına rağmen aynı sınıflara çalışma
alışkanlığı aynı olan öğrencilerin denk gelmesinden kaynaklanmaktadır.” dedi.
Karar olarak 2. dönem başarının
yükseltilmesi için öğretmenlerce alınacak ek tedbirler olarak kitap okuma
alışkanlığının kazandırılmasına ağırlık verilecek ve okunan kitaplarla ilgili
sınıfta bazı saatler soru sorulmasına özen gösterilecek. Yeni hedef başarı
bütün sınıflarda % 100 olarak tespit edildi.
Emine TOYCU:Birinci dönem genel
olarak iyi geçmiştir. Konular öğrencilerin seviyelerine uygun, yıllık planlar
doğrultusunda işlenmiştir. Öğrenci seviyelerine uygun sorular çözülmüş ve
öğrencilere gerek konu aralarında gerekse ünite sonlarında testler dağıtılarak
konunun pekiştirilmesi sağlanmıştır. Bu dönem başarının daha da artması için
gerekli çalışmalar yapılacaktır; buna
rağmen başarıyı yeterli bulmuyoruz. Başarının daha da artırılması için
öncelikle başarısızlığı olan öğrencilerin başarısızlıklarının nedenlerinin
doğru tespit edilerek giderilmesi gerekmektedir. Okulumuzdaki başarısızlığın
temelinde en az öğrencilerin kişisel nedenleri kadar toplumsal nedenler de
etkili olmaktadır. Öğrencilerin ailevi, sosyal, ekonomik, çevre şartları,
kültür seviyeleri, sorumluluk bilincinin yeterli oranda kazanılamadığı vb.
nedenler başarıyı etkilemektedir. İkinci dönem çeşitli önlemlerimizle başarının
daha artacağı inancındayım,dedi.
Gülsüm YILMAZ: Öğrencilerin öncelikle verimli ders çalışma
yöntemlerini öğrenmeleri ve yapılacak veli toplantısında ailelerin de verimli
ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmeleri gerekmektedir. Öğrenciler
genelde Türkçe dersini seviyorlar. Öğrencilerin sosyal, ekonomik, kültürel,
aile şartlarını düşündüğümüzde duygu ve düşüncelerini anlatmakta sıkıntı
çektiklerini, söylenenleri anlamakta zorlandıklarını, yeterli okuma
alışkanlıklarının olmadığını gözlemliyoruz. Öğrencileri bir bütün olarak
değerlendiriyoruz. Planlı ve düzenli ders çalışma, okuma, öğrenciyi ilgi,
yetenek, becerileri doğrultusunda yönlendirme, daha fazla test çözerek
sınavlara hazırlanma, veli işbirliği vb. konularda çalışmalarımız ikinci
dönemde de sürecektir,dedi.
Süleyman KÖKÇIKARAN :
Sorunlu ve davranış bozukluğu gösteren öğrencilerin belirlenerek öğrenci
davranışlarınnı görüşülmesi, velisiyle gerekli iletişimin kurulması gereklidir.5.6.7.8.sınıflarda
hala okuma seviyesi çok düşük öğrencilerimiz var. Bu öğrencilerimizi daha fazla
kitap okumaya yönlendirmeliyiz. Görsel araç-gereçlerden, okul ve çevre
olanakları dahilinde daha fazla yararlanmalıyız. Öğrencileri seviyelerine, ilgi
ve becerilerine göre sosyal, kültürel etkinliklere yönlendirmeliyiz.1.dönemde
olduğu gibi 2.dönemde de çalışmalarımız sürecektir,dedi.
Kimya SELVİ: Öğrenci başarısızlıklarının temelinde derse
ilişkin hazırlıkların yeterince yapılmadığı görülmüştür. Sınıflarda program
doğrultusunda araştırmaya ve sınıf içi etkinliklere ağırlık veriyoruz. Etkinlikleri
mümkün olduğunca sınıfta yapıyoruz. Ancak öğrenciler gerekli aile desteğini
alamıyorlar. Çevrenin ve ailenin sosyal, kültürel, ekonomik yetersizliği
öğrencilerin de kişilik, sorumluluk ve çalışma isteklerini yeterince
geliştiremiyor. Dolayısıyla okulda kazandırılmaya çalışılan davranışlar aile ve
çevrede desteklenmeyince yeterli başarı ve gelişim sağlanamıyor. Öğrencilerin
seviyelerini, okul, aile, çevre şartlarını göz önünde bulundurarak her olumlu
davranış ve başarılarını değerlendirmeli ve desteklemeliyiz,dedi.
Başarının arttırılması için
alınacak önlemler:
Þ
Öğretimden önce eğitime ağırlık verilmesi,
Þ
Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması,
Þ
Okul-veli işbirliği,
Þ
Öğrencilerin seviyesine ve şartlarına uygun
ölçme-değerlendirme yapılması,
Þ
Performans ve proje ödevlerinin yine öğrencinin
ilgi,beceri ve erişebileceği kaynaklara göre verilip değerlendirilmesi,
Þ
Sosyal, kültürel, okul ve sınıf içi etkinliklere
yönlendirme,
Þ
Öğrenci merkezli eğitim-öğretim,
Þ
Davranış bozukluğu gösteren öğrencilerin belirlenip
gerekli rehberliğin yapılması.”
Başarısız öğrencilerin başarılarının
artması için:
Þ
Başarısız ve pasif öğrencilerin baskı yerine
uygun eğitim modelleriyle eğitilerek derse ilgilerinin sağlanmasına
Þ
Verilen ödevlerle sorumluluk duyguları arttırılmasına
Þ
Sorunları üzerinde titizlikle durulmasına
Þ
Başarılı öğrencilerin yanlarına oturtularak
aktif hale getirilmeye çalışılmasına
Þ
Tahtaya sıkça kalkmaları sağlanmasına
Þ
Takdir edici sözler ve davranışlar ile
kendilerine güvenleri arttırılmasına karar verildi.
Ayrıca Türkçe derslerindeki genel
başarıyı yükseltmek için aşağıdaki çalışmaların da yapılmasına karar verildi:
·
Öğrencilerde görülen anlama, anlatım eksikliği
ve bozukluğunu gidermek amacıyla kitap okuma saatleri oluşturulmasına karar verildi.
Bunun için Türkçe derslerinin uygun saatlerinde düzenlemeler yapılacak olup
15-20 dakika kitap okutturulmasına karar verildi.
·
Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim
öğrencileri için belirlediği “100 Temel Eser”
listesinin panolara asılması, öğrencilerin teşvik edilmeleri ve bu
eserlerin okul ve sınıf kitaplıklarına kazandırılması için çalışma yapılması
kararlaştırıldı.
Öğrenci başarısızlıklarının temelinde derse
ilişkin hazırlıkların yeterince yapılmadığı görülmüştür. Bu nedenle velilerle
işbirliği yapılarak öğrencilerin görevlerini tam zamanında yapmaları için
işbirliği yapılması kararlaştırıldı. Öğrenci ders hazırlıklarını sıkı takip
edebilmesi bu konudaki başarısızlığın engellenmesinde etkili olacağı görüşüne
varıldı.
Ancak öğrencilerin evdeki ders yükü
düşünüldüğünde her dersten verilen görevi yapma gayreti içinde olan öğrencinin
yaşı gereği dinlenmeye ve oynamaya ihtiyacı varken buna vaktinin kalmayacağı
bir gerçektir. Biz öğretmenler ödevlendirme yaparken öğrencilerin içinde yaşadığı
sosyal çevreyi onların yaş düzeylerini bir yandan da diğer derslerden verilecek
ödevleri de göz önüne almalıyız. Görevlendirme yapılırken aynı sınıfa derse
giren öğretmenlerin birbirleriyle görüş alışverişinde bulunmalarının yararlı
olacağı kanaatine varıldı.
Türkçe öğretmeni Gülsüm YILMAZ,
dersleri öğretmen kılavuz kitabına göre işlediğini bunun yanında derse farklı
kaynak kitapların ve çeşitli materyallerin de (hikaye,şiir,biyografi,Nutuk
vb)getirildiğini ifade etti.Yeni müfredata uygun olarak öğretmenin artık yol
gösterici,rehberlik eden kişi olduğu, derslerin öğrenci merkezli
işlendiği,öğrencilerin derslerde daha aktif olduğu tespitinde bulunuldu.
Öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerin öğrenci merkezli eğitime
uygun olduğu, bu etkinlikler sayesinde öğrencilerin derse katılımının üst
düzeyde olduğu, etkinliklerin genel olarak tüm öğrenciler tarafından yapıldığı
ders öğretmeni Emine TOYCU tarafından ifade edildi.Yeni müfredatın
unsurlarından olan bitişik yazı ile derslerin yürütüldüğünü bu konuda
öğrencilerin daha iyi yazabilmeleri için öğrencilerin sık sık kontrol
edildiğini Neriman KARAGÖZ ifade etti;özellikle imla ve yazma hususunda bazı
sıkıntılar yaşandığını bunu aşmak içinde gerekli çalışmaların yapılacağını
ifade etti.Öğrencilere özellikle Türkçe sözlük ve imla kılavuzu kullanma
alışkanlığının kazandırılması için bu konu üzerinde sıklıkla durulduğu ifade
edildi.
10) 1. dönem
sınavlarının sayısı, zamanları, türleri planda ve 1.dönem zümresinde
belirtildiği şekilde uygulandığı,hiçbir aksaklık yaşanmadığı belirtilerek
2.dönemde de 1.dönem zümresinde ve
planda belirtildiği sayıda ,zamanda ve şekilde yapılacağı şeklinde görüş
birliğine varıldı.
11) 1.
dönem; öğrencilere verilen performans görevlerinin birkaç öğrenci
dışında hepsi tarafından yapıldığı ancak görevlere bazı öğrenilerce
yeterli
özenin gösterilmediği,içerik yönünden bekleneni yansıtamadığı,
öğrencilerin
görevlerini daha dikkatli ve özen göstererek yapması için performans
görevlerinin önemine dikkat çekilmesi gerektiği belirtilerek 1.dönem
zümresinde
belirtilen proje
ve performans konularının son derece
uygun olduğu ve değerlendirme ölçeklerinin de son derece sağlıklı bir
değerlendirme yapmaya hizmet edecek şekilde olduğu konusunda görüş
birliğine
varıldı.
12) 1. dönem idareden istenen
desteklerin gerçekleştirilmeye çalışıldığı ;ancak velilerden beklenen desteğin
ve ilginin yeterince sağlanmadığı belirtildi.
13)
1. dönem; Eğitim Bölgesi Zümre Öğretmenler Kurulu Gündemi’ne taşınan sorunların
çözülmesinde gerekli çabaların gösterildiği ikinci dönemde aynı çabaların
özverili bir şekilde gösterilmesi gerektiği Utku KARATAŞ tarafından dile
getirildi.
14 )2. dönemin daha başarılı geçmesi
dilekleriyle toplantı sona erdi.
ALINAN KARARLAR:
1) Öğrencilerin
öncelikle verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmeleri ve yapılacak veli
toplantılarında ailelerin de verimli ders çalışma yöntemleri konusunda
bilgilendirilecektir.
2) Öğretimden
önce eğitime ağırlık verilmelidir.
3) Kitap
okuma alışkanlığının kazandırılması için çaba gösterilecek,ödüllendirme yöntemi
uygulanacaktır.
4) Okul-veli
işbirliği sağlanacaktır.
5) Öğrencilerin
seviyesine ve şartlarına uygun ölçme-değerlendirme yapılmalıdır.
6) Performans
ve proje ödevlerinin yine öğrencinin ilgi,beceri ve erişebileceği kaynaklara
göre verilip değerlendirilecektir.
7) Sosyal,
kültürel, okul ve sınıf içi etkinliklere yönlendirilecektir.
8) Davranış
bozukluğu gösteren öğrencilerin belirlenip gerekli rehberliğin yapılması
sağlanacak,süreç takip edilecektir.
9)Başarısız ve pasif öğrencilerin baskı
yerine uygun eğitim modelleriyle eğitilerek derse ilgilerinin sağlanacaktır.
10)Verilen ödevlerle sorumluluk
duyguları arttırılması sağlanacaktır.
11) İlgisiz öğrencilerin başarılı
öğrencilerin yanlarına oturtularak aktif hale getirilmeye çalışılacaktır.
12)Tahtaya sıkça kalkmaları sağlanarak
öğrencide özgüven oluşmasına yardımcı olunacaktır.
13)Takdir edici sözler ve
davranışlar ile kendilerine güvenleri arttırılacaktır.
14) Öğrencilerde görülen
anlama, anlatım eksikliği ve bozukluğunu gidermek amacıyla 1.dönem uygulanan
kitap okuma saatleri devam ettirilecektir.Bunun için Türkçe derslerinin uygun
saatlerinde düzenlemeler yapılacaktır.
15) Öğrencilere özellikle
Türkçe sözlük ve imla kılavuzu kullanma alışkanlığının kazandırılması için bu
konu üzerinde sıklıkla durulacaktır.
UYGUNDUR
18/02/2013
Zeki BUDAK
Okul Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder