1. Sınıf 2. Dönem Zümresi Bursa Teftişe Uygun 2012-2013, 1.
Sınıf 2. Dönem Zümresi Bursa Teftişe Uygun 2012-2013 indir. Bursa
teftişe uygun olrak kendi okulum için hazırladığım zümremi zümre
arkadaşlarımla paylaşmak istedim.
GÜNDEM
MADDELERİ
01) Açılış, yoklama,
yönetmeliğin zümre ile ilgili 95. maddesinin okunması,
02) Mevzuattaki yenilik
ve değişikliklerin, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin incelenmesi,
*
Öğretim yılı iş takvimi ve öğretmen yıllık çalışma programının
değerlendirilmesi, aksamalar varsa gerekli değişikliklerin yapılması,
03) 1. dönem;
ünitelendirilmiş yıllık plana yazılan ders içi, disiplin ve ara disiplin
kazanımları ile etkinliklerin gerçekleşme durumunun değerlendirilmesi, aksaklık
varsa alınacak önlemlerin belirlenip plana eklenmesi,
04)
1. dönem; plana alınan ders ve
Atatürkçülük konularından bitirilemeyenler varsa sebeplerinin belirlenmesi ve
2. dönem nasıl telafi edileceğinin kararlaştırılıp plana yazılması,
05) 1. dönem; ünite, tema ve konu sıralamasında yapılan yer
değişikliklerinin yararlı olup-olmadığının ve belirlenen sıralamaya devam
edilip-edilmeyeceğinin kararlaştırılması,
06) 1. dönem;
kazanımların gerçekleştirilmesi için yapılan etkinliklerin, etkinliklerin
yapılmasında kullanılan yöntem ve tekniklerin seçiminde isabet olup olmadığının
belirlenmesi, aksaklık varsa yapılması gereken değişikliklerin belirlenmesi,
07) 1. dönem; etkinliklerde kullanılması kararlaştırılan kaynak,
araç-gereçlerin temin ve kullanım durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,
08) 1. dönem; yapılması
planlanan inceleme, gezi, gözlem, deney ve araştırmaların yapılma durumunun
değerlendirilmesi, aksaklık varsa sebeplerinin ve yapılacak değişikliklerin
belirlenmesi,
09) 1. dönem; ders için
hedeflenen sınıf başarı % lerinin şubeler bazında tek, tek tespit edilmesi,
şubeler arası farklılıkların nedenlerinin tespit edilmesi, eksiklik varsa
sebeplerinin belirtilmesi ve düzeyin yükseltilmesi için 2. dönem alınacak
önlemlerin ve yeni hedef başarı %’ sinin kararlaştırılması,
10) 1. dönem; yapılması planlanan
sınavların sayılarının, zamanlarının, türlerinin tespitindeki isabet durumunun
belirlenmesi, ihtiyaç varsa 2. dönem için yapılacak değişikliklerin belirlenip
plana eklenmesi, (İKY. 35, 36)
* 1.
dönem; şubeler arasındaki seviyeyi ölçmek üzere yapılan ortak yazılı sınavla
ilgili uygulamaların gözden geçirilmesi, ortak sınav sonuçlarının
değerlendirilip, rapor hâlinde idareye sunulması, aksaklık varsa 2. dönem
alınacak tedbirlerin belirlenmesi,
11) 1. dönem;
öğrencilere verilen performans görevlerinin gerçekleşme düzeyinin, proje
konularının uygunluğunun ve değerlendirme ölçütlerindeki
isabet durumunun değerlendirilmesi, (TD. 2300)
12) 1. dönem idareden ve
velilerden istenen desteklerin gerçekleşme durumu ile velilerin ders izleme
işlemlerinin değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak tedbirlerin
belirlenmesi,
13) 1. dönem;
öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının giderilme durumunun
değerlendirilmesi, gerçekleşmemiş ihtiyaçların telafisi için alınması gereken
tedbirlerin belirlenmesi,
14) 1. dönem; Eğitim
Bölgesi Zümre Öğretmenler Kurulu Gündemi’ne taşınan sorunların çözülme
durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa yapılması gereken işlemlerin
belirlenmesi,
15) 1. dönem; derse özel olarak kararlaştırılan diğer
hususların değerlendirilmesi, aksaklık varsa 2. dönem yapılacak değişikliklerin
belirlenip plana eklenmesi,
* Dilek, temenniler ve
kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
2012-2013 eğitim ve öğretim yılı 1. Sınıflar ikinci dönem başı zümre
toplantısı Okul Müdürü Ali GÜNER, 1/A Sınıf Öğretmeni Tuğba
HARMANKAYA, 1/B Sınıf Öğretmeni Hülya DEMİR,
1/C Sınıf Öğretmeni Ayşe Belan KAYA, 1/D Sınıf Öğretmeni Gülizar UZ, 1/E
Sınıf Öğretmeni Hilal BİLGEN’ in katılımıyla
öğretmenler odasında 13.02.2013 tarihinde, saat 16.00’da başladı. Yazman olarak
1/B
sınıf öğretmeni Hülya DEMİR seçildi.
Okul
Müdürü Ali GÜNER ilköğretim
Kurumları Yönetmeliği'nin 95.maddesini okudu:
Zümre
başkanlığına Okul Müdürü Ali GÜNER seçildi. Okul Müdürü Ali GÜNER, 2012–2013 eğitim ve öğretim yılı ikinci
döneminin hayırlı olması dileği ile toplantıyı açtı.
2) Mevzuattaki
yenilik ve değişikliklerin, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin
incelenmesi,
* Öğretim
yılı iş takvimi ve öğretmen yıllık çalışma programının değerlendirilmesi,
aksamalar varsa gerekli değişikliklerin yapılması.
1/A Sınıf Öğretmeni Tuğba HARMANKAYA iş takvimine ve çalışma
programına dikkat ettiklerini, zümre olarak özellikle dersleriyle ilgili emir
ve değişiklikleri yakından takip ettiklerini belirterek değişikler hakkında
bilgi verdi;
Okul
Müdürü Ali GÜNER, mevzuattaki değişikliklerin dikkatle takip edilmesi
gerektiğini belirtti.
I.
Dönem sonunda alınan kararlara büyük oranda uyulduğu görüldü.
3) 1. dönem; ünitelendirilmiş yıllık plana yazılan ders
içi, disiplin ve ara disiplin kazanımları ile etkinliklerin gerçekleşme
durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak önlemlerin belirlenip
plana eklenmesi,
I. Dönem kazanımların
gerçekleştirilmesi için yapılan etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında
kullanılan yöntem ve tekniklerin seçiminde isabet olduğu, aksaklık görülmediği
belirtildi.
Okuma yazma öğretiminin sona
ermesiyle birlikte bütün derslerin işlenişinde de değişiklikler olacağını, Türkçe
dersinde okuma parçalarının işlenmeye başlanacağını, dikte çalışmalarının
yapılacağını, temel yazım kurallarının pekiştirileceğini, matematik dersinde problem yazma ve çözme
etkinliğinin yer alacağını, Hayat Bilgisi dersinde konuların işlenişinde öğrenci
çalışma kitaplarının kullanılacağını bunun içinde yeni yöntem ve tekniklere
ihtiyaç duyulacağını 1/E Sınıf Öğretmeni Hilal BİLGEN söyledi.
Derslerin işlenişinde yöntem
ve teknik olarak, öğrenci merkezli, öğretmenin rehberlik ettiği, öğrencilere
bilgi ulaştırma yollarını sezdiren, anlatım, gösteri, rol yapma, beyin
fırtınası, çözümleme, gezi, gözlem, yaparak ve yaşayarak öğrenme, tümden gelim,
tüme varım, problem çözme, bilinenden bilinmeyene, soru-cevap gibi
uygulanabilir ve bilinen yöntemlerin kullanılmasına devam edilmesine karar
verildi.
Okul
Müdürü Ali GÜNER, yıllık planla ilgili bir değişiklik yapılması durumunda bunun
yıllık plana yazılması gerektiğini hatırlattı.
4)
1.
dönem; plana alınan ders ve Atatürkçülük konularından bitirilemeyenler varsa
sebeplerinin belirlenmesi ve 2. dönem nasıl telafi edileceğinin kararlaştırılıp
plana yazılması,
Zümre öğretmenleri
eğitim-öğretim faaliyetlerinin, iş takvimi ve yıllık çalışma programına uygun
şekilde ders ve Atatürkçülük konularını işlediklerini, zümrede alınan kararlar
doğrultusunda çalışmaların yürütüldüğü ve belirlenen hedeflere büyük oranda
ulaşıldığını söylediler.
05) 1. dönem; ünite, tema ve konu sıralamasında yapılan yer
değişikliklerinin yararlı olup - olmadığının ve belirlenen sıralamaya devam
edilip - edilmeyeceğinin kararlaştırılması,
1/C sınıf öğretmeni Ayşe Belen KAYA zümre olarak
planlananın dışına çıkmadıklarını belirterek, 1. sınıfta okutulan
Türkçe, Hayat Bilgisi, Matematik, Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi,
Serbest Etkinlikler ile Sınıf Rehberlik Programlarının uygulanması ile ilgili
olarak 1. dönem boyunca hiç problem yaşamadıklarını dile getirdi. 1/D sınıf
öğretmeni Gülizar UZ ise aynı gündem maddesi ile ilgili olarak, eğitim öğretim
yılı başındaki planlamanın titizlikle yapılmış olmasından dolayı problem
yaşanmadığını, daha önceden programa aynen devam edilmesini istedi. Yine de 2.
dönem temaları ve temalar süresince yapılacak çalışmalar tekrar gözden
geçirildi. Buna göre; 1/E sınıf öğretmeni Hilal BİLGEN, “Serbest Etkinlikler”
derslerinde aylık program hazırlandığını hatırlatarak, bu derslerde 2. dönemde
hangi çalışmaların alınmasını istediklerini sordu. Konu ile ilgili herkes sıra
ile fikir beyan ettiler.
Bu gündem maddesi ile ilgili olarak:
a) Türkçe dersi başta olmak üzere
tüm derslerde dinleme, anlama, kendini ifade etme, görsel okuma ve görsel sunu
yapma çalışmalarının uygulanmasına ve bu çalışmalar sırasında da uygun yöntem
ve tekniklerin kullanılmasına,
b) Bu dönemde de tüm derslerde
programlarca da önerilen uygun yöntem ve tekniklerin uygulanmasına ve eğitim
öğretim faaliyetleri sırasında öğrenciler arasındaki farklılıklar gözetilerek
eğitimde fırsat eşitliği prensiplerine uyulmasına,
c) Ölçme değerlendirme
alıştırmalarında gözlem formlarının yanı sıra, öz akran değerlendirmesi vb.
değerlendirme formlarının kullanılmasına ve dosyaların oluşturulmasına,
d) Derslere göre yeri geldikçe etkinlik çalışmalarının
düzenlenerek öğrencilerin geliştirilmesine,
e) Yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak öğrencinin bilgiye kendi çabaları
ile ulaşmasına fırsat verilmesine ve bu anlamda öğretmen olarak doğru rehberlik
edilmesine,
f) “Serbest Etkinlikler” derslerinde:
- Kâğıt katlama, kesme,
yapıştırma,
- Dramatizasyon,
- Kitap okuma,
- Trafik kuralları,
- Hikâye ve masal anlatma
- İl içi gezi ve gözlemler….
gibi öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttıran, okuma alışkanlığı
kazandıran, kendilerini ifade edebilme becerileri kazandıran konuların ele
alınmasında fikir birliğine varıldı.
6) 1. dönem; kazanımların gerçekleştirilmesi için yapılan
etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında kullanılan yöntem ve tekniklerin
seçiminde isabet olup olmadığının belirlenmesi, aksaklık varsa yapılması
gereken değişikliklerin belirlenmesi,
I. Dönem kazanımların
gerçekleştirilmesi için yapılan etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında
kullanılan yöntem ve tekniklerin seçiminde isabet olduğu, aksaklık görülmediği
belirtildi.
Okuma yazma öğretiminin sona
ermesiyle birlikte bütün derslerin işlenişinde de değişiklikler olacağını,
Türkçe dersinde okuma parçalarının işlenmeye başlanacağını, dikte
çalışmalarının yapılacağını, temel yazım kurallarının pekiştirileceğini, matematik dersinde problem yazma ve çözme
etkinliğinin yer alacağını, Hayat Bilgisi dersinde konuların işlenişinde
öğrenci çalışma kitaplarının kullanılacağını bunun içinde yeni yöntem ve
tekniklere ihtiyaç duyulacağını 1/A Sınıf Öğretmeni Tuğba HARMANKAYA
söylemiştir.
Derslerin işlenişinde yöntem
ve teknik olarak, öğrenci merkezli, öğretmenin rehberlik ettiği, öğrencilere
bilgi ulaştırma yollarını sezdiren, anlatım, gösteri, rol yapma, beyin
fırtınası, çözümleme, gezi, gözlem, yaparak ve yaşayarak öğrenme, tümden gelim,
tüme varım, problem çözme, bilinenden bilinmeyene, soru-cevap gibi uygulanabilir
ve bilinen yöntemlerin kullanılmasına devam edilmesine karar verildi.
7) 1. dönem; etkinliklerde kullanılması kararlaştırılan
kaynak, araç-gereçlerin temin ve kullanım durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa
yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,
Birinci
dönemde eğitim araç-gereçlerin seçiminde isabet olduğu zümre öğretmenleri
tarafından vurgulandı.
8) 1. dönem; yapılması planlanan inceleme, gezi, gözlem,
deney ve araştırmaların yapılma durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa
sebeplerinin ve yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,
I. Dönem
itibarıyla öğrencilerin geziye gönderilmediğini, ancak havaların ısınmasıyla
Mayıs ayında, I. zümrede belirtildiği gibi; Öğrencilerin yıl içinde çevre
bilinci kazanmasına, Atatürkçülük konularının pekiştirilmesine, müze kültürünün
gelişmesine, yardımlaşma ve işbirliği duygularının gelişmesine yönelik olarak
gezilere önem verilmesine, bununla ilgili olarak; bu yaş grubuna uygun sonu
piknik etkinliklerine katılmak üzere gezi planı hazırlanarak yönetmeliğe uygun
hareket edilmesine karar verildi. Bu geziler dışında tema ve ünitelerin
işlenişlerine bağlı olarak gerekli görülen zamanlarda farklı gezilerin de
yapılabileceği konusunda görüş birliğine varıldı. Zümre öğretmenleri gözlem ve
deney uygulamalarının zaman zaman sınıf düzeyinde yapıldığını belirttiler.
9) 1. dönem; ders için hedeflenen sınıf başarı % lerinin
şubeler bazında tek, tek tespit edilmesi, şubeler arası farklılıkların
nedenlerinin tespit edilmesi, eksiklik varsa sebeplerinin belirtilmesi ve
düzeyin yükseltilmesi için 2. dönem alınacak önlemlerin ve yeni hedef başarı %’
sinin kararlaştırılması,
1/A
Sınıf Öğretmeni Hilal BİLGEN; Duvarlarda seslerin görsellerinin asılı olduğunu,
ses gruplarına göre yer yer metin panolarının oluşturulduğunu, rakamların aynı
şekilde kullanıldığını belirtmiş, ikinci dönem itibariyle sınıfların yeniden
düzenlenmesinin ihtiyaç olduğunu vurgulamıştır. Bunun için seslerin
görsellerinin, rakamları gösteren kartların, metin levhalarının kaldırılmasının
uygun olacağını, bu görsellerin yerine ünitelerle ilgili afişlerin
asılabileceğini söylemiştir. Toplantıya katılan diğer zümre öğretmenleri de
konuya destek vermişlerdir.
Ders araç-gereçlerinde
özellikle ders kitapları ile öğrenci çalışma kitaplarında herhangi bir eksiklik
olmamasının çalışmaları olumlu yönde etkileyeceği, kaynak arama gibi bir
durumun söz konusu olmayacağı katılımcılar tarafından dile getirilmiştir.
Sınıf bazında başarıların
değerlendirilmesi yapıldı.
ŞUBE
BAZINDA DERS BAŞARI YÜZDELERİ
|
||||||
TÜRKÇE
|
MATEMATİK
|
HAYAT
BİLGİSİ
|
GÖRSEL
SANATLAR
|
MÜZİK
|
OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLERİ
|
|
1A
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
1B
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
1C
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
1D
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
1E
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
% 100
|
1/D Sınıf Öğretmeni Gülizar UZ; özellikle Türkçe dersi
başta olmak üzere bütün derslerde dikte
çalışmasına yer verilmesinin çok yararlı olacağını belirtmiştir. Dikte
çalışmasıyla birlikte öğrencilerin duyduklarını, sözlü olarak söylenileni doğru
olarak yazma becerilerinin gelişeceğini, işlek bir el yazısı kazanacaklarını,
bu sınıfın uygulaması gereken yazım kurallarını uygulama olanağı
kazanacaklarını vurgulamıştır. Okuma hızlarının artırılması için de Türkçe
dersinin en az iki ders saatini okumaya ayırmanın yararlı olacağını, tüm
derslerde okunacak yerlerin öğrencilerce okunmasına ortam sağlanmasının, diğer
öğrencilerin okunanı izleme becerilerinin de bu etkinliklerde
kazandırılabileceğini vurgulamıştır.
Güzel yazı yazmaya karşı istek uyandırmak, diğer öğrencileri de motive
etmek için iyi örneklerin sınıf panolarına asılmasının yararlı olacağını 1/B
Sınıf Öğretmeni Hülya DEMİR belirtmiştir.
10) 1. dönem; yapılması planlanan sınavların
sayılarının, zamanlarının, türlerinin tespitindeki isabet durumunun
belirlenmesi, ihtiyaç varsa 2. dönem için yapılacak değişikliklerin belirlenip
plana eklenmesi, (İKY. 35, 36)
* 1. dönem; şubeler
arasındaki seviyeyi ölçmek üzere yapılan ortak yazılı sınavla ilgili
uygulamaların gözden geçirilmesi, ortak sınav sonuçlarının değerlendirilip,
rapor hâlinde idareye sunulması,
aksaklık varsa 2. dönem alınacak tedbirlerin belirlenmesi,
Bu gündem maddesi sınıf seviyesine uygun olmadığı için görüşülmemiştir.
11) 1. dönem; öğrencilere verilen performans görevlerinin
gerçekleşme düzeyinin, proje konularının
uygunluğunun ve değerlendirme ölçütlerindeki
isabet durumunun değerlendirilmesi, (TD. 2300)
Ölçme değerlendirme konusunda Millî
Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 35. Maddesinde yer alan:
“1, 2 ve 3 üncü sınıflarda öğrencilerin gelişimi ile
öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilecek olan proje ve öğrenci
performanslarını belirlemeye yönelik çalışmalar, öğretmen gözlemlerine dayalı
olarak yapılır.
Öğrenciler,
bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması
şeklinde öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlar. Öğrencilerin
başarılarının belirlenmesinde ders ve etkinliklere katılımı ve performans
görevleri de dikkate alınır.
Projeler
ve performans görevleri, önceden belirlenen ölçütlere göre hazırlanan
değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilir.
Öğrenciler, çalışmalarında yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek
öğretmenin belirleyeceği süre içinde çalışmalarını verirler. Projeler
verildikleri dönemde değerlendirilir.
Öğrencilere,
her dönemde bütün derslerden en az bir ders ve etkinliklere katılım puanı
verilir.” ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirilecektir.
Proje ve performans ödevleri konusunda birinci dönem
zümre öğretmenler kurulunda tespit edilen konulardan birinci dönem yapılmayan
proje ödevlerinin ikinci dönemde
kullanılmasına karar verilmiştir.
Proje ve performans ödev konularının
belirlenerek öğrenci ve velilere duyurulmasına, derslerden sadece birinden her öğrenciye
istediği dersten bir proje ödevinin yönergesi ile birlikte verilmesine,
belirlenecek performans ödevlerinin de son ana sıkıştırılmadan her dersten en
az bir görev olarak öğrencilere yönergeleri ile verilmesine, proje ve
performans görevlerinin titizlikle takip belirlenen değerlendirme ölçeklerine
göre titizlikle değerlendirilmesine karar verilmiştir
Örnek Performans Görevleri:
a.Türkçe Dersi:
1- Yarım bırakılan
öyküyü tamamlayarak hikaye haritası oluşturma.
2- Görsellerin
altlarına isimlerini yazma.
3- Verilen kelimeleri
cümle içinde kullanma.
4- Bir cümledeki
gereksiz kullanılmış olan cümleyi bulma.
b. Hayat Bilgisi
Dersi:
1- Okulun çevresini
güzelleştirmek ve temiz tutmak için fikirler üretme.
2- Aile albümü yapma.
c. Matematik Dersi:
1- Rakamları
kullanarak sayısı 20’den az olan nesnelerin miktarını altına yazma.
2- Daldan toplanan
elmanın sepete konduğunda, sepetteki elma miktarının ne şekilde değiştiğini
ifade etme.
3- Yüzlük sayı
tablosu üzerinde 2’şer, 5’er, 10’ar saymayı renklerle gösterme.
d. Müzik Dersi:
1- Yeni bir ritim
çalgısı oluşturma ve öğrendiği bir müziğe eşlik etme.
2- Dört beş kişilik
grup kurarak şarkı söyleme.
3- Çocuk şarkıları
söyleme.
e. Beden Eğitimi
Dersi:
1- Bir top eşliğinde,
engelli bir parkurda hedefe ulaşma.
2- Çember biçiminde
dizilerek bu çemberde topu birbirine atma ve tutma.
f. Görsel Sanatlar
Dersi:
1- Bildikleri bir
masaldan ya da öyküden, istedikleri bir bölümü resimle ifade etme.
Örnek Proje Görevleri:
a.Türkçe Dersi:
1- Kelimelere uygun
görselleri bulup yapıştırma.
2- “Atatürk” konulu
bir şiiri ezberleyerek sınıfta arkadaşlarına okuma.
b. Hayat Bilgisi
Dersi:
1- Komşularının
adlarını listeleme.
2- Geçmiş zamanda
oynanan oyunlardan birini öğrenerek anlatma.
c. Matematik Dersi:
1- Saat modeli yapma.
2- İki basamaklı
sayıları kullanarak seviyesine uygun problem düzenleme.
d. Müzik Dersi:
1- Öğrendiği çocuk
şarkılarını kurduğu grupla sınıfa sunma.
2- Sayışma ve
tekerlemeler öğrenme, sınıfta arkadaşlarına sunma.
e. Beden Eğitimi
Dersi:
1- Bir oyunun nasıl
oynandığını öğrenme.
f. Görsel Sanatlar
Dersi:
1- Renklerle ilgili
bir tanıtım broşürü hazırlama.
2- Hayalindeki bir
yeri resimle ifade etme.
12) 1. dönem idareden ve velilerden istenen desteklerin
gerçekleşme durumu ile velilerin ders izleme işlemlerinin değerlendirilmesi,
aksaklık varsa alınacak tedbirlerin belirlenmesi,
Birinci eğitim-öğretim
döneminde karşılaşılan güçlüklerden birisinin de bazı veliler tarafından
sınıfta yapılan öğrenme etkinliğine evde yeterince destek verilmemesi olduğunu,
bu bağlamda ikinci dönemde aynı durumların yaşanmaması için velileri
bilgilendirmek gerektiğini, gerekirse örnek çalışmalar üzerinde velilere
açıklamalar yapılmasının yararlı olacağını 1/C Sınıfı Öğretmeni Ayşe Belan KAYA
söylemiştir.
Ders araç-gereçlerinde özellikle ders kitapları ile
öğrenci çalışma kitaplarında herhangi bir eksiklik olmamasının çalışmaları
olumlu yönde etkileyeceği, kaynak arama gibi bir durumun söz konusu olmayacağı
katılımcılar tarafından dile getirilmiştir.
13) 1. dönem; öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının
giderilme durumunun değerlendirilmesi, gerçekleşmemiş ihtiyaçların telafisi
için alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi,
Okul müdürü Ali GÜNER kendilerine ulaşan hizmet içi
eğitim faaliyetlerinin öğretmenlere ulaştırıldığını bununda imza ile kayıt
altına alındığını belirtti.
14) 1. dönem; Eğitim Bölgesi Zümre Öğretmenler Kurulu
Gündemi’ne taşınan sorunların çözülme durumunun değerlendirilmesi, aksaklık
varsa yapılması gereken işlemlerin belirlenmesi,
* Uyum ve hazırlık sürecinin sıkıntılı geçtiği 1/C sınıf
öğretmeni Ayşe Belan KAYA tarafından belirtildi.
* Seviye sınıflarının oluşturulmasının daha faydalı
olduğunu ama bunun öğrencilerin seviyelerine inme ve başarılı olma isteği
uyandırma sürecinin zorlu olduğunu 1/A sınıf öğretmeni Tuğba HARMANKAYA
belirtti.
15) 1. dönem; derse
özel olarak kararlaştırılan diğer hususların değerlendirilmesi, aksaklık varsa
2. dönem yapılacak değişikliklerin belirlenip plana eklenmesi,
* Dilek, temenniler ve
kapanış.
Tuğba HARMANKAYA Hülya
DEMİR
Ayşe Belan KAYA
1/A Sınıf Öğretmeni 1/B Sınıf Öğretmeni
1/C
Sınıf Öğretmeni
Gülizar UZ Hilal
BİLGEN
1/D Sınıf Öğretmeni 1/E Sınıf Öğretmeni
UYGUNDUR
11.02.2013
Ali GÜNER
Okul Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder